Skocz do zawartości
piter25

Rozładowujący się akumulator zbyt wysoki pobór pradu.

Rekomendowane odpowiedzi

Moduł komfortu nie wchodzi w stan uśpienia jakie jest radio i czy coś było robione z kodowaniami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie grzebałem w kodowaniu radio Chinol do tego dorzucona kamera front. 

IMG_20210414_204933.png

IMG_20210414_205002.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś Gateway? Jeśli nie to radio zżera prąd i masz do wymiany gateway na odpowiedni. Na forum jest gdzieś temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej wątpię żeby to była wina Gatewaya dlatego wydaje mi się, że takim przypadku problem byłby ciągły a występuje co kilka zamknieć czy też po dłuższym postoju (15-30 min.). Druga sprawa radio nie posiada jako takiego osobnego Gatewaya.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw sprawdził jaki masz gateway. Przy zbyt niskiej wersji nie będzie usypiało się radio i będzie pobierało prąd. Problem nie występuje chyba dopiero w roku modelowym 2008 a widzę, że w stopce masz 2006 rok produkcji. Na szybko to co znalazłem http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2015/03/wymiana-moduu-gateway-upgrade.html ; nie chciało mi się kopać na forum ale też są o tym tematy.

 

Edit://

Tutaj masz cały temat o gateway'u. Jeśli wymieniłeś radio na nowsze z obsługą can to będzie żarło prąd. Sprawdź najpierw to a potem dalej szukaj.

 

Edytowane przez kazmirz_pawlak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, że elektryka w aucie usypia dopiero po 15-20 minutach i sprawdzanie poboru wcześniej nie ma sensu. Wpinasz miernik i po 20 minutach jeśli będzie nadal duży pobór to kolejno wyciągasz bezpieczniki. W ten sposób sprawdzisz co żre prąd. Możesz też oczywiście jechać do porządnego warsztatu, gdzie sprawdzą to urządzeniem. Warunek auto musi być uśpione.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dopiero teraz mogłem dobrać się do passka sprawdziłem bezpieczniki i po wyjęciu bezpiecznika (pod maską) F10(różnie opisują) i F15-złącze diagnostyczne/hak przekaźnik cichnie. Czyli jednak Panowie mieliście 100% racji. Mam jeszcze jedno pytanie czy orientuje się ktoś co to za przełącznik z tyłu radia ? Może po przełączeniu radio się (usypia) i nie musiał bym nic wymieniać.

Pozdrawiam

IMG_20210610_113903.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z nadmiernym zużyciem akumulatora. Po 15 minutach jak samochod sie uspi to pobor pradu jest 150mA. Radio android ale po wyjeciu kluczyka usypia sie jak telefon - pobor pradu wtedy ma 10mA. zrobiłem twardy wyłącznik w schowku i na czas testów odpiąłem mu plusa. Tak więc bez radia mam 120-150mA. Wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki od strony kierowcy i od pasazera - bez zmian dalej 150. Wypinałem bezpieczniki pod maską i też nic. Dopiero jak wypiąłem F4 to spadło do zera. Nie wiem co może pobierać tyle prądu cały czas? tydzien samochod stoi i już nie ma jak go odpalić. Odpiąłem dosłownie wszystkie bezpieczniki jednocześnie a prąd dalej uciekał.

Mam też zamontowane takie paski ledowe w drzwiach ale + zasilacza jest podłączony do podświetlenia włącznika szyb (czyli dostaje prąd tylko przy włączonych światłach) a minus jest przykręcony do śróby od drzwi (masa jest wszędzie). Czy jest to możliwe że przez takie podłączenie może sobie prąd "uciekać" ? Znalazłem minusa w grubym brązowym kablu od silniczka opuszczania szyb ale za dużo roboty żeby teraz to przepinać. Raczej to nie tu tkwi problem co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.07.2021 o 23:54, demo123 napisał:

Dopiero jak wypiąłem F4 to spadło do zera.

a za co ten bezpiecznik odpowiada w Twoim aucie?

W dniu 22.07.2021 o 23:54, demo123 napisał:

Mam też zamontowane takie paski ledowe w drzwiach ale + zasilacza jest podłączony do podświetlenia włącznika szyb (czyli dostaje prąd tylko przy włączonych światłach) a minus jest przykręcony do śróby od drzwi (masa jest wszędzie). Czy jest to możliwe że przez takie podłączenie może sobie prąd "uciekać" ? Znalazłem minusa w grubym brązowym kablu od silniczka opuszczania szyb ale za dużo roboty żeby teraz to przepinać. Raczej to nie tu tkwi problem co?

to nie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam identyczny problem czyli b6 co jakiś czas ( 4 ,7 czasami 14 dni) wyładowuje aku do zera nawet nie można go otworzyć z pilota a dzien wcześniej zapalił super. Mam to od lutego jak prYszsdl duży mróz w kwietniu zmieniłem aku ale on dalej kradnie prądy, rozładowuje sporadycznie oczywiście jak jadę do elektryka to pobór jest normalny, radio zmienione po kupnie 4 lata temu ro raczej nie one a nawet specjalnie zostawiłem na noc włączone grające delikatnie i nie rozładowała aku. Wyłączałem różne bezpieczniki od oświetlenia wnętrza, haka, ogrzewania szyby tylniej i wiele innych i po czasie i tak coś zeżarło  prąd i auto się nie otworzyło. Może ktoś już rozwiązał taki problem ? Dodam że nie mam bluetooth 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, MotozlotY napisał:

co jakiś czas

Może rozrusznik jest zasyfiony opiłkami i w zależności jak się ustawi kradnie prąd? Czyczenie by mu nie zaszkodziło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.07.2021 o 12:22, nTomek napisał:

Może rozrusznik jest zasyfiony opiłkami i w zależności jak się ustawi kradnie prąd? Czyczenie by mu nie zaszkodziło. 

oki jutro wyciągnę go na stół i wyczyszczę, przedmucham dzięki za rade. odezwę się jak sprawdzę. pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzebie temat  kradzieja prądu z auku. Jako ze jest u mnie obecnie na minusie zaczęły się problemy z odpalaniem rano. Sadziłem ze może aku stare i do wymiany. Przed wymiana sprawdzę ładowanie - co prawda pod obciążeniem czy bez nie przekracza 13.9V. Wiec pewnie regulator do wymiany  bo jest jeszcze problem z pulsacja napięcia.  Ale cos mnie podkusiło żeby sprawdzić pobór prądu na postoju.  I co się okazało po kilku min od zamknięcia auta z kluczyka ( wtyczka od maski rozłączona ) i wynik 0,87A. Dużo za dużo. Dopiero po wyjęciu bezpiecznika nr 7 image.png.8ae43900ada63f33ae290bbaab11e215.png

15A Jednostka sterująca z wyświetlaczem do systemu TV i radia z nawigacją;

 

wartość spadła do 2,7mA.

Dodam ze wymieniłem radio na Androida ale było to robione latem i do tej pory było wszystko ok. A chyba przy tak dużym ubytku prądu z aku to nawet latem były by problemy z odpaleniem auta po nie jeżdżonym  weekendzie. 

Sprawdziłem kostki przy radiu i nic nie znalazłem. Co jeszcze mogę sprawdzić. ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś pobór prądu przy odłączonym radiu? Bo też mi się wydaje, że wcześniej byś zauważył symptomy ubytku prądu. U kolegi wariowała kostka od połączenia CAN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na odłączonym radiu jest 2.7mA. No chyba tez będę próbował jeszcze po kolei odłączać poszczególne kabelki od radia i będę patrzył  czy cos sie zmienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wina leży chyba jednak po stronie canbusa. Mimo ze radio jest wyłączone to sam canbus jest dalej aktywny. Wiec wychodzi ze albo trzeba porobić cos z kablami żeby canbus tez dostawał zasilanie po kluczyku albo zmienić sam gatwewy. U mnie jest z końcówka L . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie jest u Ciebie rozwiązanie ale kolega miał taką dodatkową kostkę(ja zresztą też) i tam jeden z kabelków należało rozłączyć(był złączony taką szybkozłączką) co zresztą było podane w instrukcji. Napisz/zadzwoń do sprzedawcy o swoim problemie. Może u Ciebie jest podobny problem. Wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym obrazku. Tylko nie sugeruj się tym zdjęciem gdyż to jest tylko poglądowe. Jeżeli nie czujesz się na siłach to może lepiej niech to zobaczy elektronik.

Kostka CAN.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mam taka mini kostkę i mam ja rozłączona  bo inaczej radio nie gaśnie po wyjęciu kluczyka. Dziś napisał mi magik ze sklepu w którym kupiłem radio i doradził żebym spróbował od modułu canbus przy radiu przepiąć żółty kabel z niego pod zasilanie po stacyjce. Jak myślicie będzie to działać? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zrobić pomiar napięcia na żółtym kablu w zależności od pozycji stacyjki. Powinno się tam pojawiać 12V po wciśnięciu kluczyka na "pierwszy klik". 

Możesz także całkiem odłączyć moduł canbus i wtedy sprawdzić czy radio nadal pobiera ten duży prąd. Jeśli przestanie, to znaczy że wadliwe działa canbus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mi sie zdaje to jak całkiem odłączę pudełko od canbus dekodera to w ogóle radio się nie włącza ale musze to jeszcze sprawdzić. 

Sprawdziłem i zonk. Tyle dni się z tym bawiłem a okazało się ze zasilanie radia 12v jest cały czas nawet po wyjęciu kluczyka. 

Jutro zapodam zasilanie z puszki bezpieczników ale teraz znajdę takie po kluczyku i zobaczymy. 

 

No właśnie. Żółty kabelek od canbus przed kostka do radia łączy się z kablem od zasilania radia i jeśli obecnie do radia jest podany stały plus to nawet bez kluczyka będzie na nim 12V. Próbowałem znaleźć plus po stacyjce w skrzynce bezpieczników i nic nie znalazłem. Znalazłem 12V po stacyjce właśnie w stacyjce ( 8 pin ). Teraz pytanie - czy jak podepnę + po stacyjce do radia czy wtedy radio będzie miało podtrzymanie pamięci. Po drugie - czy zasilanie ze stacyjki wytrzyma dodatkowe obciążenie radiem? 

Edytowane przez Karol027

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności