Skocz do zawartości
Jedrzej

Regulacja pompowtryskiwaczy???

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem po wymianie pompowtryskiwaczy - a raczej regeneracji. Wszystkie robił profesjonalny zakład, teoretycznie są jak nowe.

Zamontowali mi je i.. mam bardzo duże spalanie! Komputer na postoju mi pokazuje 1,3l/h , a srednia w miescie to ponad 15l , na trasie 11l. Masakra.

Warsztat który je montował (inny niż ta firma co regenerowala) twierdzi ze mam podjechać na regulacje (czy cos takiego) i wszystko będzie dobrze.

Co o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co się orientuje to jest jakaś procedura regulacji pompowtryskiwaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to wygląda? Czy to się robi za pomocą komputera z VAG'iem? Czy fizycznie w silniku trzeba grzebać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulacja mechaniczna- poprzez odpowiednie ustawienie pompowtryskiwaczy (dźwigienek),o ile to pompki z twojego auta. Bo jeśli z innego ( inne oznaczenia), to korekta programu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje z mojego auta. Czyli bez sensu ze nie zrobili tego od razu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można i samemu jeśli się ma trochę odwagi i lubi samemu grzebać. Ale lepiej podjedź do nich niech poprawią.

Edytowane przez wojtek1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam się nie podejmę, ale powiedz mi - to jest jakieś skomplikowane? Po prostu chodzi o zmniejszenie dawek paliwa? Zastanawiam się czemu mi tego nie zrobili po montażu, tylko dopiero ja zauważyłem że dużo za dużo pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś walczyłem z moimi pompkami i mało który mechanior w mojej okolicy kuma o co chodzi. Jeden nawet powiedział że pompki od polo 1.4 będą śmigały bez problemu. A regulacja odbywa się tak jak na obrazku.regul.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, no nic, zobaczę czy będą potrafili to zrobić i spalanie mi spadnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

synchronizacja rozrządu Ci się rozsypała na kole pasowym masz 3 śrubki na klucz 13 mm +VAG i ustawiasz wtedy bedziesz mial 0.6 spalanie na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy sama by mi się rozsypala czy oni mi popsuli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-regulacja-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi-i-sdi/#more-1123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz czujnik zegarowy to sam ustawisz. A zapewne nie masz, więc odpuść i znajdź kogoś, kto ma. Synchro nie miało prawa się rozjechać po wyjmowaniu pompek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Jestem po wymianie pompowtryskiwaczy - a raczej regeneracji. Wszystkie robił profesjonalny zakład, teoretycznie są jak nowe.

Zamontowali mi je i.. mam bardzo duże spalanie! Komputer na postoju mi pokazuje 1,3l/h , a srednia w miescie to ponad 15l , na trasie 11l. Masakra.

Warsztat który je montował (inny niż ta firma co regenerowala) twierdzi ze mam podjechać na regulacje (czy cos takiego) i wszystko będzie dobrze.

Co o tym sądzicie?

 

sądzę że jeżeli sam nie wiesz o co dokładnie chodzi to jak najbardziej podjedź na regulację, bez czujnika zegarowego też można spokojnie je ustawić na forum jest wsio opisane wystarczy poszukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to i ja dorzuce swoje trzy grosze, Posluchaj regulacja pompek to banalna sprawa, swojego czasu tez mialem co do tego obawy, ale wkoncu wymienilem sam pompki u siebie troche zabawy z regulacja i byla malina, do tego ustawialem wszystko bez czujnika zegarowego.

Pompek krzywo nie wlozysz bo jest mocowanie ze sruba i poprostu jak bedzie cos z przekosa wlozone to bedziesz to widzial bo ci niesiadzie ani mocowanie ani srbua jak nalezy, pozniej obkrecasz pompke o 180 stopni mniej wiecej i tyle. Jak bedzie kilka stopni odchylu bedzie poprostu zle dawki podawac pompka, wtedy jeszcze raz pokrywa w gore i odnowa z tym ze bez wyciagania pompki. Choc z czujnikiem oczywscie byloby szybciej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co napisał kolega KOKOMAG. Ja pracuje jako mechanik i ustawiałem pompki bez żadnego czujnika. Wystarczy tylko ustawić krzywki w najwyższym położeniu, następnie wziąć jakiś mały klucz i złapać tuż u nasady, tak żeby było łatwo kręcić śrubą regulacyjną a tym samym, żeby można było wyczuć wyraźny opór. Potem to już tylko cofnąć o 180 stopni i dokręcić śrubę kontrującą, potem kolejna pompka kolejna krzywka w góre i czynność powtarzasz :) Nic przy żadnej pompie nie grzebiesz.

 

P.S. Jest możliwość złego ustawienia pompek, pod warunkiem że przed montażem nie zostanie wszystko dokladnie wyczyszczone w głowicy i śruby mocujące pompki nie będą dokręcane równomiernie. Jeżeli wszystko jest robione z wyczuciem to nie powinno byc zadnych problemów.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez suvoproste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
synchronizacja rozrządu Ci się rozsypała na kole pasowym masz 3 śrubki na klucz 13 mm +VAG i ustawiasz wtedy bedziesz mial 0.6 spalanie na postoju.

 

Sprawdziłem VAGiem , mam synchronizacje na 0.0 ustawioną, wiec chyba dobrze?

 

A wracając do pompek - czy ich niepoprawna wymiana może powodować aż takie duże spalanie??? 1,3 na postoju i srednia 13 obecnie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem VAGiem , mam synchronizacje na 0.0 ustawioną, wiec chyba dobrze?[/qu ksiazkowo jest dobrze ale może twój motor zreszta tak jaki mój źle sie "czuje" z takimi ustawieniami. pokręc tym kołem pasowym i zmniejszy Ci sie spalanie na postaoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rusz koło na 0.6-1.1. Miałem taki przypadek, że ecu nie pokazywało minusów, cały czas było 0.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności