Michał2008 Zgłoś #41 Napisano 17 Kwietnia 2016 Co do wymiarów,ciekaw jestem opinii kol.Michał2008 1. Średnica wewnętrzna 72,02 mm; zewnętrzna 75 mm. 72,02 dlatego, że kołnierz łożyska ma 72 mm, pierścień jest cienki i delikatny, dlatego należy dać troszkę zapasu, aby z luzem go wsadzićâŚ. nie każda skrzynia ma dekielek rewizyjny ja mam skrzynię HDV (silnik BMP) zewnętrzna może być w miarę dowolna aby się zmieściła, istotnym wymiarem jest średnica wewnętrzna pierścienia, żeby go przełożyć a najważniejsza moim zdaniem jest szerokość (grubość) pierścienia bo chcemy skasować luz wzdłużny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatcik6 Zgłoś #42 Napisano 17 Kwietnia 2016 Zadzwonię jutro do ASO Gdynia skoda plichta i umówię sie na wizytę . Moze dużo nie wezmą kasy za włożenie tego pierścienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatcik6 Zgłoś #43 Napisano 18 Kwietnia 2016 Dzwonilem do ASO i ta podkładka kosztuje 14 zł a nie 28 jak pisaliście . Oczywiscie koleś nie wie do czego ja sie używa nie ma żadnego opisu tej części wiec... i nie przypomina sobie zeby ktoś u nich robił ten luz na wałku sprzeglowym . No coz pojadę ta cześć kupie i sam ja włożę . Tylko za bardzo nie wiem jak ja tam włożyć - - - - - aktualizacja - - - - - Ej powiedzcie mi czemu pisze na innym forum ze daje sie na stronę wew i zew ? Nie wiem czy zamawiać 2 podkładki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19 Zgłoś #44 Napisano 18 Kwietnia 2016 Podkładka kosztuje 14 pln, a kapa (dekielek) 28 pln. Zanim coś zaczniesz działać zamów wcześniej części 2- 3 podkładki i dekielek. Ogarnij się trochę - jest kilka filmików na YOUTUBE jak to zrobić. Co do drugiej podkładki trzeba już zrzucać skrzynię, a to duży koszt. Jeśli już zrzuca się skrzynię to lepiej gniazdo przetoczyć i założyć ciut większe łożysko , a nie podkładkę dawać. U większości sprawę załatwia sprawa podkładki od zewnątrz, bo rzadko luz jest większy niż 2 mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatcik6 Zgłoś #45 Napisano 18 Kwietnia 2016 Czy jak moja skrzynia ma oznaczenie KNS podejdą te z ASO podkładki. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firemantom Zgłoś #46 Napisano 19 Kwietnia 2016 Witam! Jestem z zaprzyjaźnionego forum Audi A4 Klub. Od jakiegoś czasu niepokoją mnie dźwięki jakie dochodzą mnie ze skrzyni biegów/sprzęgła. Wygląda to mniej więcej tak że w momencie gdy puszczam pedał sprzęgła dochodzą mnie takie oto dźwięki: Do tego dochodzi takie dziwne rzężenie, tak jakby coś luźnego było na biegu jałowym przy nie wciśniętym sprzęgle. Gdy wcisnę pedał sprzęgła hałas ustaje. Boję się takim autem jeździć w dalekie trasy i męczę sie Golfem V w benzynie:(. Czy ktoś z Was może coś doradzić? Dodam tylko że silnik AHU i nie mam dwumasa tylko zwykłe koło zamachowe. Do tego kompletne sprzęgło zostało wymienione dokładnie rok temu na Lukas (padł docisk sprzęgła Sachs na którym przejechałem tylko ok. 50tys km). Nie wiem o co chodzi z tym sprzęgłem ale dziwne by było gdyby po przejechaniu ok 10 tys km znów padło sprzęgło. Załąmuję już ręce... Ogólnie poczytałem trochę po necie i na forum tutaj. Piszą, że zużyte łożysko na wałku sprzęgłowym może dawać takie objawy i że podobno to norma w skrzyniach montowanych w Passacie B5. Jak na złość mam włożoną skrzynie z paska B5:(. Tak jak słychać na filmiku: hałas przy raptownym puszczeniu sprzęgła i rzępolenie na luzie (gdy wcisnę sprzęgło to następuje cisza). Z tego co czytałem uszkodzone łożysko oporowe daje wręcz odwrotny efekt - cisza po puszczeniu sprzęgła). Dlatego raczej nie jest to wina łożyska oporowego tym bardziej, że jakieś 10-15 tys sprzęgło i łożysko oporowe było zmienione na LUKa. Czy w skrzynie z B5 też może być taki efekt jak w opisanym tutaj temacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatcik6 Zgłoś #47 Napisano 21 Kwietnia 2016 jutro jade do mechanika aby włozyl mi te podkladki . Ten moj dekielek ktory aso dobrało mi po VIN jest jakis pokryty guma , taki gomwo metalowy jest . Wasze tez takie sa , bo jak ogladalem filmik to widzialem ze jest metalowy caly . i dzis zobaczylem ze ten stuk z skrzyni wystepuje a jak zgasze silnik i nacisne sprzeglo to na wylaczonym silniku nie ma tego stuku. mam nadzieje ze to bedzie ten luz i podkladki pomoga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatcik6 Zgłoś #48 Napisano 22 Kwietnia 2016 Mechanik włożył mi jedna podkładkę bo stwierdził ze jedna wystarczy i wiecej sie nie dało wlozyc . Ja do odbierania auta i dalej przy każdym wciśnięciu mocnym sprzegla stuka i pedał dziwnie odbija . Na luzie słychać szum i jest tak jak było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19 Zgłoś #49 Napisano 23 Kwietnia 2016 A pisałem , że żaden stuk nie jest objawem luzu tego wałka! Nie jest nim też szum na luzie. Objawy są tylko 3: problem z wybiciem biegu 1-go i wstecznego, wycie na piątym biegu przy puszczonym gazie oraz nieprawidłowe odbijanie sprzęgła. Z czasem samochód gorzej rozwija prędkość na kolejnych biegach i zaczyna sam się poruszać na luzie. Ale jeden problem, który by wystąpił masz z głowy za grosze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatcik6 Zgłoś #50 Napisano 23 Kwietnia 2016 No coz to ciekawe co u mnie moze byc ile moze wynieść mnie naprawa szkrzyni w przyszłym tygodniu jestem w Gdańsku wiec skocze do jakiejś firmy i niech mi obczaja sytuacje . Mam nadzieje ze w tysiaku sie zmieszczę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #51 Napisano 24 Kwietnia 2016 Mam nadzieje ze w tysiaku sie zmieszczę Zapomnij. Słaba ta twoja nadzieja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatcik6 Zgłoś #52 Napisano 24 Kwietnia 2016 Truna myslisz ze sie nie zmieszczę ? To jaka kwotę oscylujesz mniej wiecej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #53 Napisano 24 Kwietnia 2016 Zależy co tam masz zepsute Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatcik6 Zgłoś #54 Napisano 24 Kwietnia 2016 Kurde ale juz w 2 tys to moze sie zmieszczę ... Czy te naprawy liczone ze w 3-10 tys ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #55 Napisano 24 Kwietnia 2016 Za 1600 kupisz regeneowaną, lub zrobisz to samo ze swoją skrzynią. Plus wyjęcie i włożenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatcik6 Zgłoś #56 Napisano 24 Kwietnia 2016 Wiec za 1600 zł mam nowa - zregenerowana skrzynie z gwarancja na 2 lata tak ? - - - - - aktualizacja - - - - - Tylko jeszcze nie wiem gdzie to zrobic . Muszę znalezsc dobra firmę na obrzeżach Gdańska bądź Siedlec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #57 Napisano 24 Kwietnia 2016 Ja robiłem w Rykach, umówiłem się z nimi na rano i w jeden dzień wyjeli skrzynie, wymienili wszystkie łożyska uszczelniacze i złożyli z powrotem. Jak będziesz chciał to na pw dam Ci namiary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatcik6 Zgłoś #58 Napisano 24 Kwietnia 2016 A Ty kolego gdzie mieszkasz ? Ryki niby lubelskie wiec moje województwo i wzięli od Ciebie 1600 zł ? Dali Ci gwarancje ? I widze ze mamy ten sam silnik wiec pewnie podobne skrzynie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #59 Napisano 24 Kwietnia 2016 Ja mam skrzynie kdn i chyba (bo nie pamiętam) zapłaciłem 1200 zł niby bez gwarancji bo nie kupowałem u nich tylko naprawiłem swoją. Ogólnie miałem jedno łożysko do wymiany ale jak wszystko było na wierzchu to wymieniłem wszystkie łożyska . miałem luz na wałku sprzęgłowym i po wymianie trochę ucichło ale nie do końca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatcik6 Zgłoś #60 Napisano 24 Kwietnia 2016 U mnie docisk oporowy czy cos do wymiany bo na luzie szumi cos , jak nacisnę to juz nie szumi . I ten stuk przy naciśnięciu . Czemu po wymianie nie ucichło do końca ? Moze cos Ci zle zrobili ? Nie mozesz reklamować naprawy ? Czyli wymienili Ci w skrzyni wszytsko co sie dało ? Czy nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach