Skocz do zawartości
Gonzo !!!

Analiza logów - tryb awaryjny i szarpanie podczas przys

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Passat b5 fl avf wuja, jak w tytule łapie tryb awaryjny i szarpie delikatnie podczas przyspieszania.

 

Logi:

 

Statyczne:

 

http://vaglog.rtnet.pl/mariusz-ga_161641.html

http://vaglog.rtnet.pl/mariusz-ga_161642.html

http://vaglog.rtnet.pl/mariusz-ga_161643.html

 

Dynamiczne ze złapanym trybem awaryjny przy ponad 3000obr:

 

http://vaglog.rtnet.pl/mariusz-ga_161647.html

http://vaglog.rtnet.pl/mariusz-ga_161648.html

 

Dynamiczne bez trybu awaryjnego:

 

http://vaglog.rtnet.pl/mariusz-ga_161650.html

http://vaglog.rtnet.pl/mariusz-ga_161651.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przenies do dzialu analiza logów. Na moje oko to turbo ci przeladowuje. Turbo na stół i czyszczenie kierownic. Bo mimo n75 wysterowanego na full bije za duże cisnienie. Wcześniej sprawdz przewody podciśnieniowe i podmień zawór n75 z n15 od Egr. Ale i tak stawiam na kierownice w turbo (nasze paski trzeba przegonic co jakis czas do czerwonego pola oczywiscie nie na zimnym silniku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gonzo co ci mogę powiedzieć to na moje drugi pompowtrysk umarł albo śruby regulacyjne do wymiany i pompki do regulacji ! może turbo trochę przeładowuje ale nie tak źle a może czujnik lekko oszukuje ! ale zacznij od regulacji pompek to nie duży koszt a warto to zrobić zanim zaczniesz je wymieniać !!!

 

---------- Dodano o 09:50 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:44 ----------

 

i zrób te logi porządnie bloki 11,13,23 zobaczymy te pompki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzec sie 2 pompce bo raczej nie zyje.

Do tego nieszczelnosc na ukladzie podcisnienia turbo pozno wstaje.

A jak juz wstanie to brak regulacji doladowania, kierownice stoja w miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początku zamien pompki miejscami i zobaczy czy korekty idą za pompką czy pozostaje na 2cylindrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do korekcji pompek to nie wydaje mi sie zeby padla. Bipy maja dobre a korekcje zle to moga byc rozne przyczyny. moze 2 cylinder zgubil kompresje. Jak regulacja nie pomoze to wymien oringi na pompkach i powinno pomóc. Ewentualnie mozesz sprawdzic kompresje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1general1 nie tam żebym się czepiał ale wiesz co to korekty pompek? widzisz korektę 2 pompki ? 2,99 czyli po za granicą tolerancji i to jest powód jego szarpania ! pierwsza i ostatnia próbują korygować awarię drugiej pompki dlatego są na minusie. oringi na pompkach jak by miał do wymiany to musiałby mieć paliwo w oleju albo zapowietrzał by mu się układ i auto by nie odpalało. bipy bardziej pokazują problemy elektryczne pompki awarię cewki słaby styk konektora . ja zaczął bym od zwalenia dekla , zamiany pompki miejscami i regulacji oczywiście wszystkich potem podłączasz kompa i sprawdzasz o co kaman i już wszystko wiesz !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Waldus7. Pokaż mi gdzie bipy wskazuja uszkodzenie cewek jak zadna mu nie przekracza nawet -15 do 15. Ujemne bipy swiadcza o zbyt malej ilosci paliwa dostarczanego do pompek. Zgodzę się z toba ze korekcja 2 pompki jest zbyt duża. Ale jak wiadomo nie musi to oznaczac padnietej pompki a problem z kompresja na 2 cylindrze. Tak jak mowisz trzeba wyregolowac wszystkie i sprawdzic wtedy. W najnizszym polozeniu tloczka pompki srube regulacyjna wkrecamy do oporu i cofamy o 180 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1genaral1 a czy ja napisałem że on ma uszkodzone cewki ? czytaj proszę ze zrozumieniem . Ja napisałem co można wyczytać po bipach . z mojego doświadczenia opisałem mu co ma zrobić u mnie było podobnie auto szarpało przy przyspieszaniu i już chciałem regenerować wszystkie pompki a wystarczyła regulacja. ale regulacja mu nie pomoże jak będzie miał wybite śruby regulacyjne . po naszych postach widzę że tylko my jesteśmy zainteresowani tematem, a sam założyciel milczy !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waldus77

Widzę że jesteś obeznany w temacie BIP-ów,ja mam na pierwszej jakież tam 15 drugiej około 35 trzeciej i czwartej około 35-45 a przy prze gazowaniu ostatnia przekracza 127 ale bez żadnych błędów jedynie co do duże spalanie mam średnio teraz około 13l/100km.

tak jeżdżę już dość długo jedynie jakiś prawie rok temu wywalał błąd przekroczenie regulacji na 4 pompce a po posprawdzaniu dolotów i podciśnień błąd znikł.

Dodam że jak kupiłem w 2008r tego paska,sprawdzali mi go na serwisie i mam wydruk ze skanu gdzie bipy sięgały

1-15

2-25

3-30

4-35-40

około tych wartości było i pisało że jest ok a gdzieś czytałem że w moim AVF powinne mieścić się w granicach +30...-30

A w innych _100...+100

 

Aha mam tiptronica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AVF za wartości bardzo dobre uważa się -30 do +30, od -60 do +60 są słabe ale jeszcze można jeździć. powyzej zaczynają się problemy. U ciebie już jest coś nie tak. Możesz spróbować podoginać konektorki we wtyczkach przy pompkach, Jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej pompka 4 siadła.

 

Waldus77 masz racje może źle zinterpretowałem twój tekst. Myśle że sruby regulacyjne się nie wybiły, prędzej bym obstawiał te cycki wkładane od góry pompki a te mozna kupic z zestawem naprawczym (ale uważam że i bez tego da się wyregulować je, poprostu śruba regulacyjna będzie więcej wkręcona w to ramie co chodzi po wałku). Aczkolwiek regulacja dużo powinna wyjaśnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma wpływ na te bipy,tylko elektryka? Konektorki podoginane i kiedyś czyściłem pompki bezpośrednio liqy moly czy jak się to pisze ale żadnej zmiany nie zauważyłem.Ogólnie dobrze pali i przyśpiesza,a czy jakaś regulacja o jakiej piszecie może poprawić wskazania BIP-ów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waldi2807 dawaj jakieś logi ! a jak wygląda blok 13 ?? kolega regenerował pompki w Rudzie śląskiej i tak mu zregenerowali że też auto pali mu dużo korekty w 13 tym ok ale bipy na maxa i łapie mu tryb awaryjny a pali jak czołg . diagnozę możemy postawić po ładnych logach bloki 04 ,11,13,23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem w ogóle jeszcze nic robionego z pompkami...

 

Tu mam temat dość obszernie rozwinięty:)

http://forum.vw-passat.pl/threads/137274-avf130KM-brak-mocy-powyzej-2000obr-min-prosze-o-analize

 

 

Log (4 - 004)

Log (5 - 011)

Log (8 - 013)

Log (9 - 023)

 

statyczne

 

Log (0 - 000,001,003)

Log (1 - 014,018,023)

Log (2 - 004,007,013)

Log (3 - 000)

Log (4 - 003)

Log (5 - 011)

 

 

dynamiczne

Log (0 - 000)

Log (1 - 001)

Log (2 - 004)

Log (3 - 008)

Log (4 - 010)

Log (5 - 011)

Log (6 - 003)

 

 

 

 

Log (3 - 001)

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompki 2, 3, 4 maja troche za duze bipy. Wrzuc jeszcze log dynamiczny gr 23 i 18. A obroty jalowe sam zwiekszales? Bo powinny byc 819 fabrycznie. Ogolnie w grupie 8 wartosc w ostatniej kolumnie powinna byc wyzsza niz w przedostatniej (zwlaszcza od obrotow 1600) jest to chyba tzw. Współczynnik dymienia (tu nie jestem pewien). Jesli chodzi o grupe 8 to niech sie wypowiedza madrzejsi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obrotów nie zwiększałem tak były jak go kupiłem chyba...a da się je jakoś zmniejszyć i czemu niby by ktoś je podnosił?

 

Takie jeszcze mam chyba dokładniejsze...

 

Log (0 - 008)

Log (1 - 000)

Log (2 - 001)

Log (3 - 003)

Log (4 - 007)

Log (5 - 013)

Log (6 - 014)

Log (7 - 004)

Log (8 - 018)

Log (9 - 023)

 

 

A tu zrobiłem trzy grupy przy rozruchu.

Log (0 - 013,018,023)

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności