Skocz do zawartości
tomek1192

rurki z powietrza ze 130km w 101km

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Jakiś czas temu (przy zmianie przepływki) zauważyłem, że całe orurowanie, które idzie do filtra powietrza mam ze 130km wersji (dużo większa średnica).

Przepływkę także miałem z wersji 130km. Przy dodawaniu gazu po ok 1500-2000obrotów był dużo skok NM i samochód gwałtownie przyśpieszał, tylko przy dużych obrotach wpadał w tryb awaryjny i koniec jazdy.

Teraz mając orurowanie dalej ze 130km wersji i przepływkę z AVB samochód przyśpiesza dużo łagodniej, nie ma już takiego skoku jak wcześniej.

 

Czy mając taki zestaw jak ja (rury 130km i przepływka 101km) mam gorsze osiągi niż w standardowym AVB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak założyłeś rurę ze 130ps na przepływkę z 101 ? Tego moim zdaniem nie da się mieszać... przynajmniej bez rzeźby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

psss to aż takie są różnice myślałem, że tylko w oprogramowaniu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozatym nie da się przepływki ze 101ps zakręcić na box ze 130ps. Kolego pokaż fotki bo ktoś Ci głupot nagadał albo sam nie wiesz co masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam tylko wymieniony lizaczek.

Nie wiem co z logów wynikało, ale był po prostu jakiś błąd, który był spowodowany przepływką ze 130km wersji.

Teraz jest przepływka z AVB, błędu żadnego nie ma.

 

Pytam tylko, czy przy takim zestawie są jakieś różnice w dynamice jazdy, ale widzę, że chyba nie dostanę odpowiedzi :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego czym większy dolot tym lepiej. Turbo swobodniej zaciąga powietrze. Jednak przy seri..... może masz przyrost 2 hp i to jeszcze jak masz szczęście.

 

 

Przy dodawaniu gazu po ok 1500-2000obrotów był dużo skok NM i samochód gwałtownie przyśpieszał, tylko przy dużych obrotach wpadał w tryb awaryjny i koniec jazdy.

 

Szukał bym raczej problemów przy suszarce po tym zdaniu (zacięta geometria w położeniu max doładowania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego czym większy dolot tym lepiej. Turbo swobodniej zaciąga powietrze.

 

to działa w obie strony - przy serii zostałbym przy seryjnym dolocie, nie powiększając żadnych rur bo można odczuć zmiany na minus a nie na plus (w końcu ktoś mądrzejszy zaprojektował dolot z tą średnicą dla tego modelu)

 

Nie wiem co z logów wynikało, ale był po prostu jakiś błąd, który był spowodowany przepływką ze 130km wersji.

 

być może zakres odczytu był inny (np. szerszy) co dla samej mapy ECU dla AVB nie było już wartością w normie, tylko poza zakresem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zdania są podzielone :)

Wiem, że im większy dolot tym niby lepiej.

Ale to nie jest przecież takie proste, tak jak kolega wyżej zauważył.

 

W każdym razie dzięki za zainteresowanie, zostawiam to tak jak jest :)

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć ja moge dodać od siebie to iz tez w AVB zmieniłem lizak na od 130 i tak naprawde roznicy nie czułem tylko może moja podświadomość mówiła inaczej bo wartosci czytane z VAGA były podobne ale z tym ze w okolicy 1600-2000 czuc nagły przyrost to tak było na ori lizaku tak było na od 130 i obecnie Daron usunął mi przepływke i tez pozostało to odczucie choc troche delikatniejsze

Geometria napewno czysta bo turbo ma 10 tys i jest traktowane wg mnie odpowiednio jedene co mi chodzi po glowie to pompa vacu bo moja to nie szczesliwa LUK reanimowana niby wszystko działa OK bo hamulce po kilku naciśnięciach działaja nawet dobrze no może troche słabiej przy 4 hamowaniu ale i tak szukam nowej tylko wolał bym Boscha- niby mam na podmiane ale własnie Luka i jesli nic nie znajde to w ten tydzien podmienie i zobaczymyy bo nagły przyrost może byc powiazany z układem podciścnienia a dodam ze n 75 mam nowy ORI a dolot obecnie tez juz AWX komplet

Dodam tez ze AVF z 2004 rok nie chciał jechac na lizaku AVB 2001 rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie czyściłem EGR, więc może w jakimś stopniu zapchany zaworek był przyczyną nagłego kopa, a nie delikatniejszego przyśpieszania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie EGR istnieje tylko od oka ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności