Skocz do zawartości
DarekTDI

[Instrukcja] Demontaż półosi napędowej 1.9TDI 105 KM BKC

Rekomendowane odpowiedzi

W związku że istnieje jedynie instrukcja dotycząca Passata B5 podczas wymontowania turbosprężarki zetknąłem się z koniecznością wymontowania półosi napędowej, więc opiszę po krótce jak wymontować półoś z Passata B6. Nie dysponowałem kanałem ani podnośnikiem nożycowym, operacja wykonywana przez jedną osobę.

 

W Passacie B5 mamy doczynienia z zawieszeniem wielowahaczowym i tam rozpinaliśmy górne wahacze, natomiast w B6 mamy McPerson i jeden wahacz.

 

 

Koła na wprost. Standardowo na przed podniesieniem pojazdu luzujemy śrubę piasty trzymającą przegub zewnętrzny

20140103_105331.jpg

 

 

Luzujemy śruby kół i podnosimy tą stronę pojazdu z której będziemy demontowali półoś (jeśli mamy zamiar demontować obie półosie a na dodatek mamy pomocnika możemy podnieść obie strony pojazdu). Ja podniosłem jedną stronę pojazdu gdyż robiłem operację sam i nie miałby mi kto wcisnąć hamulca w momencie odkręcania śrub od przegubu wewnętrznego (dlatego też wrzuciłem pierwszy bieg).

 

 

Jak mamy już auto w górzę odkręcamy koło, zdejmujemy osłonę dolną silnikai odpinamy wtyczkę od czujnika poziomu oleju (jeśli demontujemy prawą półoś)

20140103_105617.jpg

 

Za pomocą klucza wewnętrznego SPLINE 8 odkręcamy śruby przegubu wewnętrznego

20140103_105631.jpg

 

 

Odkręcamy sworzeń wahacz-piasta od wahacza (3 nakrętki)

20140103_180025.jpg

i ciągniemy piastę w dół z wyczuciem oraz wykręcamy do połowy śrubę w piaście trzymającą przegub zewnętrzny i lekko pobijamy młoteczkiem lub kluczem w lep śruby celem zruszenia przegubu zewnętrznego w piaście. Jak zauważymy że przegub zewnętrzny się lekko cofnął w piaście, wykręcamy śrubę piasty trzymającą przegub zewnętrzny, skręcamy kierownicą w prawo (lub lewo przy demontażu półosi lewej) i półoś wypada od strony przegubu wewnętrznego i opiera się na zawieszeniu, niema obaw że spadnie na ziemię, jeszcze trochę się potrudzimy żeby go wyjąć. Leżąc pod samochodem odpychamy zwrotnicę na zewnątrz i wysuwamy przegub zewnętrzny z piasty.

 

 

Teraz musimy tylko go jeszcze wyjąć spomiędzy zawieszenia itd. Ja wyjąłem go szczeliną pomiędzy odchyloną na zewnątrz i w tył zwrotnicą a zderzakiem przednim.

 

 

Może ktoś z Kolegów zna lepszy sposób, ale że robiłem to pierwszy raz i zajęło mi to 20 minut to uważam że chyba nie jest to zły sposób.:jasne

20140103_105313.jpg

20140103_180015.jpg

Edytowane przez DarekTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia wiem, że w przypadku lewej półosi nie trzeba nawet odkręcać sworznia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z własnego doświadczenia wiem, że w przypadku lewej półosi nie trzeba nawet odkręcać sworznia.

 

Cenna uwaga przyda mi się w tym tygodniu będę demontował półoś lewą bo osłona pęknięta przegubu zewnętrznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można ułatwić sobie odkręcanie śrub przegubu wewnętrznego poprzez wkręcenie dwóch szpilek koła w piastę obok siebie,mamy wtedy możliwość blokowania półosi(breszką, rurką)o podłoże zarówno przy odkręcaniu jak i dokręcaniu,oszczędzi to nam latania do auta i wrzucaniu biegu :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności