Skocz do zawartości
polonez15

Montaż ASR do silników na pompie wtryskowej - RELACJA

Rekomendowane odpowiedzi

Foto

 

WP_20150430_012.jpg

 

brakujace piny powinny byc u góry po lewej a w tej pompie ich brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj numer sterownika a najlepiej foto całej naklejki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brakujace piny powinny byc u góry po lewej a w tej pompie ich brak

Ta pompa nie ma ASR ,to zwykła pompa ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale na to wygląda, że były te same numery pomp ale z innymi sterownikami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WP_20150507_002.jpg [ATTACH=CONFIG]131627[/ATTACH]

 

 

wychodzi na to ze nie trafiłem we właściwą pompę

 

edit:

 

przegladalem dzisiaj allegro w poszukiwaniu pompy i nie znalazłem żadnej 8e0 614 111 wśród tych które były ze zdjęciem wtyczki która by miała piny od can. Marcinie czy Marku moglibyście zweryfikować czy aby na pewno ten numer jest z asr?

 

pzdr i dzięki za pomoc

WP_20150507_003.jpg

Edytowane przez symeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na czarnym sterowniku też są numery prawdopodobnie od dołu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Potrzebuję wsad 038906012BL z działającą kontrolką tempomatu.

Wszystkie wsady w necie mają S/W 352254.

Potrzebuję inne (wyższe S/W).

Pozdrówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, potrzebowałbym schematy z ELSY (w PDF) - ABS z EDS oraz ABS z EDS + ASR od października 2000, czyli poliftowy.

Z góry dzięki

 

PS. Skoro z tym samym numerem pompy "111" mogły być sterowniki z ASR lub bez, to wiadomo jakie numery sterowników na pewno są z ASR?

Czy mając pompę ABS z EDS można by wtedy przełożyć sam sterownik z ASR bez konieczności wymiany hydrauliki?

Edytowane przez cardriveros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak cos ja mam passata fl z esp i asr jesli potrzebne jakies nry to pytaj smialo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak cos ja mam passata fl z esp i asr jesli potrzebne jakies nry to pytaj smialo.

Ja mam już schemat ABS/EDS/ASR/ESP a właśnie potrzebuję ABS/EDS oraz ABS/EDS/ASR dla FLa.

Jeśli by ktoś miał to byłbym wdzięczny za udostępnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam już schemat ABS/EDS/ASR/ESP a właśnie potrzebuję ABS/EDS oraz ABS/EDS/ASR dla FLa.

Jeśli by ktoś miał to byłbym wdzięczny za udostępnienie.

Kolego.

Piszesz bardzo ogólnikowo ,napisz po prostu co zamierzasz zrobić.

System ABS/ASR/EDS

1.ABS wiadomo o co chodzi

2.ASR system zapobiegający kręceniu kół przy ruszaniu (zapobiega "buksowaniu" przeciwległego koła dohamowując go i ogranicza obroty silnika do 3tys/min).

3.EDS to jest ASR działający na tylne koła dla systemu 4 motion ,czyli elektroniczna blokada dyfru.W VW po prostu działa jak ASR na tyne koła. Dohamowuje kręcące koło.

Jeżeli nie masz 4x4 ,4-motion to EDS cie nie dotyczy.

Odnośnie schematu ,jest taki sam jak przed liftem.Dochodzi tylko podłączenie magistrali CAN.

Między ABS i ASR/EDS masz różnice we wpięciu czujnika abs bodajże prawego koła i to dotyczy przed i po lifta.

 

ESP ,to inna bajka .

Tu na przełomie 99/00 były dwie wersje instalacji.

1.Osobna pompa ESP + Osobny sterownik + dodatkowa pompa podciśnienia.

2.Obecnie stosowane rozwiązanie na pompie ATE ,czyli wszystko w pompie ESP.

Oczywiście dla ESP dla każdej z w/w wersji dochodzą czyjniki:

1.skrętu kierownicy (+ inny zwijacz)

2.Przeciążenia poprzecznego i wdłużnego (przechyłu).

Oczywiście wiązki ,inny soft w ECU i Kodowanie.

 

Napisz co chcesz zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam już schemat ABS/EDS/ASR/ESP a właśnie potrzebuję ABS/EDS oraz ABS/EDS/ASR dla FLa. Jeśli by ktoś miał to byłbym wdzięczny za udostępnienie.

Kolego.

Piszesz bardzo ogólnikowo ,napisz po prostu co zamierzasz zrobić.

System ABS/ASR/EDS

1.ABS wiadomo o co chodzi

2.ASR system zapobiegający kręceniu kół przy ruszaniu (zapobiega "buksowaniu" przeciwległego koła dohamowując go i ogranicza obroty silnika do 3tys/min).

3.EDS to jest ASR działający na tylne koła dla systemu 4 motion ,czyli elektroniczna blokada dyfru.W VW po prostu działa jak ASR na tyne koła. Dohamowuje kręcące koło.

Jeżeli nie masz 4x4 ,4-motion to EDS cie nie dotyczy.

Odnośnie schematu ,jest taki sam jak przed liftem.Dochodzi tylko podłączenie magistrali CAN.

Między ABS i ASR/EDS masz różnice we wpięciu czujnika abs bodajże prawego koła i to dotyczy przed i po lifta.

 

ESP ,to inna bajka .

Tu na przełomie 99/00 były dwie wersje instalacji.

1.Osobna pompa ESP + Osobny sterownik + dodatkowa pompa podciśnienia.

2.Obecnie stosowane rozwiązanie na pompie ATE ,czyli wszystko w pompie ESP.

Oczywiście dla ESP dla każdej z w/w wersji dochodzą czyjniki:

1.skrętu kierownicy (+ inny zwijacz)

2.Przeciążenia poprzecznego i wdłużnego (przechyłu).

Oczywiście wiązki ,inny soft w ECU i Kodowanie.

 

Napisz co chcesz zrobić.

 

Ja mam fabrycznie ABS z EDS w ośce 1.8T [FL]. Po przeczytaniu tego wątku doszedłem do wniosku, że do rozbudowy o funkcję ASR być może wystarczy wymiana samego sterownika, bez hydrauliki pompy i doprowadzeniu 3 kabelków (2 CAN, 1 sterowanie). Na schemaciku chciałem sobie sprawdzić, czy poza brakujacymi kabelkami są jakieś inne różnice w połączeniach (być może tak jak piszesz np. w czujniku ABS...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po przeczytaniu tego wątku doszedłem do wniosku, że do rozbudowy o funkcję ASR być może wystarczy wymiana samego sterownika, bez hydrauliki pompy i doprowadzeniu 3 kabelków (2 CAN, 1 sterowanie)

 

Do podłączenia potrzebujesz

1.Jeden przewód do zegarów (kontrolka ASR)

2.Jeden przewód do wyłącznika ASR

Masz polifta ,więc CAN (2 przewody) masz na 100%.

 

Dla aut z <2000r potrzebne są 4 kable.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oprócz tego trzeba jeszcze zamienić piny we wtyczce od sterownika ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do podłączenia potrzebujesz

1.Jeden przewód do zegarów (kontrolka ASR)

2.Jeden przewód do wyłącznika ASR

Masz polifta ,więc CAN (2 przewody) masz na 100%.

 

Dla aut z <2000r potrzebne są 4 kable.

 

Mam schemat ABS z EDS z polifta (czyli dokładnie taki jak u mnie), ale sprawdzałem to we wtyku również - nie ma fizycznie kabli, czyli komunikacji CAN z tym sterownikiem. Kable do dołożenia.

 

 

oprócz tego trzeba jeszcze zamienić piny we wtyczce od sterownika ABS

 

Dlatego potrzebuję schemat, żeby wiedzieć co z czym mam spiąć....

 

Dziękuję za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz CAN ,to masz we wtyczce tylko dwa rzędy pinów.

Dla ASR jest jeszcze trzeci rząd (jest krótszy).

Tam właśnie jest CAN ,Klawisz i zegary.

Myślę że z Twojego planu nic nie będzie.

W pompach z "ubogą" złączką były da rzędy elektrozaworów czyli 8 sztuk.

W pompach z obsługą dodatkowych funkcji było (nie pamiętam) 12 ,lub 16 elektrozaworów.

W skrócie sama elektronika moim zdaniem nie podejdzie.

I jeszcze jedno... Masz Bosch czy ATE?

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W pompach z "ubogą" złączką były da rzędy elektrozaworów czyli 8 sztuk.
jak miał abs z eds to miał 12 elektrozaworów. według mnie jak wymienisz sterownik to powinno się udać.

 

tutaj masz schemat asr rocznik 2001

VW PASSAT 2001 wcześne.pdf

VW PASSAT 2001.pdf

Edytowane przez tylas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli nie masz CAN ,to masz we wtyczce tylko dwa rzędy pinów.

Dla ASR jest jeszcze trzeci rząd (jest krótszy).

Tam właśnie jest CAN ,Klawisz i zegary.

Myślę że z Twojego planu nic nie będzie.

W pompach z "ubogą" złączką były da rzędy elektrozaworów czyli 8 sztuk.

W pompach z obsługą dodatkowych funkcji było (nie pamiętam) 12 ,lub 16 elektrozaworów.

W skrócie sama elektronika moim zdaniem nie podejdzie.

I jeszcze jedno... Masz Bosch czy ATE?

 

Marku,

Dzięki za aktywność w temacie :-)

 

Nie mam w sterowniku tego rzędu 27-31, tak jak symeks pokazał na zdjęciu w poście #25

EDL_PINOUT.jpg

Wersja z EDS ma komplet elektrozaworów (12 sztuk), ale nie ma komunikacji CAN z ECU silnika.

Rozbudowa EDSu o ASR, to jak dobrze rozumiem, właśnie dodatkowe sterowanie (organicznie) mocą silnika, która dzięki temu połączeniu po CAN może być realizowana. Sam EDS to ta "elektroniczna szpera" realizowana poprzez przyhamowywanie kół (w mojej ocenie nie działa to jakoś rewelacyjnie...).

Pompa ABS/EDS jest BOSCHa, układ hamulcowy i pompa hamulcowa ATE.

 

jak miał abs z eds to miał 12 elektrozaworów. według mnie jak wymienisz sterownik to powinno się udać.

 

tutaj masz schemat asr rocznik 2001

VW PASSAT 2001 wcześne.pdf

VW PASSAT 2001.pdf

 

Dzieki :-)

Edytowane przez cardriveros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprościej wykręcić sterownik z pompy ABS i policzyć cewki.

Nic się nie wyleje i nie zapowietrzy.

Nawet bez sterownika można jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności