Skocz do zawartości
harry_poznan

Montaż elektrycznych szyb tylnych z CAN - fotoporadnik

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem:) dlatego zrobię tak jak piszesz:) i ostatnie pytanie który w końcu to jest slupek A, a który B? Z twojego poradnika oczywiście;)

 

To juz pisałem

Słupek A to pierwszy słupek licząc od przodu auta, słupek B to drugi słupek czyli ten miedzy przednimi a tylnymi drzwiami.

to nie ja sobie zobaczyłem słupki A i B tylko jest to oficjalna nomenklatura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie ty tak nazwałeś;) chciałem wiedzieć który slupwk jest który w twoim opisie:) bo widziałem też tutaj że było pisane że slupek A to ten koło nóg kierowcy a słupek B to ten od strony pasażera, a później tak jak ty wyżej napisałeś i wolałem spytać:) dziękuję za odpowiedzi, teraz wiem już chyba wszystko:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz pytanie z mojej strony gdzie można dostać w Poznaniu tylne blachy z silniczkiem i w jakiej cenie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A teraz pytanie z mojej strony gdzie można dostać w Poznaniu tylne blachy z silniczkiem i w jakiej cenie ?

 

Allegro i olx i na pewno znajdziesz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy instalacja drzwi tylnych z elektrycznymi szybami b5 fl od anglika jest taka sama jak u europejczyka? Zakładał ktoś taką?

 

Da radę zamontować poprawnie silniki szyb FL w wersji angielskiej? Ktoś napisał że należy zamienić sterowniki z lewej na prawą, jest to wykonalne?

Edytowane przez mebelman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasować, kumpel zakładał i śmiga bez problemu.

Ale sama elektryka różni sie miedzy opisem dotyczącym 3B a Twoim 3BG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem blachy, instalację i silniki od anglika z zachowaniem starej instalacji od zamka. Wszystko hula bez żadnych przeróbek.

Jedyne czego mi jeszcze brak to panelu szyb kierowcy na 4 przełączniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CANa musiałeś ciągnąć do obu drzwi z słupka A po stronie kierowcy czy tak jak w 3B??

Jeśli w lifcie są jakieś różnice to daj znać może poprawi się instrukcję i będzie bardziej uniwersalna.

Jakby szyby działały na odwrót to trzeba zmienić moduły na silnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kable od lewych tylnych do prawego słupka kierowcy a kable od prawych do prawego słupka pasażera z przodu. Silniki działały poprawnie bez zmian modułów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mam problem... Dziś włożyłem blachy z roku 98 z marca do siebie, wiązka jest, po podpięciu zasilania na grube przewody i na czerwono żółty szyby nie działają. Podpinając blachy do innego paska również nie działają... Silniki nie powinny mieć can wg, numeru, aczkolwiek jutro porównam je z tymi z canem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czerwony - PLUS, brązowy - MASA to podlaczas gdziekolwiek, ja sprawdzałem pod zapalniczką.

W wiązkę wpinasz przycisk podnoszenia-opuszczania i musi działać jeśli silniki są sprawne niezależnie czy są z CAN czy bez.

 

Czerwono-żółty jest do podswietlania przycisku. Wiec do sprawdzenia go nie musisz podpisać.

Próbujesz szyby opuścić z panelu przy kierowcy czy z guzika przy tej szybie?

sprawdz jeszcze rozmieszczenie pionów we wtyczce i w gniezdzie, moze cos nie gra.

Edytowane przez harry_poznan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc plus i masa jest, próbuję odpalić z przycisku tylnego i cisza. Wiązki są z innego auta, więc może być rozkład pinów nie ten na wtyczce samego silnika. Jutro będę miał ori paska z elektryką tył i pozamieniam silniki na próbę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj to już jutro... Wiązka kupiona ori bez can, w kostce przy słupku są przewody:

 

Plus, masa, podświetlenie przycisków, żółty i czarny. Reszta wiązki nie była ruszana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie, ale chyba bez nich, po samym zasilaniu powinno śmigać, zwłaszcza, że w innym aucie podpinając wiązkę do słupka moją też nie śmigało. Jutro podepnę same silniki pod ori wiązkę, jak będzie ok to sprawdzę pinouty obu wiązek...

 

Bingo. Wiązkę mam z 97 roku, całkiem inne piny we wtyczce silnika... A auto do jakiego podpinałem to też z 97 roku z zielonym podświetleniem. Także jutro przekładam i jazda.

Edytowane przez polonez15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:klotnia

Gdyby zasilanie juz było w słupku to nie trzebaby go ciagnąć od przodu auta!!! Dopóki ich nie dociagniesz to nie ma prawa działać.

Mimo ze kolory przewodów w kostce słupka są podobne lub takie same to te przewody służą do czego innego (głośniki, zamki, kopertówki). Ciesz się że czegoś nie spaliłeś.

Ponadto przewód PLUSA i MASY daj conajmniej 4mm^2 bo silnik podnoszenia szyb ma wbrew pozorą trochę mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiązkę od słupka do przodu zrobiłem sam, zasilanie PODŁĄCZYŁEM bezpośrednio do aku... Stara kostka jest wywalona. Nie myśl, że jestem amatorem i bym podłączał zasilanie na pałę. Kostki stara i nowa są całkiem inne, nawet budową. Oj nie zrozumieliśmy się. Autodata pokazuje do 07.97 i od 08.97 i są całkiem inne pinouty i się zgadza bo moja wiązka ma żółto-czarną skrętkę więc tą starą i wszystkie piny się nie zgadzają.... Jeśli dam radę powyjmować piny ze złącza na silniku to ok, a jak nie to kupa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dociagnales do słupka przewody z przodu auta?

 

Jeszcze nie, ale chyba bez nich, po samym zasilaniu powinno śmigać,....

 

Oj nie zrozumieliśmy się.

 

Oo to to.

 

Jeśli chodzi o zasadę działania poszczególnych szyb jest taka sama. Różnica pojawia sie dopiero w sterowaniu z panelu kierowcy.

Silnik jest zasilany i sterowanie lokalne (z dusika przy danej szybie) odbywa sie poprzez zwarcie obwodu. Jeśli jest zasilanie a silnik i sterownik jest sprawny to nie ma znaczenia czy CAN, czy bez CAN, EU czy Anglik - lokalnie musi działać.

Przy okazji. Jak zasilanie ciagnales z aku to obowiązkowo wstaw bezpiecznik żeby auta nie spalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ZSilanie było na próbę, wszystko będzie jak ori. Pisalem wyżej, ze po zasilaniu powinno smigac więc juz wtedy ono było.Piny od sterownika do przycisku tez sa inne, czeka mnie sporo zabawy.

 

Edit:

Po przepinowaniu szyba działa, nie wiem póki co z zamkiem bo komfort stary.

Edytowane przez polonez15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności