DarekTDI Zgłoś #1 Napisano 2 Stycznia 2014 (edytowane) W związku z nieznośnie hałaśliwą turbosprężarką byłem zmuszony zdemontować swoją turbinę. N a forum jest jedynie instrukcja dotycząca silnika 2.0 TDI więc pozwolę sobie zaprezentować instrukcję demontażu turbosprężarki silnika 1.9 TDI BKC. Odkręcamy śruby, odpinamu zaciski w zaznaczonych miejscach Odkręcamy śrubę torx pod wlotem do kolektora dolotowego, odsuwamy rurę tak żeby mieć jak najwięcej miejsca do odkręcenia nakrętek kolektora wydechowego Dobieramy się do nakrętek kolektora wydechowego tzn do dostępnych i widocznych nakrętek Teraz musimy wejść pod pojazd, ale zanim to zrobimy przygotujmy sobie wszystko pod demontaż półosi napędowej bez którego nie wyjmiemy turbosprężarki, więc: Koła na wprost. Standardowo na przed podniesieniem pojazdu luzujemy śrubę piasty trzymającą przegub zewnętrzny [ATTACH=CONFIG]112387[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]112388[/ATTACH] Luzujemy śruby kół i podnosimy tą stronę pojazdu z której będziemy demontowali półoś (jeśli mamy zamiar demontować obie półosie a na dodatek mamy pomocnika możemy podnieść obie strony pojazdu). Ja podniosłem jedną stronę pojazdu gdyż robiłem operację sam i nie miałby mi kto wcisnąć hamulca w momencie odkręcania śrub od przegubu wewnętrznego (dlatego też wrzuciłem pierwszy bieg). Jak mamy już auto w górze odkręcamy koło, zdejmujemy osłonę dolną silnika i odpinamy wtyczkę od czujnika poziomu oleju (jeśli demontujemy prawą półoś) [ATTACH=CONFIG]112389[/ATTACH] Za pomocą klucza wewnętrznego SPLINE 8 odkręcamy śruby przegubu wewnętrznego [ATTACH=CONFIG]112390[/ATTACH] Odkręcamy sworzeń wahacz-piasta od wahacza (3 nakrętki) [ATTACH=CONFIG]112391[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]112392[/ATTACH] i ciągniemy piastę w dół z wyczuciem oraz wykręcamy do połowy śrubę w piaście trzymającą przegub zewnętrzny i lekko pobijamy młoteczkiem lub kluczem w lep śruby celem zruszenia przegubu zewnętrznego w piaście. Jak zauważymy że przegub zewnętrzny się lekko cofnął w piaście, wykręcamy śrubę piasty trzymającą przegub zewnętrzny, skręcamy kierownicą w prawo (lub lewo przy demontażu półosi lewej) i półoś wypada od strony przegubu wewnętrznego i opiera się na zawieszeniu, niema obaw że spadnie na ziemię, jeszcze trochę się potrudzimy żeby go wyjąć. Leżąc pod samochodem odpychamy zwrotnicę na zewnątrz i wysuwamy przegub zewnętrzny z piasty. Teraz musimy tylko go jeszcze wyjąć spomiędzy zawieszenia itd. Ja wyjąłem go szczeliną pomiędzy odchyloną na zewnątrz i w tył zwrotnicą a zderzakiem przednim. Zyskaliśmy sporo miejsca, odpinamy zacisk i zsuwamy rurę z turbosprężarki Musimy odłączyć w tym momencie układ wydechowy tzn katalizator Odkręcamy rurkę EGR od kolektora wydechowego i chłodniczki na kolektorze dolotowym, co odsłoni nam niedostępne szpilki kolektora wydechowego, które za pomocą przedłużonej nasadki 12 odkrecimy Wychodzimy spod saochodu i od góry odkręcamy przewód olejowy Po zastosowaniu przedłużki od góry odkręcimy jeszcze jedną górną nakrętkę szpilki kolektora wydechowego Odkrecamy kluczem płaskim przewód powrotny oleju od bloku silnika Odkręcamy poluzowane wcześniej śruby, obok wyżej wspomnianego przewodu śruby i zsuwamy turbinę ze szpilek (pod koniec zabrakło zdjęć ale niestety można dodać tylko 10 zdjęć na jeden post) W moim przypadku okazało się że łopatka w części wydechowej była pęknięta i hałasowała jak karetka na sygnale Edytowane 4 Stycznia 2014 przez DarekTDI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2014 Ja tam nie wyciagam polosi, ale wyciagam przednia szesc wydechu, ktory i tak juz jest odkrecony od turbiny. Auto obnizone nizej, tak aby glowa byla schowana w tunelu. Pieknie sie robi, duzo miejsca. Mysle ze z wyciaganiem polosi sporo wiecej roboty. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2014 Ja tam nie wyciagam polosi, ale wyciagam przednia szesc wydechu, ktory i tak juz jest odkrecony od turbiny. Auto obnizone nizej, tak aby glowa byla schowana w tunelu. Pieknie sie robi, duzo miejsca. Mysle ze z wyciaganiem polosi sporo wiecej roboty. ja wydech tylko odpiąłęm opaską od turbiny i i odchyliłem w tył, a po drugie mówisz o 1.9TDI, czy o 2.0TDI? kolektor dolotowy w 2.0TDI masz po drugiej stronie niż w 1.9TDI. Szpilek górnych kolektora wydechowego który niemalże styka się z kolektorem dolotowym nie odkręcisz bez wyjmowania półosi, chyba że masz ręce z gumy bo pomiędzy kolektorem dolotowym a wydechowym masz szczelinę jedynie na klucz i jakąś swobodę ruchu ręką musisz mieć. Drugą trudność sprawi Ci odkręcenie rurki EGR od chłodniczki i kolektora wydechowego, tam jest minimum miejsca na ruch klucza. Tę swobodę zapewnia wyjęcie półosi. Wg mnie nie wyjdzie inaczej nam cała operacja. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2014 Caly czas pisalem o 1.9 i robie to srednio raz w miesiacu a czasem i czesciej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2014 Caly czas pisalem o 1.9 i robie to srednio raz w miesiacu a czasem i czesciej Raz na miesiąc to już wprawę masz, ja robiłem pierwszy raz. Jak możesz to zrób parę zdjęć jak Ty to robisz, bo może masz lepszy sposób to nam się przyda Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #6 Napisano 4 Stycznia 2014 Przeniesione do działu warsztat. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #7 Napisano 4 Stycznia 2014 Brawo, tuturial pierwsza klasa i przyda się też do 2.0TDI BKP, prawie identyczna robota. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinvw78 Zgłoś #8 Napisano 17 Stycznia 2014 Popieram wyciąganie katalizatora z kawałkiem rury raptem 3 śrubki plus obejma łącząca,ale jak na pierwszy raz to git.Też miałem uszczerbioną łopatkę na wydechu tyle że łopatkę uszkodził odłamek z jeszcze wcześniej uszkodzonej turbiny.Tak dokładnie wymyłem i wydmuchałem rury i cooler a i tak coś przeleciało przez zawory i ustrzeliło śmigiełko... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach