Skocz do zawartości
kezman

Trójnik układu chłodzenia

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem już chyba cały internet, schematy z etki ale nie mogę dojść co to za trójnik:

 

WP_20140221_003.jpg

 

z jednej strony wąż idzie do nagrzewnicy.

 

 

Passat B5 98r. 1.9 AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto ma gaz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, diesel z gazem.

 

W jakim celu o niego pytasz? Cieknie Ci może płyn z przyłącza od strony grodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy ADR to diesle ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na końcu postu napisałem jakiego auta dotyczy :P przeoczyłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było tego wpisu jak pisałem posta :P ale mniejsza o to, widać że cieknie ci z tego. Gdzie idzie ten środkowy wąż(czy nie czasem do chłodniczki )?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie w tym problem, że cieknie. To nie moje auto, zerknąłem tylko zrobiłem słabą fotę bo stwierdziłem, że ze znalezieniem tego nie będzie problemu :/

 

edit.

 

ma ktoś może schemat układu chłodzenia razem z nagrzewnicą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
schemat układu chłodzenia razem z nagrzewnicą ?
Do nagrzewnicy idą węże nr 35

chłodzenie.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam jest o-ring, jak znajdę to podam wymiar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok okazało się, że ten trójnik to ta cała rurka o nr. 7. polonez15 możesz podać wymiary tego o-ringu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, stary wyrzuciłem a nowy dobrałem z zestawu uniwersalnego... Nie chcę strzelać żeby nie było błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Cieknął mi płyn chłodzący na tym trójniku od dołu z zaślepki, kupiłem już te oringi na czujnik i ta zaślepkę + tą dużą co uszczelnia ten trójnik z głowica, i jak przykręci go teraz na tym nowym oringu to będzie trzymało czy dodatkowo silikon ? Dodaje że nie ciekło na łączeniu tylko z tej zaślepki :).

I jeszcze przy demontażu gdy odpinałem kabel od czujnika zauważyłem że jest tam jeszcze jeden pojedynczy na wsuwkę nigdzie nie podpięty, i nie znalazłem miejsca gdzie można by go ewentualnie wpiąć, więc tak ma byc :) ?

Auto passat 1.6 AHL

Tutaj fotka tego luźnego kabelka :)

DSC_0033.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie dotyczące trójnika układu chłodzenia w Passacie B5 1,8T AWT. Pytanie jest do tych którzy mieli do czynienia z tym trójnikiem w tym aucie. Parę godzin szukania (wiadomo jak działają szukajki0, nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Załozyłem nowy temat ale moder rainman777 wyrzucił go na smietnik pisząc, że było wiele razy i żebym się gdzieśdopisał. Z ciekawości wpisałem znowu w forumową szukajkę 'trójnik układu chłodzenia" i pokazało tylko ten wątek. Więc sie tu dopisuję :

 

Witam, po montażu LPG zaczął mi ubywac płyn chłodniczy. W nieduzych ilosciach, ale jednak. Widzę mokre kropelki za silnikiem (od strony grodzi) więc podejrzewam "sławny " trójnik (ten w którym jest czujnik temperatury). Przy montazu LPG był odsuwany kolektor ssący do wiercenia i siłą rzeczy poruszona została rura metalowa, ta nad kolektorem, która wchodzi do tego trójnika. Uszczelnione tam jest tylko oringiem i widać tam biały nalot po odparowanym płynie. Więcej nie widać bo zasłaniają to rozmaite węzyki.

Chciałbym to uszczelnić ale dotychczas mam doswiadczenia tylko z silnikami montowanym poprzecznie i tam jest to na wierzchu niejako.

Być może ten wyciek jest tylko na połączeniu rura metalowa-trójnik i wtedy wystarczyłaby wymiana oringa a być może cieknie również na połączeniu trójnika z silnikiem i wtedy trójnik do wymiany.

Sęk w tym, ze jest to w tej chwili zupełnie niewidoczne.

 

Pytanie jest takie: od której strony (pasażera czy kierowcy) jest sensowniej demontować te wszystkie graty co są nad trójnikiem aby najpierw zdiagnozować a potem ewentualnie wymienić potrzebne części ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podłączam się pod temat ponieważ od 2 miesięcy mam spore ubytki płytnu chłodniczego. Dzieje się to tylko jak silnik stygnie. Głównie kiedy temperatury spadają poniżej 5 stopni.

Znalazłem miejsce, w którym jest duży wyciek. Dzieje się to na trójniku jak na zdjęciu:

 

20160102_153314.jpg

 

Zakładam, że musiałbym wymienić tą uszczelkę, która tam jest? Znalazłem do zakupu taką -- http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1517172017161-HP100_721-oring-tulei-cylindrowej.html

 

Będzie ok?

 

Co do samej wymiany to się zastanawiam czy po prostu odkręcam tę śrubę:

 

20160102_153425.jpg

 

Martwi mnie jeszcze to co na zdjęciu poniżej:

 

czujnik.jpg

 

Czy to może być po prostu przy okazji wycieku z trójnika? Chyba nie, bo jest z nim na jednym poziomie.

 

Czy jak wezmę się za te wymiany to nie zapowietrzę sobie układu, chłodzenia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie całego tego trójnika. Ciekło mi tak jakby sie rozszczelnił między mocowaniem do głowicy a wyjściem na wąż. Koszt niecałe 10 zl razem z oringiem plus oring na czujnik temperatury. Mocowanie jest na dwie śruby. Druga bardziej schowana. Odkręcasz te nakrętki, które zaznaczyłeś, ściągasz blache i odkręcasz kolejne dwie nakrętki. Ta mokra plama na ostatnim zdjęciu może być z tego. Zależy jak bardzo cieknie. Po wymianie wystarczy dolać płynu, układ sam się odpowietrzy.

Edytowane przez grzesiek80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś króciec Toprana, więc nie łudź się, że długo będzie cały. Swag to koszt 21 zł, a jakość całkiem inna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie jestem po wymianie całego tego trójnika

 

Dziękuję za opis :)

zabieram się do pracy jak tylko kupię trójnik. Możesz mi podać link do tej części np w interCarsie, bo jak szukam pod trójnik to nic nie może znaleźć.

 

polonez15 a może Ty w razie czego jesteś w stanie podesłać mi link do tego Swaga??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Polonez nie wypisuj głupot. Fakt Topran nie jest szczytem technologii ale co do króćców tej firmy to mam o nich bardzo dobre zdanie. W starym silniku miałem założonego właśnie Toprana założony został jeszcze w Holandii u starego właściciela mojego auta, nie wiem przy jakim przebiegu. Fakt jest taki że od kupna do wymiany silnika ja zrobiłem ponad 70 tyś km i nic nie ciekło. Zresztą dzisiaj marka nie jest już wyznacznikiem, przykład? Proszę bardzo amortyzatory na przód TRW które mam w swoim aucie drugi komplet wysłany do reklamacji. Powód? Wystarczy że auto postoi przez noc a z rana przez pierwsze 300 metrów jazdy amortyzatory stukają i nie tłumią praktycznie wcale. Dodam że pierwszy komplet gdy go odesłałem na gwarancji został wymieniony na inny i po przejechaniu może 5 tyś km na nowym komplecie powtórka z rozrywki. I dlatego to była ostatnia ,,markowa'' część jaką zamontowałem w swoim aucie, za co płacić ciężkie pieniądze? Za jakość tańszego zamiennika i znaczek TRW czy innego monopolisty?

 

A co do firm SWAG czy febi - to nie są producenci a jedynie pakowacze i z produkcją mają niewiele wspólnego, płacisz głównie za logo.

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do firm SWAG czy febi - to nie są producenci a jedynie pakowacze i z produkcją mają niewiele wspólnego, płacisz głównie za logo.

 

Dobrze wiedzieć. Właśnie zastanawiałem się skąd taka różnica w cenie. Już prawie miałem febi w koszyku :)

Co do tego Toprana, z którego mi teraz cieknie to autko zrobiło na (jeśli teścia pamięć nie myli) lekko ponad 130tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłeś króciec Toprana, więc nie łudź się, że długo będzie cały. Swag to koszt 21 zł, a jakość całkiem inna.

 

Z całym szacunkiem dla kolegi, ale sprawdzałeś osobiście trwałość króćca tej firmy.

Ja mogę ci powiedzieć, że wymieniłem dużo bardziej skomplikowany króciec w polo, ten z czujnikiem temperatury i termostatem ponad trzy lata temu na Toprana i do tej pory nie mam żadnych problemów z wyciekami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności