Skocz do zawartości
bolsfanwk

[B5] Jak odpowietrzyć Passat B5 FL ABS ESP?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam passata b5 z 2004 roku, samochód posiada ABS I ESP

z hamulcami było wszystko ok, działały dobrze, jednakże klocki się kończyły to postanowiłem wymienić z przodu i z tyłu.

 

Przód wymienia się dziecinnie prosto, z tyłu jeden tłoczek w prawym kole był przypieczony, to rozebrałem, wyciągłem, wyczyściłem, przesmarowałem...oczywiście - płyn ze zbiornika wylał się cały

 

i potem przeszedłem do odpowietrzania, najpierw tył, potem przód, oczywiście na odpowietrznik nałożyłem wężyk, kolega pompował hamulcem, a ja tam spuszczałem płyn do butelki, generalnie z każdego odpowietrznika przy tylnych kołach spuściłem po ok 0.5 litra, oczywiście w międzyczasie dolewając płyn do zbiornika aby go nie brakło.

 

następnie z przodu tak samo odpowietrzyłem, zlewając duże ilości płynu ...

 

Odpowietrzanie robiłem bez przekręconej stacyjki... następnie zrobiłem jazdę testową i hamulec niby hamuje, ale jak wcisnę go lekko i trzymam na tym samym poziomie, auto zwalnia i w pewnym momencie zaczyna się tak jakby włączać ABS i pedał hamulca zachowuje tak jak podczas gwałtownego hamowania...

Potem odpowietrzałem tak samo jak wyżej pisałem z przekręconą stacyjką... nic to nie pomogło,

 

Dziś jeszcze odpaliłem VCDS-a, wszedłem w ABS i tam w output test czy jakoś tak, załączyła się pompa ABS-u, potem pisało wciśnij pedał hamulca, potem jakieś kolejne dwa kroki, następnie pisało puść pedał hamulca..

 

Ostatecznie układ jest prawdopodobnie dalej zapowietrzony...

jak wcisnę mocno na hamulec to abs się włącza i niby prawidłowo hamuje, ale jak jadę np 70km/h, wcisnę lekko hamulec i trzymam go cały czas lekko to w pewnym momencie włącza się ABS i tak szarpie pedałem hamulca...

tak to wygląda jakby w pompie ABS-U było powietrze...

 

Czy ma ktoś jakiś sprawdzony patent jak to dziadostwo odpowietrzyć, bo było dobrze, ale po wymianie klocków i regeneracji tylnego tłoczka w zacisku to się porypało ostro, a do mechanika to z tym nie pojadę bo połowa tak samo odpowietrzy i powie na końcu że coś mam zepsute...

 

Wcześniej miałem passata przed liftem, i nie było żadnego problemu z odpowietrzaniem, poprostu spuszczało się płyn aż bombelki przestały lecieć i było gotowe, a tutaj jest ESP i pewnie w tym systemie jakieś zaworki trzymają i nie chcą wypuścić powietrza...

 

Proszę o pomoc !!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego szanowny zacznij jeszcze raz odpowietrzać cały układ hamulcowy przy włączonym zapłonie lecz nie zapalaj silnika.Zacznij od najdalszego koła od pompy ABS i zbliżaj się po kolei do pompy.Po każdych 2 minutach wyłączaj zapłon aby nie spalić cewek w pompie ABS,powodzenia i ostrego hamowania:jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tak robiłem, już z cztery razy odpowietrzałem układ i dalej jest zapowietrzony, ręce mi opadają, ktoś mi mówił że to vagiem trzeba robić i ehh, wcześniej miałem passata przed liftem klocki wymieniałem kilkanaście razy i nigdy nie miałem problemu z odpowietrzeniem nawet gdy wyjąłem tłoczka i go czyściłem, a tu to jakieś chore jest... to ESP moim zdaniem powoduje jakaś kolizje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do ciebie jak ostro zahamujesz czy pedał hamulca czasami nie spada w dól?

 

---------- Dodano o 21:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:44 ----------

 

Przypomniało mi się jeszcze jedna rzecz czy masz wspomaganie hamulca? Sprawdzić trzeba to w ten sposób;na ciskać pedał hamulca kilkakrotnie aż będzie twardy przy wyłączonym silniku,następnie trzymając wciśnięty pedał hamulca zapalić silnik pedał powinien trochę opaść jeśli się tak stanie to masz szczelny układ podciśnienia.Wtedy będziemy szukać dalej.:cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak calkowicie wycieknie plyn to masz zapowietrzona pompe abs. Odpowietrza sie ja Vagiem, jest specjalna procedura gdzie pompa przepompowuje plyn przez uklad, kazde kolo oddzielnie. Potrzeba ok 1.5- 2 l plynu hamulcowego.

 

Gdybys gumowy przewod zacisnal lub zatkal chociazby gumka zabezpieczajaca odpowietrznik problemu by nie bylo.

Nie zebym sie powtarzal ale odzaluj te pare zl i jedz do jakiegos warsztatu gdzie maja Boscha i odpowietrza go jak nalezy w 30 minut. ew koluj vaga i probuj sam. opis znajdziesz w sieci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to mam też vaga i kabel do tego też mam, podajcie mi opis jak to zrobić,

a VCDS-em tego nie zrobię ? mam kabel hex can...

pompa ABS-u musi być zapowietrzona, a płyn to grosze kosztuje, po za tym mam go w tym momencie z 1.5 litra :)

 

a myślę że skoro mam ESP to musi być wspomaganie hamulca... jak wcisnę go teraz trzy krotnie raz po razie to robi się twardy i jest na samej górze, a potem powoli schodzi do polowy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to do dziela. Potrzebujesz jeszcze dwie osoby bo ktos musi pompowac hamulcem, odkrecac odpowietrznik i dolewac plynu.

Moze i dasz sam to wszystko ogarnac ale sie nabiegasz jak glupi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212343

Pierwszy link z google. Poczytaj temat, jak czegos nie zrozumiesz, pytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest opcja żeby grupa 002 była nieaktywna? AVF 2001 rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, starsze auta tego nie mialy. Mozliwe ze auto autora watku tez tej funkcji nie ma. Mozna jeszcze sprobowac odpowietrzac zaczynajac od pierwszego do ostatniego kola. Jesli nie pomoze to cisnieniowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie raz wymontowywałem zaciski przewody i jakoś problemow nie było z odpowietrzeniem . Odpowietrzam zawsze metodą podciśnieniową choć po pierwszym razie pedał był jakiś nie taki ale chwile sie pojeżdziło hamując ostro zeby abs zadzialal kilka razy potem kolejne odpowietrzenie ukladu i jest już ok. Odpowietrzam na włączonym zapłonie vaga nie urzywam bo nie na takiej potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto z ESP oczywiście ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie problem rozwiązany, czujnik ABS w przednim lewym kole wysunął się pół centymetra, pewnie wtedy jak myłem zacisk karcherem przed wymianą klocków i wciskaniem tłoczka...

 

Wystarczyło wcisnąć go żeby wskoczył na swoje miejsce i pedał hamulca przestał skakać...

 

Skontrolować to można w taki sposób że wchodzimy w ABS, następnie w mean blocks, i wchodzimy w grupę 001, Tam są podane prędkości przy każdym kole, następnie jechałem z komputerem włączonym obserwując prędkości i wszędzie były takie same, prócz przedniego lewego koła przy którym wartości skakały... przypominam że można wtedy jechać chyba max 20km/h, bo inaczej to program się rozłącza.

W momencie gdy wartości skakały to tak jakby się koło ślizgało, i ABS interweniował..

 

I mimo że cały płyn ze zbiornika wyciekł lewym tylnym zaciskiem, to odpowietrzył się układ bezproblemowo bez żadnych komputerów itp... czujnik abs wcisnąłem i wszystko działa idealnie !!! :)) a już myślałem że się wykończę, kilku mechaników mówiło mi że to nie takie proste odpowietrzyć auto z ESP, a to jednak wykonalne jest :)

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytanko do kolegów ogarniających dobrze Passat-a b5 fl AVF - mam problem z odpowietrzeniem ABS za pomocą VAG COM - mianowicie w moim pasku rocznik 2003 nie działa kanał 001 ani 002 w grupie 04 BS ... czy ktoś wie gdzie znajdę opcję odpowietrzenia ABS? Szukam po necie i formum ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie. Tylko odpowietrzanie mechaniczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwiązany - przyczyną słabej skuteczności była uszkodzona pompa tandemowa (standardowy problem na pompach firmy LUK) ... wymieniłem na Boscha i teraz jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij od najdalszego koła od pompy ABS

Niedawno zasłyszałem w tv w znanym programie że w autach z abs zaczyna się od koła najbliżej pompy...:ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,nie bede zakladal nowego tematu bo problem podobny,wiec wymianialem klocki przod i tył z tym ze z tylu czyscilem cylinerek i z racji tego płyn z ukladu zlany zbiorniczek pusty .Po odpowietrzeniu pedal schodzi w podloge ,hamuje ale pedal w podlodze plynu nie ubywa.Pedal miekki tylko na odpalonym silniku,zgaszony jest twardy,rece opadaja.pozd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że układ jest zapowietrzony. Odpowietrzałeś wszystkie koła czy tylko jedno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no oczywiscie ze wszystkie,zaczynajac od tylniego,a slyszalem z z pompa abs od najblizszego zaczyna sie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności