Skocz do zawartości
eldo

[Instrukcja] Wymiana rozrusznika Passat B6 2,0TDI BMR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam…

 

Po umieszczeniu na forum instrukcji wymiany świec żarowych przyszedł czas na kolejny manual. Tym razem opiszę jak szybko i sprawnie samodzielnie wymienić rozrusznik bez użycia kanału (tylko i wyłącznie operujemy pod maską).

 

Z racji że wymiana świec nie rozwiązała do końca problemu rozruchu w moim przypadku postanowiłem przyjrzeć się bliżej rozrusznikowi. Może opisze (odświeżę) w skrócie problem.

 

Pro kilku dniach postoju w chłodnym klimacie jaki panuje obecnie rozruch wyglądał następująco:

 

Po 2,3 sek od chwili rozruchu pojawiała się migajaca kontrolka świec żarowych co później było przyczyną błędu czujnika położenia wału G28 (zwarcie do +). Podczas następnej próby silnik odpalał ale dało się odczuć nierówną prace przez 1-2sek oraz dosyć spory pobór prądu (przygasały kontrolki). Kolejny rozruch przebiegał bez większych problemów (poza nierówną pracą silnika przez 1-2sek). Podejrzenie padło na czujnik ale coś mnie olśniło i postanowiłem zainwestować w rozrusznik z tąd ten post.

 

Pacjent: VW Passat B6 Variant

 

Silnik: 2,0TDI / 170ps BMR

 

Rocznik: 2008

 

Skrzynia: DSG

 

Napęd: FWD

 

Części: Rozrusznik BOSCH (w moim przypadku praktycznie nówka, przebieg 1100km)

 

Oznaczenie: VW AG 02E 911 023H

 

Parametry: 12V (10 zębów) mocowanie 2 śruby

 

c005bd489d309c74med.jpg

 

Wymiana:

 

- Otwieramy maskę i skupiamy się od tej pory na prawym dolnym rogu

 

6b1a7223ec8a1ed9med.jpg

 

- Odkręcamy pokrywę filtra powietrza, odchylamy ją do tyłu w stronę szyby i przywiązujemy kawałkiem sznurka, druta itp. Do czegokolwiek tak żeby nam nie przeszkadzała w dalszej pracy

- Odkręcamy obudowę filtra w miejscach oznaczonych strzałkami

 

 

3cd350a5ef7c786fmed.jpg

 

7f55f3cece3081admed.jpg

 

 

- Odchylamy wąż od chłodnicy i po tej czynności ukazuje się nam rozrusznik i reszta bebechów

 

 

e02f97fe2531f1d8med.jpg

 

 

- Odkręcamy przewód rozruchowy ( + ) od klemy akumulatora i zabezpieczamy jego końcówkę tak żeby przypadkowo nie otarła się o PLUS akumulatora oraz MASĘ (karoseria).

 

 

e8a9f5fed74c3043med.jpg

 

 

- Następnie odkręcamy końcówkę przewodu zasilającego skrzynkę bezpieczników kluczem nasadowym 10 (przewód czerwony)

 

 

3fc815d26fa52f94med.jpg

 

 

- Pozostała nam ostatnia końcówka przewodu rozruchowego przy rozruszniku. Ściągamy gumową osłonę oraz odpinamy wtyczkę. Ostatnią czynnością na tym etapie jest odkręcenie nakrędki kluczem nasadowym 13 śruby mocującej przewód rozruchowy.

 

 

eebde6871460f0ebmed.jpg

 

 

- Wyciągamy wiązkę na zewnątrz

 

5069619741711776med.jpg

 

 

- Jak już jesteśmy przy wiązce rozruchowej warto przyjrzeć się dokładniej końcówce przewodu montowaną do rozrusznika i przeczyścić cienkim papierem ściernym. To samo możemy zrobić od strony mocowania do klemy akumulatora.

 

 

0e66e3b4e566a7b0med.jpg

 

- W taki oto sposób dobrnęliśmy do punktu kulminacyjnego, demontażu rozrusznika. Tak więc na tym etapie interesują nas 2 śruby mocujące rozrusznik do bloku silnika.

 

Górna :

 

28dc2d2382b02181med.jpg

 

Dolna:

 

468b3b0c5710e23cmed.jpg

 

 

- Nie wiem jak w innych przypadkach u mnie górna to torx a dolna to śruba zespolona z nakrędką którą bardzo łatwo odkręcić kluczem nasadowym z przystawką łamaną. Po uporaniu się z nimi bez większych problemów wyciągamy rozrusznik.

 

93765aea4e97cc25med.jpg

 

 

 

- Montaż wykonujemy dokładnie w odwrotnej kolejności oczywiście ze sprawnym rozrusznikiem w roli głównej ;-)

 

 

9249e6db6f7c559emed.jpg

 

 

bb13f9115c30548bmed.jpg

 

Oczywiście w/w operacja zakończona pełnym sukcesem. Silnik odpala jak NOWY ! osobiście jestem w szoku że rozrusznik był powodem takich motywów podczas rozruchu. Pozostało życzyć powodzenia przy wymianie i mam nadzieje że komuś ułatwiłem życie tym manualem ;-)

Edytowane przez eldo
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Fajny manual, ja też ostatnio wymieniałem rozrusznik z tego powodu ale kupiłem Bosch VW AG 02E 911 023L z 2010 roku jest to model rozrusznika który zastąpił według Etki w październiku 2008 roku ten z literom H i ma już 11 zębów. Po wymianie kręci jak szalony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, podobno te z 11 zebami pasuja. Jednak ten co mialem wytrzymal 240tys i mysle ze nie ma co uleprzac :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szacunek za instrukcję wymiany, ale powiem szczerze nie podjąłbym się tego. Chociażby dlatego, że wymiana rozrusznika kosztowała mnie dokładnie 123zł brutto. Gorzej z nowym rozrusznikiem, bo ten kosztował mnie 1250zł. Można z ciekawości spytać ile kosztował taki używany rozrusznik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem za swój 200 zł rozrusznik tak jak mówiłem z 2010 roku, wyglądowo jak nówka. Przed założeniem rozebrałem go, troszkę poczyściłem w środku, ale naprawdę nawet w środku wyglądał jak nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj kosztowal 270pln przebieg samochodu 1100km, tak dokladnie tyle :-)

Stan techniczny i wizualny jak nowy (co widac na foto). Wymiana to ok 30min roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony chciałbym dodać aby zwrócić uwagę na kabel masowy łączący nadwozie z silnikiem widoczny na ostatnim zdjęciu kolegi eldo, ja niestety nie zwróciłem na to uwagi przy wymianie rozrusznika ( był on cały skorodowany. pokryty patyną ) i przez to w dalszym ciągu miałem kłopoty z rozrusznikiem. Po odkręceniu, oczyszczeniu i posmarowaniu wszystkiego wazeliną techniczną problemy już nie powróciły, przynajmniej narazie :)

bb13f9115c30548bmed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też właśnie wymieniłem rozrusznik w swoim 2.0 TDI 170KM BMR na 02E 911 023 LX i w szoku jestem jak teraz ten samochód odpala. Też nie sądziłem, że może być aż taka różnica. Koszt niewielki bo kupiłem rozrusznik używany za 140 zł z przesyłką, godzinka przyjemnej roboty i dzisiaj przy 2 stopniach nie trzeba już było kręcić przez kilka sekund tylko odpalił od strzału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fajny manual , ja też miałem kłopoty z odpalaniem .Wymieniłem rozrusznik na regenerowany z gwarancją i jak ręką odjął . Normalnie nówka sztuka :-) Tylko że ja zdjąłem dolną osłonę , jest tam cała szpilka na zewnątrz i prosty dostęp.

Dzięki i pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam nie znalazłem nic konkretnego więc podepnę się po temat ,passat 1.9 tdi chcę wyciągnąć rozrusznik pomoże ktoś jak do tego się zabrać , czy lepiej z dołu czy może z góry ile śrób i takie tam szczegóły by wiedzieć co może mnie spotkać , pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerknij tutaj (mój post #46 dotyczy Passata 2.0 B6 BMR): http://forum.vw-passat.pl/threads/71180-Przej%C5%9Bciowe-problemy-z-odpalaniem-cofanie-paliwa/page21?highlight=cofanie+paliwa

Edytowane przez mgboczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do samego rozrusznika, miałem problem ze startem w BKP ( filmik poniżej ), w porównaniu do BMP jakby nie miał mocy startowej, szukałem 11 zębów ale najpierw postanowiłem sprawdzić stan szczotek w rozruszniku co okazało się strzałem w 10 ponieważ jechałem prawie na samych okładzinach :D po wymianie BKP startuje tak samo jak BMP

 

BKP

 

BMP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Dopiero teraz zauważyłem temat a dopiero co wróciłem z garażu z rozrusznikiem w ręce :)

Mój pacjent to BKP. Niestety nie miałem łamanego klucza i dolną śrubę odkręciłem od dołu. Musiałem pomóc sobie wyciągnięciem rury od IC i w środku dosyć dużo oleju :)) Także kolejny temat do walki :) Fajny manual!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie Wg. etki 02M911023PX ten jest chyba ostatnią wersją tylko tak patrze jest napisane 10,11,12 zębów o co z tym chodzi pokazuje, że jest on pasujący do Passata b6 BMR może ktoś dać mi jakąś sensowną odp. na te zęby. Chcę wymienić bo też mam dziwne objawy z tym paleniem.

Pozdrawiam,

btw. duże piwko za tutek  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wskazany rozrusznik powinien pasować do Twojego silnika. Ja w ten weekend zamontowałem 12 zębny  02Z911023P w zamian za 10 zębnego BOSCH'a do silnika 1.9TDI.

Jak rozrusznik ma więcej zębów, to szybciej kręci kołem zamachowym. Uważaj tylko na rozruszniki z 13 zębami, bo są do aut ze start -stop i rozmiar "dzwona" jest inny.

Nie wiem jak do skrzyń automatycznych, ale przy 5-cio biegowym manualu średnica to 76mm.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pacjent passat b6 1.9 bxe skrzynia 5 bieg.

Powoli musze rozejrzec sie za rozrusznikiem czy taki 12 zab podejdzie do tego modelu: 

 02Z911024 K, D ?

Edytowane przez comingsoon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Panowie,  problemy  z  błędami  , 2.0 TDI  CR 110KM , cały  czas  wyskakuje  błąd  P3052 obwód  sterowania  rozrusznika  zacisk  potwierdzenia 50 zwarcie  do  B + , co jest  nie  tak  ?

20210116_151334.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, galuss napisał:

błąd  P3052 obwód  sterowania  rozrusznika 

Kręci czy nie kręci? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kręci bez problemu, nie działa start/stop i ciągle miga ,,sprężynka" na desce, brak innych błędów, kabel zasilający i masowy od rozrusznika - styki wyczyszczone. Nie wiem gdzie przyczyny szukać, czy pada elektromagnes od rozrusznika i tam jest jakaś zwora ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, nTomek napisał:

Kręci czy nie kręci? 

tak, kręci bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności