Skocz do zawartości
tom_s

układ wydechowy / katalizator - odkręcone śruby

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pytanie po wczorajszej usterce samo-odkręcenia katalizatora. Czy śruby mocujące katalizator w passacie B4 ADZ '95 (w prawie 20-letnim aucie) mogą same się odkręcić? I czy tak jak na foto mogą wyglądać po tylu latach (nie skorodowane)?

 

Mam to auto od miesiąca i zrobiłem już trochę kilometrów. Wczoraj rano po odpaleniu słyszałem minimalne buczenie wydechu (tylko na zimnym) więc pomyślałem - ok jakaś dziurka w wydechu, będzie do zrobienia. Cały dzień jeździłem i była cisza - może się rozgrzał i ułożył. Dużo razy odpalałem i gasiłem bo taką mam pracę, auto było raczej ciągle nagrzane. Wieczorem pojechałem w trasę 100km autostrady i coś mi się zaczęło rozpadać. Zluzował się wydech. Najpierw po drodze po 30km autostrady słyszałem jak coś odpadło - pewnie któraś śruba. Jak zjechałem z autostrady po 100km to zrobił się okropny hałas. Patrzę pod auto a tam katalizator wisi na jednej śrubie. Zanim dojechałem do domu z powrotem (kolejne 100km) to ta śruba odkręciła się całkiem.

 

Zrobiłem foto po 100km - ciężko mi uwierzyć żeby wszystkie 3 śruby odkręciły się ot tak same z siebie. Jak myślicie czy to próba kradzieży kata i ktoś mi odkręcił stare śruby i skręcił w nocy lekko palcami na nowe - przygotował sobie żeby w kolejną nockę lekko poszło jego wyjęcie? W poprzednich autach jak wymieniałem tłumiki to śruby przeważnie były tak zapieczone że ciężko się je odkręcało i czasami trzeba było ciąć. Te tutaj odkręciły się praktycznie same podczas jazdy i wyglądają dziwnie świeżo i nie skorodowane.

 

2014-02-27-1646.jpg

 

2014-02-27-1648.jpg

 

 

A tak wyglądało już po dojechaniu do domu (bez śrub)

 

2014-02-27-1650.jpg

 

2014-02-27-1651.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam to auto od miesiąca

Wiec ktoś to nieudolnie poskładał i sie rozlazło.

Zdarza sie.

Najgorsze jest to ze między flanszą katalizatora a rurą od kolektora powinien być ceramiczny element który jest jednocześnie, uszczelnieniem, panewką do lekkiej regulacji i prowadzeniem które osiuje oba łączone elementy.

U Ciebie go nie ma bo albo już wcześniej ktos usunął albo zgubiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcięło ten element po drodze - słyszałem że coś odpadło jak jechałem ale to albo śruby albo właśnie ten pierścień. Na lewym pasie na autostradzie nie było się nawet jak zatrzymać i nie szukałem tego. Ten pierścień kupiłem nowy i jest metalowy. Auto już poskładane ale i tak mnie okropnie dziwi jak to możliwe żeby śruby same z siebie się tak zluzowały i nie mogę w to uwierzyć ;) Widać jak dla porównania wygląda ten łącznik za katem - skorodowany. Wymieniłem go i tych śrub nie udało się odkręcić - musiałem je rozciąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może poduchy pod silnikiem się kończą i ogromnych drgań dostaje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto już poskładane ale i tak mnie okropnie dziwi jak to możliwe żeby śruby same z siebie się tak zluzowały i nie mogę w to uwierzyć

Ktoś kiedyś pewno grzebał przy nich wycinając i zakładając nowe np z marketu. One się nie luzują tylko naciągają ;). Przerabiałem to samo u siebie już 3 razy i znowu zaczyna mi syczeć , więc zawita 4ty komplet ;( (m/w co roku) . W tamtym roku założyłem jakieś wzmacniane jednak też nie dały rady , więc będę szukał jeszcze mocniejszych śrub ;)

 

Pozdrowionka :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem wszyscy jestescie w błędzie, bo na moje ktoś tego kata chcial ukrasc :D dostep do nich jest bajecznie prosty.

U mnie swojego czasu gineło 5 katów/noc. Watpie zeby cos co ma 20 lat odkrecilo sie samo skoro kolega nic nie robił ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na moje ktoś tego kata chcial ukrasc

Dołożyłeś do pieca....

...łatwiej ukraść całe auto niż kulać się pod podłogą gdzie miejsca jest dla pięciolatka.

Wracając do wieku auta to jak śruby by były oryginał to raczej bez szlifierki lub brzeszczota to ich nic nie odkręci.

Kolega ma auto od miesiąca i to tłumaczy wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności