Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przymierzam się powoli do zakupu jakiegoś subwooferka, ale ciekawi mnie jedna rzecz

Jaka jest różnica w basie i jego jakości porównując subwoofer z takim wylotem http://tablica.pl/oferta/sprzedam-subwoofer-pioneer-i-wzmacniacz-2800-wat-CID5-ID3wDAL.html czyli po środku prostokątnym, a najczęściej stosowanym okrągłym, jednym bądź dwoma

Np. dwie takie same skrzynie z tymi samymi głośnikami, mające właśnie te dwa inne rozwiązania jaka będzie różnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoże ktoś w rozwikłaniu mojego dylematu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja odpowiem.

po co montować suba skoro on daje efekt "buc buc" ?

nie lepiej zainwestowac ta kwote w normalne głosniki w drzwiach z przodu i z tyłu ?

ucho napewno sie bardziej ucieszy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, ale nie zgodzę się z tym

owszem tuba basowa daje efekt taki jak piszesz buc buc (samego młucenia)

ale nie subwoofer, skrzynia basowa

a druga sprawa to moje zapytanie było o jakość pomiędzy tymi dwoma rodzajami, a nie czy montować coś w bagażnik czy tylko w drzwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem dylemat. Po zagłębieniu się w temat wybrałem opcję mocnego suba w obudowie zamkniętej, bez żadnych bass reflexów. Najlepszym sposobem będzie przesłuchanie obydwu rodzajów zabudowy suba i Twoja indywidualna ocena ;)

 

I nie zgodze się z tym, że ucho bardziej się ucieszy z głośników w przednich i tylnych drzwiach. Chyba kolega nie siedział w aucie, które ma odpowiednie głosniki na przód i suba w bagażniku ;)

 

Ja miałem kombinować tak, że głośniki przednie zostawiam i wstawiam do drzwi tylnych fabryczne, ale dzięki Bogu! ( i po konsultacjach z kolegą cinul) ten pomysł szybciutko wyrzuciłem z głowy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie w takim razie, czemu producenci drogich marek nie bawią się w budowanie subów w autach tylko dopasowują głośniki niskotonowe w drzwiach tak, żeby bas smyrał w uszy a buzia sie cieszyła. Jaka jest idea ?

 

Interesuje sie systemami audio od długiego czasu i pamiętam że moje początki były takie że bez suba to nie car audio. Ale po jazdach wieloma autami z fabrycznym nagłośnieniem zrozumiałem że to ma sens. Po co marnować przestrzeń w bagażniku i słuchać samego basu ? Napewno wybór subwoofera ma też podłoże ze względu na gatunek muzyki, ale wg mnie do Rock sie kompletnie nie nadaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Przymierzam się powoli do zakupu jakiegoś subwooferka, ale ciekawi mnie jedna rzecz

Jaka jest różnica w basie i jego jakości porównując subwoofer z takim wylotem http://tablica.pl/oferta/sprzedam-su...5-ID3wDAL.html czyli po środku prostokątnym, a najczęściej stosowanym okrągłym, jednym bądź dwoma

Np. dwie takie same skrzynie z tymi samymi głośnikami, mające właśnie te dwa inne rozwiązania jaka będzie różnica?

 

To są dwa różne typy zabudów.

1. szczelinowa (tunel ściankowy)

2. bass-reflex (rura)

 

Krótko mówiąc, jeżeli obie obudowy będą identycznego litrażu i z identycznym głośnikiem, skonstruowane wedle zaleceń producenta, bądź wyliczone za pomocą programu - to szczelinowa da się szybciej i łatwiej zestroić. Poza tym w porównaniu do BR nie występują świsty. Trudniej jest natomiast taka obudowę szczelinową zaprojektować, a zwłaszcza jeśli w grę wchodzi pochylenie ścianek. Obecnie coraz mniej popularna jest zabudowa BR a prym wiedzie raczej szczelina. Uniwersalna w tym przypadku jest zabudowa ciśnieniowa.

 

Gdybym ja miał teraz do wyboru szczelinę czy BR, to wybrałbym szczelinę. Obecnie mam BR ale przerzucę się na ciśnieniową.

 

 

Zastanawiam sie w takim razie, czemu producenci drogich marek nie bawią się w budowanie subów w autach tylko dopasowują głośniki niskotonowe w drzwiach tak, żeby bas smyrał w uszy a buzia się cieszyła. Jaka jest idea

 

Kasa ... Wstaw system za kilka tysięcy opierając się na priorytetach CA to będziesz miał smyranie basem i uśmiech na twarzy.

 

Napewno wybór subwoofera ma też podłoże ze względu na gatunek muzyki, ale wg mnie do Rock sie kompletnie nie nadaje.

 

Nadaje się w skrzyni ciśnieniowej o niewielkim litrażu. Owszem nie wszystkich kawałków rocka posłuchasz na niskich tonach. Ale jeśli chodzi np. o metal, to kawałek Metallicy - Orion brzmi znakomicie ... W tym przypadku sub uwydatnia podbicie "stopy" perkusisty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepszym sposobem będzie przesłuchanie obydwu rodzajów zabudowy suba i Twoja indywidualna ocena

Takie wyjście będzie chyba najlepsze :]

 

Uniwersalna w tym przypadku jest zabudowa ciśnieniowa.

ciśnieniowa czyli taka o jakiej wspomniał kolega majkel1615, bez BS itd tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciśnieniowa czyli taka o jakiej wspomniał kolega majkel1615, bez BS itd tak?

 

dokładnie tak - zamknięta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna tez pokusic sie o wykresy. Ja szukajac sobie suba trafilem na stronke z wykresami czestotliwosci i jak dla mnie najbardziej przypasowala mi skrzynia zamknieta i jestem zadowolony. I moim skromnym zdaniem jest to najbardziej uniweralny wybor bo szczeliny i BR to bardziej na muzyke typu reggae, hip hop. Gdzies gdzie wystepuja dlugie linie basowe. Skrzynia zamknieta zmieli wszystko :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy kwadrat czy koło jeden pies.

najlepszy mocny sub w obudowie zamknietej. Nie ma wtedy buc-buc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie odkopać temat bo nie mam jeszcze możliwości zakładania wątków.

Z tego co wyczytałem może właśnie skrzynia zamknięta to rozwiązanie dla mnie, mam bowiem następujący problem: skrzynia z BS, która grała pięknie w hatchbacku coupe, gra tak tragicznie w moim Pasku CC że nie da się tego słuchać, linia basowa i same uderzenia basu są jakby "obok" całej melodii, wszystko dudni i zabija muzykę. Próbowałem ze zmianą fazy i wygłuszeniem całego bagażnika + przestrzeń na koło zapasowe, dalej to samo - tragedia. Ostatnio wpadł mi w ręce sub domowy typu bandpass Tonsila, podpiąłem i jest lepiej ale to dalej nie to i mocy brakuje. Byłem pewien że wygłuszenie załatwi sprawę a tu zdziwko. Nie wiem czy cała buda Paska CC tak jakoś rezonuje i konieczne będzie wygłuszenie całej fury (co mi się średnio widzi) czy to tylko kwestia dobrania odpowiedniego suba?

Mój zestaw:

https://www.crutchfield.com/S-qXVmxkbkmD8/p_20610ZX500/Kicker-10ZX500-1.html

 

http://www.andysautosport.com/products/kicker__vcvr124.html

 

Radio RNS510

 

Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pozwolę sobie odkopać temat bo nie mam jeszcze możliwości zakładania wątków.

Z tego co wyczytałem może właśnie skrzynia zamknięta to rozwiązanie dla mnie, mam bowiem następujący problem: skrzynia z BS, która grała pięknie w hatchbacku coupe, gra tak tragicznie w moim Pasku CC że nie da się tego słuchać, linia basowa i same uderzenia basu są jakby "obok" całej melodii, wszystko dudni i zabija muzykę. Próbowałem ze zmianą fazy i wygłuszeniem całego bagażnika + przestrzeń na koło zapasowe, dalej to samo - tragedia. Ostatnio wpadł mi w ręce sub domowy typu bandpass Tonsila, podpiąłem i jest lepiej ale to dalej nie to i mocy brakuje. Byłem pewien że wygłuszenie załatwi sprawę a tu zdziwko. Nie wiem czy cała buda Paska CC tak jakoś rezonuje i konieczne będzie wygłuszenie całej fury (co mi się średnio widzi) czy to tylko kwestia dobrania odpowiedniego suba?

Mój zestaw:

https://www.crutchfield.com/S-qXVmxkbkmD8/p_20610ZX500/Kicker-10ZX500-1.html

 

http://www.andysautosport.com/products/kicker__vcvr124.html

 

Radio RNS510

 

Z góry dzięki

 

a ile byś chciał przeznaczyć na suba , musi być nowy czy może być używany ? W Twoim przypadku może być kilka przyczyn takowej gry subwoofera . Wina może leżeć po stronie zarówno samego źródła czyli radia jak i suba . Jak masz poprowadzony sygnał do wzmacniacza z RNS'ki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ile byś chciał przeznaczyć na suba , musi być nowy czy może być używany ? W Twoim przypadku może być kilka przyczyn takowej gry subwoofera . Wina może leżeć po stronie zarówno samego źródła czyli radia jak i suba . Jak masz poprowadzony sygnał do wzmacniacza z RNS'ki ?

 

Najbardziej to chciałbym zachować tego suba co mam bo wiem że sam w sobie gra pięknie.

Sygnał poprowadzony z tylnych głośników prosto do wzmaka, który ma wejście hi-input. Wszystko mam podłączone dokładnie tak samo jak w poprzednim samochodzie, w którym ten sam zestaw brzmiał idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najbardziej to chciałbym zachować tego suba co mam bo wiem że sam w sobie gra pięknie.

Sygnał poprowadzony z tylnych głośników prosto do wzmaka, który ma wejście hi-input. Wszystko mam podłączone dokładnie tak samo jak w poprzednim samochodzie, w którym ten sam zestaw brzmiał idealnie.

 

a jak masz filtry ustawione na wzmacniaczu ? . Całego subwoofer'a od razu wymieniać nie trzeba, można dokupić samą skrzynkę zamkniętą pod głośnik wg zalecanego litrażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak masz filtry ustawione na wzmacniaczu ? . Całego subwoofer'a od razu wymieniać nie trzeba, można dokupić samą skrzynkę zamkniętą pod głośnik wg zalecanego litrażu.

 

Crossover na 50Hz, Bass boost 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Crossover na 50Hz, Bass boost 0

 

a możesz wrzucić fotkę potencjometrów ze wzmacniacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a możesz wrzucić fotkę potencjometrów ze wzmacniacza?

 

Temat rozwiązany, zatkałem BS, ustawiłem suba głośnikiem w stronę oparcia tylnego siedzenia i otworzyłem podłokietnik razem z "otworem na narty" w tylnym oparciu. Jest o niebo lepiej, bas bardziej kontrolowany, szybszy także git. Nie jest idealnie ale różnica kolosalna. Dzięki wszystkim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat rozwiązany, zatkałem BS, ustawiłem suba głośnikiem w stronę oparcia tylnego siedzenia i otworzyłem podłokietnik razem z "otworem na narty" w tylnym oparciu. Jest o niebo lepiej, bas bardziej kontrolowany, szybszy także git. Nie jest idealnie ale różnica kolosalna. Dzięki wszystkim.

 

na Twoim miejscu rozważyłbym jeszcze wymianę wzmacniacza , ten który posiadasz jest za słaby i dlatego brakuje mu kontroli nad głośnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz wychodzą minusy sedana. Bardzo mocno odizolowany bagażnik od kabiny. W hachbacku czy kombi tego nie uświadczysz. Jak całkowicie złożysz kanapę dopiero zacznie tobie grać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności