11rafal Zgłoś #1 Napisano 29 Grudnia 2013 Witam . Chciałbym sie podzielić z wami wrażeniami z jazdy Paskiem po zmianie z 2masy na koło stałe . Nie znalazłem za dużo informacji na ten temat , a wiem ze bardzo dużo ludzi sie nad tym zastanawia zreszta ja też, sie zastanawiałem czy jest sens . Otóż powiem tak , bardzo warto . Na wymiane zecydowalem sie bo moj 2mas juz było strasznie słychac , denerwowało mnie to . Zainstalowałem zestaw Valeo kit nie pamietam teraz numeru czesci . http://www.valeoservice.com/html/poland/pl/produits.focusdetail.php?wid=1996003284486CDA5CDD84C Teraz opiszę plusy : -Bardzo leciutko chodzi pedał sprzegła -Zero jakichkolwiek szarpnięć , tak jak to opisują w internecie -Komfort psychiczny ze mamy swiety spokój -Przeniesienie momentu identyczne jak w 2masie -Nie słuchajcie sie ze przy kole stałym bedzie skrzynia zaraz do remontu , zrobiłem 20 tys km i nic sie nie dzieje a auto nie jest oszczedzane . Minusy : a własciwię tylko jeden , jak sie przejedzie ok 30 km to na biegu jałowym słychac sprezynki w tarczy jak delikatnie szumią pozatym zadnych minusów Drodzy koledzy jezeli macie padnieta 2mase , nawet sie nie zastanawiajcie . Wkładac koło stałe i zapomina sie o problemie , a uwierzcie mi ze rożnica jest praktycznie nie do wyczucia . Za kompleta zapłaciłem po rabacie w autolandzie 1200 zł , roboty nie liczę bo robiłem to sam . Mam nadzieje ze komuś pomogłem Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #2 Napisano 30 Grudnia 2013 No b. dobrze ale zrobiłeś dopiero 20 tkm a nie 120 tkm, po takim przebiegu mozna coś powiedzieć Ponoć skrzynia VI biegowa źle znosi sztywne sprzęgło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #3 Napisano 30 Grudnia 2013 cześć Rafał a powiedz jak zmiana biegów nic nie haczy ? masz 5tkę skrzynie czy 6tkę musiałbym usłyszeć jakie to odgłosy wydają te sprężynki ? nagraj jakiś film jak to pracuje ! ---------- Dodano o 21:09 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:07 ---------- skrzynie 6tka w ogóle jest słabsza od 5tki ale za to auto trochę oszczędniejsze ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rashid Zgłoś #4 Napisano 30 Grudnia 2013 Też jestem ciekaw co wyjdzie w dalszej eksploatacji, bo i u mnie dwumasa już ma bliżej jak dalej do końca... I też myślę, jak by to było jednak sztywne koło wrzucić. Moja dwumasa chyba jeszcze trochę pociągnie, to w międzyczasie może coś więcej kolega Rafał nam tu opisze, jak kolejne kilometry mijają. Z ciekawością czekam dalszych opisów z eksploatacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #5 Napisano 30 Grudnia 2013 waldus77 skrzynia 5-bieg. 6-bieg były przy silnikach AVF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #6 Napisano 30 Grudnia 2013 (edytowane) Witam . Chciałbym sie podzielić z wami wrażeniami z jazdy Paskiem po zmianie z 2masy na koło stałe . Nie znalazłem za dużo informacji na ten temat , a wiem ze bardzo dużo ludzi sie nad tym zastanawia zreszta ja też, sie zastanawiałem czy jest sens . Otóż powiem tak , bardzo warto . Na wymiane zecydowalem sie bo moj 2mas juz było strasznie słychac , denerwowało mnie to . Zainstalowałem zestaw Valeo kit nie pamietam teraz numeru czesci . http://www.valeoservice.com/html/poland/pl/produits.focusdetail.php?wid=1996003284486CDA5CDD84C Teraz opiszę plusy : -Bardzo leciutko chodzi pedał sprzegła -Zero jakichkolwiek szarpnięć , tak jak to opisują w internecie -Komfort psychiczny ze mamy swiety spokój -Przeniesienie momentu identyczne jak w 2masie -Nie słuchajcie sie ze przy kole stałym bedzie skrzynia zaraz do remontu , zrobiłem 20 tys km i nic sie nie dzieje a auto nie jest oszczedzane . Minusy : a własciwię tylko jeden , jak sie przejedzie ok 30 km to na biegu jałowym słychac sprezynki w tarczy jak delikatnie szumią pozatym zadnych minusów Drodzy koledzy jezeli macie padnieta 2mase , nawet sie nie zastanawiajcie . Wkładac koło stałe i zapomina sie o problemie , a uwierzcie mi ze rożnica jest praktycznie nie do wyczucia . Za kompleta zapłaciłem po rabacie w autolandzie 1200 zł , roboty nie liczę bo robiłem to sam . Mam nadzieje ze komuś pomogłem Pozdrawiam Ja mialem innego pomysla,po wssadzeniu do silnika AHU suszarki z AWX i pompy 12+216 mialem po programie moment kolo 400 Nm wiec zeby zaoszczedzic na kosztach zespawale 2 mas i wywazylem...jedyny minus to glosniejsza praca skrzyni na wolnych obrotach ...po nacisnieciu sprzegla bloga cisza:)Przy takim momencie nie nadaje sie tarcza ze sprezynami,lepiej zalozyc sztywna tarcze sprzegla...czego teraz zaluje bo zmienilem silnik na AWX i zalozylem 2 mas z tarcza ze sprezynami:(AWX Silnik po wirusie i na 2 masie do 2300 slychac tupanie:(w AHU latwiej bylo wyciagnac skrzynie i zaluje ze nie zalozylem zespawanej 2 masy od AHU podczas przeszczepu z angola AWX:(Sorry pisze moze chaotycznie...wiec tak tarcza sprzegla za sprezynami wytrzymala przy tym momencie kolo 20000 ...polamaly sie sprezyny,wyszlo to przy swapie silnika:)(silnik wymienilem bo latwiej krecic silnik PD a stray AHU jest w idealnym stanie i razem z ecu do sprzedania:)kompletny bez zespawanej 2 masy)Jesli ktos ma pytania co do pracy zespawanej 2 masy i silnika spytajcie Serka troszke sie wozil mojm pasztetem:)Chodzi o to ze sztywne kolo zamachowe wymaga sztywnej tarczy sprzegla przy wysokim momencie obrotowym bo nie wytrzymuja sprezyny,,,poprostu pekaja:(I glosniej pracuje skrzynia biegow na wolnych obrotach Edytowane 30 Grudnia 2013 przez Gregoryyy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aras123 Zgłoś #7 Napisano 30 Grudnia 2013 Od maja br. jeżdżę na jedno-masowym kole zamachowym z silnika 1Z. Wiadomo czemu służy dwumas. jeżeli w tej samej cenie co zestaw jednomas miałbym dwumas zostałbym przy tym drugim. biorąc cenę do komfortu jednomas jest alternatywa pod warunkiem pozamiejskiego lub przynajmniej mieszanego cyklu użytkowania auta, ewentualnie kwestia większej cierpliwości "kultury" puszczania sprzęgła. ale są to tylko moje subiektywne odczucia. Luk czy Sachs? zdecydowałem się na Sachs, Valneło nawet nie brałem pod uwagę. koło zamachowe? można zespawać dwumasa i dokupić zestaw (tarcza, docisk, łożysko) lub jednomas używka + zestaw, kiedy cenowo wyjdzie to samo. Ponoć skrzynia VI biegowa źle znosi sztywne sprzęgło skrzynie 6tka w ogóle jest słabsza od 5tki dlaczego słabsza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #8 Napisano 31 Grudnia 2013 Ja przelatałem już prawie 60 tyś. na sztywnym. Powiem tak - koło od 1Z-a z Audi 80, nowe sprzęgło plus graty typu inne śruby do zamachu i mamy coś ok. 500-550 zł, także nie wiem, po co wydawać te tysiące na gotowe kity... U mnie skrzynia trzyma się dobrze, auto też jest zmodzone, nic nie haczy, nie ma żadnych negatywnych objaw, jedyne co mnie wkurza to wibracje wnętrza, ale to przez poduszki zamienniki... Niedawno wrzuciłem też taki sam zestaw do A4, wibracje na ori poduchach nie wyczuwalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #9 Napisano 31 Grudnia 2013 Jesli ktos ma pytania co do pracy zespawanej 2 masy i silnika spytajcie Serka troszke sie wozil mojm pasztetem faktycznie, dobrze się jeździło tym Pasztetem z zespawanym dwumasem - w trasie żadnych denerwujących odgłosów, reakcja na przyspieszanie i hamowanie silnikiem bez zarzutu. W mieście nie przysłuchiwałem się pracy sprzęgła - tak byłem zafascynowany mocą i elastycznością Twojego auta, że nie zwracałem uwagi na nic innego jak droga i wzrok kierowców. Moment przenosiło dzielnie i z gracją. P.S. Ja do tej pory nie mogę uzyskać tego, co udało się Tobie na 216-tkach i pompie modzonej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #10 Napisano 1 Stycznia 2014 Ja przelatałem już prawie 60 tyś. na sztywnym. Powiem tak - koło od 1Z-a z Audi 80, nowe sprzęgło plus graty typu inne śruby do zamachu i mamy coś ok. 500-550 zł, także nie wiem, po co wydawać te tysiące na gotowe kity... U mnie skrzynia trzyma się dobrze, auto też jest zmodzone, nic nie haczy, nie ma żadnych negatywnych objaw, jedyne co mnie wkurza to wibracje wnętrza, ale to przez poduszki zamienniki... Niedawno wrzuciłem też taki sam zestaw do A4, wibracje na ori poduchach nie wyczuwalne. Ja na takim zestawie zrobiłem może z 500km i wyleciał z auta. Sprzeglo oczywiście nowe ale chodziło to jak stary bus z milionem na liczniku, podczas przyspieszania i zwalniania halasowalo. Teraz jest dwumas 240mm , komfort jazdy i daje spokojnie radę z prawie 400Nm. Więcej nie założył bym sztywnego koła. Ale to tylko moje odczucia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #11 Napisano 1 Stycznia 2014 No to miałeś coś skopane... U mnie bez problemu lata to... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #12 Napisano 1 Stycznia 2014 No to miałeś coś skopane... U mnie bez problemu lata to... Cały komplet był z passata b5 AFN chyba z początku produkcji bo na sztywnym kole i sprzeglo nówka sztuka SACHS kupione według numeru oryginału z starego sprzęgła. Po wymianie na 240mm cisza i spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #13 Napisano 2 Stycznia 2014 Po wymianie na 240mm cisza i spokój. tylko jakie to koszta, skrzynia + sprzęgło to jakieś 2k do wydania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #14 Napisano 2 Stycznia 2014 (edytowane) tylko jakie to koszta, skrzynia + sprzęgło to jakieś 2k do wydania Skrzynia była wcześniej (800-550zł za starą) dwumas z sprzeglem 250zł uzywka miał być na próbę ale troszkę się zasiedział Koszty nie takie duże ale jaki komfort. Prawie tyś obr. mniej przy tej samej prędkości i ciszej w środku. Edytowane 2 Stycznia 2014 przez RAFAŁ W Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #15 Napisano 2 Stycznia 2014 550zł za starą no jak się w dobrym pieniądzach sprzeda swoją starą to interes życia, gdybym miał warunki do swapu pewnie też bym się już rozglądał za jakąś 6-tką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #16 Napisano 2 Stycznia 2014 no jak się w dobrym pieniądzach sprzeda swoją starą to interes życia, gdybym miał warunki do swapu pewnie też bym się już rozglądał za jakąś 6-tką Jakby co to szukaj DQS z 2.5tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #17 Napisano 2 Stycznia 2014 Nie było w żadnej B5 w TDI w oryginale sztywniaka. Od początku produkcji leciały dwumasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #18 Napisano 2 Stycznia 2014 Nie było w żadnej B5 w TDI w oryginale sztywniaka. Od początku produkcji leciały dwumasy. Silnik z którego wymontowałem cały komplet był z b5 AFN i po numerach z tych części zgadzało się że to b5( wg. Etki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #19 Napisano 3 Stycznia 2014 Nie było w żadnej B5 w TDI w oryginale sztywniaka. Od początku produkcji leciały dwumasy. Osobiście demontowałem skrzynie z Passata AHU 98r. kolegi, gdzie było jednomosowe koło zamachowe - wszystko było tam dziewicze, oryginał! Wg etki było ono wkładane też do AHL 1.6 (026 105 269L). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #20 Napisano 3 Stycznia 2014 A ja rozkładałem kilka z 97 roku,jeden rodzynek był nawet z 96 końcówka i były 2 masy... ale nie sprzeczam się, nie wiadomo, kto co wcześniej przy tym aucie grzebał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach