Skocz do zawartości
strus251

silnik ALT (2,0 Pb).

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam u siebie od kilku dni problem z błędami i czasami nierówną praca silnika.

Silnik to ALT (2,0 PB).

 

Błędy jakie mam w pamięci to:

16825 - Układ odpowietrzania paliwa

P0441 - 002 - nieprawidłowy przepływ - sporadyczny

 

16517 - Zespół 1, sonda 1

P0133 - 002 - sygnał za wolny - MIL zapalona

 

 

Generalnie sonda chodzi (sprawdzane w bloku 033) w wartościach -7% do -12% na benzynie, po przełączeniu na LPG chodzi w wartościach -15% do -23%.

Czas wtrysku benzyny w bloku 002 pokazuje 3.06 ms i 3,40ms (wartości pośrednich nie wyświetla)

Położenie przepustnicy na wolnych w bloku 064 - chyba lub 063 pokazuje na 12,6% i stoi bez ruchu.

 

Dane jakie podaje są na wolnych i na biegu jałowym. Błędy pojawiają się na benzynie (po skasowaniu itd jeżdżone tylko i wyłączenie na Pb aby sprawdzić co i jak i dać sobie na razie spokój z LPG).

 

Generalnie auto na Pb daje sobie radę z tymi wartościami pracuje w zasadzie OK. Nie licząc co chwila zapalającej się MIL. Na LPG jak sonda idzie poniżej - 20% to go zalewa i już się nie umie odratować i gaśnie.

 

 

Wykręcałem już sondę 1 i była w stanie super, niemniej została przemyta, wysuszona i założona ponownie.

Rozebrałem też układ EVAP (ten od odpowietrzania zbiornika), przedmuchałem wszystkie rurki, przemyłem zawór (chyba oznaczony N80 jak pamiętam), przedmuchałem cały filtr węglowy w nadkolu (fizycznie go wymontowałem i odkręciłem ten zaworek od dołu), dodatkowo wyczyściłem ten zaworek. Jedyne czego nie zrobiłem z EVAP to nie demontowałem tylko wężyków idących bezpośrednio do zbiornika. Ale je przedmuchałem.

Cały układ był drożny i czysty.

 

Przed tymi operacjami MIL zapalała się po ok 30-35km na PB, teraz dopiero po po około 130km.

 

Ma ktoś pomysł co to może być, jak do tego podejść. Mi już się pomysły skończyły. Cały dolot jest szczelny. Miałem pękniętą odmę ale to już załatwione.

Chcę się z tym uporać bo skoro zapala się MIL to nie powinienem tak jeździć, a dopiero po załatwieniu tego tematu wrócę na LPG i go sobie spokojnie ustawię, skalibruję itd.

Jak kogoś interesuje to instalacja LPG = Lovato Smart (cały zestaw), ale znaczenia to nie ma bo podkreślam sytuacja powyżej jest na PB, na LPG jeździ w miarę OK ale na wolnych go po prostu zalewa.

 

P.S. Mam dostęp do VCDS i coś tam mogę podejrzeć (tylko muszę śmigać do kumpla) i mam też dostęp do VAS jeżeli coś mam nim zrobić.

VCDS jakoś coś umiem, ale VAS jest natomiast nie mam pojęcia o jego obsłudze więc jak coś to muszę mieć szczegółowy opis.

Mogę coś zlogować dynamicznie ale muszę w sumie wiedzieć co, bo teraz to i tak nie mam pomysłu.

 

Będę wdzięczny za pomysły/porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skasuj błędy i zrób logi zarówno statyczne jak i dynamiczne grup 002+033 na PB.

Co do Evapu to w grupach 070, 071 można przeprowadzic test na sprawnosc ukladu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzieki. Po świętach podjade do kolegi i zrobie test i logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha, w grupach 070 podaje, że jest OK. Komunikat na zielono w 4 okienku grupy.

Logi dopiero w weekend lub najprawdopodobniej dopiero poniedziałek lub wtorek bo mam wolne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Niedawno zakupiliśmy passata B5FL 2.0 ALT 2002r. Przy zakupie silnik chodził chyba dobrze na benzynie (na lpg miał szarpania) Po przyjechaniu na benzynie wymieniony olej z filtrem, świece i dalej było ok na benzynie, przyszła wymiana filtrów powietrz, kabiny i po złożeniu obudowy filtra na drugi dzień zauważyłem szarpania, gaśnięcia i falujące obroty 750-950 rpm. Rozkładałem ręce, pojechałem do diagnosty sprawdził SONDY -niby OK, nie wiem jakim cudem ale mówił, że cewki są sprawdzone. Mówił że to wina LPG pojechałem do gazownika co się dzieje z benzyna nie wie ale LPG nie chodzi bo listwa wtryskowa siedzi. Po własnych oględzinach zauważyłem odpięty wężyk z pod przepustnicy założyłem go i było o wiele lepiej. Do dziś problem pojawia się na zimnym silniku faluje zgaśnie i dusi się przy ruszaniu. Komputer czasami pokazuje błąd spalania stukowego cylindra 2- zamieniłem mu cewki z 2 na 4 pojeździłem troche i błąd pojawił się ten sam błąd cylindra 2. kupiłem kolejną nową świecę i to nie ustępuje. Uciążliwe jest ruszanie w korkach. 

 

Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc, podejrzewam jeszcze wtrysk, a najbierdziej nieszczelność w układzie podciśnienia tylko nie wiem gdzie szukać... Wszystko co możłiwe dałem na opaski i posprawdzałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności