Skocz do zawartości
vw_gda24

Engine Workshop Fault + utrata mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jechałem dzisiaj i przy przyspieszaniu na trojce, w okolicach 80 km wyskoczył mi błąd "engine workshop fault". Zaczeła mrugać kontrolka swiec zarowych (spiralka). Auto przeszło w tryb awaryjny.

 

Po wylaczeniu silnika auto wyszlo z trybu awaryjnego, ale nie wrocilo do normy. Jest ewidentnie słąbszy od dolu - zaczyna się zbierac dopiero po 3500 obrotów około...

 

Troche go przegazowałem, ale znowu zaswiecila sie spiralka, znowu engine workshop fault i do ekipy kontrolek doszła kontrolka silnika.

 

W tym momencie auto jest słabe od dołu + swieci sie kontrolka od silnika.

 

 

Passat, Silnik CBAB, 2.0 TDI 140 KM. Co to może być ? Jakies pomysly ?...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nikt tu kursu wróżenia z fusów nie ukończył :)

Podłącz pod komputer diagnostyczny swojego Paska i będziesz widział co go boli, bo przyczyn może być wiele...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo. U mnie przyczyną była pęknięta głowica :/:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem tak samo. Przyczyną była pęknięta głowica

 

wow.... zabrzmiało jak wyrok... ale w CR? tam też pękały?

może turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wow.... zabrzmiało jak wyrok... ale w CR? tam też pękały?

może turbo?

 

2.0 TDI-PD 140KM

Po regeneracji głowicy już nie ma problemu :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wow.... zabrzmiało jak wyrok... ale w CR? tam też pękały?

może turbo?

Miałem te same objawy, ten sam komunikat "engine workshop fault", diagnoza - zapchany EGR, mechanior skasował błąd, od razu "wskoczyłem" na A1, 40km. 170-180km/h i od tego czasu tj. od 3 miesięcy problemu nie ma, ale pamiętam, aby co jakiś czas "przegonić" Paska;-). Jeżeli to Ci nie pomoże, może być EGR już do czyszenia albo nawet wymiany, podłącz pod VAG-a, jaki wyskakuje błąd.

Edytowane przez macvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem te same objawy, ten sam komunikat "engine workshop fault", diagnoza - zapchany EGR, mechanior skasował błąd, od razu "wskoczyłem" na A1, 40km. 170-180km/h i od tego czasu tj. od 3 miesięcy problemu nie ma, ale pamiętam, aby co jakiś czas "przegonić" Paska;-). Jeżeli to Ci nie pomoże, może być EGR już do czyszenia albo nawet wymiany, podłącz pod VAG-a, jaki wyskakuje błąd.

 

Bylem na kompie, wyskoczyl blad: problem doladowania. Po wykasowaniu zniknela kontrolka silnika z deski, ale auto dalej nie ma dolu.

na kompie nie ma juz bledu. kontrolka sie nie pali a auto jest zamulone.

wydaje mi sie ze zlapal takiego mula jak mialem przy 60 na godzine wrzucona 4 i pedal do konxa wcianiety. wtedy sie tak zapchal (zamulil)...

wiem ze jak bym teraz wcisnal trojke na maksa z mniejszych obrotow to znowu by wyskoczyl blad ktory jest w tytule i zapalila by sie kontrolka...

 

jaki ty miales blad na kompie przy zawalonym egr ?

Edytowane przez vw_gda24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprostu masz zapieczone łopatki w turbinie i zostały w jednym połozeniu.Ten błąd spiralki świadczy o turbinie,bo po zgaszeniu auta zniknął czyli był to błąd chwilowy,natomiast usterka była nadal aktywna i wskoczył juz stały check engine.W sumie to nic wielkiego,poprostu zbyt duzo "jazdy emeryta".Można zrobić to profesjonalnie czyli rozebrac turbinkę i wyczyścić albo spróbować półśrodkami czyli trzeba psiknąć jakimś spreyem typu forch,albo wurth od gorącej strony turbiny a może jakos puszczą kierowniczki.Zapieczone kierownice możesz tez rozruszac dzwigienką gruchy,najlepiej w połączeniu ze spreyem od gorącej strony turbinki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bylem na kompie, wyskoczyl blad: problem doladowania. Po wykasowaniu zniknela kontrolka silnika z deski, ale auto dalej nie ma dolu.

na kompie nie ma juz bledu. kontrolka sie nie pali a auto jest zamulone.

wydaje mi sie ze zlapal takiego mula jak mialem przy 60 na godzine wrzucona 4 i pedal do konxa wcianiety. wtedy sie tak zapchal (zamulil)...

wiem ze jak bym teraz wcisnal trojke na maksa z mniejszych obrotow to znowu by wyskoczyl blad ktory jest w tytule i zapalila by sie kontrolka...

 

jaki ty miales blad na kompie przy zawalonym egr ?

AJ27 ma rację, spróbuj to, co Ci napisał, mi wyskoczył błąd - za mały przepływ spaliw w układzie EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj błędy, inaczej nie znajdziesz. U mnie te same objawy świadczą o innych uszkodzonych elementach..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym gruszkę podciśnienia. W CR psuły się dość często, membrana puszczała i auto muliło od dołu. Chyba w 2011 zmieniono konstrukcję tej gruszki dodając metalową osłonę od dołu żeby ciepło ze sprężarki nie uszkadzało gumy membrany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego niewiem czy ci pomoge ale w moim pasku identyczne objawy napis na desce engine workshop i totalnie zero przyśpieszenia problemem była wtyczka od pedału gazu wyciągnełem przeczyściłem i od razu inne auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam taki problem narazie nie bede jechal na komputer dopuki nic wiekszego sie nie stanie ale moze cos doradzicie

tydzien temu podczas jazdy 2 razy wyskoczyl komunikat engine fault workshop i na 1s zapala sie kontrolka swiec zarowych, dzis podczas jazdy 6-8 razy. zadnych spadkow mocy itd ani zadna kontrolka na dluzej sie nie zapalila. czy przejmowac sie tym objawem czy niezwlocznie jechac na kompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak można się tym nie przejmować, ewidentnie trzeba sprawdzić co się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

mam taki problem narazie nie bede jechal na komputer dopuki nic wiekszego sie nie stanie ale moze cos doradzicie

tydzien temu podczas jazdy 2 razy wyskoczyl komunikat engine fault workshop i na 1s zapala sie kontrolka swiec zarowych, dzis podczas jazdy 6-8 razy. zadnych spadkow mocy itd ani zadna kontrolka na dluzej sie nie zapalila. czy przejmowac sie tym objawem czy niezwlocznie jechac na kompa

 

Oczywiście że się przejmować. Powodów może być mnóstwo. Od zawalonego egra przez przepustnicę po turbinę. Jeśli zapalało ci się to przy wolnych obrotach a po dodaniu gazu znikało to przypuszczalnie do wymiany gruszka przy tubo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

komunikat wyskakiwal przy jezdzie na obwodnicy, komputer podal komunikat ktory odrazu znikal czasami wyskoczyl komunikat a zadna kontrolka sie nie zapalila (jak podal komunikat kontrolka swiec i chyba filtra DPF tylko mrugnela na 1 s), od tamtego czasu przegonilem auto i narazie sie nic nie dzieje starm sie jezdzic troche na wyzszych obrotach, niechcialbym jechac na komp zeby zaraz mi powiedzieli ze cos jest do wymiany i naciaganie na koszty jest to post tylko informacyjny tak jak powiedzialem bylo pare incydentow ale nic wiekszego sie nie dzieje zadnych spakow mocy objawow kontrolek i komunikatow na stale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj jadac na banie przy predkosci 160km/h wyskoczyl mi ten komunikat i zapalila sie kontrolka swiec zarowych oraz kontrolka ESP.

Jak zgasilem autko nie mogelm go odpalic, jak zalapal po kreceniu odrazu gasl.

Przytrzymalem go na gazie i zaskoczyl.Jadac troche poszarpywal i nie dawal sie wkrecic na obroty powzyej 2,5tys.

Na kompie wyszlo ze swieca 2 i 3 jest do wymiany to kontrolka swiec zarowych.

A kontrolka ESP ze czujnik polozenia walu.

Po skasowaniu bledow, jechalo sie juz dobrze, ale niestarlem sie nie przekraczac 2 tys obrotow ( mialem do domu ponad 700km wolalem nie ryzkowac kolejnego bledu tym bardziej zebyla juz noc) dzis sprobuje go przegnoic po 2,5 tys i zoabcze co bedzie.

 

Wiem ze swiece trzeba wymienic, tylko moje pytanie jest takie czy wymieniac ten czujnik polozenia walu, czy sprawdzic czy po wymienie swiec blad bedzie nadal sie pojawial?

 

Moge dodac ze jak paskiem jezdzilem ostatnio to zadko kiedy przez ponad 50 km mial on na cyferblacie ponad 150 km/h i wiecej, czy moglem ja go zamulic jazda emeryta ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tryb awaryjny i pojechal na komputer ktory wykazal przepustnice co robic

 

---------- Dodano o 16:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:30 ----------

 

blad p2102, p2103

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jechać do serwisu i sprawdzić czy nie ma akcji serwisowej na przepustnicę, a jak już była robiona to spróbować reklamować. Jeśli nie pomoże to wymienić na nową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem te same objawy, ten sam komunikat "engine workshop fault", diagnoza - zapchany EGR, mechanior skasował błąd, od razu "wskoczyłem" na A1, 40km. 170-180km/h i od tego czasu tj. od 3 miesięcy problemu nie ma, ale pamiętam, aby co jakiś czas "przegonić" Paska;-). Jeżeli to Ci nie pomoże, może być EGR już do czyszenia albo nawet wymiany, podłącz pod VAG-a, jaki wyskakuje błąd.

W sobotę o 4 rano "startowałem" w góry na narty i jechałem A1 ok.140kmh, gdy w Toruniu zwoliłem do budek, aby zapłacić za przejazd tak, jak we wrześniu ub.roku zaczeła mrugać mi kontrolka świec żarowych i ponownie wyskoczył ten sam komunikat, auto przeszło w tryb awaryjny. Zgasiłem auto, po odpaleniu brak kontrolki i komunikatu. Więc but i dalej jazda na autostardzie w stonę Łodzi 170-180km/h, po 70km. zwoliłem, ale już nic nie wyskoczyło. Teraz jazda w górach delikatnie i od 4 dni cisza. Chyba znowu odezwał się EGR, teraz to po powrocie bez czyszczenia się nie obejdzie, jak myślicie Panowie? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności