Skocz do zawartości
Jarek 3

Dziwny dźwięk po wymianie rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

jutro jadę poluźnić pasek i zobaczę czy to coś da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam to samo pasek poluźniłem i dźwięk zniknął ale boje się żeby nie przeskoczył i jest ustawiony na znak i dźwięk powrócił czy można poluźnić nie ma zagrożenia żeby przeskoczył skoro jest znak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi ci o znak na napinaczu to smialo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Winę za ten dzwięk ponośi pasek rozrządu - zakładam że masz Conti. Ja miałem przy pierwszej zmianie Coni i tak właśnie wyło. Po wymianie na zestaw naprawczy z ASO problem znikł po 5 tyś od wymiany. Nie pamiętam jaki jest pasek, ale chyba Dayco - ponoć szły na pierwszy montaż - ja mam ATJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm i ja mam podobny problem:/

Rozrząd wymieniłem tydzień temu. Zakupiłem zestaw SKF a w niem byl:

1. pasek DAYCO z teflonem na zębach(białe zęby jak przy pasku oryginalnym)bardzo sztywny w porownaniu do zdemontowanego gates ktory wydawał sie byc z gumy.

2. napinacz Lietens/canada na lozysku nabite korea. napinacz mechaniczny z automatyczną regulacją naciągu ten po 2003.

3. rolka prowadząca skf

4. pompa wody skf/niebieska z dosc sporym oporem na lozyskach.

 

Robilem to pierwszy raz wiec bardzo uwazałem na to co czynie. Pomijam te wszystkie znakowania,ustawiania bo w tym nie problem.

Problem jest gdzies w napinaczu/pasku.Podczas napiecia rozrzadu uwazalem aby postepowac jak w instrukcji skf czyli strzałkę ustawić doklaadnie pomiędzy dwoma blaszkami. Ustawiłem dokładnie na srodku. Pozniej 2-3 obroty walem i wsio ok. Po złozeniu odpalam a z rozrzadu dzwiek podony do pracy helikoptera. DOdatkowo z pod kola walka rozrzadu dochodzily piski jakby nie bylo smarowania .Z pod napinacza tez dochodzily odglosy szurania lozysk. Wyłaczylem samochod(pracował 1min).Sprawdzam wszystko jeszcze raz. Ocieranie o obudowe odrzucilem,musialaby byc mocno pogieta zeby stykała z paskiem czy kołami. Napiecie tez ok strzalaka na napinaczu cofnela sie o 1mm czyli troche poluznil.

Poskładelem auto do kupy i do mechanika audi/vw. Ogląda i mowi ze nie widzi nieprawidlowosci. Wiec zaraz po tym trasa 130km. po trasie zagladam do rozrzadu. Wizualnie ok, ino napiecie spadło o jakies 0,5cm. Dotknąłem napinacza a ten jak zelazko.Koło walka tez gorące ino pasek nie parzył. NIe bylo juz odgłosu helikoptera, pisku z pod koła wałka, zostalo jedynie szuranie w napinaczu.

To szuranie zostało do dzis a zrobione jest okolo 800km.

Co o tym myslicie?

Dlaczego podczas prawidlowego naciagu paska tak sie dzieje?

Czy moze to byc przez pasek z powłoką teflonową?

odzucam roznice w dlugosciach paskow o 1-3mm poniewaz bez problemu niweluje to napinacz.

odrzucam tez zbyt mocne dokrecenie napinacza /nie wplywa to na prace lozysk jedynie nakretka moze zeszlifowac korpus napinacza badz dojsc do uszkodzenia gwintu szpilki.Przy bardzo mocnym dociagnieciu napinacza system napinajacy dziala prawidlowo. sprawdzalem to bawiac sie starym napinaczem.

 

Piski pod kolem walka rozrzadu lacze troche z jednoczesną wymiana oleju.Mysle tak sobie ze olej mogl szybko nie napelnic swiezego filtra i doplynac do walka i pracowal on chwile bez prawidlowego smarowania + mocne dociaganie w dol przez pasek rozrzadu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wygląda to tak:

 

 

takie tam jęczenie... stawiam na pompę wody, albo ten hydrauliczny tłumik drgań, sam pasek raczej nie bo na rozrządzie zrobione ponad 30kkm... inne passki (alternator, klima) też nie bo zrzucałem i dalej "jęczał"... powiedzcie jeszcze z jaką siłą powinien pracować tłumik drgań?? czy powinien się poddać po przez naciśnięcie go dwoma kciukami z dość znaczną siłą?? bo słyszałem od mechanika, że gołymi rękoma nie da rady go ścisnąć... dodam, że ten którego ściskam kciukami ma przebiegu 25-30kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie

byłem u mechanika i załamka mówi że nie da się poluzować paska jak odkręca rolkę to napinacz wystaje trzyma rolkę i się nie luzuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co wy nato nikt się nie wypowie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jarek, zmień mechanika! Jak się nie da, jak się da!

Niestety, ale niektóre paski jak są nowe (osobiście dostrzegłem ten problem w paskach Dayco i Conti w silnikach PD - są dużo szersze niż w silnikach VP), to tak świszczą, póki się nie ułożą.. Ważne że ustawiony masz napinacz na cechę i się resztą nie przejmuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze sie da ale mechanik ma lapy slonia pewnie i nie wsadzi tam swoich macek))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega mi polecił innego mechanika który twierdzi ze ten co składał rozrząd to żle go złożył ii temu jest za mocno napięty i trzeba zdjąć cały rozrząd i na nowo złożyć co wy o tym myślicie 4bo mi to się 6nie klei

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odp jest jedna chinska pompa wody:) aby sprawdzic czy pompa jest org czy podrobka chinska wystarczy pasek zalozyc na kolo pompy dokladnie wokol calego obwodu, jesli bedzie pasowal idealnie do ostatniego zeba jest ok jesli na 3/4 ostatnich zebach nie wchodzi dokladnie w zeby podroba.Oczywiscie nowa pompa i nowy pasek rozrzadu. Wiadomo czym skonczy sie dluzsza jazda na takiej chinskiej pompie;/ Inaczej ciezko je rozpoznac poniewaz sa identyczne z org wiem z doswiadczenia tyg 5 rorzadow robie w firmie wiec zawsze przy dostawie czesci sprawdzam jakie pompy dostawca nam przywozi, 80% to chinole.

Co do pomp firmy SKF mam zle doswiadczenia, nawet firma Contitech we wlasnych zestawach ma pompy firmy Ruville.

Edytowane przez gery3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolega mi polecił innego mechanika który twierdzi ze ten co składał rozrząd to żle go złożył ii temu jest za mocno napięty i trzeba zdjąć cały rozrząd i na nowo złożyć co wy o tym myślicie 4bo mi to się 6nie klei

Nie musi zdejmować całego rozrządu, tylko sprawdzić napięcie paska i ew. skorygować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem to pompe Ruville. to jest dobra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruville to dobre pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to pompa dobra to raczej z tym paskiem coś nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów.

 

Wymieniłem rozrząd na:

paesk Dayco wzmocniony teflonem, tłumik drgań NTN, napinacz NTN i rolkaSKF.

 

Lecz po tej wymianie rozrząd zaczął szumieć (tak jakby się kleił do koła) stąd moje pytanie czy jest możliwe że przez pasek z teflonem tak się dzieje mechanik poluzował napinacz lecz wg mnie i niepotrzebnie bo nie ma prezerwy 4mm pomiędzy napinaczem a tłumikiem a dzwiek wcale nie ustał (zdziwiony powiedział że pierwszy zaz tak mu sie zdażyło).

 

Sprzedawca po moin kontakcie powiedział że niestety paski wzmocnione teflonem wydaja taki dźwięk lecz przez to są wytrzymalsze lecz mnie strasznie to irytuje.

 

Drodzy koledzy poradźcie co dalej zrobić::

-wymienić pasek (niestety ponowne koszty)

-przyzwyczaić się (nie bardzo)

-posypać pasek talkiem (tak mi radzono) czy może Wy macie jakieś inne propozycje

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z pompą wody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniona na Hepu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności