tymoch Zgłoś #1 Napisano 10 Grudnia 2013 (edytowane) Pacjent: Passat 1.8 ABS z trzyletnią instalacją II gen. BRC Just Junior. Regularnie serwisowany, nie żaden szrotwagen. Jak wszyscy wiemy silniki 1.8 ABS są wręcz stworzone do montażu instalacji LPG. Proste, niewysilone i trwałe. Najczęściej montowana, i słusznie, jest instalacja II generacji. Nie zamula jakoś strasznie silnika, jest prosta i tania. Do ideału jednak trochę jej brakuje. Główną wadą jest ospała reakcja na wciśnięcie pedału gazu, zwłaszcza poniżej 2000 obr/min. efekt porównywalny do turbodziury w doładowanych silnikach diesla. Stwierdziłem że winę za to ponosi opóźnienie generowane przez centralkę sterującą gazu i silniczek krokowy. Poszperałem trochę w sieci i okazało się, że nikt na poważnie nie sprawdził różnicy pomiędzy II generacją, a BLOS-em. Akurat szukałem tematu do pracy inżynierskiej i uznałem, że jest to świetna okazja do sprawdzenia, który system zasilania jest lepszy i jak duże są różnice w osiągach. W tej chwili mam już pomiary z hamowni z zamontowaną instalacją II gen. i dziś zamontowałem BLOS-a. W przyszłym tygodniu jadę na pomiar z zamontowanym BLOS-em. Pozbieram pomiary do kupy i przedstawię Wam pod dyskusję. Na tą chwilę po tylko kilku kilometrach z BLOS-em mogę powiedzieć tyle: REWELACJA!! najważniejszy efekt to brak "turbodziury" i ogólnie płynniejsza praca silnika. Z czasem okaże się jak to będzie dalej działać i jak zmieni się spalanie. Co do montażu: oryginalna rura dolotu pasuje średnicą pod BLOS-a, a odmę warto wyprowadzić przed BLOS-a żeby nie zassało nam przypadkiem gazu do wnętrza silnika i nie wybuchło. To na razie tyle, w razie pytań chętnie odpowiem. Edytowane 10 Grudnia 2013 przez tymoch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tymoch Zgłoś #2 Napisano 14 Stycznia 2014 Po około miesiącu jeżdżenia, kilku trasach, mogę powiedzieć śmiało: MONTOWAĆ!! Skutków ubocznych żadnych, spalanie pozostało na tym samym poziomie, skład spalin odrobinę lepszy zwłaszcza pod obciążeniem. Przyspieszenie może jakoś dramatycznie się nie poprawiło, ale auto żwawiej i od razu reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Przyspieszenie jest płynne przez cały zakres obrotów- jak dla mnie rewelacja. Dla mnie największym plusem jest ogromna poprawa elastyczności, wreszcie wyprzedzanie jest przyjemnością, a nie planowaniem bitwy o Ardeny. Często jeżdżę w góry i tu też zmiana zdecydowanie in plus jeśli chodzi o jazdę pod górę, zniknęła przypadłość II gen. czyli obroty spadają poniżej 2000 i auto słabnie jak astmatyk na maratonie. Tak więc reasumując- polecam montaż, na nowo pokochacie jazdę swoim Passerati Do końca miesiąca będę miał wydruki z hamowni i wrzucę je tutaj dla ciekawskich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek_k1991 Zgłoś #3 Napisano 14 Stycznia 2014 milem calibre z 96r 2.0 16v na blossie sciagnalem ja z wloch, polecam blossa nie ma roznicy pb a lpg, zadnych strzalow pierdzenia itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tymoch Zgłoś #4 Napisano 19 Stycznia 2014 Koniec teoretycznego pitu-pitu. Czas na konkrety. Zgodnie z obietnicą wrzucam wykresy z hamowni 1. Mieszalnik, BRC JUST Junior, zasilanie benzyną 2. Mieszalnik, BRC JUST Junior, zasilanie LPG 3. BLOS, zasilanie beznyną 4. BLOS, zasilanie LPG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jolek Zgłoś #5 Napisano 23 Stycznia 2014 graty tymoch fajne porownanie, brakuję tylko pomiaru całkowicie bez instalacji gazowej czyli z ori dolotem, ciekawy jestem jak by to wyglądało, też miałem dawno dawno temu blosa, chyba w 2008r i też pierwotnie 2gen auto Golf MK3 GTi motor 2.0 116ps ADY, znaczących przyrostów mocy nie było... ale Twoje dane wykazują, że moc i nm, się poprawiają znacząco, głównie przez to, że średnica dolotu jest większa na blosie i nie ma tak dużej zwężki w przypadku krokowego od lpg lub śruby w jeszcze starszych instalkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biskup2k Zgłoś #6 Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Jeszcze po internecie krąży wykres z hamowni BMW 525 E34 z mikserem i bez. Jak pisze Nikodem znany z for BMW oraz lpg-f, mikser był z otworem 36mm a na gazie z mikserem powinno mieć większą moc. Winna była regulacja gazu albo za mały parownik. Edytowane 8 Maja 2014 przez biskup2k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach