Skocz do zawartości
maystero

Instrukcja wymiany czujnika G-450 czujnika różnicy ciś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jak to zwykle bywa, bez żadnego ostrzeżenia (w czasie wyprzedania) SUPRISE:poddajesie

Drastyczny spadek mocy, jak by ktoś wcisnął pedał hamulca. Wciśnięcie sprzęgła powoduje powrót „mocy”

Na desce zaświeca się „ENGINE”

 

IMG_20140315_104852.jpg

 

Inspekcja VCDS-em wykazuje:

 

2 Faults Found:
001137 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal
P0471 - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 270498 km
Time Indication: 0
Date: 2014.03.10
Time: 15:29:00
Freeze Frame:
RPM: 1638 /min
Speed: 71.0 km/h
(no units): -66.30
(no units): 0.00
(no units): 256.0
Temperature: 264.0°C
Temperature: 13.5°C
009299 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Implausible Signal
P2453 - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 0.00
(no units): 0.00
(no units): 0.0
Temperature: 228.0°C
Temperature: 13.5°C

 

Blok pomiarowy:

 

G450.jpg

 

- wartość -63,75 po dodaniu gazu.... zamroziła się, a wartość -5,10 czasami rosła do zera.

 

Oznacza to, że mamy uszkodzony czujnik G-450.

 

Potrzebne będzie:

- nowy czujnik 076 906 051A

- torx 30

- Szczypce

 

 

Czujnik umieszczony jest w komorze silnika i odchodzą od niego 3 cienkie przewody.

 

IMG_20140315_111541.jpg

 

Wymiana nie sprawia trudności. Mi zajęło to 15min.

W moim pasku miałem czujnik o nr 03G 906 051A. W serwisie dowiedziałem się, że od czerwca 2009 produkowany jest nowy model tego czujnika pod numerem 076 906 051A, ponoć stare czujniki o numerze początkowym 03G były dość awaryjne.

 

Zdejmujmy osłonę silnika, odpinamy osłonę termiczną i odkręcamy torxem nasz czujnik.

 

IMG_20140315_105904.jpg

 

Następnie przy użyciu szczypiec (lub czegoś podobnego) zsuwamy opaski i instalujemy nowy czujnik.

 

 

G450-5.jpg

 

G450-6.jpg

 

i instalujemy nowy czujnik

 

IMG_20140315_111514.jpg

 

I jeszcze na koniec blok pomiarowy:

 

G450_after_changed.jpg

 

 

Działa od ręki. Gdzieś słyszałem, że podobno trzeba robić adaptacje czujnika, ale nigdzie nie znalazłem opisu "jak".

Więc jeśli ktoś, posiada taką widzę to niech się z nią podzieli.

 

Prośba do moderatora aby przeniósł opis do warsztatu i niech zmieni tytuł na:

Instrukcja Wymiany czujnika G-450 czujnika różnicy ciśnień DPF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już taką instrukcję napisałem, gdyż sam wymieniałem ten czujnik. Nic nie trzeba adoptować i wystarczy tylko skasować błędy gdyż kontrolka sama nie zgaśnie mimo wymienionego czujnika. Nawiasem mówiąc w ASO gdy usłyszałem cenę za usługę wymiany to na oczach mechaników wymieniłem to w kilka minut. Faktycznie wystarczają najbardziej proste zdolności manualne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja już taką instrukcję napisałem, gdyż sam wymieniałem ten czujnik.

 

Szkoda, że nie zauważyłem wcześniej :( nie potrzebnie się napracowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wlasnie mi tez pojawil sie blad P0471 czujnik cisnienia spalin i pozostale P2453 oraz P161A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szkoda, że nie zauważyłem wcześniej nie potrzebnie się napracowałem
Ale masz za to satysfakcję. Twoja za to jest okraszona fotkami:kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy 2.0 i 1.9 maja ten sam czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ten sam. Jedyna różnica to taka, że starszy ma nr 03G 906 051A, a nowszy 076 906 051A. Po zabiegu musisz skasować błąd gdyż sam się nie kasuje i kontrolka świeci dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no kupilem ten czujnik za cale 257 zl i jutro czas na wymiane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no kupilem ten czujnik za cale 257 z
O w mordę!!!!!!!!! Przez rok inflacja skoczyła o 342%????? Ja rok temu kupiłem w ASO za 75 PLN. Z czego oni go teraz robią, że tak zdrożał?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bbbb, ja te czujniki kupuje od kilku lat i cena zawsze oscylowała w zakresie 200-250zł ;-)

Widocznie ktoś sie pomylił jak sprzedawał Ci ten czujnik albo mieli coś źle sklasyfikowane części i ceny ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda więc na to, że mi się udało. Ale z drugiej strony mam fakturę i jak byk mam napisane Czujnik 076 906 051A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytalem o cene w skodzie i mieli taka sama jak w vw a czy ten czujnik ma jakis wplyw na turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

wiem ze powinienem zaczac od podpiecia do kompa ale niestety w moim miescie mam tylkojednego zaufanego mechanika ktory nie jest kowalem i niestety jest na urlopie a dzis podczas wcisniecia pedalu gazu auto wg mnie weszlo w tryb awaryjny a mianowicie: komunikat w MFD "Engine Fault Workshop", migajaca kontrolka swiec zarowych i brak mocy, auto jedzie max 100km/h i to jak sie rozbuja. Czy takie objawy wskazuja na czujnik G-450 czy moze byc wiele rzeczy ktore mogly sie zepsuc a ktore objawiaja sie jak wyzej. z gory dzieki za sugestie

dawi1973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Padło mi to ustrojstwo przedwczoraj, tuż przed wyjazdem w dalszą trasę, może lepiej przed niż w trakcie. Dzięki za dokładny opis, bardzo mi pomógł w diagnozie i naprawie. Sam się z tym uporałem. Kupiłem 076906051A nowy w Intercars 158zł od ręki, w ASO ponad 260zł na zamówienie. Wcześniej miałem wersję 03G906051A. Auto to Passat B6 2006 rok 2.0 TDI 140KM BMP. Po wymianie jak ręką odjął a ledwo dało się jechać.

DZIĘKI!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz gdzie kupiłeś za 75zł ten czujnik???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

kurka mam problem z tym czujnikiem i zapalającym sie checkiem co około 1000 km. Najpierw wywalało błąd na zgaszonym silniku lub po zgaszeniu silnika. Zdiagnozowałem iż na zgaszonym silniku mam wartość różnicy ciśnień -50 lub coś podobnego. Błąd czasami dało radę skasować a czasami nie, bo ciągle różnica ciśnień była mocno ujemna. Log błędu zawsze zawierał wartość 0 RPM i analizując czas zawsze widziałem że jest to zaraz po włożeniu kluczka.

Wymieniłem ten czujnik na FAE, i błąd od razu dał się skasować i wdawało się wszystko dobrze, ale ale teraz wywala go czasami przy jałowych obrotach gdy zwalniam przed skrzyżowaniem, albo gdy stoję na skrzyżowaniu:

1 Fault Found:
001137 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal
               P0471 - 000 -  - - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 278722 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2019.09.22
                    Time: 10:39:31

             Freeze Frame:
                    RPM: 798 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    (no units): -20.40
                    (no units): -15.30
                    Mass Flow: 5.69 g/s
                    Temperature: 192.0°C
                    Temperature: 12.6°C

 

Czy ktoś może zerknąć na ten log i podpowiedzieć co może być nie tak? Czy ten nowy czujnik jest uwalony czy problem leży w instalacji (uszkodzony kabel) lub coś jeszcze innego? Czy ktoś miał taki problem że ten check wywalało także na nowym czujniku? Trochę drogi temat abym zakupił kolejny czujnik. Oryginalny jest w ch.... drogi a nie wiem kto produkuje to na pierwszy montaż. Na moim było jedynie napisane "Made in US".

Zerkałem dzisiaj na grupę 067 i przy zgaszonym silniku w pozycji/okienku 3 mam wartość 0.00 (wnioskuje ze jest dobrze) a w 4 okienku -17, wnioskuję że ta wartość -17 to wartość niezrównoważenia czujnika i jest tez chyba dobra? Co mogę zrobić aby zdiagnozować to dziadostwo bez zakupu kolejnego czujnika? Czy ktoś wie co oznaczają te dwie wartości w powyższym logu:

  "(no units): -20.40
   (no units): -15.30"

czy jedno to wartość chwilowa -20.40 a druga to wartość niezrównoważenia (kalibracji)? Jeśli tak to mam problem że na biegu jałowym czujnik zgłasza ujemne ciśnienie?

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"a w 4 okienku -17, wnioskuję że ta wartość -17 to wartość niezrównoważenia czujnika i jest tez chyba dobra?" To dowód, że nowy czujnik po jego założeniu nie przeszedł kalibracji, chodzi o to aby komputer wiedział, gdzie ten czujnik ma jałowe położenie i je zapamiętał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności