mr.ekko Zgłoś #1 Napisano 17 Listopada 2013 Witam kolegów w ostatnich dniach pojawił się dziwny problem z moim tiptronikiem. Objaw jest następujacy: po wrzuceniu R dochodzi do czegoś w stylu "slizgającego się sprzegła" co ciekawe problem nie występuje gdy auto postoi i jest zimne wtedy wsteczny normalnie się załącza i ciągnie bez problemu na dużym wzniesieniu ale wystarczy przejechac kilka kilometrów i zaczyna slizgać tak jakby olej się nagrzał i wtedy pojawiał się problem. Robiłem test na zimnym na zaciągnietym recznym i bez problemu cofał z zblokowanymi tylnymi kołami ( wiem ze tak nie wolno robić ). Reszta biegów działa bez problemu. Przeczytałem całą mase postów ale większość osób miała całkowity brak wstecznego a u mnie na zimnym działa. Czy ktoś miał podobną przypadłość ewentualnie orientuje się gdzie szukać przyczyny? Podobno jest to czesta przypadłość skrzyń 5hp19. Moje przypuszczenia są następujące: -Najmniej prawdopodobne to niski poziom oleju bądz zatkany filtr(jeszcze nie sprawdzałem) -uszkodzony bądz zblokowany elektrozawór -i opcja horror uszkodzony kosz biegu wstecznego (ale wtedy teoretycznie na zimnym byłoby to samo?) Na chwile obecną passat stoi bo boje się ewentualnych dalszych uszkodzeń czytałem o kosztach napraw tiptronika i opadła mi kopara musze to rozwiązać na własną rekę bo niestety nie jestem przygotowany na taki wydatek na zime:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #2 Napisano 17 Listopada 2013 dziurawy piston. Gęsty olej tak łatwo nie przecieka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.ekko Zgłoś #3 Napisano 17 Listopada 2013 (edytowane) Dziękuje kolego za podpowiedz mógłbyś podać nr tego elementu rozumiem ze jest to coś w rodzaju "tłoczka" który pod ciśnieniem oleju załącza wsteczny. Czyli teoretycznie bez rozmontowania skrzyni się nie obejdzie? sprawdzać ewentualnie ten olej filtr i elektrozawór czy jest to w przypadku takiego objawu zbędne? zdjęcie w dużej rozdzielczości: http://img21.otofotki.pl/obrazki/mc138_tiptronic.jpg Edytowane 17 Listopada 2013 przez mr.ekko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.ekko Zgłoś #4 Napisano 30 Listopada 2013 Witam mam jeszcze jedno pytanie dzisiaj postanowiłem sprawdzić poziom oleju i uzupełnić ewentulalny ubytek kupiłem olej o odpowiednich parametrach podłaczyłem pod vag temperatura w przedziale 30-35stopni oczywiście według opisu z forum przeprowadziłem wszystkie czynności silnik odpalony odręcam korek imbus 17 a tu niespodzianka olej zaczyna leciec jak szalony zakreciłem szybko powtórzyłem operacje to samo:) passatem przejechałem od kupna 20tys km wiec spodziewałem sie raczej ubytku oleju. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.ekko Zgłoś #5 Napisano 5 Lutego 2014 Witam po małej przerwie postanowiłem zabrać się za naprawe mojej skrzyni 5hp19. Efekt końcowy pozytywny wszystko działa bez problemu, winowajcą okazał sie kosz biegu wstecznego standardowe peknięcie oraz uszkodzone uszczelnienie pistona stad właśnie na zimnym oleju jeszcze jako tako cofał. Odrazu dodam jeśli ktoś ma podobny problem brak wstecznego to nie szukajcie rozwiązania w wymianie oleju no chyba ze poziom byłby bardzo niski, bo na 90% bedzie to wina kosza D/G. Cały koszt naprawy zamknał się w 700zł (kosz+ uszczelki + 9L oleju) Robiłem to po godzinach pierwszy raz nie ukryje ze zajeło mi to 7dni:) dodaje zdjęcia uszkodzonego elementu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kams Zgłoś #6 Napisano 19 Lutego 2015 Witam po małej przerwie postanowiłem zabrać się za naprawe mojej skrzyni 5hp19. Efekt końcowy pozytywny wszystko działa bez problemu, winowajcą okazał sie kosz biegu wstecznego standardowe peknięcie oraz uszkodzone uszczelnienie pistona stad właśnie na zimnym oleju jeszcze jako tako cofał. Odrazu dodam jeśli ktoś ma podobny problem brak wstecznego to nie szukajcie rozwiązania w wymianie oleju no chyba ze poziom byłby bardzo niski, bo na 90% bedzie to wina kosza D/G. Cały koszt naprawy zamknał się w 700zł (kosz+ uszczelki + 9L oleju) Robiłem to po godzinach pierwszy raz nie ukryje ze zajeło mi to 7dni:) dodaje zdjęcia uszkodzonego elementu. [ATTACH=CONFIG]114047[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]114048[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]114049[/ATTACH] Witam, Mam taki sam problem w takim samym samochodzie. Czy mozesz powiedziec gdzie i za ile kupic czesci ? Kosz i ewentualnie uszczelnienie. Czy sam rozbiore skrzynie i poskladam w warunkach warsztatowych ?Ewentualnie prosze o kontrakt na priv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Faustyn Zgłoś #7 Napisano 10 Maja 2015 Witam Jestem Nowy na tym forum ale temat psuje jak ulał do mojego problemu. Identyczny problem jak w moim aucie, Ale jak dzwoniłem do mechanika to od razu powiedział mi 3 tyś i remont całej skrzyni .... a olej wymieniałam półtora roku temu u niego i twierdził ze skrzynia igła a auta nie katuje i mało co jeżdżę.... tak że omało sobie nie siadłem. Pytanie czy zna ktoś solidnego i uczciwego mechanika w okolicy Bielska Białej, który mógł by się tym zająć. Pozdrawiam i czekam na pomoc z waszej strony.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinW Zgłoś #8 Napisano 21 Maja 2015 (edytowane) Witam, Częściami do ASB zajmuje się m.in. http://midparts.com.pl/ , ale jest tego więcej... - - - - - aktualizacja - - - - - Witam Jestem Nowy na tym forum ale temat psuje jak ulał do mojego problemu. Identyczny problem jak w moim aucie, Ale jak dzwoniłem do mechanika to od razu powiedział mi 3 tyś i remont całej skrzyni .... a olej wymieniałam półtora roku temu u niego i twierdził ze skrzynia igła a auta nie katuje i mało co jeżdżę.... tak że omało sobie nie siadłem. Pytanie czy zna ktoś solidnego i uczciwego mechanika w okolicy Bielska Białej, który mógł by się tym zająć. Pozdrawiam i czekam na pomoc z waszej strony.. Koledzy, Temat ASB jest w Passkach śliski. Skrzynie 5HP19, które występują w bardzo wielu wersjach, mają jedną wspólną cechę... "Auto jeździ dopóki skrzynia działa" Po każdej ingerencji, szczególnie przez nieuczciwy serwis, możecie być bardzo niemile zaskoczeni kosztami. Ja aktualnie wydałem >5k i dalej jest źle. I remont ~3500,- II remont ~1500,- (po przejechaniu 7,5k km / niecały rok) ...naprawa jeszcze w trakcie (aktualnie drugi miesiąc) Proponuję zasadę: Trudno, że drożej, ale z rachunkiem i pisemną gwarancją (wyjdzie taniej!) Pozdrawiam Edytowane 21 Maja 2015 przez MarcinW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #9 Napisano 22 Maja 2015 A co się działo z Twoją skrzynią? Dlatego czasami też jest lepiej kupić używkę sprawną... Ja z szarpiącym wstecznym jeżdżę już chyba ponad rok,bo nie mam odwagi dać partaczom zarabiać....i strach przed takimi właśnie skutkami:/ 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinW Zgłoś #10 Napisano 22 Maja 2015 (edytowane) A co się działo z Twoją skrzynią?Dlatego czasami też jest lepiej kupić używkę sprawną... Ja z szarpiącym wstecznym jeżdżę już chyba ponad rok,bo nie mam odwagi dać partaczom zarabiać....i strach przed takimi właśnie skutkami:/ Witam, Owszem, masz rację ze sprawną używką, ja niestety dopiero teraz o tym wiem, chociaż z moją skrzynką na rynku nie jest łatwo 5HP19 FNM 4x4... Nie są takie tanie, kupić bez montażu - czytaj - gwarancji... teraz to już bardzo niechętnie bez gwarancji. Co z moją skrzynią? Zaczęło się od standardowego "padu", czyli wysunięta panewka (trochę się do tego przyczyniłem ), poszły "wióry" w układ, więc: wymiana pompy, regeneracja konwertera, płukanie sterowania, itd. Po przejechaniu < 7,5k km / < 1 rok zaskoczyła mnie podczas jazdy kilkoma "strzałami" przy zmianie 2->3, dojechałem pod dom i oddała swoje soki, olej do dziś na asfalcie Reklamacja kompleksowej usługi naprawy przebiegała dość opornie. Tym razem zachciało mi się pompy na łożysku zamiast panewki, więc serwis na to że ok, ale "drobna" dopłata, zgodziłem się dochodząc do wniosku, że teraz to już skrzynia budę z silnikiem przejeździ... Nic bardziej mylnego, panewka uszczelnia układ, a przez łożysko olej przelatuje z taką siłą, że nie został znaleziony uszczelniacz z zabezpieczeniem, który by to zatrzymał - efekt: 2 x ~11l oleju minus to co zostało w konwerterze, na ziemi... Po przywróceniu pompy na panewce, problemy z szarpaniem (których nie było), ślizganiem się (brak przeniesienia mocy - VCDS), no i oczywiście leciało przez uszczelnienie lewej półosi. W międzyczasie wymiana 2 elektrozaworów i kosza biegu piątego (400,-), a objawy dalej takie same + wyczuwalne połówki biegów przy zmianie w górę. W dniu wczorajszym miałem odebrać po 2 mc naprawy i niestety leci z miski... Trochę mam już dość, ale za dużo już w auto włożyłem, żeby się z nim szybko rozstać. Dzisiaj ma być do 12:00 zrobiony, zobaczymy... --- aktualizacja 23.05 Dzisiaj załatwiłem miskę w stanie idealnym, została zamontowana, olej zalany i już było wszystko ok. Przejechałem 40km w ramach testów, pełne zadowolenie z pracy skrzynki. Podjechałem do serwisu. Auto postało może 5 min i coś mnie tknęło, żeby je przestawić... i wtedy "zabłysła jak chrząstka w salcesonie" plama oleju, tym razem chyba z dyfra. Auto zostało do poniedziałku... Pozdrawiam Edytowane 23 Maja 2015 przez MarcinW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #11 Napisano 23 Maja 2015 To nie źle masz przebojów z bryką Powodzenia!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FITTE_TYV Zgłoś #12 Napisano 15 Grudnia 2015 automat-serwis.pl Bielsko Biała. Po mojemu profesjonalista. Rachunek może zaskoczyć ale za wiedzę sie płaci hihi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mornow6229 Zgłoś #13 Napisano 27 Sierpnia 2019 Mr.ekko jeśli jesteś jeszcze dostępny na tym forum prosiłbym o kontakt. Mam kilka pytań odnośnie wymiany koszyka wstecznego biegu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #14 Napisano 27 Sierpnia 2019 42 minuty temu, Mornow6229 napisał: Mr.ekko jeśli jesteś jeszcze dostępny na tym forum prosiłbym o kontakt. Mam kilka pytań odnośnie wymiany koszyka wstecznego biegu? Wystarczy kliknąć w profil; OSTATNIA WIZYTA 5 Marzec 2014 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mornow6229 Zgłoś #15 Napisano 28 Sierpnia 2019 AndrzejP4 jeśli możesz napisać co to jest ten piston które to część w skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach