Jump to content
Franusss

Bixenon problem - lampy palą przetwornice? brak świateł

Recommended Posts

Witam,

 

Nadal walczę z problemem świateł w moim aucie.

 

Sprawa wygląda tak, kupiłem auto z niedziałającym prawym światłem mijania. Po przekładaniu żarnika i przetwornicy z lewej na prawą okazało się, że w prawej lampie walnęła przetwornica. Kupiłem drugą używaną - ale sprawną. Po kilku dniach znów prawa lampa nie świeci. Tak więc znów zostały przełożone z lewej na prawą przetwornice i bummmm spaliła się przetwornica z lewej lampy.

 

Aktualnie w ogóle nie mam świateł, bo nic nie chce się świecić, są tylko światła postojowe i halogeny itp. świateł mijania nadal niema.

 

Komputer wywalił mi takie błędy:

 

 

Wtorek,28,Styczen,2014,14:01:07:09694

Wersja VCDS: AKP 10.6.5

 

Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: AKP\3C0-937-049-30-H.clb

Oznaczenie elementu: 3C0 937 049 AL HW: 3C0 937 049 AL

Komponent i/lub wersja: Bordnetz-SG H54 2202

Kodowanie: E38A8F0700041A00470A00000F000000000F5D435C000100000000000000

Kod serwisu: WSC 05124 000 00000

Dodatkowe informacje: 3C1955419A Wischer 270208 003 0205 1K0955559AF RLS 090408 046 0204

VCID: 73EE4C5C6B24

 

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

 

00978 - żarówka świateł mijania lewego reflektora (M29)

010 - Przerwa / zwarcie z plusem

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01101010

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 14

Przebieg: 142019 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2013.12.26

Czas: 13:57:00

 

Ramka zamrożona:

ON

Napięcie: 13.90 V

ON

ON

OFF

OFF

OFF

 

00979 - żarówka świateł mijania prawego reflektora (M31)

010 - Przerwa / zwarcie z plusem

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01101010

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 14

Przebieg: 142019 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2013.12.26

Czas: 13:57:00

 

Ramka zamrożona:

ON

Napięcie: 13.85 V

ON

ON

OFF

OFF

OFF

 

 

 

 

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

 

 

 

 

Wtorek,28,Styczeń,2014,14:02:29:09694

Wersja VCDS: AKP 10.6.5

 

Adres 55: Zasięg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357-A.lbl

Oznaczenie elementu: 5M0 907 357 B HW: 5M0 907 357 B

Komponent i/lub wersja: AFS-Steuergeraet X024

Kodowanie: 2311169

Kod serwisu: WSC 05311 000 00000

Dodatkowe informacje: 7L6941329A AFS-Lst.-Modul l 0004 7L6941329A AFS-Lst.-Modul r 0004

VCID: 336E8C5C2BA4

 

2 - ilość znalezionych Błędów. Oto one:

 

00979 -żarówka świateł mijania prawego reflektora (M31)

014 - wadliwy

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01101110

Priorytet błędu: 4

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 14

Przebieg: 142019 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2013.12.26

Czas: 14:01:21

 

Ramka zamrożona:

Napięcie: 13.63 V

Prędkość: 0.0 km/h

ABS 1

 

00978 - żarówka świateł mijania lewego reflektora (M29)

014 - wadliwy

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01101110

Priorytet błędu: 4

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 14

Przebieg: 142019 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2013.12.26

Czas: 14:01:21

 

Ramka zamrożona:

Napięcie: 13.49 V

Predkość: 0.0 km/h

ABS 1

 

 

 

Czy ktoś wie o co w tym wszystkich chodzi ? Lampa była wyciągana, wszystko jest dobrze dociśnięte i podłączone. Bezpieczników nic nie wywala. Jak z tym walczyć ?

Edited by Franusss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie masz zarniki? Wrzuc jakies ich foto jesli mozesz, bo mi cos mowi ze zarniki sa nie do konca dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żarniki są oryginalne - oba.

 

Auto jeździło w firmie i było serwisowane do końca tak wiec nie ma mowy, że ktoś wsadził tam jakąś chińszczyznę.

 

Też brałem własnie pod uwagę, że problem leży w żarnikach, lecz zakupiłem drugi na podmianę i wyszło, że to przetwornica.

 

Teraz jak widać ZERO świateł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, bo wiesz obstawialem zarniki, bo teraz chinskie sa tak fajnie zrobione, ze jesli nie ma sie w reku oryginalu philipsa, to nie pozna sie zamiennika, a nawet niektorzy na zamiennik powiedza ze to jest ori philipsa. A przetwornice te oryginalne lubia sie palic jesli stosuje sie lipne zarniki, dlatego pasowalo by mi to pod zarnik. Ehh chyba bedzie Cie czekala wymiana kompletu, przetwornice i zarniki:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sztuka kupić i wymienić bo znów się spali. Po za tym, na 99% jestem pewny, że żarniki są w porządku tylko przetwornice popalone.

 

Od nowego tygodnia biorę się za to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja wiem, ze nie sztuke kupic ;) Tylko ze mi chodzi o to iz najczesciej co widze to wiele osob szuka oryginalnych/markowych przetwornic, a zarniki to juz nie az tak. Chociaz wiele osob patrzy o Philips to wezme bo dobry, tylko ze 80% kupujacych philipsa kupilo podrobke, a po jakims miesiacu pyk, przetwornica spalona. No ale u Ciebie jest wsio ori, to ten trop mozna troche odpuscic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem już u jednego mechanika - po 3 godzinach poddał się - kazał szukać innego speca :P.

 

Działam dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawosci, jakbys mial wyjete zarniki te co sa spalone to moglbys zrobic im zdjecie? Ale zdjecie tak zeby napisy na zarniku byly czytelne:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisałem wcześniej żarniki są w porządku :P.

 

To przetwornice się prawdopodobnie spaliły lub aktualnie cały sterownik od świateł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mierzone było napięcie, jakie dociera do reflektora z instalacji? Przetwornica czy żarnik nie może paść sam z siebie, musi być przyczyna po stronie zasilania, o ile nie ma zwarć lub przebić między przetwornicą a palnikiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jaki sposób to zmierzyć ? To podpowiem mechanikowi ... bo niestety u mnie ciężko o kogoś ogarniętego.

 

Druga sprawa jakie powinno być napięcie te, które dociera do przetwornicy ?

 

ps. czy za pomocą programu do VW - VCDS dam radę jakoś to bardziej dogłębnie zdiagnozować ?

Edited by Franusss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miernikiem przy samym reflektorze przy włączaniu świateł. Nie bardzo się teraz kojarzę, czy przód jest zasilany PWM czy nie, ale przy xenonie raczej nie. Uszkodzenie może powstać na skutek skoków napięcia, za wysokiego lub za niskiego napięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umówiłem kolejnego mechanika ale niestety aż na niwy tydzień bo jest zajęty.

 

Jak czegoś się dowiem dam znać.

 

Wdzięczny będę również za jakieś wskazówki jeżeli ktoś by wiedział ocb.

 

Czy programem VCDS dam radę to jakoś głębiej zdiagnozować ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem ale mi chodzi czy za pomocą VCDS będę mógł jakoś bardziej zdiagnozować problem ze światłami a nie mierzyć napięcia.

 

Czy VCDS jest tylko od tego aby pokazać błąd i koniec ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tylko, ale co do oświetlenia no to bez przesady, aż tak Ci nie pokaże co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swoją drogą, wypadałoby rozwalić uszkodzoną przetwornicę i zobaczyć, co padło, czy na zasilaniu czy na wyjściu, to dałoby trop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego co to za różnica ? :P i jak otworzyć tą przetwornicę bo mam ta uszkodzoną jedną luzem z poprzedniej wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka różnica że może palić ją np. zbyt duże napięcie lub zwarcie na wyjściu na palnik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy