Skocz do zawartości
Rosa

Żółta poświata / obrys / kropka org xenon

Rekomendowane odpowiedzi

[video=youtube_share;jkMyB30mTP8]

 

Jeszcze jeden filmik z moimi soczewkami.

Proszę oceńcie światełka :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

No to teraz mam dylemat czy EVOXR czy Koito FX-R 3.0......

 

Nagraj proszę filomik jak twoje FX-R 3.0 świecą będzie jakieś porównanie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda całkiem całkiem, mam tylko pytanie czy aby obie lampy a ustawione poprawnie również względem siebie? Pytam bo oglądając filmik widać cały czas jak by tylko jedna lampa świeciła.

Co do ilości światła przed samą maską można go ograniczyć wstawiając na stałe dodatkową przesłonę powyżej tej ruchomej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co ograniczać ilość światła, skoro po to się wstawia nie seryjne soczewki, żeby zwiększyć ilość światła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ta cała zabawa z soczewkami nie co mnie zaczyna przerażać. :hmm

Nie wiem czy odnosicie podobne wrażenie, ale w wyniku stosowania co raz to lepszych soczewek granica światłocienia staje się być co raz to drastyczniejsza.

Nie powiem że jest to złe, wręcz przeciwnie. Niestety efektem tego jest totalny brak widzenia czegokolwiek powyżej jej granicy świecenia.

Filmiki wyraźnie pokazują (w mojej ocenie) dyskomfort spowodowany np. bardzo niską ,,czytelnością,, znaków drogowych pow. 50-100m.

Dla kogoś kto bardzo dużo jeździ autem zapewne będzie to ogromną męczarnią dla oczu. :hmm

P.S. I tak jak zwrócił jeszcze uwagę Grzegorz na zbyt mocne doświetlenie przestrzeni zaraz przed autem proces ten dodatkowo będzie to pogłębiać.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cała ostatnia strona to jeden wielki OFFTOPIC.

Ponadto, odnośnie już poruszonego tematu, to proponowałbym skupić się na rzeczach takich jak spryskiwacze, spolerowana i bardzo klarowna szybka reflektora, sprawna regulacja silniczkami i poprawne ustawienie świateł.

A teksty typu

Nie chcę razić przy przyspieszaniu i ruszaniu z pod świateł.
to już czysta teoria spiskowa.

Jako użytkownik tych samych dróg (zakładam, że Kolega elmer83 nie jeździ tylko po lesie) wolałbym nie spotykać na co dzień takich eksperymentów na moim bezpieczeństwie.

Miejcie na uwadze, że porysowana szyba mocno rozprasza światło, tak samo jak brudne szkło reflektora.

I żadne żyroskopy i inne cuda nic na to nie poradzą.

 

Jeśli już świadomie modyfikujecie oświetlenie, to w pierwszej kolejności zadbajcie też o idealny stan szkła reflektorów.

Ponadto wystarczy światła opuścić przy załadowanym tyle i już nie trzeba się martwić o jadących z przeciwka.

Odnośnie żółtej poświaty, proponuję ewentualnie przyjrzeć się mocowaniu samego żarnika.

Gładkie szkła dużo pomagają i można je kupić właśnie w rzeczonym hidretrofit.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@vipereeek no właśnie ta bardzo wyraźna granica światło cienia tak jak pisałem strasznie denerwuje. Właśnie że względu na te znaki. Wcześniej miałem prazkowane soczewki i nie to takie drastyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do ilości światła przed samą maską można go ograniczyć wstawiając na stałe dodatkową przesłonę powyżej tej ruchomej.

Zgadzam się bo mnie to też denerwuje.

światło oślepia, ale z drugiej strony jak się mijam z innym autem to lepiej widzę prawą stronę.

 

 

Pytam bo oglądając filmik widać cały czas jak by tylko jedna lampa świeciła.

Jest całkiem dobrze. Górne linie tworzą jedną, przez co wygląda jak jedna:)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nie powiem że jest to złe, wręcz przeciwnie. Niestety efektem tego jest totalny brak widzenia czegokolwiek powyżej jej granicy świecenia.

Nie do końca bo światło także odbija się od jezdni oraz rozprasza się na kloszu. Po za tym Prawa strona jest mocno doświetlona, więc znaki widać ale nie aż tak bardzo:)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jeśli już świadomie modyfikujecie oświetlenie, to w pierwszej kolejności zadbajcie też o idealny stan szkła reflektorów.

Zgadzam się z tobą.

Ja mam zamienniki Depo, ale nowe, więc bardzo czyste i przeźroczyste.

Co do samopoziomowania to jak byś przeczytam wszystko to byś wiedział że nad tym też pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem dzisiaj kilka filmików jak u mnie to wygląda. Jakość nie powala, ale nie mam lepszego sprzętu żeby to nagrać :);)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tauka Brawo:) Wiem że u sąsiada trawa jest bardziej zielona, ale wydaje mi się że twoje świecą trochę lepiej:) Przede wszystkim masz mniejszy odstęp pomiędzy górną i dolną linie odcięcia:) Mnie denerwuje to że jak podniosę lampy by lewa strona świeciła dalej to prawa strona razi na zakrętach i nie równościach jak opuszczę to z lewej brakuje mi światła. Prawdopodobnie samochód z których pochodzą te soczewki są zamontowane wyżej w stosunku do ziemi nich w passacie. I dla tego jak kąt jest mniejszy to i światło się rozciąga na drodze.

 

Nowa Sól jest w sumie nie daleko:) Jak byś kiedyś przez Kostrzyn przejeżdżał to daj znać:) Zrobimy porównanie:)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurczę z filmików wynika czy jednak FXR lepiej świeca:) choć na długich zkolei hella lepiej:) sam już nie wiem które brac…moze u Ciebie kolego trzeba sie jeszcze regulacją pobawić…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak oglądając te filmy, to stwierdzam, że one i tak nie oddają jakości świecenia. Przynajmniej w moim przypadku. Na żywo jest lepiej. No i te długie, to na żywo duuuuużo lepiej niz na filmie.... A zresztą tak jak kolega napisał... i mnie sie wydaje że trawa u sąsiada bardziej zielona :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurczę z filmików wynika czy jednak FXR lepiej świeca choć na długich zkolei hella lepiej

Wydaje mi się że mój telefon po prostu gorzej nagrywa. Aczkolwiek myślę że linia odcięcia w FXR jest lepsza. Co do długich to ja właśnie dla tego wybrałem Hella. Jak porównasz FXR http://hidretrofit.pl/wp-content/uploads/2013/12/fx-r.jpg

z EVOX http://hidretrofit.pl/wp-content/uploads/2013/12/evoxr.jpg to zobaczysz że światło w FXR jest bardziej rozciągnięte, a w hella bardziej skupione w miejscu przejścia z dolnej na górną linie. Czyli światła drogowe są bardziej oświetlone.

Moim zdaniem w Hella Evox długie są aż za mocno:) Bo świeci jak w dzień:)

Co do FXR to znowu nie wiem jak z oświetlaniem znaków, bo u mnie dzięki temu że prawa linia jest wysoko widzę znaki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się wkurze to kupie jeszcze FXR bo ją w promocji:)

Tauka napisz proszę jakie maż żarówki?? Bo ja te chińskie 50%plus i powiem szczerze że działają lepiej niż oryginalne Philips

Edytowane przez elmer83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Osram xenarc 4350. Tyle że mam na nich dopiero koło 6 godzin nakręcone. W momencie filmu miały około 3.

Świeca bardziej na żółto w porównaniu do Chiny za 25 pln, ale mimo to światło jest nieporównywalnie lepsze jakościowo. Philipsy też miałem chwilę na próbę od kumpla i w porównaniu do Chiny też były lepsze. Dużo więcej światła dawały.

A co do zdjęć które wrzuciłeś to powiem szczerze że próbowałem zrobić taki efekt na ścianie i nie udało mi się uzyskać takiego idealnego odcięcia. Soczewka całkiem inaczej świeci w lampie.

Moim zdaniem nie ma sensu zmieniać, tym bardziej że i ile się nie mylę, to evox pasuje bez przeróbek, a fx-r będziesz musiał już pokombinować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam Osram xenarc 4350. Tyle że mam na nich dopiero koło 6 godzin nakręcone. W momencie filmu miały około 3.

Świeca bardziej na żółto w porównaniu do Chiny za 25 pln, ale mimo to światło jest nieporównywalnie lepsze jakościowo. Philipsy też miałem chwilę na próbę od kumpla i w porównaniu do Chiny też były lepsze. Dużo więcej światła dawały.

A co do zdjęć które wrzuciłeś to powiem szczerze że próbowałem zrobić taki efekt na ścianie i nie udało mi się uzyskać takiego idealnego odcięcia. Soczewka całkiem inaczej świeci w lampie.

Moim zdaniem nie ma sensu zmieniać, tym bardziej że i ile się nie mylę, to evox pasuje bez przeróbek, a fx-r będziesz musiał już pokombinować.

 

Ja ma chińskie ale nie za 25zl. Kupilem za 100zl w tym samym sklepie.co soczewki.

Co do idealnevo odciecia to nie uzyskasz jezeli klosz nie jest idealny. Pamietasz moje pierwsze fotki samej soczewki bez lampy? Kosmos, balem sie ze sa za mocne a teraz w lampie malo mi swiatla:-)

Szkoda ze nasze auta nie maja szklanych kloszy.

Ja zastanawiałem sie jeszcze nad takimi soczewkami.http://hidretrofit.pl/wp-content/uploads/rx350_cutoff.jpg

Podobne tez bardzo dobre.

Edytowane przez elmer83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta poświata o której piszesz wynika z obicia światła od powierzchni na które światło pada, a nie z blaszek w środku.

W tym celu właśnie kiedyś seryjne soczewki były prazkowane żeby światło rozproszyc w strefe cienia. A gładka soczewka powoduje właśnie zmniejszenie światła poza linia odcięcia, ale całkiem tego nie wyeliminujesz.

Palniki masz zapewne NexGen. Jakość nie oszukujmy się i tak jest daleka od philipsa czy osrama

A co lepsze jak przymierzałem do FX-R nexgena to okazało się, że coś nie pasuje w gniazdo i źle świeci.

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

126tomek coś dla ciebie:) [video=youtube_share;PdbRfxPSp5Y]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to co wszędzie oznaczasz jako wadę, że jest duża różnica miedzy dolną a górną linią to jak dla mnie nie wada, ale zaleta, bo przecież i tak ustawiasz to praktycznie na swój pas i na pobocze, więc możesz dalej doświetlić sobie te obszary, a lewa strona drogi świeci niżej przez to tak nie oślepiasz nadjeżdżających.

Druga sprawa z którą walczę, to jest drżenie światła. A mianowicie, przy jeździe po kostce brukowej, lub drogach ułozonych z płyt, albo nawet po mieście po podłużnych uskokach widzę jak snop światła na drodze drży.

Myślałem na początku że to lampy, ale nie mają żadnych luzów. Element do którego jest mocowana soczewka tez jest dosyć stabilny. Wychodzi na to że drży sam palnik, a bardziej jego szklane elementy świecące. Wnioskuje to z tego, że przetestowałem już kilka kompletów palników, i na każdym jest inny stopień tego drżenia. Najmniejszy był na najtańszych. Na osramie widać to dosyć mocno. Nie wiem, czy tez coś takiego zaobserwowałeś u siebie.

A jeszcze odnośnie palników, do doszedłem do wniosku, że oczywiście osram świeci najładniej z tych co miałem ( daje nawięcej światła) Ale w ocenie stosunek jakość, to najlepiej wypały żarniki za 25PLN/sztuka. Światła tez jest dość sporo, barwa całkiem fajna, no i nie szkoda jak poprzez użytkowanie na mieście, czyli częste zapalanie gaszenie (co jak wiadomo im szkodzi) któryś się spali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tauka masz rację pomyliłem się z RX350 one mają blaszkę. I ja właśnie je chciałem kupić. Masz jakieś zdanie o nich??

Masz też racje bo mam NextGen D2S 5500K +50%. Wiesz w porównaniu do Philipsa to są lepsze:) Do osram nie wiem. Szkoda mi kasy na nowe osramy:/ A jakie masz przetwornice? Bo teraz powstaje pytanie czy twoje soczewki są lepsze czy tylko twoje palniki są lepsze??:))))

 

Czy ktoś z oryginalnym systemem poziomowania może wrzucić filmik jak ten system działa podczas jazdy po nierównościach??

JA szukałem filmu w necie ale nie ma nic sensownego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym filmie teraz doskonale widać, że różnice w wysokości odcięć nie sa praktycznie żadne. Wynika to chyba tylko z tego jak sa lampy w aucie ustawione, pod jakim kątem padają na ziemie.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Czy ktoś z oryginalnym systemem poziomowania może wrzucić filmik jak ten system działa podczas jazdy po nierównościach??

Może załatwy ten temat raz na zawsze, że żaden system samopoziomowania nie działa podczas jazdy po nierównościach. On ma za zadane skorykować wysokośc lamp, podczas ich właczenia, po odpaleniu auta. Może jakieś nowsze koruguja to w czasie jazdy, ale na pewno nie jest to passat b5, czy nawet b6.

 

Jezeli masz te NextGen 5500 to na pewno jest troszkę jasniejszy niż moje osramy, bo wynika to z barwy. Osram ma bardzo dokladne i równe światło. Ale z kolei chińczyki które miałem oznaczone 4300 swieciły dużo bielej. Więc tak jak pisąłem. Stosunek jakość cena stawiam na te za 25PLN ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności