Skocz do zawartości
Michał2008

[Instrukcja] - Usunięcie luzu na wałku sprzęgłowym

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie skrzynia była ok tylko łożysko na wałku sprzęgłowym miało delikatny luz. Teraz na półsprzęgle słychać delikatny dźwięk, ale nawet się tym nie przejmuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie docisk oporowy czy cos do wymiany bo na luzie szumi cos , jak nacisnę to juz nie szumi . I ten stuk przy naciśnięciu . Czemu po wymianie nie ucichło do końca ? Moze cos Ci zle zrobili ? Nie mozesz reklamować naprawy ? Czyli wymienili Ci w skrzyni wszytsko co sie dało ? Czy nie ?

 

Łożysko oporowe daje osobie znać podczas wciśniętego pedału sprzęgła, dlatego że dopiero podczas wciskania pedału sprzęgła łożysko zaczyna wciskać docisk sprzęgła i właśnie wtedy zaczyna dopiero pracować łożysko oporowe

 

Cytat:

Jedynym objawem zużytego łożyska wyciskowego jest wycie lub huczenie nasilające się po rozłączeniu sprzęgła, czyli wciśnięciu pedału. Nie pozostaje wówczas nic innego jak wymienić łożysko

 

 

Typowym objawem zużycia łożyska wyciskowego jest charakterystyczny szum, który występuje w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła i ustępuje po jego zwolnieniu. Mogą pojawiać się także problemy z skokową pracą pedału sprzęgła, bądź utrudnioną zmianą przełożeń. Teoretycznie trwałość tego elementu jest zbliżona do trwałości całego sprzęgła. Zużycie może nastąpić szybciej jeżeli kierowca ma tendencję do nadużywadentsprzęgła (np. trzyma wciśnięty pedał podczas postoju na światłach).

Jeżeli uszkodzeniu uległo wyłącznie łożysko (lub wysprzęglik CSC) można wymienić jedynie ten element.

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli u mnie łożysko wyciskowe jest do wymiany . Droga sprawa ?? I pedał u mnie skokowo odbija , zima jeszcze wolniej odbija . Tylko teraz dlaczego stuka mi przy szybkim naciśnięciu sprzegla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli u mnie łożysko wyciskowe jest do wymiany . Droga sprawa ?? I pedał u mnie skokowo odbija , zima jeszcze wolniej odbija . Tylko teraz dlaczego stuka mi przy szybkim naciśnięciu sprzegla

 

Naprawa jest kosztowna i zaczyna się od wyjęcia skrzyni biegów a to koszt rzędu od 200zł w górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko . Ja wyrobie sie do tysuaka to okej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam chcialbym troche odsiwerzyc temat u mnie problem wyglada tak : przed wymiana sprzegla (500km przejechane na nowym) od jakis 4 miesiecy slychac bylo jek przy puszczaniu sprzegla tylko na 5 biegu wiec myslalem ze to sprzeglo ktore bylo juz dojechane a wiec zostalo wymienione kompletne na Sachs i od tamtej pory zaczal sie problem z wbiciem i wybiciem biegu wstecznego i jedynki.... a jęk pozostal, zmierzony luz na wale 1,6mmm zdarza sie ze podczas jazdy i zmiany biegów pedal sprzegla zawiesza sie w polowie i po chwili odbija uderzajac mnie w podeszwe buta oraz auto jakby bylo nie wysprzeglone, wcisniete sprzeglo silnik sie telepie bo chce jechac i jedzie na wcisnietym sprzegle stojac np w korku. Czytajac objawy powyzej pasuje wiec wszystko do tego zeby zalozyc pierscien i po problemie lecz tak jak ktos opisal wczesniej bywa ze gdy nie moge wrzuc 1 biegu na postoju puszcze sprzeglo wcisne je jeszcze raz luz 2 i bieg wejdzie.... (dodam ze wymieniony odpowietrznik wysprzeglika, plyn hamulcowy, oraz pedał sprzegła z pompka boniewaz poprzednia pompka przepuszczala )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładaj pierścienie i będiesz miał po kłopocie, Miałem u siebie 100% to samo, weszły dwa i problem ustapił, skrzynia jak z fabryki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie skrzynia była ok tylko łożysko na wałku sprzęgłowym miało delikatny luz. Teraz na półsprzęgle słychać delikatny dźwięk, ale nawet się tym nie przejmuje.

Rozumiem że masz skrzynię po remoncie i problem hałasu (terkotania) na jałowym i półsprzęgle pozostał? Zastanawiam się co robić, wymieniłem właśnie dwumasę (była już mocno wybita) i kompletne sprzęgło, ale delikatny hałas właśnie w tych dwóch przypadkach pozostał. Czy ta podkładka może pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy,

czy ktoś się orientuje może jakich oznaczeń skrzyń biegów problem dotyczy? Czy to problemy wszystkich skrzyń czy tylko określonych typów. Osobiście mam KNS i szykuję się do wymiany sprzęgła z kołem dmu-masowym i tak się zastanawiam czy tam nie zajrzeć przy okazji. Mam wątpliwości ponieważ nawet jeśli ten problem dotyczy też KNS nie widzę w ETKA odpowiedniej podkładki dla KNS. Jak się okazuje WHT001976 pauje tylko do skrzyń JLU, KDN, KDQ i KDS.

Zauważyłem też, że w ETKA są dwa rodzaje tego dekla:

02M301211B średnica 79,35, dla skrzyń o kodach: JLU, KDN, KDQ i KDS i tylko dla tych skrzyń występuje podkładka WHT001976.

02M301211D średnica 84,5 dla skrzyń o kodach: KNS, KNU, KNY.

Pozdrowienia!

Edytowane przez razal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności