Skocz do zawartości
piter25

Rozładowujący się akumulator zbyt wysoki pobór pradu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Passata B6 2.0 FSI. 

Od jakiegos czasu akumulator mi sie rozladowuje. Pobor pradu na postoju po kilkudziesięciu minutach okolo 320mA a wiec o 20 razy za duzo. Nie bylo wkładane chinskie radio ani wymieniany gateway. Bylo robione ozonowanie klimy dlatego wyciagnalem modul komfortu bo myslalem ze go zalalo ale dalej pobiera taki sam prad. Wypinalem tez radio, gatewaya i modul Bluetooth. 

Oczywiście wyjmowane były tez wszystkie bezpieczniki bez efektu. 

Po sprawdzeniu przez elektryka okazalo sie ze po zazbrojeniu alarmu prad spada do 10mA.

Wypialem tez zmieniarke i po chwili prad spadl do 5mA. Kiedy ja podpialem to skoczyl na 320mA ale kiedy ja odpialem z powrotem to prad juz zostal na 320mA.

Ktos zmaga sie z takim problemem? Moze byc uszkodzony modul Bordnetz? 

Prosze o porady. 

Podejrzewam jeszcze alternator i rozrusznik mimo ze pracują dobrze 

 

 

 

Kolejne moje pomiary wskazuja ze gdy podlacze akumulator przy zamkniętych drzwiach to prad spada do 25mA. Ale jeśli otworze drzwi i je zamkne prad utrzymuje sie na poziomie 320mA czyli tak jakby obudzil sie modul komfortu ale sie nie uspil... Jednak kiedy wyciągnę modul komfortu nadal jest 320mA...

Czy jest coś jeszcze co steruje po otwarciu drzwi? 

Edytowane przez damix99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.06.2019 o 13:17, damix99 napisał:

Kiedy ja podpialem to skoczyl na 320mA ale kiedy ja odpialem z powrotem to prad juz zostal na 320mA.

Tak na moje oko to mi trąci problemem w Gatewayu. 

Pamiętaj, że jakakolwiek zmiana w statusie samochodu powoduje uruchomienie sieci CAN (GW) i niektórych urządzeń. Na przykład: auto stoi zamknięte, otwierasz pilotem - budzi się do życia. Uruchamiane są podstawowe funkcje zegarów, startuje radio (w trybie soft-off), komfort, BCM/Bordnetz (np. coming i leaving home, kierunkowskazy bla bla bla). Otwierasz drzwi klamką i zamykasz (żeby się zamek sam nie zamknął) - auto przez jakiś czas jeszcze ciągnie prąd. Następnie się uśpi (po kilku minutach). Otwierasz znowu drzwi i znowu się uśpi.

 

Jak chcesz sprawdzić rzeczywisty pobór prądu - podłącz multimetr, zamknij samochód i odczekaj kilkanaście minut. Dopiero wtedy pomiar będzie miarodajny. Jeśli nadal będzie za dużo - odepnij zmieniarkę/radio, zamknij auto i znowu odczekaj kilkanaście minut aż się wszystko solidnie uśpi. Jak to nie pomoże - odłączaj kolejne komponenty (nie podłączaj wcześniej odłączonych), aż wyeliminujesz problem. Warto też odłączyć moduł PDC (u Ciebie będzie pod podłogą bagażnika, z prawej strony; modułu nie wyjmiesz bez demontażu boczka, ale jak pogimnastykujesz trochę rękę to wtyczki odłączysz sięgając przez prawe drzwi rewizyjne w boczku) - u mnie się kiedyś sfajczył i też ssał prąd (do tego był gorący).

Ogólnie - sporo zabawy Cię czeka. Podłącz jeszcze VCDS i sprawdź czy nie masz błędów związanych z brakiem komunikacji i/lub jakiegoś zwarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z rozładowującym się akumulatorem który jest nowy.Do rzeczy. W grudniu 2019 po dwóch dniach postoju w garażu auto nie  odpala, mierzę aku napięcię 4.5 V.Jadę do serwisu gdzie kupiłem aku.

Akumulator zostaje zmierzony i pomimo takiego rozładowania słyszę że jest w idealnej kondycji, zostaje podłączony miernik i mierzymy pobór prądu do czasu uśpienia się sterowników.Po 15 min. wszystko jest ok.

Marzec tego roku sytuacja się powtarza. Dwa dni postoju,napięcie na aku 5.5 V. Auto  do mechanika , diagnostyka jw. oraz sprawdzenie instalacji elektrycznej, wszystko OK. W pierwszych dwóch przypadkach nie zamykałem auta w garażu kluczykiem. Dzisiaj sytuacja się powtarza z tym że wczoraj auto było w ruchu, napięcie na aku 10.30 V. Po drugim rozładowaniu zacząłem auto zamykać na kluczyk bo pomyślałem sobie , że może któryś sterownik się wybudza gdy auto jest nie zamknięte, ale nic z tego. Za wszystkie porady dzięki.            

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy to cię czasem nie dotyczy

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już opisałem występuje ten problem sporadycznie, po naładowaniu akumulatora następuje pomiar poboru prądu do czasu uśpienia sterowników i jest wszystko OK.  Czy jest taka możliwość , że jakiś odbiornik,sterownik się nie usypia od czasu do czasu ? i jak w takim  razie go wyłapać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam problem z moim autkiem, mianowicie dość dziwny przypadek. Z dnia na dzień zaczął mi się rozładować akumulator napięcie spadło do ok 9v (nowy aku, miał max 3 miesiące użytkowania). Auto jeździło, odpalało bez problemu, nie było grzebane nic przy samochodzie. Jedyna nie oryginalna rzecz to chińskie radio 2 din, ale było ono założone z pół roku temu, po założeniu żadnego problemu z uciekaniem prądu. Naładowałem akumulator prostownikiem (trzymał kilka dni na postoju 12.80v) autem jeździłem tydzień bez problemu, odpalał na widok kluczyka, żadnych spadków przy odpalaniu, po tygodniu dajmy na to w środę odstawiłem auto ok. Godziny 19, zamknąłem, następnego dnia po południu auto ledwo odpaliło, na akumulatorze (to coś co pokazuje stan naładowania jest na czarno, wcześniej było na zielono - auto paliło bez problemu) ładowanie mierzyłem podczas jazdy przez około 20 minut, na różnym obciążaniu, i obrotach (13.8v - 14.2v). Na postoju 14.1v. Dodam, że mam w środku auta, na podświetlaniu ledowe żarówki w podsufitce, ale mam Je wyłączone i również były już kilka miesięcy wcześniej, w aucie wszystko chodzi, vcds nie pokazuje żadnych błędów dotyczących elektroniki / zwarcia jakiegokolwiek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij szukać co ci kradnie prąd. To może być wszystko. Chińskie radio, zawieszony przekaźnik, rozrusznik? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, nTomek napisał:

Zacznij szukać co ci kradnie prąd. To może być wszystko. Chińskie radio, zawieszony przekaźnik, rozrusznik? 

@nTomek Taki jest pobór, auto zamknięte, zamek maski również zamknięty. Ile powinno wynosić? Odczekane było ok. 15 min

IMG_20200527_182203.jpg

Edytowane przez matikupiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, matikupiec napisał:

Ile powinno wynosić?

0.0 coś, a u ciebie jest strasznie dużo. Przy takim prądzie to można by "macaniem" dojść co zżera te 20W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisze nTomek, zacznij szukać "złodzieja". Najprościej wyjmuj po kolei bezpieczniki i obserwuj kiedy prąd spadnie do rozsądnej wartości. Wtedy musisz ustalić za co odpowiada ten bezpiecznik. Amperaż nie powinien przekroczyć ok. 50mA(przy ustawieniu 10A na mierniku wskazanie nie powinno przekroczyć 0,05A).

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki, w obu skrzynkach w środku, jak i te pod maską i dopiero przy tym spadło do 0.40 i po chwili 0.10 Do czego idzie to zasilanie? 

Alternator i rozrusznik również był odpięty - bez zmian. 

IMG_20200527_195348.jpg

Edytowane przez matikupiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na bezpiecznik SA4. To wspólny bezpiecznik dla części bezpieczników ze skrzynek C i D (w kabinie po lewej i prawej). Zasila też elektrykę w fotelach. Jeśli masz taką funkcję to sprawdź jeszcze czy prąd spada po odłączeniu kostek foteli, albo "bezpieczników automatycznych, pod tablicą przyrządów".

Tu jest Opis bezpieczników VW Passat B6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, matikupiec napisał:

@nTomek Taki jest pobór, auto zamknięte, zamek maski również zamknięty. Ile powinno wynosić? Odczekane było ok. 15 min

IMG_20200527_182203.jpg

powinno być 0.02-0.05 A.  Na włączonym mierniku wyciągaj po kolei  pojedyńczo wszystkie bezpieczniki i obserwuj miernik .Jeśli wartość spadnie to będziesz wiedział co Ci wpierdziela prąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek Odłączyłem fotele i nie spadło niestety nic. Dodam jeszcze, że jak odłączam ten bezpiecznik SA4 pod maską to w aucie nie działa nic, nawet zamek, nie da się odpalić. Z czym On jeszcze jest zatem wspólny? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie odrobiłeś zadania...

W linku, który ci podałem jest rozpisane co zasila bezpiecznik SA4 (pdf - strona 3):

bezpiecznik przeciążeniowy 1 przestawiania siedzenia kierowcy - S44 -4)
bezpiecznik przeciążeniowy 1 ustawiania siedzenia przedniego pasażera -S46  -4)
wspornik bezpieczników, strona lewa (SC32 - SC37) 4)
wspornik bezpieczników, strona prawa (SD32 - SD37) 4,)5
wspornik bezpieczników, strona lewa (SC12 - SC17, SC29 - SC31) 3)
wspornik bezpieczników, strona prawa (SD12 - SD17, SD28, SD29- SD31) 3)5)
wspornik bezpieczników, strona prawa (SD1 - SD2) 6)

A tak an marginesie to wiesz, że w kabinie masz 2 skrzynki bezpieczników? Sprawdziłeś wyciągając każdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomekTak tak, wiem. Może coś jeszcze źle robię ale pobór mierzę w taki sposób, że zamykam wszystkie zamki ręcznie, potem centralny, czekam około 20min zwalam kleme i podłączam miernik i patrzę, czy powinienem zrzucić kleme, podłączyć miernik i odczekać te 20min? Bo też gdzieś takie coś wyczytałem. Co do bezpieczników to wyciągałem te od strony kierowcy, pasażera i pod maską

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek  Bezpiecznik nr 15 i nr 17. Po wyciągnięciu obu, pobór jest kilka sekund 0.8a i po dosłownie (3sek) spada do 0.2a (czasami troszkę niżej, ale stoi głównie na 0.2). Do czego pierwszego najlepiej zajrzeć? 

IMG_20200528_203607.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może syrenka już siadła? często w niej akumulator się rozlewa. Znajduje się ona w między prawym błotnikiem a nadkolem. trzeba zdjąć koło aby się do niej dostać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy na krótką metę mogę jeździć bez tych bezpieczników? Co nie będzie działać w razie czegoś? Bo obecnie nie mam czasu żeby za to się zabrać a denerwuje mnie jak potrzebuje wziąć auto a akumulator padnięty... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, matikupiec napisał:

Czy na krótką metę mogę jeździć bez tych bezpieczników?

Według tego to jest napisane to możesz, bo nic ważnego tam nie ma. Co do pierwszej rzeczy którą bym sprawdził to oczywiście syrenka alarmowa - jak @prezesik18 sugeruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności