Skocz do zawartości
Bashful

Jak zamienić radio Gamma 5 + CD na delta, lub navi.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czytam i czytam forum, ale nigdzie nie mogę znaleźć dokładnego opisu pasującego do mojego przypadku. Mam autko tak jak w opisie. Miałem licznik pół fis z końcówką 9, wymieniłem go na pełny fis z końcówką 9 żeby pasowało mi do rocznika itp. Wyczytałem że nie trzeba już do niego ciągnąc kabelków od radia bo komunikuje się po can z radiem. Nie wiedziałem tylko że gamma nie nadaje info po can a przekonałem się o tym zaraz po zamontowaniu i zakodowaniu licznika. Ponieważ zależy mi na tym żeby ten licznik działał jak należy, znaczy pokazywał info z radia chce tam wsadzić coś co będzie rozmawiało z licznikiem. Widziałem kilka radyjek delta monsoon na allegro, ale wydaje mi się że wszystkie chyba są z USA? Mam rację? Czy były też montowane w europejczykach? Drugą opcja jest radio MCD, z wyglądu bardziej mi sie podoba. Nie jestem pewien jaką wersję wybrać, czytałem że są różne wersję jak MFD. Z MFD wiem że potrzebowałbym wersje G, tuner TMC, jest na forum opis jak to zrobić. Ale raz, w telefonie mam lepszą nawigację, nie używałbym MFD nawigacji w ogóle. Dwa to jest droga zabawa, nie przekłądająca się na korzyści. A jeździć z taką navi tylko dla szpanu to nie mam zamiaru. Dlatego prosiłbym o kilka porad, jaką MCD mam kupić, czy da się jakąś wersję sprawdzić? Czy każda będzie gadać z moimi zegarami przez szyne can? Jak jest w ogóle z podłączeniem takiej nawigacji. Podejrzewam że skoro moja gamma nie obsługuje szyny CAN, to na pewno nie ma podłączenia do CAN. Na forum znalazłem tylko opisy jak zmienić MCD na MFD. A jak już ktoś podłącza MCD to w Passacie z 2002 przez trzy kabelki. Jak to podłłączyć pod CAN? Ewentualnie jak wyglądała sprawa z Delta, były one w europejczykach fabrycznie zakładane? I czy też trzeba podłączać się pod CAN? Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MCD ma wbudowany tuner TMC.

Kup jakąś wersję z ostatnich lat produkcji (czytającą mapy DX) i wszystko ci będzie banglać. :)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. W MCD z tyłu obok wtyczek widziałem na zdjęciach jest jeszcze jedna pionowa wtyczka. Do czego ona służy? Muszę jakieś kabelki tam podciągnąć? Czy kabelki te które mam w kostkach będą już podłączone do wyświetlacza? I jak rozpoznać wersję z ostatnich lat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey Panowie. Nikt nie wie gdzie prawidlowo powinny byc podlaczone przewody do szyny can? Tylko tyle potrzebuje wiedziec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak rozpoznać wersję z ostatnich lat?

Po napisie Radio Navigation System MCD

 

Nikt nie wie gdzie prawidlowo powinny byc podlaczone przewody do szyny can?

Jak nie wie skoro wie. :hyhy

Zielona wtyczka licznika, PIN 8 (Can High) i 9 (Can Low)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Radio juz zamówione idzie do mnie, jest to MCD z końcówki 2003 tak jak mój samochód. Przejściówke mam też zamówioną, jest ona z czerwoną wtyczką do której podciągnięte są dwa kabelki od czarnej wtyczki. Teraz tylko musze puścic dwa kabelki od czerwonej wtyczki (wiem które piny) do szyny can. Nie byłem tylko pewien gdzie to podłączyć. Lubie sobie zaplanować wszystko raz żeby później nie było niespodzianek. Piny o których wspomniałeś w liczniku, będą wolne? Czy muszę je rozizolować i się podpiąć? Skoro licznik bierze wiele innych detali po szynie can to one powinny być podłączone na logike myślę? Dobrze rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piny o których wspomniałeś w liczniku, będą wolne? Czy muszę je rozizolować i się podpiąć? Skoro licznik bierze wiele innych detali po szynie can to one powinny być podłączone na logike myślę? Dobrze rozumiem?

Powinny być obsadzone. :)

Jeśli tak to tak jak piszesz, trzeba się do nich dolutować.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie ma gdzieś wiązki w kostkach? Muszę całe zegary kopać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie ma gdzieś wiązki w kostkach? Muszę całe zegary kopać?

Kopać, kopać. :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest podlaczone fabrycznie? W fabryce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey, mam juz mcd zainstalowane w aucie. Nawiguje, gra jak nalezy. Radio mialo byc z mojego rocznika jednak jest starsze. Sprzedawca albo nie wiedzial co ma, albo mnie w ciula zrobil. Mniejsza o to. Nie potrafie sie polaczyc z zegarami. Wpialem sie w kostke od drzwi kierowcy w kabelki can. Doszedlem do wniosku ze skoro tymi kabelkami drzwi daja sygnal do licznika ze sa otwarte, to info z rada tez powinno sie pokazywac. Lecz na wyswietlaczu nic nie ma. W radiu zapisuje sie blad komunikacji z licznikiem. A w liczniku jak wchodze w opcje navi to mowi ze jest nie dostepna. Czy starsze mcd nadawaly sygnal przec can? Na forum ludzie pisza ze lacza je trzema kabelkami. Ale to dziala w modelach z przed 2003. Moj licznik ma koncowke 9 i bierze info po can. Czy musze jakos zakodowac radio do wysylania sygnalu przez can? Czy starsze radia mcd w ogole nadaja sygnal przez can? Na moim pisze Radio Navigation MCD, brak animowanego startu tylko znaczek VW i radio navigation system. Tam gdzie jest numer seryjny to nad tym numerem jest numer na koncu ktorego jest koncowka A. Czy to jest jakas wersja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, wszystko już sie wyjaśniło. Po prostu kupiłem MCD w wersji A, z września 2003 ale z Golfa. W golfach 4 do końca produkcji sygnał z radia do zegarów nie szedł przez CAN. W Passatach natomiast od modelowego 2004 MCD była montowana w wersji C, i ta wersja komunikowała się z zegarami z końcówką 9 przez CAN. Szkoda że nie wiedziałem o tym prędzej.

 

Zdecydowałem że szukam nowego radia. Bo CAN mam podciągnięty, a Radio które kupiłem sprzedam łatwiej niż zegary gdybym zdecydował sie na ich wymiane. A do zegarów musiałbym jeszcze trzy kabelki ciągnąć. Nie chce mi się po raz trzeci rozbierać połowy deski żeby zmienić zegary.

 

Wiem że muszę mieć MCD w wersji C albo MFD w wersji G plus tumer TMC.

Znalazłem taką aukcje:

http://www.ebay.co.uk/itm/221402063609?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Napisałem do gościa, i pisze że to wersja G. Wysłał mi zdjęcia naklejki i jest tam G.

image.jpg

 

Nie pasuje mi tylko to że w jego Golfie GTI V6 2002 to radio komunikowało się z zegarami. (Oczywiście nie omieszkałem zapytać). Twierdzi że normalnie pokazywało info z radia. Kolo od roku nie ma tego auta, radio tylko wyciągnął przed sprzedażą. Jak to możliwe że wersja G działała z zegarami od Golfa 2002? Wszędzie gdzie nie czytam to takie połączenie nie ma prawa działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem że muszę mieć MCD w wersji C albo MFD w wersji G plus tumer TMC.

Dokładnie. :ok

 

G na bank.

 

Jak to możliwe że wersja G działała z zegarami od Golfa 2002? Wszędzie gdzie nie czytam to takie połączenie nie ma prawa działać.

Nie znasz jego licznika, a G mogła śmigać jeśli miał TMC o którym nie wiesz. :)

P.S. Bierz tą MFD to inny świat w porównaniu do MCD. :hyhy

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogła śmigać na starszym liczniku? On miał auto z 2002, czyli na pewno licznik nie brał info po Can. Ale z TMC na pewno wiem że do mojego potrzebuje. Gdybym miał starszy licznik G też by działała z TMC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On miał auto z 2002, czyli na pewno licznik nie brał info po Can

A jak np. miał zmieniany licznik? ;)

 

Gdybym miał starszy licznik G też by działała z TMC?

Nie ma mowy. Do G z TMC wyłącznie 849.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie działała mu w ogóle... albo zdemontowane z jakiegoś szrotu, i tylko wie że powinno działać, albo ciepły towar i też wie że powinno trybić. Mniejsza o to. Nie będę wnikał. Radio już do mnie idzie. Jeszcze tylko tuner TMC muszę znaleźć. Na allegro jest jeden, za nie całe 500PLN. Z mocowaniem ale bez kabli. Który na pewno będzie działać. Jest od Passata ma numer z końcówką A.

 

http://allegro.pl/vw-passat-b5-fl-tuner-tmc-tunerbox-3b0919894a-i4041514478.html

 

http://allegro.pl/tuner-tmc-vw-mcd-mfd-nawigacja-omija-korki-gps-i4072458568.html

 

Ten pierwszy wiem na stówe że będzie działać, ten drugi musze napisać o numery.

 

a na ebayu znalazłem coś takiego:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/281297705010?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

 

Nie wiem czy będzie działać, ale jest kompletny z jakimiś kablami.

 

I na pewno mam kable do MFD G do TMC:

http://www.ebay.co.uk/itm/TMC-TUNER-CABLE-FOR-VW-MFD-and-AUDI-NAVI-PLUS-DX-0131-/271249909363?pt=UK_CE_GPS_Accessories_Software_ET&hash=item3f27c12673

Edytowane przez Bashful

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na allegro jest jeden, za nie całe 500PLN.

:zeco

 

50 zł za swojego dałem.

 

Jest od Passata ma numer z końcówką A.

Ja swojego do MFD D mam bez literki A (3B0 919 894).

 

Nie wiem czy będzie działać, ale jest kompletny z jakimiś kablami.

Odpuść.

 

I na pewno mam kable do MFD G do TMC:

http://www.ebay.co.uk/itm/TMC-TUNER-...item3f27c12673

kable są okey, to kompletny adapter do TMC.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem co ta literka "A" oznacza. Pewnie ten bez literki A będzie działał, ale info na liczniku nie uzyskam. Niestety jest tylko jeden z literką A, i to za 400PLN. Będę musiał albo poczekać na jakąś okazje albo zabulić 400PLN. Dzięki wielkie za pomoc.

 

P.S.

A może ktoś z forum ma na sprzedaż TUNER TMC z numerem 3B0 919 894A ?

Edytowane przez Bashful

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pewien problem z radiem delta. Wczesniej miałem założone radio beta. Przerobiłem wszystko na 2din, kupiłem radio delta podłączyłem tak samo jak poprzednie radio beta i okazało sie ze radio nie włącza sie i nie wyłącza sie ze stacyjką, nie działa też podświetlenie tj. nie ściemnia sie i nie rozjaśnia. Radio gubi też zasięg stacji radiowych po kilku minutach. Mam passata z 2002 roku czy problemem może być kostka iso, czy radio beta jest sterowane po listwie can bo delta jest i może w tym jest problem. Jeżeli ktoś spotkał sie z takim problemem lub sam go przerabiał to proszę o podpowiedź jak to ogarnąć żeby działało jak trzeba. Z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podpinam się pod temat. Nie dawno kupiłem radio z navi (nie fabryczne ) i z tego co sie zorientowałem potrzebuję jeszcze can-bus adapter. Pytanie do znawców tematu ponieważ jest tyle tego ustrojstwa, że nie wiem co wybrać a kupować kota w worku nie chcę. Jeśli ktoś jest z orientowany w temacie to proszę o odp. Auto to passat b7 2011.

Pozdrawiam Tomek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności