zyga_wr Zgłoś #81 Napisano 17 Stycznia 2015 Dzisiaj zabrałem się za wyjęcie EGR. Chciałem sprawdzić czy jest coś do czyszczenia. To co zobaczyłem mnie przeraziło... Troszkę trwało zanim ta smoła została zeskrobana. Nic dziwnego, że grzybek się zacinał... Polecam każdemu profilaktyczne czyszczenie EGR i przepustnicy. Zabawy na jakieś 2h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #82 Napisano 17 Stycznia 2015 Łukasz u mnie lepiej nie było. http://forum.vw-passat.pl/threads/127096-M%C3%B3j-Silberpfeil-zmiana-spr%C4%99%C5%BCyn?p=2182197&viewfull=1#post2182197 Tak wyglądał po dokładnie 14 miesiącach od poprzedniego czyszczenia. Na wszelki wypadek kupiłem nowy i na dniach go wymienię, ale jeśli to się jeszcze raz powtórzy to zaślepiam w cholerę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga_wr Zgłoś #83 Napisano 17 Stycznia 2015 Marek ja zobaczę za jakieś 20-30 tys. km jak tam sytuacja wygląda, ale za nowym się rozejrzę. U Ciebie też się skorupa ładna zrobiła. Kurde - mam 129tys przebiegu, robię głównie trasy i to ok. 200km dziennie w tygodniu, a EGR zasyfiony na max'a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #84 Napisano 17 Stycznia 2015 No mi "stukło" niedawno 150kkm, pierwsze czyszczenie było przy bardzo podobnym przebiegu, bo ok 125kkm. Strach pomyśleć ilu nieświadomych użytkowników serwisy naciągnęły na wymianę EGR-a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #85 Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Marek ja zobaczę za jakieś 20-30 tys. km jak tam sytuacja wygląda, ale za nowym się rozejrzę. U Ciebie też się skorupa ładna zrobiła.Kurde - mam 129tys przebiegu, robię głównie trasy i to ok. 200km dziennie w tygodniu, a EGR zasyfiony na max'a. Ja w ub. roku, w lutym miałem w takim samym stanie, ja Ty, przy 160tys.km., było czyszenie, które pomogło do września, do 190tys.km. i była "powtórka z rozrywki", czyli kontrolka, tryb awaryjny, ale już nie czyściłem, zamontowałem nowy i św. spokój! Edytowane 17 Stycznia 2015 przez macvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #86 Napisano 17 Stycznia 2015 Jak widać niemiecka myśl techniczna przewyższyła tym razem nasze "Polak potrafi". Kombinowali, kombinowali i wykombinowali co zrobić żeby czyszczenie nie wystarczyło i prędzej czy później i tak trzeba było wymienić EGR... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachuf11 Zgłoś #87 Napisano 12 Marca 2015 (edytowane) Witam Was Od niedawna - 3 mce mam Passata B6 - 2.0 TDI CR DPF - 140 KM- rok sprzedaży pierwszemu właścicielowi lipiec 2008 rok - Oznaczenie CBAB- czyli pierwsze egzemplarze CR, obecny przebieg 120 tys km, historia cała przeglądów w książce potwierdzona sprawdzeniem w ASO. Moje pytanie jest- jakie jest zużycie paliwa tego auta na biegu jałowym na postoju jak jest rozgrzany silnik- czyli ma 90 stopni, chodzi mi o to co powinien pokazać komputer na wyświetlaczu, jak jest rozgrzany silnik- czyli ma 90 stopni. Moj pokazywał na początku 0.7 l/100km - podczas robienia 3 tys km tak mi pokazywał , pojechałem do mechanika -na moją prośbę wymienił mi filtr paliwa , i teraz pokazuje 0.5 a czasami nawet 0.4l/100km, mechanik mówi że nic więcej nie robił, Dzwoniłem do ASO i tam powiedzieli że od 1.1l do 0.7 l/100km powinno być wskazanie, w zależności czy jest wypalanie DPF czy nie. Mechanik podłączył VAG-a, nie ma żadnych błędów. Czy to jest prawidłowe aby CR 2.0 DPF 140 KM pokazywał na biegu jałowym na postoju przy rozgrzanym silniku 0.4 do 0.5 l/100km ? Jakie Wy macie wskazania spalania na biegu jałowym na postoju przy rozgrzanym silniku? Jeśli jednak to jest coś wadliwego u mnie- co może być przyczyną? Wymieniane miałem ostatnio - przepustnica powietrza przez wcześniejszego właściciela, i ja niestety wymieniałem kolektor ssący na nowy- straszne pieniądze jak na mnie- no ale taki błąd był - na VAG błąd położenia klap od czujnika na kolektorze ssącym- po wymianie błąd zaniknął. Bardo proszę o jakiejś wskazówki- sugestie w sprawie tego spalania 0.4 - 0.5 na biegu jałowym na postoju Edytowane 12 Marca 2015 przez stachuf11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #88 Napisano 12 Marca 2015 Ja co prawda mam PD ale spalanie zależy czy wszystko powyłączasz czy nie. Jak nie włączę radia, klimatyzacji, świateł to też potrafi pokazać 0.4. A jak to wszystko włącze to 0.5-0.6 mam na jałowym. Ps. Nic ci się nie zepsuło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachuf11 Zgłoś #89 Napisano 12 Marca 2015 No właśnie rozmawiałem z sąsiadem, też ma taki motor jak Ty Zarembar i takie same wskazania 0.4 do 0.5, a CR podobno bierze wiecej 0.7 do 1.1 prawidłowo- tak ASO powiedziało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachuf11 Zgłoś #90 Napisano 12 Marca 2015 (edytowane) No jeśli to nie jest błąd ani uszkodzenie, to jak najbardziej mi odpowiada jak najmniejsze spalanie na biegu jałowym Natomiast jeszzce jedno pytanie- bo mnie to zastania, u mnie przy przebiegu 117 tys km musiałem wymienić kolektor ssący, a wcześniej poprzedni właściciel wymieniał przepustnice powietrza, czy to nie jest za wcześnie- że przy tak małym przebiegu już trzeba było wymieniać te elementy?- zastanawia mnie wiarygodność danych w bazie VW i w książce serwisowej Edytowane 12 Marca 2015 przez stachuf11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #91 Napisano 12 Marca 2015 A możecie przestać robić OT w temacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dobry_rafal Zgłoś #92 Napisano 30 Marca 2015 Witam. Przeczytałem cały wątek i mam podobny problem. Podczas wyprzedzania trzy razy wyskoczył komunikat Engine kaput i serwis oraz zaświeciła się kontrolka od świec. Moc spadła i włączył się tryb 'serwisowy'. Za każdym razem jak gasiłem i odpalałem silnik wszystko wracało do normy. Moc była nawet jak go trochę przeciągnąłem. Podłączyłem pod kompa i żadnych błędów nie było. Może to być wina turba, EGR czy tej gruszki doładowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #93 Napisano 30 Marca 2015 Coś źle sprawdzałeś. Nie ma opcji żeby sprężynka nie zostawiła zapisu w komputerze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dobry_rafal Zgłoś #94 Napisano 30 Marca 2015 Coś źle sprawdzałeś. Nie ma opcji żeby sprężynka nie zostawiła zapisu w komputerze. mechanik się podłączył swoim komputerem. Jedyne co znalazł to "00229 Refrigerant Pressure - sporadic 002 - Lower limit Exceeded" ale to wyskoczyło dopiero jak przeskanował cały samochód jak pracował na wolnych obrotach i to trwało ok. 30 min. Wie ktoś co to może oznaczać? Miał już ktoś taki problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #95 Napisano 31 Marca 2015 Błąd 00229 wyraźnie mówi o padniętej gruszce podciśnienia turbo - za niskie ciśnienie doładowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dobry_rafal Zgłoś #96 Napisano 31 Marca 2015 Błąd 00229 wyraźnie mówi o padniętej gruszce podciśnienia turbo - za niskie ciśnienie doładowania. dzięki za diagnozę. Jak wymienię gruszkę to problem powinien zniknąć czy to też może być wina turbiny? Wystarczy ją wymienić czy trzeba jeszcze coś wyregulować i ustawić za pomocą komputera? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #97 Napisano 31 Marca 2015 A czy w bkp gruszka nie jest przypadkiem zintegrowana z turbiną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dobry_rafal Zgłoś #98 Napisano 1 Kwietnia 2015 A czy w bkp gruszka nie jest przypadkiem zintegrowana z turbiną? wjechałem dzisiaj na kanał i sprawdziłem tą gruszkę przy turbo. Nie jest zintegrowana z turbina. Muszę szukać gruszkę podciśnienia od silnika BKP czy może ona pasować od innego modelu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #99 Napisano 1 Kwietnia 2015 nawet nie kombinuj jedź do serwisu i niech ci po vin sprawdzą jaki to numer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #100 Napisano 7 Czerwca 2016 Miałem podobny przypadek BMP sprawdzić można np rurkę razem z wężami od IC do turbo ta co idzie obok silnika nad skrzynią. U mnie pękła w pół zaraz za silnikiem i nie było nic widać po wymianie auto śmiga. Przed wystarczyła 3-ka gaz do dechy i ok 2000-2500 obr i wywalało SIlnik + SPIRALE + Engine workshop. błąd 008825 lewe powietrze Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach