darpola Zgłoś #81 Napisano 14 Kwietnia 2021 Moduł komfortu nie wchodzi w stan uśpienia jakie jest radio i czy coś było robione z kodowaniami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leevin Zgłoś #82 Napisano 14 Kwietnia 2021 Nie nic nie grzebałem w kodowaniu radio Chinol do tego dorzucona kamera front. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazmirz_pawlak Zgłoś #83 Napisano 15 Kwietnia 2021 Wymieniłeś Gateway? Jeśli nie to radio zżera prąd i masz do wymiany gateway na odpowiedni. Na forum jest gdzieś temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leevin Zgłoś #84 Napisano 15 Kwietnia 2021 Raczej wątpię żeby to była wina Gatewaya dlatego wydaje mi się, że takim przypadku problem byłby ciągły a występuje co kilka zamknieć czy też po dłuższym postoju (15-30 min.). Druga sprawa radio nie posiada jako takiego osobnego Gatewaya. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazmirz_pawlak Zgłoś #85 Napisano 15 Kwietnia 2021 (edytowane) Ja bym najpierw sprawdził jaki masz gateway. Przy zbyt niskiej wersji nie będzie usypiało się radio i będzie pobierało prąd. Problem nie występuje chyba dopiero w roku modelowym 2008 a widzę, że w stopce masz 2006 rok produkcji. Na szybko to co znalazłem http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2015/03/wymiana-moduu-gateway-upgrade.html ; nie chciało mi się kopać na forum ale też są o tym tematy. Edit:// Tutaj masz cały temat o gateway'u. Jeśli wymieniłeś radio na nowsze z obsługą can to będzie żarło prąd. Sprawdź najpierw to a potem dalej szukaj. Edytowane 15 Kwietnia 2021 przez kazmirz_pawlak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #86 Napisano 15 Kwietnia 2021 Zacznijmy od tego, że elektryka w aucie usypia dopiero po 15-20 minutach i sprawdzanie poboru wcześniej nie ma sensu. Wpinasz miernik i po 20 minutach jeśli będzie nadal duży pobór to kolejno wyciągasz bezpieczniki. W ten sposób sprawdzisz co żre prąd. Możesz też oczywiście jechać do porządnego warsztatu, gdzie sprawdzą to urządzeniem. Warunek auto musi być uśpione. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leevin Zgłoś #87 Napisano 10 Czerwca 2021 Witam, dopiero teraz mogłem dobrać się do passka sprawdziłem bezpieczniki i po wyjęciu bezpiecznika (pod maską) F10(różnie opisują) i F15-złącze diagnostyczne/hak przekaźnik cichnie. Czyli jednak Panowie mieliście 100% racji. Mam jeszcze jedno pytanie czy orientuje się ktoś co to za przełącznik z tyłu radia ? Może po przełączeniu radio się (usypia) i nie musiał bym nic wymieniać. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demo123 Zgłoś #88 Napisano 22 Lipca 2021 Też mam problem z nadmiernym zużyciem akumulatora. Po 15 minutach jak samochod sie uspi to pobor pradu jest 150mA. Radio android ale po wyjeciu kluczyka usypia sie jak telefon - pobor pradu wtedy ma 10mA. zrobiłem twardy wyłącznik w schowku i na czas testów odpiąłem mu plusa. Tak więc bez radia mam 120-150mA. Wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki od strony kierowcy i od pasazera - bez zmian dalej 150. Wypinałem bezpieczniki pod maską i też nic. Dopiero jak wypiąłem F4 to spadło do zera. Nie wiem co może pobierać tyle prądu cały czas? tydzien samochod stoi i już nie ma jak go odpalić. Odpiąłem dosłownie wszystkie bezpieczniki jednocześnie a prąd dalej uciekał. Mam też zamontowane takie paski ledowe w drzwiach ale + zasilacza jest podłączony do podświetlenia włącznika szyb (czyli dostaje prąd tylko przy włączonych światłach) a minus jest przykręcony do śróby od drzwi (masa jest wszędzie). Czy jest to możliwe że przez takie podłączenie może sobie prąd "uciekać" ? Znalazłem minusa w grubym brązowym kablu od silniczka opuszczania szyb ale za dużo roboty żeby teraz to przepinać. Raczej to nie tu tkwi problem co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezesik18 Zgłoś #89 Napisano 24 Lipca 2021 W dniu 22.07.2021 o 23:54, demo123 napisał: Dopiero jak wypiąłem F4 to spadło do zera. a za co ten bezpiecznik odpowiada w Twoim aucie? W dniu 22.07.2021 o 23:54, demo123 napisał: Mam też zamontowane takie paski ledowe w drzwiach ale + zasilacza jest podłączony do podświetlenia włącznika szyb (czyli dostaje prąd tylko przy włączonych światłach) a minus jest przykręcony do śróby od drzwi (masa jest wszędzie). Czy jest to możliwe że przez takie podłączenie może sobie prąd "uciekać" ? Znalazłem minusa w grubym brązowym kablu od silniczka opuszczania szyb ale za dużo roboty żeby teraz to przepinać. Raczej to nie tu tkwi problem co? to nie to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MotozlotY Zgłoś #90 Napisano 28 Lipca 2021 Witam. Mam identyczny problem czyli b6 co jakiś czas ( 4 ,7 czasami 14 dni) wyładowuje aku do zera nawet nie można go otworzyć z pilota a dzien wcześniej zapalił super. Mam to od lutego jak prYszsdl duży mróz w kwietniu zmieniłem aku ale on dalej kradnie prądy, rozładowuje sporadycznie oczywiście jak jadę do elektryka to pobór jest normalny, radio zmienione po kupnie 4 lata temu ro raczej nie one a nawet specjalnie zostawiłem na noc włączone grające delikatnie i nie rozładowała aku. Wyłączałem różne bezpieczniki od oświetlenia wnętrza, haka, ogrzewania szyby tylniej i wiele innych i po czasie i tak coś zeżarło prąd i auto się nie otworzyło. Może ktoś już rozwiązał taki problem ? Dodam że nie mam bluetooth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #91 Napisano 29 Lipca 2021 14 godzin temu, MotozlotY napisał: co jakiś czas Może rozrusznik jest zasyfiony opiłkami i w zależności jak się ustawi kradnie prąd? Czyczenie by mu nie zaszkodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MotozlotY Zgłoś #92 Napisano 30 Lipca 2021 W dniu 29.07.2021 o 12:22, nTomek napisał: Może rozrusznik jest zasyfiony opiłkami i w zależności jak się ustawi kradnie prąd? Czyczenie by mu nie zaszkodziło. oki jutro wyciągnę go na stół i wyczyszczę, przedmucham dzięki za rade. odezwę się jak sprawdzę. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol027 Zgłoś #93 Napisano 9 Grudnia 2021 Witam, odgrzebie temat kradzieja prądu z auku. Jako ze jest u mnie obecnie na minusie zaczęły się problemy z odpalaniem rano. Sadziłem ze może aku stare i do wymiany. Przed wymiana sprawdzę ładowanie - co prawda pod obciążeniem czy bez nie przekracza 13.9V. Wiec pewnie regulator do wymiany bo jest jeszcze problem z pulsacja napięcia. Ale cos mnie podkusiło żeby sprawdzić pobór prądu na postoju. I co się okazało po kilku min od zamknięcia auta z kluczyka ( wtyczka od maski rozłączona ) i wynik 0,87A. Dużo za dużo. Dopiero po wyjęciu bezpiecznika nr 7 15A Jednostka sterująca z wyświetlaczem do systemu TV i radia z nawigacją; wartość spadła do 2,7mA. Dodam ze wymieniłem radio na Androida ale było to robione latem i do tej pory było wszystko ok. A chyba przy tak dużym ubytku prądu z aku to nawet latem były by problemy z odpaleniem auta po nie jeżdżonym weekendzie. Sprawdziłem kostki przy radiu i nic nie znalazłem. Co jeszcze mogę sprawdzić. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #94 Napisano 10 Grudnia 2021 A sprawdzałeś pobór prądu przy odłączonym radiu? Bo też mi się wydaje, że wcześniej byś zauważył symptomy ubytku prądu. U kolegi wariowała kostka od połączenia CAN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol027 Zgłoś #95 Napisano 10 Grudnia 2021 Na odłączonym radiu jest 2.7mA. No chyba tez będę próbował jeszcze po kolei odłączać poszczególne kabelki od radia i będę patrzył czy cos sie zmienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol027 Zgłoś #96 Napisano 13 Grudnia 2021 Wina leży chyba jednak po stronie canbusa. Mimo ze radio jest wyłączone to sam canbus jest dalej aktywny. Wiec wychodzi ze albo trzeba porobić cos z kablami żeby canbus tez dostawał zasilanie po kluczyku albo zmienić sam gatwewy. U mnie jest z końcówka L . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #97 Napisano 14 Grudnia 2021 Nie wiem jakie jest u Ciebie rozwiązanie ale kolega miał taką dodatkową kostkę(ja zresztą też) i tam jeden z kabelków należało rozłączyć(był złączony taką szybkozłączką) co zresztą było podane w instrukcji. Napisz/zadzwoń do sprzedawcy o swoim problemie. Może u Ciebie jest podobny problem. Wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym obrazku. Tylko nie sugeruj się tym zdjęciem gdyż to jest tylko poglądowe. Jeżeli nie czujesz się na siłach to może lepiej niech to zobaczy elektronik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol027 Zgłoś #98 Napisano 14 Grudnia 2021 Tez mam taka mini kostkę i mam ja rozłączona bo inaczej radio nie gaśnie po wyjęciu kluczyka. Dziś napisał mi magik ze sklepu w którym kupiłem radio i doradził żebym spróbował od modułu canbus przy radiu przepiąć żółty kabel z niego pod zasilanie po stacyjce. Jak myślicie będzie to działać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #99 Napisano 14 Grudnia 2021 Wystarczy zrobić pomiar napięcia na żółtym kablu w zależności od pozycji stacyjki. Powinno się tam pojawiać 12V po wciśnięciu kluczyka na "pierwszy klik". Możesz także całkiem odłączyć moduł canbus i wtedy sprawdzić czy radio nadal pobiera ten duży prąd. Jeśli przestanie, to znaczy że wadliwe działa canbus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol027 Zgłoś #100 Napisano 15 Grudnia 2021 (edytowane) Jak mi sie zdaje to jak całkiem odłączę pudełko od canbus dekodera to w ogóle radio się nie włącza ale musze to jeszcze sprawdzić. Sprawdziłem i zonk. Tyle dni się z tym bawiłem a okazało się ze zasilanie radia 12v jest cały czas nawet po wyjęciu kluczyka. Jutro zapodam zasilanie z puszki bezpieczników ale teraz znajdę takie po kluczyku i zobaczymy. No właśnie. Żółty kabelek od canbus przed kostka do radia łączy się z kablem od zasilania radia i jeśli obecnie do radia jest podany stały plus to nawet bez kluczyka będzie na nim 12V. Próbowałem znaleźć plus po stacyjce w skrzynce bezpieczników i nic nie znalazłem. Znalazłem 12V po stacyjce właśnie w stacyjce ( 8 pin ). Teraz pytanie - czy jak podepnę + po stacyjce do radia czy wtedy radio będzie miało podtrzymanie pamięci. Po drugie - czy zasilanie ze stacyjki wytrzyma dodatkowe obciążenie radiem? Edytowane 16 Grudnia 2021 przez Karol027 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach