Skocz do zawartości
Gość asia..

Maź na korku o zabarwieniu kremowym

Rekomendowane odpowiedzi

Gość asia..

Witam.

 

Ostatnio po sprawdzeniu poziomu oleju, zauwazyl moj maz na miarce oleju jakias maz, osad koloru bialego czy kremowego....skad to sie wzielo i czy to na cos waskazoje???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KOSA

Uuuuuuuuuuu.............. No to Ci się płyn chłodniczy dostaje do oleju.... Nieszczelny układ chłodzenia. Sprawdźcie, czy na korku oleju jest od środka taka sama maź.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jazda na krótki odcinkach też się mleczkiem objawia. Płynu chłodniczego nie przybywa? Jak nie to przegonić paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak mowi pakafoto miałe w Vectrze!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie oleju może być więcej. Reszta tak jak pisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:!: 1. Niewielka maź na korku o zabarwieniu kremowym to zjawisko normalne. Podczas silnych mrozów wszystkie części metalowe (również silnika) przymarzają i powstaje wtedy warstwa szronu. Przy rozgrzewaniu się silnika szron z wewnętrznych elementów silnika skrapla się i ścieka w postaci kropelek wody do miski olejowej gdzie pływa na powierzchni. Gdy olej silnikowy rozgrzeje się do temperatury pracy, woda zaczyna odparowywać, a para wraz z drobnymi cząsteczkami oleju osada się korku wlewu oleju i na dolnej części rurki bagnetu tworząc kremową maź.

 

:!: 2. Jeśli maź występuje w bardzo dużych ilościach można przypuszczać, że płyn chłodniczy przedostaje się (najczęściej nieszczelną uszczelką głowicy) do miski olejowej. Odznaczy się to również stałymi ubytkami płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Wtedy należy ustalić miejsce przeciekania płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SnejQ

Witam.

 

Podepne się pod ten temat. Niedawno strzeliła mi chłodnica i płyn z chłodnicy dostał się do skrzyni biegów (TIPTRONIC - skrzynia ERY). Zrobiło się idealne mleko. Demontaż skrzyni i czyszczenie zostało zastąpione płukaniem olejem. Jak wiadomo olej oryginalny pozatym że jest drogi nie ma żadnych magicznych właściwości więc szukałem zamienników. Znalazłem olej KROON ATF2032 ponad 3x tańszy. Wszystko fajnie ale po przelaniu 10 litrów olej u dostawcy się skończył a następna partia dopiero za 2 tyg.

 

Moje pytanie jest takie: jaki olej (w normalnej cenie - tamten 27,50/litr) mogę zastosować do mojej skrzyni??

 

Silnik: ATJ (1,9 TDI 115KM)

Skrzynia: ERY (TIPTRONIC)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuerte

Witam, chcialbym zobrazowac sytuacje z dnia dzisiejszego, po przejechaniu 500mil. Zdjecia mowia same za siebie - USZCZELKA. Z tego, a takze z wielu innych powodow kocham paska, bo... kocham grzebac przy samochodzie. Gorace pozdrowienia z IE. :))))

 

 

1.8 20V APT 2000yr 114tys. mil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuerte, Czyli punkt 2 mojej powyższej wypowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuerte

Odnosnie puddingu. Auto oczywiscie odstawilem na parking, w srode wizyta u mechanika. I teraz pytanie. Jesli podczas 10 minutowej jazdy, silnik wsysa 3 litry plynu chlodzacego, czy to moze oznaczac tylko uszczelke, czy tez cos bardziej powaznego? Nadmienie, ze pod autem rowniez znalazlem plame wody, a silnik pracuje nierowno, tak jaby na 3 cylindrach. Poza tym w momencie przekrecania stacyjki cisza... i dopiero po paru sekundach rozpoczyna sie rozruch. ???? Prosze o jakikolwiek zarys sytuacji, gdyz zaczynam zastanawiac sie czy naprawa nie bedzie przewyzszac kupna i sprowadzenia z Polski, drugiego APT.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może pompa wodna wysiadła i cieknie,ale czasami może też głowica pęknąć od temperatury,jak płyn ucieknie,pojedziesz do warsztatu,rozbiorą ci silnik i zobaczysz co jest :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuerte

Dzieki za wskazowki, w srode napisze co i jak. Do klikniecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregsid

Miałem taki 'BUDYŃ' na korku.

 

Podczas wymiany oleju FACHMAN powiedział, że auto mało jeżdżone i dlatego takie coś się pojawia. W sumie miał rację - żona mało jeździ.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuerte

Witam. Po rozebraniu silnika, uszczelka, glowica okazala sie bez uszkodzen! Kolejny krok to rentgen. Moze jednak ktos z forumowiczow mial do czynienia z podobna sytuacja i podsunie mi jakies wskazowki. Prosze o jakiekolwiek rady, skad mogl nastapic wyciek do obiegu olejowego. Silnik zamienil sie w parowy, przy tym na biegu jalowym trzesie calym autem i z trudnoscia zapala. :(. Pomozcie, bo w irlandii nie mam co liczyc na kogos kompetentnego. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość glivkris

kuerteJak dla mnie to ewidentnie uszczelka pod glowica lub pekniecie glowicy a dokladnie ktoregos z kanalow chlodzacych. Przemawia za tym wszystko to co mowisz: nierowna praca silnika, klopoty z uruchomieniem, efekt silnika parowego... Ciezko zapala bo woda - plyn dostaje sie do cylindra, z tego samego powodu nierowna praca silnika... Mialem bardzo podobne objawy u siebie w Golfie 1.8 ABS. Po zdjeciu glowicy nie bylo sladu uszkodzonej uszczelki zatem glowica poszla do sprawdzenia szczelnosci i na rendgen.Jedynie na jednej swiecy bialy osad wskazywal na ewidentne przedostawanie sie plynu do komory spalania.Po sprawdzeniu glowicy okazalo sie wszystko z nia ok, jak zawsze planowanie i po wlozeniu nowej uszczelki wszystko wrocilo do normy.Na szczescie wtedy bylem jeszcze w Polsce wiec tak nie walnelo po kieszeni, przy okazji wstawilem nowy pasek rozrzadu z rolkami i napinaczem.

Pozdrawiam i daj znac co nowego u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kveldulv

u kumpla ten bialy osad znajduje sie na koncu drucika do pomiaru oleju, a nie na korku. czyli co normalne z racji czego ze robi krotkie odcinki ?

dsc00865nk5.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam tak samo biala maz na koncu bagnetu tak bylo tydzien teraz mam troche na korku stan plynu chlodniczego jest taki sam ???? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stan plynu chlodniczego jest taki sam ????
Tego to my nie wiemy. Ale w silnikach benzynowych w okresie zimowym to standard. A jeszcze jak auto jest napędzane gazem to niemal pewne. Chyba że tak jak w poście nr. 6 Marek napisał pkt.2 wówczas należy się martwić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i u mnie maz byla lekka na korku od wlewu oleju gdy jezdzilem w te mrozy po 2 km dziennie . ale jak walnalem mu 50 km to juz maz znikla . tylko mam problem z tym wrednym bulgotaniem w nagrzewnicy :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i u mnie maz byla lekka na korku od wlewu oleju gdy jezdzilem w te mrozy po 2 km dziennie . ale jak walnalem mu 50 km to juz maz znikla . tylko mam problem z tym wrednym bulgotaniem w nagrzewnicy

Ty masz ropniaczka, na twoim miejscu zaczął bym się martwic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności