Skocz do zawartości
tylas

1.8T AEB szarpie, falują obroty. Analiza logów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od razu przejdę do rzeczy. W moim autku dzieją się dziwne rzeczy, obroty same się podnoszą z 840 do 1320 obr/min, przy czym na zimnym silniku są ok ale (nie ma ssania) gdyż obroty zawsze są w okolicy 920 obr/min. Na zimnym silniku wszystko jest ok a więc ma moc jedzie pięknie, problem pojawia się w miarę rozgrzewania auta, zaczyna poszarpywać w przedziale 1700-2500 obr/min. wyciąłem kata bo myślałem, że być może to jego wina ale nic to nie dało. Przeczyściłem przepustnicę część mechaniczną nic to nie zmieniło (adaptację przeprowadziłem). Zajrzałem do świec i się okazało, że odstępy od elektrody zbyt duży (prawdopodobnie od temperatury spalania gazu) dogiąłem je i o dziwo autko pięknie chodzi miękko cicho i na zimnym i ciepły, ucieszony tym faktem stwierdziłem, że trzeba zamówić nowe świece bo te troszkę już przeleciały (około 60 tyś.). Po dwóch dniach normalnej jazdy powtórka z rozrywki, myślę sobie to nic mam już nowe świece więc będzie ok. wymieniłem stare na nowe NGK dedykowane do mojego silnika i niestety bez zmian. Na komputerze zero błędów. Po odpięciu przepływki tak samo się dzieje. po odpięciu czujnika temperatury również. Nie wiem co dalej. Może należy przeczyścić przepustnicę część elektroniczną? Może ktoś coś podpowie.

dziś jeszcze na szybko zrobiłem logi statyczne grupy 002 5 008. w weekend może uda mi się zrobić dynamiczne.

Oto logi

http://vaglog.rtnet.pl/pawel2500_161208.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Od razu przejdę do rzeczy. W moim autku dzieją się dziwne rzeczy, obroty same się podnoszą z 840 do 1320 obr/min, przy czym na zimnym silniku są ok ale (nie ma ssania) gdyż obroty zawsze są w okolicy 920 obr/min. Na zimnym silniku wszystko jest ok a więc ma moc jedzie pięknie, problem pojawia się w miarę rozgrzewania auta, zaczyna poszarpywać w przedziale 1700-2500 obr/min. wyciąłem kata bo myślałem, że być może to jego wina ale nic to nie dało. Przeczyściłem przepustnicę część mechaniczną nic to nie zmieniło (adaptację przeprowadziłem). Zajrzałem do świec i się okazało, że odstępy od elektrody zbyt duży (prawdopodobnie od temperatury spalania gazu) dogiąłem je i o dziwo autko pięknie chodzi miękko cicho i na zimnym i ciepły, ucieszony tym faktem stwierdziłem, że trzeba zamówić nowe świece bo te troszkę już przeleciały (około 60 tyś.). Po dwóch dniach normalnej jazdy powtórka z rozrywki, myślę sobie to nic mam już nowe świece więc będzie ok. wymieniłem stare na nowe NGK dedykowane do mojego silnika i niestety bez zmian. Na komputerze zero błędów. Po odpięciu przepływki tak samo się dzieje. po odpięciu czujnika temperatury również. Nie wiem co dalej. Może należy przeczyścić przepustnicę część elektroniczną? Może ktoś coś podpowie.

dziś jeszcze na szybko zrobiłem logi statyczne grupy 002 5 008. w weekend może uda mi się zrobić dynamiczne.

Oto logi

http://vaglog.rtnet.pl/pawel2500_161208.html

 

Z logów statycznych wiele nie wyczytasz. Niby przepływomierz mierzy poprawnie, ale co i jak mierzy pokażą logi dynamiczne.

Z logów dynamicznych zrób również kanał 020 ; 032 ; 060

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z logów dynamicznych zrób również kanał 020 ; 032 ; 060

A co Ty Kevin chcesz szukać w tych grupach w AEB?? 020 nie ma nic istotnego w tym silniku, a 032 i 060 nie ma w ogóle.

Paweł dynamicznie zrób 002, 007, 013, 025, a grupę 008 można podejrzeć po dłuższej jeździe tylko błędów przed tym nie kasować. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście Grucha ma racje, nie doczytałem, ze to AEB

 

Grucha... skąd wiesz jakie grupy obowiązują dla konkretnego silnika ? Na http://www.ross-tech.com ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Ross Tech jest opis, ale tyczy się on przede wszystkim roczników 1999-2000. http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ross-tech.com%2Fvag-com%2Fm_blocks%2F&ei=CJIJU4-yNq2e7AaGj4DoCg&usg=AFQjCNFmpiZ7dp98R5WlYwVpoW08zeRduA&bvm=bv.61725948,d.ZGU

Dla starszych aut większość grup jest inaczej niż w nim, a do nowszych niektóre się pokrywają, a niektóre nie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany:) wymiana DV (zakupiony od Audi TT) i do tego jedna cewka. która na benzynie nie daje znać o sobie dopiero przy ostrym butowaniu lub na gazie prawie ciągle odczuwalna (szarpie autem).

Logów dynamicznych przed tą pracą nie robiłem bo szkoda było mi auta. teraz jak wszystko śmiga nie wiem czy jest sens robić:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej jestem kobieta więc wybaczcie wszystkie głupoty-jak coś walnę:)

Mój problem to oczywiście pasek:)B5 1998 150km turbo 1,8.Pasek zaczął szarpać nie czesto ale zdażało się-ledwo go kupilismy od razu wymiana rozrządu,płynów itd Dużo palił,więc założyliśmy gas.Niestety na gasie szarpanie nadal się pojawiało przy przyśpieszaniu i gdy silnik był nagrzany,znajomy mechanik od razu kazał wymienić czujnik położenia wału-nic to niestety nie dało.Tż wyczyścił przepustnice wszystkie tam czyjniczki wyczyscił-niestety to samo.Dziś wzięłam auto a tu co?szarpał-standardowo ,ale ja mu gas do dechy a on się toczy!przy tym same włączyły sie awaryjne i zaczął piszczeć.Dowłokłam się do domku-na szczęcie miałam bardzo blisko .Odpaliłam go ponownie juz nie piszczał ale boje się nim poruszać:(Pomocy chłopaki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

martaN23- podjedz do kogoś kto ma pojęcie o diagnostyce 1.8T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już po sprawie przepływomierz do wymiany i chodzi jak złoto:)Ale może komuś przyda się mój wpis więc napiszę ,że musieliśmy też zrobić adaptację przepustnicy bo wyskoczył błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się bo też mam problem z szarpaniem przy pełnym bucie w przedziale 2000-3000

Pasek 1.8T AEB

Może ktoś oceni logi.

DYNAMICZNE:

Grupa 002, 025: http://vaglog.pl/log_280074.html

Grupa 002, 013: http://vaglog.pl/log_280073.html

Grupa 002, 007: http://vaglog.pl/log_280072.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności