Skocz do zawartości
harry_poznan

Rzuca w koleinach - felga 17" 7j ET 37, opona 225/45/17

Rekomendowane odpowiedzi

Nie miałem nigdy problemu ząbkowania opon, stosuję się zawsze do zaleceń z wlepki i specyfikacji opony. W moim przypadku (benzynowy silnik) producent zaleca 2.1 przód i 1.9 tył (mierzone na zimno minimalne ciśnienie w oponach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze popróbuje z różnymi ciśnieniami. Samochód co prawda kombi, ale zazwyczaj jeżdżę sam - zjadę jeszcze trochę na tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę sam i mam ciśnienie przód 2,3 tył 2,3 lub 2,2 i 2,2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też mam takie ciśnienie jak kolega a więc 2,3 przód i tył. niestety na koleinach troszkę rzuca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjechałem od gościa, który mi to sprzedał to miałem 2.6 przód i tył. Koleiny jak cholera - myślałem że mi ćwiartka spawy puściła :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest temat o koleinach i oponach. To mam pytanie czy da się wsadzić opony o większym profilu np 225/50/17 lub 225/55/17 i może wtedy nie będzie pływać. Jeśli tak dajcie znać co i jak. Bo muszę kupić dwie opony na przód i się tak zastanawiam nad tym.:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest temat o koleinach i oponach. To mam pytanie czy da się wsadzić opony o większym profilu np 225/50/17 lub 225/55/17 i może wtedy nie będzie pływać. Jeśli tak dajcie znać co i jak. Bo muszę kupić dwie opony na przód i się tak zastanawiam nad tym.

 

kupuje się 4 opony o jednakowym wymiarze bo kolejny temat będzie - szwankuje mi abs/esp , kontrolki mi się palą , błędy wyskakują , abs źle działa itd...

 

co do ciśnienia przywyknij, tak już jest , mam w domu bmw na 17 i passata na 17, to passat płynie po całej drodze a bmw jedzie normalnie.

Ja pompuje do 225/45 17" przód 2,7, tył 2,4 i jadę zazwyczaj sam - kombiak i jakoś opon nie ząbkuje a jest moim wrażeniem lepsza trakcja.

poza tym nie można porównać co komu jak ściąga , bo dla jednego to będzie mało a dla drugiego jak na rozwalonej zbieżności by jechał po koleinach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

ja jestem dzisiaj po zakupie opon 205/50/17 letnie extra load, 93V, wczesniej smigałem na 16/205/55, i powiem szczerze nie czuje zbytniej roznicy, myslałem ze bedzie twardo i kiera bedzie prowadzic po torach bobslejowych(dzisiaj 200km) poniewaz mam AVB 101km nie zdecydowałem sie na 225/45/17 bo bedzie i tak juz mega mół, z kalkulatora przeliczyłem odpowiednik opon, i jestem mega zadowalony tylko przy moim et45 musze kupic dystane i bedzie git - kalkulator opon polecam - http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

oraz felg http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi

Edytowane przez kapsun

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja pompuje 2.3 przód i 2.1 tył - Troszkę więcej niż podaje wlepka na klapce paliwa.

 

Tyle samo pompuje i jest git po około 12 tysiach km opona jest w wyśmienitej formie, wyząbko:pardonwania brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tyle samo pompuje i jest git po około 12 tysiach km opona jest w wyśmienitej formie, wyząbkowania brak
Konrad ty jeździsz na obręczach 15-tkach i masz sedana, 17 i 18 szczególnie kombi to pod tym względem zupełnie inna bajka. Przy dużych kołach w kombi pompowanie zgodnie z fabryką lub powyżej to pewny szum po jednym sezonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kapsun po co ci te dystanse ? U mnie są opony 225/45/17 ET47 czyli koła są szersze i bardziej wpuszczone do środka, a nic nie obciera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kapsun po co ci te dystanse ?
Pewnie dlatego że nie lubi jeździć tramwajem :). I ja go rozumiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie opony 225/45/17" i to w kombi i ciśnienie według fabryki i latam już trzeci sezon.Dla mnie w porzo:roll:hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie dlatego że nie lubi jeździć tramwajem :). I ja go rozumiem

Sorry ale nie zajarzyłem o co chodzi z tym tramwajem ? Ze auto jedzie jak po szynach, czyli według mnie jest OK. Jak on wypchnie koła dystansami na zewnątrz to co, według mnie nic to nie zmieni. Sama dużo węższa (205) i wyższa (50)opona spowoduje lepszą amortyzację nierówności . Tak poza tym B6 ma chyba zupełnie inny typ zawieszenia więc nieco inaczej powinna się zachowywać w koleinach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

Dystans wkladam dlatego ze wyglada jak tramwaj. Mam w b5.5 et 45 a powimno byc et37 ponieważ fl ma szersze nadkola

Poza tym opona 205\50\17 ma tylko o 1mm wyzszy profil od 225/45\17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak dev14 mówi muszą być wszystkie równe. Ale jaki profil opony się zmieści, głównie chyba chodzi o przód i o miejsce przy MCpersonie. felgi u mnie 17"/ 5 x 112/ 8J x 17h/ ET35 interesują mnie opony 225/55/17. i czy aby takie się zmieszczą:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli tak jak dev14 mówi muszą być wszystkie równe. Ale jaki profil opony się zmieści, głównie chyba chodzi o przód i o miejsce przy MCpersonie. felgi u mnie 17"/ 5 x 112/ 8J x 17h/ ET35 interesują mnie opony 225/55/17. i czy aby takie się zmieszczą:niekumam

 

U mnie na identycznym zestawie (z tym że profil 45) jest trochę luzu między zwrotnicą a kołem więc powinno wejść, ale niech się wypowiedzą Ci co taki zestaw wkładali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorry ale nie zajarzyłem o co chodzi z tym tramwajem ? Ze auto jedzie jak po szynach,
Chodzi o to że koła mają mały rozstaw jak w tramwaju :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun
Ze auto jedzie jak po szynach,

 

:lol2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym opona 205\50\17 ma tylko o 1mm wyzszy profil od 225/45\17

Chyba o 1cm ?

Z tymi dystansami zrobisz jak chcesz, u mnie 17 mają ET47 (opona225) 16 mają ET46 (opona 205)i jest OK. Maiłem felgi 17 z ET37 i cały syf w czasie jazdy rzucało na drzwi a jakiejkolwiek różnicy w prowadzeniu(porównując do ET47) nie wyczuwałem. Sama zmiana opon kół z 17 na 16 do odczuwalna różnica, szczególnie czuć przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

felgi u mnie 17"/ 5 x 112/ 8J x 17h/ ET35 interesują mnie opony 225/55/17. i czy aby takie się zmieszczą

Przy tej szerokości felgi (8J) i profilu opony (55) a także małym ET(35) możesz mieć kłopot ze schowaniem jej w błotniku, szczególnie przy skręcaniu. Z tego co pamiętam to czym szersza opona tym felga musi mieć większe ET żeby schowała się do środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności