Skocz do zawartości
tymoch

II generacja[BRC] vs. BLOS - ostateczna rozgrywka

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Passat 1.8 ABS z trzyletnią instalacją II gen. BRC Just Junior. Regularnie serwisowany, nie żaden szrotwagen.

 

Jak wszyscy wiemy silniki 1.8 ABS są wręcz stworzone do montażu instalacji LPG. Proste, niewysilone i trwałe. Najczęściej montowana, i słusznie, jest instalacja II generacji. Nie zamula jakoś strasznie silnika, jest prosta i tania. Do ideału jednak trochę jej brakuje. Główną wadą jest ospała reakcja na wciśnięcie pedału gazu, zwłaszcza poniżej 2000 obr/min. efekt porównywalny do turbodziury w doładowanych silnikach diesla. Stwierdziłem że winę za to ponosi opóźnienie generowane przez centralkę sterującą gazu i silniczek krokowy. Poszperałem trochę w sieci i okazało się, że nikt na poważnie nie sprawdził różnicy pomiędzy II generacją, a BLOS-em. Akurat szukałem tematu do pracy inżynierskiej i uznałem, że jest to świetna okazja do sprawdzenia, który system zasilania jest lepszy i jak duże są różnice w osiągach.

 

W tej chwili mam już pomiary z hamowni z zamontowaną instalacją II gen. i dziś zamontowałem BLOS-a. W przyszłym tygodniu jadę na pomiar z zamontowanym BLOS-em. Pozbieram pomiary do kupy i przedstawię Wam pod dyskusję.

 

Na tą chwilę po tylko kilku kilometrach z BLOS-em mogę powiedzieć tyle: REWELACJA!! najważniejszy efekt to brak "turbodziury" i ogólnie płynniejsza praca silnika. Z czasem okaże się jak to będzie dalej działać i jak zmieni się spalanie.

 

Co do montażu: oryginalna rura dolotu pasuje średnicą pod BLOS-a, a odmę warto wyprowadzić przed BLOS-a żeby nie zassało nam przypadkiem gazu do wnętrza silnika i nie wybuchło.

 

To na razie tyle, w razie pytań chętnie odpowiem.

Edytowane przez tymoch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po około miesiącu jeżdżenia, kilku trasach, mogę powiedzieć śmiało: MONTOWAĆ!! Skutków ubocznych żadnych, spalanie pozostało na tym samym poziomie, skład spalin odrobinę lepszy zwłaszcza pod obciążeniem. Przyspieszenie może jakoś dramatycznie się nie poprawiło, ale auto żwawiej i od razu reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Przyspieszenie jest płynne przez cały zakres obrotów- jak dla mnie rewelacja. Dla mnie największym plusem jest ogromna poprawa elastyczności, wreszcie wyprzedzanie jest przyjemnością, a nie planowaniem bitwy o Ardeny. Często jeżdżę w góry i tu też zmiana zdecydowanie in plus jeśli chodzi o jazdę pod górę, zniknęła przypadłość II gen. czyli obroty spadają poniżej 2000 i auto słabnie jak astmatyk na maratonie.

 

Tak więc reasumując- polecam montaż, na nowo pokochacie jazdę swoim Passerati :)

 

Do końca miesiąca będę miał wydruki z hamowni i wrzucę je tutaj dla ciekawskich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

milem calibre z 96r 2.0 16v na blossie sciagnalem ja z wloch, polecam blossa nie ma roznicy pb a lpg, zadnych strzalow pierdzenia itp. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koniec teoretycznego pitu-pitu. Czas na konkrety. Zgodnie z obietnicą wrzucam wykresy z hamowni :)

 

1. Mieszalnik, BRC JUST Junior, zasilanie benzyną

passat 1 benz mieszalni.jpg

 

2. Mieszalnik, BRC JUST Junior, zasilanie LPG

passat 1 lpg mieszalnik.jpg

 

3. BLOS, zasilanie beznyną

passat blos benzyna.jpg

 

4. BLOS, zasilanie LPG

passat lpg blos.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

graty tymoch fajne porownanie, brakuję tylko pomiaru całkowicie bez instalacji gazowej czyli z ori dolotem, ciekawy jestem jak by to wyglądało, też miałem dawno dawno temu blosa, chyba w 2008r i też pierwotnie 2gen auto Golf MK3 GTi motor 2.0 116ps ADY, znaczących przyrostów mocy nie było... ale Twoje dane wykazują, że moc i nm, się poprawiają znacząco, głównie przez to, że średnica dolotu jest większa na blosie i nie ma tak dużej zwężki w przypadku krokowego od lpg lub śruby w jeszcze starszych instalkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze po internecie krąży wykres z hamowni BMW 525 E34 z mikserem i bez. Jak pisze Nikodem znany z for BMW oraz lpg-f, mikser był z otworem 36mm a na gazie z mikserem powinno mieć większą moc. Winna była regulacja gazu albo za mały parownik.

 

bmw_gaz.jpg

Edytowane przez biskup2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności