grabek150 Zgłoś #1 Napisano 14 Marca 2014 Witam Przymierzam się powoli do zakupu jakiegoś subwooferka, ale ciekawi mnie jedna rzecz Jaka jest różnica w basie i jego jakości porównując subwoofer z takim wylotem http://tablica.pl/oferta/sprzedam-subwoofer-pioneer-i-wzmacniacz-2800-wat-CID5-ID3wDAL.html czyli po środku prostokątnym, a najczęściej stosowanym okrągłym, jednym bądź dwoma Np. dwie takie same skrzynie z tymi samymi głośnikami, mające właśnie te dwa inne rozwiązania jaka będzie różnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabek150 Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2014 pomoże ktoś w rozwikłaniu mojego dylematu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thangorodrim Zgłoś #3 Napisano 25 Marca 2014 ja odpowiem. po co montować suba skoro on daje efekt "buc buc" ? nie lepiej zainwestowac ta kwote w normalne głosniki w drzwiach z przodu i z tyłu ? ucho napewno sie bardziej ucieszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabek150 Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2014 dzięki za odpowiedź, ale nie zgodzę się z tym owszem tuba basowa daje efekt taki jak piszesz buc buc (samego młucenia) ale nie subwoofer, skrzynia basowa a druga sprawa to moje zapytanie było o jakość pomiędzy tymi dwoma rodzajami, a nie czy montować coś w bagażnik czy tylko w drzwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel1615 Zgłoś #5 Napisano 26 Marca 2014 Też miałem dylemat. Po zagłębieniu się w temat wybrałem opcję mocnego suba w obudowie zamkniętej, bez żadnych bass reflexów. Najlepszym sposobem będzie przesłuchanie obydwu rodzajów zabudowy suba i Twoja indywidualna ocena I nie zgodze się z tym, że ucho bardziej się ucieszy z głośników w przednich i tylnych drzwiach. Chyba kolega nie siedział w aucie, które ma odpowiednie głosniki na przód i suba w bagażniku Ja miałem kombinować tak, że głośniki przednie zostawiam i wstawiam do drzwi tylnych fabryczne, ale dzięki Bogu! ( i po konsultacjach z kolegą cinul) ten pomysł szybciutko wyrzuciłem z głowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thangorodrim Zgłoś #6 Napisano 27 Marca 2014 Zastanawiam sie w takim razie, czemu producenci drogich marek nie bawią się w budowanie subów w autach tylko dopasowują głośniki niskotonowe w drzwiach tak, żeby bas smyrał w uszy a buzia sie cieszyła. Jaka jest idea ? Interesuje sie systemami audio od długiego czasu i pamiętam że moje początki były takie że bez suba to nie car audio. Ale po jazdach wieloma autami z fabrycznym nagłośnieniem zrozumiałem że to ma sens. Po co marnować przestrzeń w bagażniku i słuchać samego basu ? Napewno wybór subwoofera ma też podłoże ze względu na gatunek muzyki, ale wg mnie do Rock sie kompletnie nie nadaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #7 Napisano 27 Marca 2014 WitamPrzymierzam się powoli do zakupu jakiegoś subwooferka, ale ciekawi mnie jedna rzecz Jaka jest różnica w basie i jego jakości porównując subwoofer z takim wylotem http://tablica.pl/oferta/sprzedam-su...5-ID3wDAL.html czyli po środku prostokątnym, a najczęściej stosowanym okrągłym, jednym bądź dwoma Np. dwie takie same skrzynie z tymi samymi głośnikami, mające właśnie te dwa inne rozwiązania jaka będzie różnica? To są dwa różne typy zabudów. 1. szczelinowa (tunel ściankowy) 2. bass-reflex (rura) Krótko mówiąc, jeżeli obie obudowy będą identycznego litrażu i z identycznym głośnikiem, skonstruowane wedle zaleceń producenta, bądź wyliczone za pomocą programu - to szczelinowa da się szybciej i łatwiej zestroić. Poza tym w porównaniu do BR nie występują świsty. Trudniej jest natomiast taka obudowę szczelinową zaprojektować, a zwłaszcza jeśli w grę wchodzi pochylenie ścianek. Obecnie coraz mniej popularna jest zabudowa BR a prym wiedzie raczej szczelina. Uniwersalna w tym przypadku jest zabudowa ciśnieniowa. Gdybym ja miał teraz do wyboru szczelinę czy BR, to wybrałbym szczelinę. Obecnie mam BR ale przerzucę się na ciśnieniową. Zastanawiam sie w takim razie, czemu producenci drogich marek nie bawią się w budowanie subów w autach tylko dopasowują głośniki niskotonowe w drzwiach tak, żeby bas smyrał w uszy a buzia się cieszyła. Jaka jest idea Kasa ... Wstaw system za kilka tysięcy opierając się na priorytetach CA to będziesz miał smyranie basem i uśmiech na twarzy. Napewno wybór subwoofera ma też podłoże ze względu na gatunek muzyki, ale wg mnie do Rock sie kompletnie nie nadaje. Nadaje się w skrzyni ciśnieniowej o niewielkim litrażu. Owszem nie wszystkich kawałków rocka posłuchasz na niskich tonach. Ale jeśli chodzi np. o metal, to kawałek Metallicy - Orion brzmi znakomicie ... W tym przypadku sub uwydatnia podbicie "stopy" perkusisty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabek150 Zgłoś #8 Napisano 28 Marca 2014 Najlepszym sposobem będzie przesłuchanie obydwu rodzajów zabudowy suba i Twoja indywidualna ocena Takie wyjście będzie chyba najlepsze Uniwersalna w tym przypadku jest zabudowa ciśnieniowa. ciśnieniowa czyli taka o jakiej wspomniał kolega majkel1615, bez BS itd tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #9 Napisano 29 Marca 2014 ciśnieniowa czyli taka o jakiej wspomniał kolega majkel1615, bez BS itd tak? dokładnie tak - zamknięta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kudin89 Zgłoś #10 Napisano 29 Marca 2014 Mozna tez pokusic sie o wykresy. Ja szukajac sobie suba trafilem na stronke z wykresami czestotliwosci i jak dla mnie najbardziej przypasowala mi skrzynia zamknieta i jestem zadowolony. I moim skromnym zdaniem jest to najbardziej uniweralny wybor bo szczeliny i BR to bardziej na muzyke typu reggae, hip hop. Gdzies gdzie wystepuja dlugie linie basowe. Skrzynia zamknieta zmieli wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shit-Tzu Zgłoś #11 Napisano 11 Kwietnia 2014 czy kwadrat czy koło jeden pies. najlepszy mocny sub w obudowie zamknietej. Nie ma wtedy buc-buc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tylordurden Zgłoś #12 Napisano 9 Lutego 2017 Pozwolę sobie odkopać temat bo nie mam jeszcze możliwości zakładania wątków. Z tego co wyczytałem może właśnie skrzynia zamknięta to rozwiązanie dla mnie, mam bowiem następujący problem: skrzynia z BS, która grała pięknie w hatchbacku coupe, gra tak tragicznie w moim Pasku CC że nie da się tego słuchać, linia basowa i same uderzenia basu są jakby "obok" całej melodii, wszystko dudni i zabija muzykę. Próbowałem ze zmianą fazy i wygłuszeniem całego bagażnika + przestrzeń na koło zapasowe, dalej to samo - tragedia. Ostatnio wpadł mi w ręce sub domowy typu bandpass Tonsila, podpiąłem i jest lepiej ale to dalej nie to i mocy brakuje. Byłem pewien że wygłuszenie załatwi sprawę a tu zdziwko. Nie wiem czy cała buda Paska CC tak jakoś rezonuje i konieczne będzie wygłuszenie całej fury (co mi się średnio widzi) czy to tylko kwestia dobrania odpowiedniego suba? Mój zestaw: https://www.crutchfield.com/S-qXVmxkbkmD8/p_20610ZX500/Kicker-10ZX500-1.html http://www.andysautosport.com/products/kicker__vcvr124.html Radio RNS510 Z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matlis Zgłoś #13 Napisano 10 Lutego 2017 Pozwolę sobie odkopać temat bo nie mam jeszcze możliwości zakładania wątków. Z tego co wyczytałem może właśnie skrzynia zamknięta to rozwiązanie dla mnie, mam bowiem następujący problem: skrzynia z BS, która grała pięknie w hatchbacku coupe, gra tak tragicznie w moim Pasku CC że nie da się tego słuchać, linia basowa i same uderzenia basu są jakby "obok" całej melodii, wszystko dudni i zabija muzykę. Próbowałem ze zmianą fazy i wygłuszeniem całego bagażnika + przestrzeń na koło zapasowe, dalej to samo - tragedia. Ostatnio wpadł mi w ręce sub domowy typu bandpass Tonsila, podpiąłem i jest lepiej ale to dalej nie to i mocy brakuje. Byłem pewien że wygłuszenie załatwi sprawę a tu zdziwko. Nie wiem czy cała buda Paska CC tak jakoś rezonuje i konieczne będzie wygłuszenie całej fury (co mi się średnio widzi) czy to tylko kwestia dobrania odpowiedniego suba? Mój zestaw: https://www.crutchfield.com/S-qXVmxkbkmD8/p_20610ZX500/Kicker-10ZX500-1.html http://www.andysautosport.com/products/kicker__vcvr124.html Radio RNS510 Z góry dzięki a ile byś chciał przeznaczyć na suba , musi być nowy czy może być używany ? W Twoim przypadku może być kilka przyczyn takowej gry subwoofera . Wina może leżeć po stronie zarówno samego źródła czyli radia jak i suba . Jak masz poprowadzony sygnał do wzmacniacza z RNS'ki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tylordurden Zgłoś #14 Napisano 10 Lutego 2017 a ile byś chciał przeznaczyć na suba , musi być nowy czy może być używany ? W Twoim przypadku może być kilka przyczyn takowej gry subwoofera . Wina może leżeć po stronie zarówno samego źródła czyli radia jak i suba . Jak masz poprowadzony sygnał do wzmacniacza z RNS'ki ? Najbardziej to chciałbym zachować tego suba co mam bo wiem że sam w sobie gra pięknie. Sygnał poprowadzony z tylnych głośników prosto do wzmaka, który ma wejście hi-input. Wszystko mam podłączone dokładnie tak samo jak w poprzednim samochodzie, w którym ten sam zestaw brzmiał idealnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matlis Zgłoś #15 Napisano 11 Lutego 2017 Najbardziej to chciałbym zachować tego suba co mam bo wiem że sam w sobie gra pięknie. Sygnał poprowadzony z tylnych głośników prosto do wzmaka, który ma wejście hi-input. Wszystko mam podłączone dokładnie tak samo jak w poprzednim samochodzie, w którym ten sam zestaw brzmiał idealnie. a jak masz filtry ustawione na wzmacniaczu ? . Całego subwoofer'a od razu wymieniać nie trzeba, można dokupić samą skrzynkę zamkniętą pod głośnik wg zalecanego litrażu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tylordurden Zgłoś #16 Napisano 11 Lutego 2017 a jak masz filtry ustawione na wzmacniaczu ? . Całego subwoofer'a od razu wymieniać nie trzeba, można dokupić samą skrzynkę zamkniętą pod głośnik wg zalecanego litrażu. Crossover na 50Hz, Bass boost 0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matlis Zgłoś #17 Napisano 11 Lutego 2017 Crossover na 50Hz, Bass boost 0 a możesz wrzucić fotkę potencjometrów ze wzmacniacza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tylordurden Zgłoś #18 Napisano 14 Lutego 2017 a możesz wrzucić fotkę potencjometrów ze wzmacniacza? Temat rozwiązany, zatkałem BS, ustawiłem suba głośnikiem w stronę oparcia tylnego siedzenia i otworzyłem podłokietnik razem z "otworem na narty" w tylnym oparciu. Jest o niebo lepiej, bas bardziej kontrolowany, szybszy także git. Nie jest idealnie ale różnica kolosalna. Dzięki wszystkim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matlis Zgłoś #19 Napisano 14 Lutego 2017 Temat rozwiązany, zatkałem BS, ustawiłem suba głośnikiem w stronę oparcia tylnego siedzenia i otworzyłem podłokietnik razem z "otworem na narty" w tylnym oparciu. Jest o niebo lepiej, bas bardziej kontrolowany, szybszy także git. Nie jest idealnie ale różnica kolosalna. Dzięki wszystkim. na Twoim miejscu rozważyłbym jeszcze wymianę wzmacniacza , ten który posiadasz jest za słaby i dlatego brakuje mu kontroli nad głośnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #20 Napisano 14 Lutego 2017 Teraz wychodzą minusy sedana. Bardzo mocno odizolowany bagażnik od kabiny. W hachbacku czy kombi tego nie uświadczysz. Jak całkowicie złożysz kanapę dopiero zacznie tobie grać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach