Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie brak napięcia był spowodowany uszkodzonym sterownikiem. Po regeneracji lub wymianie(nie wiem co tam czarodzieje poczynili) dał sygnał na silniki ale u mnie jeszcze jeden silnik do wymiany ,bo po mojej regeneracji ma za duże opory. Z jednej strony mam nową podróbkę zamontowaną i tak będę musiał z drugiej strony zrobić. Jeżdżę z gongiem już jaki czas i się chyba przyzwyczaiłem chociaz ma w planie to usunąć. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Jestem właścicielem VW Passat B6 2.0 TDI rok modelowy 2008 variant, silnik BMP.

 

Mam problem z hamulcem ręcznym prawy tył. Hamulec nagle w tej części auta przestał działać.

Wykonana diagnoza:

-> silniczek mechaniczny kręcił się ale niestety wyrobił się frez na silniczku (model 12 frezowy).

 

Zakupiłem nowy silniczek na allegro (TRW), ten sam model, 12 frezów.

 

Po zamontowaniu nowego silniczka hamulec niestety nadal nie działał. W warsztacie już stwierdzono, że o ile silniczek jest OK, o tyle "zabierak" w zacisku już jest wyrobiony. Diagnoza -> trzeba wymienić też zacisk ze sprawnym zabierakiem na 12 frez.

 

Niestety poszukiwania zacisku do tego modelu (prawy tył) z 12 frezami spełzły na niczym. Okazuje się, że nie ma tych części w necie :( Czy spotkaliście się z takim samym problemem jak mój i czy może macie jakieś sposoby na rozwiązanie tego problemu?

 

BYłbym wdzięczny za pomoc bo już nie wiem jak ten problem rozwiązać (poza wydaniem kilku tysi w serwisie).

 

Pozdrawiam

Tomek

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony zgodnie z pkt.2.1.a regulaminu forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na allegro są do kupienia silniczki w komplecie z frezem do zacisku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów, 

Po wymianie tylnych klocków hamulcowych w passacie b6 1.9 TDI r2008 straciłem dostęp do basic settings w hamulcu postojowym(VCDS). Inymi słowy - wchodzę w basic settings a tam NIC się nie da zrobić: 

007 - odciąganie tłoczków nie działa(ERROR .. )

006 - dociąganie tłoczków nie działa(ERROR ...)

010 - test hamulca nie można wykonać( ERROR ... ) 

 

Na desce rozdzielczej miga mi czerwony wykrzyknik po prawej stronie a po lewej jest lampka z przekreślonym P, miga też lampka przycisku hamulca postojowego:  

Po skanie mam to: 

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-021-BLS.clb
...

1 Fault Found:
005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13) 
               P161D - 000 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 194319 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.10.20
                    Time: 09:47:55

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 11.48 V
                    Bin. Bits: 00101111
                    Temperature: 11.7°C
                    Bin. Bits: 00110000

Readiness: 0 0 0 0 1 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
 ...

1 Fault Found:
01309 - Power Steering Control Module (J500) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 185
                    Mileage: 194321 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.10.21
                    Time: 10:37:38

             Freeze Frame:
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x0000
                    Voltage: 12.25 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 220
                    Hex Value: 0x0000

Dodam że hamulec nożny jest bardzo "miękki" i udaję się zahamować autem dopiero po prawie że całkowitym wciśnięciu pedału. Ciekawostkową jest to że zaciągnięcie hamulca postojowego działa - mogę go zaciągnąć z przycisku oraz odciągnąć mimo migania wykrzyknika na desce i migania na żółto przycisku. Jednak czuje że hamulec nożny nie jest jakby wspomagany przez elektrykę.  ..

 

Podejrzewam ze trzeba "coś"  zrobić w " advance settings" z kodem chyba 40168. Ktoś może zetknął się z takim problemem albo ma jakąkolwiek sugestie co można zrobić? ? Na necie niestety nie mogłem znaleźć instrukcji co w takim wypadku zrobić.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic zupełnie? Nikomu nic nie świta? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek (2 raz) :-)  w poszukiwaniu rozwiązania jak wykręcić zapieczoną śrubę od silniczka (torx T30), ale nie ma.

Zastanawiam się nad jednym: podczas zaciskania ręcznego słychać wyraźne rzęrzenie przekładni przez parę sekund.Natomiast automatyczne odpuszczanie ręcznego  (pas i ruszanie z miejsca) nie wywołuje żadnego dźwięku.O co chodzi?

No i uwaga formalna na koniec- trzpień wychodzący z przekładni i wciskający tłok w zacisku hamulca posiada wieloklin, a poprawniej wielowypust, a nie żaden frez.Frez to narzędzie skrawające.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2017‎-‎10‎-‎28 o 19:33, wektor napisał:

Zastanawiam się nad jednym: podczas zaciskania ręcznego słychać wyraźne rzęrzenie przekładni przez parę sekund.Natomiast automatyczne odpuszczanie ręcznego  (pas i ruszanie z miejsca) nie wywołuje żadnego dźwięku.O co chodzi?

Może rzęzi, bo próbuje wkręcić tłoczek i nie może ?

Miałem przygodę w prawym tyle tydzień temu. Zaparkowałem na chwilę samochód, zaciągnąłem ręczny a minutę później już go nie mogłem spuścić. Pochrobotało przy prawym tylnym kole, ręczny trzyma, przycisk miga, kontrolka i komunikat o usterce na zegarach. A samochód blokuje wyjazd z trzech innych garaży :)

Szybka lektura Internetu, obejrzany film na YT i decyzja - demontuję silnik ręcznego. Z prawą śrubą poszło szybko. Z lewą gorzej - więcej czasu zajęło szukanie odpowiedniej długości klucza. 10cm przedłużka za krótka, 25cm za długa. Coś dopasowałem i finalnie poszło. Ale dojście jest wredne.

Obudowa silnika miała niewielkie pęknięcie ale wystarczyło, żeby do środka (na ten trzpień, wielowypust, frez) dostawała się woda. Sam trzpień mocno skorodowany, zęby (12) starte, ledwie widoczne. Silnik pracował normalnie, ale trzpień był na tyle wytarty, że obracał się w gnieździe zacisku. I ręcznego nie dało się spuścić.

Silniczek ręcznego 250zł, montaż w warsztacie 60zł - z wyciąganiem zacisku na stół, czyszczeniem gniazda. Działa jak nowy. Ciekawe kiedy padnie drugi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzęzi,ale trzyma.Potwierdzone na przeglądzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.01.2008 o 02:09, Wazzi napisał:

a probowales go dluzej przycisk przytrzymac? Pare razy jak nagle spuscilem z recznego i zaraz go zaciagnalem tez wywalal blad ale po dluzszym przytrzymaniu wsjo wracalo do normy. Ten wynalazek ma jedna wade- teraz mamy gora dwu letnie auta wiec akumulatory sa ok ale za jakis czas jak CI padnie aku to nawet nie przepchniesz auta, aby np pozyczyc prad etc

Szukam kogoś kto montował zegarek w desce rozdzielczej Passat b6

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mnie dopadł błąd 02433- napięcie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283)

011-przerwa w obwodzie MIL zapalona 

Jutro zajrzę, liczę że pin we wtyczce zaśniedział - OBY 

 

Wtyczka ok, piny ok. LOG ze sczytania błędów:

Poniedziałek,20,Listopad,2017,15:08:32:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202


                Adres 53: Hamulec postojowy  (3C0 907 801 G)

15:08:15 Grupa 003
  13.965 A  Natężenie prądu 
  0.000 A  Natężenie prądu 
  8.0  (bez jednostek) 
  11.0  (bez jednostek) 

15:08:15 Grupa 002
  11.90 V  Napięcie 
  niezałączony  Parking Brake Button (E538)
  -1.0 %  Lambda 
  niezałączony  Auto Hold Button (E540)
 

Jak widać w drugim zacisku jest 0,0 A czyli nie pobiera prądu, jutro zdejmę silniczek i podepnę na krótko,sprawdzę czy działa.

Edytowane przez DarekTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.10.2017 o 12:50, Cas napisał:

nic zupełnie? Nikomu nic nie świta? 

wymieniałeś klocki zgodnie z tą instrukcją Kolegi Adamq ?  

 

 

"Przed rozpoczęciem:

 

-Włącz i wyłącz hamulec ręczny (musi być wyłączony podczas nastaw podstawowych - kontrolka hamulca ma się nie świecić),

-podłącz prostownik (żeby akumulator nie padł),

-zdejmij koła.

 

Następnie uruchom program diagnostyczny. Przykład dotyczy programu VAG-COM/VCDS z obsługą CAN. Wybierz:

 

-[53 - Hamulec postojowy] lub w angielskiej wersji [53 - Parking Brake],

-[Nastawy podstawowe - 04] lub [basic Settings - 04],

-wpisz w jednym z pól "007" (bez cudzysłowu) i kliknij na GO! lub IDŹ,

-kliknij na [ON/OFF/Next],

-po otworzeniu zacisków odczekaj jeszcze ok 1min. (nie wychodź z tej nastawy),

-po odczekaniu wybierz [Done, Go Back], lub [Gotowe, powrót],

-wybierz [Close Controller, Go Back - 06], lub [Zamknij połączenie, wróć - 06],

-po rozłączeniu ze sterownikiem (zamknięciu VAG-COMa) wyłącz zapłon, odłącz interfejs, wymień tylne klocki/tarcze (będzie do nich dostęp).

 

Po wymianie klocków zamiast wpisywać "007" wpisz "006" i postępuj zgodnie z instrukcją, zaciski zaczną się zamykać. Po poprawnym zamknięciu zacisków należy jeszcze skalibrować zaciski wpisując zamiast 007, 006 wartość "010". Zaciski otworzą się i zamkną trzy razy. Po tej operacji kontrolka hamulca ręcznego powinna przestać mrugać."

Edytowane przez DarekTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Nie bardzo wiedziałem gdzie umieścić temat bo kokpit podpowiada jedno a rozum drugie. 

Od jakiegoś czasu w moim passacie B6 zauważyłem pewne szarpania. Auto prowadzi się dobrze do momentu kiedy przyhamuje, skręce i chce dodać gazu to rosną obroty silnika ale auto nie przyśpiesza a następnie dostaje gwałtowny zryw i jedzie normalnie. Zdarzało się to sporadycznie. Jednak wczoraj wieczorem (pierwszy raz) i dzisiaj rano podczas jazdy zapala się żółta kontrolka przekreślonego "P" i wyskakuje błąd "parking brake fault see owners manual"  jednocześnie niezależnie jaki tryb na skrzyni DSG mam włączony na kokpicie mrygają wszystkie a auto mogę gazować co tylko zwiększa obroty silnika nie dając przełożenia na prędkość z którą jadę. Jak trzymam gaz to auto jedzie ze stałą prędkością jak puszczę to zwalnia i nie chce przyśpieszyć po ponownym naciśnieciu gazu. Dopiero kiedy zaczyna się toczyć lekko mogę zwiekszyć prędkość. Po zjechaniu na zatoczkę dopiero całkowite wyciągniecie kluczyka ze stacyjki daje efekt lub odczekanie kilku minut i spowrotem auto prowadzi się normalnie (wczoraj kontrolka zgasła, dzisiaj dojechałem na świecącej się). Kokpit podpowiada że to wina hamulca, ja martwię się że to skrzynia DSG tym bardziej że na przeglądzie w styczniu powiedzieli mi że "leje się z niej olej jak z kaczej d*py"  (oczywiście wszyscy wiemy jak to czasami na przeglądach lubią dramatyzować ;)  aczkolwiek mam na uwadzę  ten problem). Czy macie jakieś pomysły co to może być? Jak to ugryżć? A może ktoś się spotkał z takim problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie. Zamontowalem w b6 zacisk z b7, hamulec niby dziala ale przekreslone zolte Pdalej sie swieci... Czy jak jest silniczek z b7 to trzeba zmieniac jakies kodowanie itp.? 

Edytowane przez mireckino
Poprawka pytania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam dziwną sytuację jak w temacie, b6 bez parktronika (fabrycznego, posiada chiński). Auto kupione z "uszkodzonym ręcznym", silniczki wyczyszczone, ręczny działa prawidłowo, lecz na zegarach cały czas się świeci żółta kontrolka "P" i po podłączeniu komputera, w 53 (hamulec postojowy) wyskakuje błąd 16347. Jakieś pomysły? Pozdrawiam

PS. Z 76 (parktronik) komputer się nie łączy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ale nic mi to nie mówi. To błąd parktonika, którego ja nie posiadam, a błąd siedzi w hamulcu postojowym.

Niestety nie mam możliwości podmiany modułu.

Edytowane przez migolc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No no,grubo.

Ile zapłaciłeś za TRW? I czy na pewno oryginalne czy Aliexpress?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć auto scan z auta wraz z błędami jakie masz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności