Skocz do zawartości
arsen

1749VC montował ktoś??

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu latam po forach, szukając info na temat 1749VC( golf V 170KM) ale wychodzi na to, że nikt tego nie montował... Może jest ktoś na forum, kto ma jakieś doświadczenie??

Chodzi mi o montaż w A3 nie w passacie, ale to mało istotne bo i tak info zero... Flansza wydechu inna, to już zauważyłem a reszta?? sterowanie podciśnieniem da się przełożyć ze zwykłego VA/VB??Spływ i dopływ oleju??

Edytowane przez arsen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od jakiegoś czasu latam po forach, szukając info na temat 1749VC( golf V 170KM) ale wychodzi na to, że nikt tego nie montował... Może jest ktoś na forum, kto ma jakieś doświadczenie??

Chodzi mi o montaż w A3 nie w passacie, ale to mało istotne bo i tak info zero... Flansza wydechu inna, to już zauważyłem a reszta?? sterowanie podciśnieniem da się przełożyć ze zwykłego VA/VB??Spływ i dopływ oleju??

 

poczytaj o tym ;) może pomoże ;)http://forum.vw-passat.pl/threads/16977-tuning-AHU-90KM/page24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poczytaj o tym

nawet nie wiem jak przeoczyłem ten wątek :) Ale jakby nie było to hybrydy :/ Nic to.. Pozostaje jutro zadzwonić do turbo-Bogdana.. :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daron miał to u siebie, a ja po jego namowach będę montował u siebie, Arks bedzie też to prawdopodobnie zakładał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daron miał to u siebie

ale on miał hybrydę... a mi chodzi o wrzucenie całości jak bozia stworzyła rękami małych chińczyków :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może jest ktoś na forum, kto ma jakieś doświadczenie??

 

Tak jest :)

 

Praktycznie nie ma możliwości zamontowania oryginalnej 1749VC w 1.9TDI, ale jeśli ktoś się mocno uprze...

 

Różnice :

- wyjście kolektora (2.0TDI pod kątem, nie posadzisz jej na głowicy z 1.9)

- turbo odwrócone do góry nogami (idzie na góry, a nie do dołu jak w 1.9, dlatego też nie zmieścisz kolektora dolotowego)

- chcąc montować do dołu (jak w 1.9), zamieniasz spływ z dopływem oleju więc rdzeń musisz obrócić o 180* (raczej nie ma takiej możliwości bez przesuwania trzpieni ustalających + przesunięcie całej geometrii)

- wydech na V-band

 

Jak dla mnie jedyna opcja to zmiana kolektora zintegrowanego z muszlą na ten z 1749VB (prawdopodobnie by pasował, średnice wirników VB i VC są chyba identyczne), a rdzeń i muszla zimna zostały by z VC.

 

Dodam jeszcze że hybryda VC nie umywa się jeżeli chodzi o pracę do ori VC (w VC łopatki są już w banany jak w GTB).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam jeszcze że hybryda VC nie umywa się jeżeli chodzi o pracę do ori VC
to własnie wiem...

 

na aledrogo/yebaju sa uszkodzone VC do kupienia(np rozwalona grucha sterująca) właśnie się zastanawiałem nad kupnem takiej i wsadzeniem tej turbiny w muszle i kolektor VB :)Próbowałem się dziś dodzwonić do turbo bogdana.. ale nie odbiera :D może wypytam podstępem.. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odradzam hybrydy na vc,z trzech o jakich słyszałem,tylko jedna u Darona śmigała,pozostałe to porażki.Inna geometria jednak ma tutaj dużo do powiedzenia,inna w przypadku hybryd na bazie 17tek.

Nie bierz tego u Bogdana,mowa o hybrydzie,bo te hybrydy nie są udane,dwie z trzech nie wypaliły.W vp to zwyczajnie nie dmucha.

Druga sprawa wydatek takiej turbiny jest taki sami,jak najzwyklejszej vb,więc nie wiem,czy jest sens się w to bawić.

Dużo lepszym rozwiązaniem byłoby moim zdaniem zaadoptowanie czegoś z rodziny bv,chociażby taką bv43a,która jest wydajniejsza od vc.BV43a,to najwydajniejsza z gamy tych małych turbin.

Ale Twój cyrk i Twoje małpy.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wsadził turbo od brd,najlepsza opcja p&p do takiego silnika na dobre 200 koni.Można ją trochę podkręcić wrzucając koło kompresji od młodszego modelu bv43a,czyli turbin od 170tek na cr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym wsadził turbo od brd,najlepsza opcja p&p do takiego silnika na dobre 200 koni.Można ją trochę podkręcić wrzucając koło kompresji od młodszego modelu bv43a,czyli turbin od 170tek na cr.

 

a jak sie zwie taka hybryda brd z kołem kompresji od tego cr? i jaka cena? :) a jak z hybryda gt1749va/vc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można by ją nazwać bv43/bv43a.Co do jakichkolwiek hybryd na bazie garretta gt17,to zwyczajnie im te 17tki do pięt nie dorastają.Bolączką 17tek jest za mała pojemność muszli,zwłaszcza zimnej i otępiałość we wstawaniu.

Turbiny bv43 są wydajniejsze,jak 17tki garretta i ja bym się nad czymś takim zastanowił.

Co do ceny takiej bv43/43a,to myślę,że poniżej klocka na pewno nie zejdą.Cena jak za regenerowaną bv43-brd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można by ją nazwać bv43/bv43a.Co do jakichkolwiek hybryd na bazie garretta gt17,to zwyczajnie im te 17tki do pięt nie dorastają.Bolączką 17tek jest za mała pojemność muszli,zwłaszcza zimnej i otępiałość we wstawaniu.

Turbiny bv43 są wydajniejsze,jak 17tki garretta i ja bym się nad czymś takim zastanowił.

Co do ceny takiej bv43/43a,to myślę,że poniżej klocka na pewno nie zejdą.Cena jak za regenerowaną bv43-brd.

 

a podchodzi p&p do AVF? chodzi mi o to zeby przeskoczyc 200KM bez rzezby :) samym brd mialbym mocne 190KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak pisze Robert.

Bogdan w przeciągu minionego roku dość znacznie obniżył jakość sprzedawanych sprężarek (zwłaszcza hybryd). Już kilka razy miałem auta z wręcz wyjącymi hybrydami ARL, a żadne VC (było ich łącznie 4) nie było nawet zbliżone wydajnością do tego które ja użytkowałem u siebie ponad 1.5roku temu. Ludzie jeździli na poprawki, po pomiarach pracownicy stwierdzili że były źle roztoczone muszle/ źle dobrane szczeliny ale nawet po poprawkach turbiny dalej nie pracują tak jak powinny.

Często są akcje z ogranicznikami które pracownicy regulują dosłownie jak chcą - zamawiasz dwie identyczne hybrydy, a ograniczniki różnią się ustawieniem np. o dwa zwoje :/: Jedna wstaje jak malina, druga ...szkoda gadać. Oczywiście po ustawieniu ogranicznika wszystko w drugiej wraca do normy :)

Takim już dosadnym przykładem może być to jak dla kolegi zamówiłem hybrydę GT1646V/GT1749VA która po wieelkich bojach miała na 3cim biegu 1.4b dopiero przy 2400obr (gdzie powinna mieć to dobre 400obr niżej) - po tej sztuce zwątpiłem w usługi Bogdana.

 

a podchodzi p&p do AVF? chodzi mi o to zeby przeskoczyc 200KM bez rzezby samym brd mialbym mocne 190KM

 

198 czy 201 różnicy nie odczujesz :)

Zależy to głównie od pompek, ale na dobrym FMIC + BRD (ewentualnie hybryda CAHA) + DP zbliżysz się a może i przekroczysz 200hp.

 

Fajną alternatywą do takich mocy jest GTB17, która wstaje niemal jak 1749VA, a ma wydajność ~215-220hp z tym że to już nie będzie P&P ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ta bv43a do PDka podchodzi p&p??turbo z audi a4 b8.czy tylko mowicie o kole kompresji?moglbym miec taka po 20tys km za 1200zl.Moja awx teraz wydaje golebie dzwieki wiec moze juz jej koniec sie zbliza,nie chodzi mi o moc bo autem duzo nie jezdze,ale cena dosc dobra chyba

 

---------- Dodano o 05:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 04:52 ----------

 

numer czesci 03L145701E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie idzie dostac dobra hybryde caha ( te brd z kolem kompresji) i w jakiej cenie? Jezeli nie Bogdan, to gdzie sie teraz zaopatrzyc w raka hybryde? Z tego co sie orientuje to Ty Darek z sagonem takie macie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jest :)

 

Praktycznie nie ma możliwości zamontowania oryginalnej 1749VC w 1.9TDI, ale jeśli ktoś się mocno uprze...

 

Różnice :

- wyjście kolektora (2.0TDI pod kątem, nie posadzisz jej na głowicy z 1.9)

- turbo odwrócone do góry nogami (idzie na góry, a nie do dołu jak w 1.9, dlatego też nie zmieścisz kolektora dolotowego)

- chcąc montować do dołu (jak w 1.9), zamieniasz spływ z dopływem oleju więc rdzeń musisz obrócić o 180* (raczej nie ma takiej możliwości bez przesuwania trzpieni ustalających + przesunięcie całej geometrii)

- wydech na V-band

 

.

 

a jaki jest problem obciac kolektor i przyspawac flansze do turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bogdan w przeciągu minionego roku dość znacznie obniżył jakość sprzedawanych sprężarek (zwłaszcza hybryd). Już kilka razy miałem auta z wręcz wyjącymi hybrydami ARL, a żadne VC (było ich łącznie 4) nie było nawet zbliżone wydajnością do tego które ja użytkowałem u siebie ponad 1.5roku temu.

 

Mam nadzieję że moja hybryda jest jeszcze z tych dobrych czasów... Bo już ponad rok w domu jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze że temat się rozwinął o hybrydach

Ja u siebie mam hybryde ARL ale nie od Bogdana lecz też z Mielca

dlamnie chodzi ona dobrze zdecydowanie lepiej jak GT1749VA ale konkretnie na jej temat musiał by sie Daron wypowiedziać bo z pod jego ręki jest wystrojona i pierwsze opinie były nawet pochlebne :)

podczas zakupu nie robiłem pomiarów suwmiarką miedzy hybrydą a GT1749 VA bo okiem było widać wiekszy wirnik ale kiedyś przy okazji mogę sie postarać bo z gościem od niej nawet często się widuje (Giełda Miedzianka )

co prawda nie mam dla niej FMIC obecnie :( ale może kiedyś sie pokusze bo jak narazie na lato to kratka i halogen OUT :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nadziałem się z jedną turbiną od Bogdana w lipcu zeszłego roku, a dokładnie było to turbo do ARL. Tak jak piszę Daron wyła już na zaledwie 1,1b. Bogdan wymienił od ręki bez najmniejszej dyskusji, za to druga miała za bardzo wykręcony ogranicznik. Po regulacji chodzi dobrze, wstaje też bardzo przyzwoicie jak na regenerowaną. Po tym incydencie regenerowałem u niego jeszcze dwie turbiny i bez problemów. Bogdan ma dobre ceny, póki co moja hybryda V/VA sprawuje się bdb (2,5r) do tego reprezentuje wysoki poziom kultury osobistej, dlatego warto zadzwonić i pogadać z nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności