Wojti77 Zgłoś #21 Napisano 20 Grudnia 2013 No i czujnik wymieniony:) Koszt czujnika 25zł, choć w salonie VW chcieli za niego 80zł (czyste zdzierstwo). Czas wymiany ok. 15 min. Błędu nie wyświetla, zobaczymy jak będzie się zachowywał. Mam nadzieje że to on był niesprawny i po wymianie jest problem z głowy:) Poniżej fotka gdzie szukać czujnika w samochodzie:) Niebieska obwódka pokazuje miejsce przez które łatwo się dostać, aby wysunąć czujnik poza atrapę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojti77 Zgłoś #22 Napisano 20 Grudnia 2013 (edytowane) Tylko że przy okazji tego czujnika pojawił mi się inny błąd, lewy środkowy przedni czujnik parkowania nie działa, a zatem wyłączyło mi całkiem wszystkie czujniki parkowania:( Połączenie sprawdziłem, dobrze jest wpięty. A po wykasowaniu błędu wygląda jakby było OK, działa przed 3s i znów wywala błąd. brrr Czyżby się uszkodził, czy ma on coś wspólnego z czujnikiem temperatury? Edytowane 12 Stycznia 2014 przez Wojti77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojti77 Zgłoś #23 Napisano 5 Stycznia 2014 No i czujnik wymieniony:) Koszt czujnika 25zł, choć w salonie VW chcieli za niego 80zł (czyste zdzierstwo). Czas wymiany ok. 15 min. Błędu nie wyświetla, zobaczymy jak będzie się zachowywał. Mam nadzieje że to on był niesprawny i po wymianie jest problem z głowy:) No i na problem zniknął po wymianie. Jeździłem dość dużo po naprawie, różne były warunki pogodowe. No i żadnych problemów, temperatura wskazywana idealna z otoczeniem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #24 Napisano 12 Czerwca 2014 Pytanie moze i glupie ale jak to ustrojstwo wymienic bo przez szczeliny w kratce sie nie przecisne a odkrecajac 2 srubki te pod tablica wyjac kratki sie nie da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #25 Napisano 12 Czerwca 2014 2 srubki te pod tablica wyjac kratki sie nie da da się da - mocno pociągnij do siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #26 Napisano 12 Czerwca 2014 a pozniej bedzie "ja tylko pociagnal" ale skoro sie da to jutro pociagne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #27 Napisano 12 Czerwca 2014 te dwie śruby co trzymają dół grilla odkręcasz torxem,reszta na wcisk - zderzak najpierw umyj - kratka mocno trzyma na naczepach i przy wyciąganiu może go zarysować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojti77 Zgłoś #28 Napisano 14 Czerwca 2014 Widzę małe problemy z czujnikiem temperatury zewnętrznej, jakby ktoś szukał pomocy to zapraszam do linku http://forum.vw-passat.pl/threads/138502-Czujnik-temperatury-zewn%C4%99trznej-Passat-b6 walczyłem z tym całkiem niedawno, ze skutkiem bardzo dobrym:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trinyty2 Zgłoś #29 Napisano 27 Listopada 2014 Nie wiem czy tu pisać ale zaryzykuje.Mam pytanie jak pokazuje mi temp. na zewnątrz 4stopnie to jest dźwięk podobny do nie zapiętych pasów .Co to może być???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #30 Napisano 27 Listopada 2014 Ostrzega Cię o gołoledzi na jezdni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trinyty2 Zgłoś #31 Napisano 27 Listopada 2014 aha no spoko ale to jest jakoś ustawione na 4 stopnie ?? mógłbyś mi to wytłumaczyć jak to działa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #32 Napisano 27 Listopada 2014 Działa tak. Jedziesz autem, masz 5 stopni, temp. spada na 4 stopnie i jest gong, aby Cię poinformować o możliwości gołoledzi. Jak włączasz zapłon i masz temp. poniżej 4 stopni, to gongu nie ma. Gong tylko brzmi, jak temp. spadnie w czasie jazdy poniżej 4 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trinyty2 Zgłoś #33 Napisano 27 Listopada 2014 ok Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateeusz16 Zgłoś #34 Napisano 12 Marca 2015 Witam Czy miał ktoś taki problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej, że zawyża o 2-3 stopnie.(dokładnie o 2,5). Nadmieniam iż czujnik został już raz wymieniony i jest nadal ten sam problem. Czy można gdzieś skalibrować ten czujnik programowo. Nie jest jest to duża odchyłka od normy ale przy temperaturach -1 on pokazuje + 2 kiedy na szybach jest szron. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #35 Napisano 12 Marca 2015 w sobote przeczyscilem swoj bo przeklamywal o 5 stopni, wyjalem wyczyscilem styki ze sniedzi i wszystko smiga jak nalezy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #36 Napisano 12 Marca 2015 Witam, odnośnie czujnika temp zewnętrznej to i ja u siebie z tym walczyłem. U mnie w CC z 10r chodziło bardziej o to aby nie pokazywał temperatury poniżej 5 stopni. Jak było poniżej to automatycznie po odpaleniu włączało się webasto i nie da się go wyłączyć przyciskiem na klimatroniku, co więcej webasto chodzi a przycisk nie świeci, wyłącza się dopiero jak temp. silnika osiągnie ok. 80 stopni na desce. A do pracy mam 3 km. Włączało się niepotrzebnie. Nie da się chyba zmienić kodowania webasta bo już w nie wchodziłem i nie ma tam opcji związanej z temp. zewnętrzną. No więc schemat i patrzę że przewody do czujnika idą prosto z licznika. Znalazłem które to są przewody przy liczniku, miernikiem dla pewności sprawdziłem przejście licznik do kostki w zderzaku. Pod ręką kilka oporników i mały przełącznik. Podpiąłem się równolegle z opornikiem i przełącznikiem. Teraz temperaturę mam zawyżoną o wartość tego opornika i pokazuje mi więcej o jakieś 10 stopni niż ta która jest na zewnątrz, jak były większe mrozy miałem podpięty większy opornik,wszystko mam na suficie małego schowka po lewej przy kierowcy. Jak już silnik jest gorący to mogę sobie przełączyć w czasie jazdy i temperatura spada do tej na zewnątrz. Żadnych błędów nie ma bo obwód nie jest rozłączany. Przełącznikiem tylko dołączam dodatkowy opór. Webasto mogę sobie załączyć z pilota lub zaprogramować na liczniku, wszystko działa jak działało tyle że nie odpala się jak tylko jest chłodniej i co chwilę. Odnośnie czujnika temp. zewn. stwierdziłem jeszcze że inaczej jest sterowane ogrzewanie kabiny jak oszukam czujnik i dodam te kilka stopni. Trzeba ustawić wyższą temperaturę aby było cieplej jak wcześniej. Klimatronik pomimo że chyba ma czujnik temperatury powietrza wpadającego do wnętrza to jeszcze patrzy na czujnik w zderzaku i też nim się sugeruje lub patrzy tylko na niego. Myślę że jak co niektórym wariuje czujnik temp. zewn. to i ogrzewanie lub chłodzenie wewnątrz też nie działa jak powinno. Odnośnie ciepła wewnątrz to dołożyłem sobie jeszcze nagrzewnicę elektryczną tą na canie i też załącza się poniżej 5stopni automatycznie. Może komuś coś podpowiedziałem. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateeusz16 Zgłoś #37 Napisano 15 Marca 2015 Bardzo dziękuje za podpowiedź W takim razie może być gdzieś opór na przewodzie, będę walczył dalej tylko szkoda że nie można tego czujnika skalibrować bo oświetlenie przy nogach mogę sobie w procentach zwiększać to takiego czujnika nie można. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateeusz16 Zgłoś #38 Napisano 16 Marca 2015 Odnośnie ciepła wewnątrz to dołożyłem sobie jeszcze nagrzewnicę elektryczną tą na canie i też załącza się poniżej 5stopni automatycznie. Może komuś coś podpowiedziałem. Pozdrawiam. Ja niby ma pakiet zimowy gdy jest poniżej 5 stopni to jak odpalę zimny silnik to dmucha mi po 1 min ciepłym pow. ale nie wiem czy mam nagrzewnicę czy inne ustrojstwo. W poprzednim samochodzie miałem elektryczną nagrzewnicę i super działa. W zimnie należy tylko ustawić tem. na max i ogrzewanie przedniej szyby i automatycznie włącza się nagrzewnica. A może masz jakieś linki do twojej elektrycznej nagrzewnicy lub numer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #39 Napisano 16 Marca 2015 (edytowane) Ja dokładałem sobie nagrzewnicę o nr. 1K0 963 235 E . Jeszcze jak nie byłem tu zalogowany to sugerowałem się tym linkiem http://forum.skodaclub.pl/zts-octavia-mk2/tutorial-monta-nagrzewnicy-elektrycznej-t9293.html Tylko na końcu jest napisane że niby econ wyłącza ogrzewanie. Ja mam econ non stop, nie korzystam z klimatyzacji i mam zawsze ustawione na górę i dół. Nie trzeba włączać tylko na szybę. Gdybym miał tylko na nogi też by chodziło. Jak chcesz sprawdzić czy ją masz zamontowaną to przeskanuj kompem auto i będziesz widział czy masz sterownik 7D . A jak nie masz kompa to w cieplejszy dzień (powyżej 5 st.) jak odpalisz auto i będzie chodził na wolnych obrotach z wyłączoną klimą przekręcaj temp. na maxx i minimum. Tak jak pisałem wyżej, sprawdź po obciążeniu silnika i spalaniu chwilowym. Ale sam fakt że już po minucie ciepłe leci sugeruje że ją masz. Silnik jeszcze jest zimny a webasto jeszcze by na tyle wody nie podgrzało. Gdzieś czytałem że niby czuć takie powietrze jakby z farelki... tego nie odczułem. Pozdrawiam. Aaa i w tym wątku opisałem wszystko : http://forum.vw-passat.pl/threads/105771-dodatkowe-ogrzewanie-elektryczne/page3 post 45 [h=1][/h] Edytowane 16 Marca 2015 przez BociekCC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateeusz16 Zgłoś #40 Napisano 17 Marca 2015 Na "ale drogo" znalazłem nagrzewnicę 1K0 963 235 G za 100,- PLN i gdyby się okazało że jej nie mam to wtedy sobie to zamontuje. Ja w swoim nie mam klimatronika. U mnie jak chcę aby wiało ciepłem to muszę ogrzewanie dać na max i automatycznie włącza się klima, ale jak ja wyłączę to też wieje ciepłem gdzieś po około 1-3 min. W zimie to lepiej się czuje, że ciepło grzeje tak jak z farelki, ale to jest chyba sterowane przez moduł silnika. Poszukam wizualnie i programowo. Dzięki za pomoc w rozwiązaniu dwóch problemów. Przydało by mi się jeszcze jakiś ściąga, schemat jak biegną kable do czujnika temperatury zew. aby zidentyfikować gdzie jest problem. Jeżeli masz to proszę to prześlij. W tej marce jestem dopiero od niedawna. Przyczyną może jak pisał "Orson" przeczyszczenie styków albo przełamane kable, lutowane kabelki lub inne ustrojstwo. Jeżeli ty opornikiem zwiększyłeś temperaturę to ja muszę sobie załatwić zmniejszenie. Teraz jest różnica 3,5 a było 2,5 stopnia. - - - - - aktualizacja - - - - - . Klimatronik pomimo że chyba ma czujnik temperatury powietrza wpadającego do wnętrza to jeszcze patrzy na czujnik w zderzaku i też nim się sugeruje lub patrzy tylko na niego. Myślę że jak co niektórym wariuje czujnik temp. zewn. to i ogrzewanie lub chłodzenie wewnątrz też nie działa jak powinno. Odnośnie ciepła wewnątrz to dołożyłem sobie jeszcze nagrzewnicę elektryczną tą na canie i też załącza się poniżej 5stopni automatycznie. Może komuś coś podpowiedziałem. Pozdrawiam. Po przekroczeniu 5 stopni a fizycznie było 2 stopnie ogrzewanie liczyłem dopiero na ciepły silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach