Skocz do zawartości
Michał2008

[Instrukcja] - Usunięcie luzu na wałku sprzęgłowym

Rekomendowane odpowiedzi

Czy do tego trzeba odkręcić tylko nadole czy także podłogę plastikowa pod silnikiem ??

 

trzeba zdemontować cześć nadkola, dolną osłonę można, ale nie koniecznie (jak się chce coś popatrzeć od dołu czy coś to lepiej zdemontował osłonę silnika - będzie wygodniej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 podkładki WTH 001972 to 28 PLN
???

Są gdzieś dostępne gotowce.Nie mogę nic znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19

tak w ASO są gotowce pod ty kodem- zadzwoń do nich i zamów, bo na miejscu pewnie nie mają. Poprawka nie WTH tylko WHT, sorki.

Edytowane przez Simon19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Ciekawe czy we wszystkich skrzyniach są te same rozmiary?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19

problem dotyczy tylko tej 6-o biegowej, która ma dostęp przez tą zaślepkę ( kapę). A więc te pierścienie załatwiają sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co jesli te podkładki z ASO albo bedą za szerokie bądź za wąskie ? Jesli nie bedą adekwatne do mojego luzu ? I ja prawdopodobnie tez mam luz bo przy zmianie biegów słychać stuk lecz biegi dobrze wchodzą i jestem po wymienię dwumasy . Do usunięcia luzu muszę zdjąć prawe nadkole czy podłogę ? Jak tam sie dostać ? I jak juz zdejmę dekielek to moge drugi raz ten sam założyć czy muszę drugi kupić ?

Edytowane przez passatcik6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19

objawy dla luzu są typowe i nie jest to stuk przy zmianie. Przyczyn może być wiele: poduszki, mocowanie wydechu przy skrzyni itp. Bez warsztatu ani rusz. Luz występuje tylko w tej manualnej skrzyni. Dostęp przez koło od strony kierowcy. Patrząc na nadkole demontujemy lewy dolny element( kilka śrub z boku i od spodu). Dekielek raczej do wymiany. Podkładki wymiarami są ok ale grubość może być rozna. Ja jedną podkładkę delikatnie musiałem zeszlifować o ok 0,1 mm- kilkanaście przetarc papierem. Można tez zamowic u tokarza .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ten sam stuk mam na postoju . Patrz

. I ten sam dźwięk jest jak szybko zmienię biegi . Dźwięk wlasnie zalatuje zaprawieni koła . A oglądałem filmik jak koleś rusza na wale i jest podobny stuk . Wiec ani nie demontuje nadkola ani podłogi tylko ten plastik miedzy nadkolem a podłoga tak ? Mam wlasnie manuala 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19

ten plastik, który przechodzi z nadkola w podłogę- tam jest tylko jeden , który da się zdemontować po zdjęciu koła. Poradzisz sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne czyli lewa cześć podłogi :) dobrze ze nie trzeba nadkoli ściągać :) uff . Dzięki ziomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis byłem w ASO i podałem numer wht .... I ta cześć jest do auci q7 i to jakas śruba ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19

ma być wht001976 - bez bicia przyznaję wkradł mi się błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wht podałem i zle to jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czemu tam sa podane 2 numery z etki i o co chodzi ze powinno sie zalozyc od wew i zewnatrz ? i czytajac cos post pisze o tym ze trzeba skrzynie zrzucac ??? i chyba utwierdzam sie w tym ze to ten luz u mnie powoduje stuki gdyz tez tak jak tam pisza mam malo sprezysty pedal sprzegla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ma być wht001976 -

Tyle,że w/g tej stronki(poz.7)->http://zelek.com/diagram02M-11.htm#12th ta podkładka ma inną średnice zewnętrzną niż podał kol.Michał2008

Różnica 3,6mm to dużo.Mieści się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Simon19

pasuje idealnie (sam je zakładałem u siebie) .W aso skody ( plichta gdynia) tez ich używają i to oni mi je polecili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I trzeba kupić 2 podkładki na stronę wew i zew czy tylko jedna ? Ja byłem u siebie w szkodzie i powiedzieli ze pod tymi numerami ma inna cześć :/ bedzie w weenekd w Gdańsku to Podjade do Gdyni . Ile biorą kasy za włożenie tego oringu ? I ciekawe czemu idealnie psuje jesli są inne wymiary niż podane przez forumowicza co sam he robił w pierwszym poście :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pany,a jaki macie kod skrzyni?Bo sam już nie wiem czy do mojej to będzie pasowało i czy opisany dostęp będzie podobny.

Robił to ktoś w skrzyni KDN z silnikiem BKP?

passatcik6,numer tej podkładki zmieniał się kilkukrotnie.Teraz oficjalna wersja to WHT001976 i o taki numer trzeba pytać w ASO.

Co do wymiarów,ciekaw jestem opinii kol.Michał2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki sum . A nie wiecie ile chcą za zrobienie - wożenie tej podkładki w ASO skoda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności