Skocz do zawartości
sebos

TPMS - z czujnikami - montaż

Rekomendowane odpowiedzi

Na trzeciej i czwartej stronie...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wspominałem moj elektronik, którego uważałem z eksperta nie podołał naprawie modułu życząc mi szczescia w poszukiwaniach kogos kto będzie w stanie go naprawić... 

Po udanej naprawie swojego modułu kolega @ryger podjął wyzwanie . Pomimo tego, że mój moduł był w naprawdę złym stanie i nawet kilka kondensatorow odpadło od sniedzi, udało sie i po jego naprawie moduł smiga jak nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze w Passatach 10lat +,  usterka z tym modułem to pewniak :)

Też mi się przytrafiła permanentnie świecąca kontrolka systemu monitowania ciśnienia opon.

VCDS-  w Gateway był błąd  brak komunikacji z modułem.

Dzięki temu wątkowi też udało mi się reanimować moduł.

W moim przypadku skorodowało doszczętnie przyłącze "+" do płytki

Płytka przed

trochę rzeźby i można się cieszyć przywróceniem działania TPMS-a :)

Płytka po naprawie

Szczególne podziękowania dla użytkownika  @ryger za cenne informację które się bardzo przydały w naprawie.

Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a gdzie znajduje się ten moduł od tpms? Bo mi go też wywaliło i nie wiem gdzie się znajduje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu pod zderzakiem, jak zajrzysz to widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

Padł mi któryś z czujników TPMS.

VCDS pokazuje błąd 

01521 - Czujnik ciśnienia w oponach

               004-- Brak Sygnału/Brak komunikacji.

 

 

Czy sam mogę w jakiś sposób namierzyć, sprawdzić który to czujnik, czy tylko wulkanizacja i tester do czujników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w bloki pomiarowe (Measuring Value Blocks), tam sprawdzisz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Która grupa o tym mówi? Przepatrzyłem wszystkie.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grupa 65-Tire Pressure

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem dziś moduł kontroli ciśnienia 3AA 907 273 B. Wykodowałem 4C bo był, zaznaczyłem 65, komunikacja jest, błędów brak. W 03 ABS dodałem do kodowania +1024, jak podpowiada instrukcja. Przyjęło elegancko.

W kołach nie mam jeszcze czujników, także narazie nie sprawdziłem komunikacji moduł - czujniki.

Ale pytanie teraz jest takie, dlaczego po zmianie kodowania pompy ABS wywala błąd Usterka Start/Stop. To, że nie działa to mi nie przeszkadza bo i tak mam wyłączony, tylko chodzi o sam fakt wywalania komunikatu, co go boli z tym start/stopem ? Kiedyś już ktoś pisał, że miał taką sytuację, ale żadnej odpowiedzi nie uzyskał.

I do tego wszystkie, po zakodowaniu 65 w CANie 19, w 19 wywala błąd sterownik zakodowany nieprawidłowo 1044. Pojawił się po kodowaniu 65. W innych modułach 03, 17, 09, 65, 46, błędów brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zima18 Jeżeli montujesz antenę to masz tylko zakodować w gateway 65 i w liczniku tpms a wszędzie indziej masz mieć wykodowane bo jest to zbędne i może się gryźć. Sam już zimę przejeździłem na antenie 5q0 flashowanej na 3aa F i tylko się koduje antenę i licznik.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W blokach pomiarowych nie mam w żadnym kole wartości aktualnej. Czy to trzeba zrobić po przejechaniu się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.04.2021 o 22:44, robert_s napisał:

@zima18 Jeżeli montujesz antenę to masz tylko zakodować w gateway 65 i w liczniku tpms a wszędzie indziej masz mieć wykodowane bo jest to zbędne i może się gryźć. Sam już zimę przejeździłem na antenie 5q0 flashowanej na 3aa F i tylko się koduje antenę i licznik.

A masz opcję zapisania ciśnienia na nowo przy bezpośrednim pomiarze ? Bo przy pośrednim zamiast przycisku, miałem opcję kasowania/ustawienia ciśnienia za pomocą mfa, była taka pozycja, ustaw ciśnienie i "zapisz".

Teraz po aktywacji 65, w liczniku też jest zaznaczony któryś tam bit w którymś tam bajcie, wyświetliło mi komunikat żeby sprawdzić ciśnienie i zapisać na nowo, informacja na mfa w formie pisemnej, i do tego świeci się kontrolka od ciśnienia. Ciśnienie ustawione na 2.5, wymagane 2.5, na mfa w statusie pokazuje wszystko ok, myślałem że się przejadę, skuma że ciśnienie poprawione i samo się skasuje. No ale nie, cały czas po włączeniu zapłonu komunikat i kontrola, żeby ustawić i zapisać.

Tylko właśnie jak zapisać, bo skoro w statusie pokazuje ok to nie wiem w czym widzi problem ? Czy zostaje tylko podłączenie vcds'a i trzeba to robić komputerem ? 

Zdjęcie robione jeszcze przed kontrolką.

IMG_20210421_142704.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak, że nawet jak mi pokaże ze jest mało to wystarczy dopompowac i sama znika. Wykodowane z abs? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Wczoraj tak pogrzebałem trochę kompem i patrzę, że w absie pokazuje błąd od kontroli ciśnienia, i w nastawach podstawowych są informacje o ciśnieniu. Kontrolkę skasowałem przez nastawy w ABS, i co wyżej pisałem, że w absie kodowałem TPMS po założeniu modułu od ciśnienia, to właśnie zamiast kodować to powinienem wykodować (minus 1024), i wszystko będzie grało.

Czyli reasumując, po założeniu modułu kontroli ciśnienia, w Gatewayu trzeba odhaczyć 4C, zaznaczyć 65, w ABS'ie jeżeli była kontrola ciśnienia przez 4C odjąć od kodowania 1024, i jak Robert mówisz zaznaczyć w liczniku bodajże bajt 2 bit 2 (ale wydaje mi się, że to z automatu zaznacza się po dodaniu 65 w Gatewayu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.04.2021 o 12:38, zima18 napisał:

Ciśnienie ustawione na 2.5, wymagane 2.5,

Witam, pytanie,

To wymagane ciśnienie gdzie można skonfigurować? w vcds-e czy na zegarach jest jakaś procedura. U mnie domyślnie wymagane 2.8 i chciałem ustawić 2.6 bar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.8 może masz na pełnym obciążeniu ?

Cytat

 

Wprowadź kod bezpieczeństwa 01503 i przejdź do sekcji „Adaptacja”.

Kanał 5 wykrywa nacisk na koła przedniej osi przy pełnym obciążeniu.

Kanał 6 określa ciśnienie w kołach przedniej osi przy częściowym obciążeniu.

Kanał 7 wykrywa nacisk kół osi tylnej przy pełnym obciążeniu.

Kanał 8 wykrywa ciśnienie kół tylnej osi przy częściowym  obciążeniu.

Zalecane ciśnienie dla Twojego pojazdu jest podane na naklejce z tyłu klapki wlewu paliwa. Ciśnienie jest podawane jako liczba całkowita odpowiadająca ciśnieniu w barach * 10. Te. jeśli ciśnienie na osi wynosi 2,6 bara - napisz 26.

 

Chociaż tego nie sprawdzałem, także nie wiem czy działa.

Edytowane przez zima18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności