Kokkonen Zgłoś #1 Napisano 14 Listopada 2013 Witam! Panowie mam taki problem... Komputer podpiety do samochodu pokazuje mi że kierownica jest skręcona w lewo o ok. 17 stopni (z tego co pamiętam) a koła mam na wprost i koło kierownicy również idealnie prosto. Z tego też powodu co jakiś czas wyłącza mi się ESP. Z tego co wiem to czujnik skrętu (po kierownicą) jest montowany na stałe, a same koło kierownicy też pasuje tylko w jednym położeniu... jak ustawić, żeby czujnik był w pozycji "0" i kierownica stała prosto... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #2 Napisano 14 Listopada 2013 Koło kierownicy można przestawić na wieloklinie w inne położenie, chociaż na są na nim znaki montażowe. Powinieneś na początek spróbować adaptacji czujnika skrętu G85. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kokkonen Zgłoś #3 Napisano 14 Listopada 2013 (edytowane) ...koło kierownicy to możliwe, ale czujnik jest tylko w jednej pozycji tak? A koło kierownicy wchodzi na czujnik (z taśmą) tylko w jednej pozycji także... chyba że się mylę... adaptacja na czym polega? Można zmienić położenie punktu "0"? Chyba raczej nie, i to jest problem... a adaptacja była robiona... Edytowane 14 Listopada 2013 przez Kokkonen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #4 Napisano 14 Listopada 2013 Daj ma maksa w lewo, na maksa w prawo i zobaczysz czy kierownica jest przestawiona na wiloklinie. Jeśli tak to masz skoszony samochód tj czteroślad. Według mnie to kwestia kalibracji tego czujnika co Jarek ci pisał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kokkonen Zgłoś #5 Napisano 14 Listopada 2013 Daj ma maksa w lewo, na maksa w prawo i zobaczysz czy kierownica jest przestawiona na wiloklinie. Jeśli tak to masz skoszony samochód tj czteroślad. Według mnie to kwestia kalibracji tego czujnika co Jarek ci pisał Kalibracja była robiona, ale punktu zerowego NIE DA SIĘ przekalibrować! i kierownuicy też nie da się inaczej założyć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #6 Napisano 14 Listopada 2013 Adaptacja polega na zmianie pkt. "0". Najpierw sprawdziłbym dlaczego tak jest - czy to był błąd montażu, czy szy auto było bite. Jeśli samochód jedzie prosto, wszystko jest ok, to spróbuj adaptacji czujnika skrętu: Uruchomić pojazd .Skręcić kierownicę o jeden obrót w prawo i jeden obrót w lewo. Przejechać krótki odcinek na prostej i poziomej powierzchni z prędkością nie większą niż 20 kilometrów na godzinę . Jeśli kierownica jest prosto podczas jazdy próbnej - zatrzymać pojazd z kołami skierowanymi na wprost. Nie ruszaj kierownicą, nie wyłączaj zapłonu. Wybierz 44 - wspomaganie kierownicy, użyj Sec.Access - 16 i wprowadź kod 40168 , aby umożliwić wejście w basic setting. Basic Settings - 04 Grupa 060 Aktywuj ustawienia podstawowe Po pomyślnym ustawieniu podstawowym , w polu 1 powinno być OK. [ Gotowe, powrót ] Aby upewnić się, że ustawienie podstawowe się powiodło sprawdź czujnik w blokach pomiarowych :Bloki pomiarowe - 08 ,Grupa 0 Sprawdź pole 1 ,wartość musi być pomiędzy ° -1,5 i 1,5 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #7 Napisano 1 Lutego 2015 Od tygodnia jestem posiadaczem B6 z motorem dwu litrowym pod maską oczywiście w benzynie, także próbuje powolutku usunąć wszystkie usterki po poprzednim właścicielu, ale do rzeczy. Kierownicę mam lekko skręconą w prawą stronę chciałem jechać na ustawienie zbieżności ale nic mnie nie ściąga nawet przy hamowaniu jak i przyspieszaniu. Czy mogę np zdjąć kierownicę i obrócić ją o 3 lub 4 ząbki w lewo tak aby była prosto? Nic się nie stanie nie wywali mi jakiegoś błędu później? Oczywiście poduszkę ściągnę na zdjętej klemie. I druga sprawa jaki kabel potrzebuje abym mógł podłączyć auto pod kompa? Do tej pory używałem jakiegoś najtańszego i mój b5 bez problemu łączył się z laptopem a teraz wyskakuje mi monit program przestał odpowiadać i zamyka program. Wina pewnie leży po stronie kabla ale chciałbym się upewnić. Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #8 Napisano 2 Lutego 2015 Nie możesz kierownicy obrócić na osi. Kąt ustawienia kierownicy musi wynosić 0 stopni i jest niezbędny do poprawnego obliczania drogi hamowania przez abs i inne podobne funkcje. Kąt ten można sprawdzić vagiem, przy 0 stopni kierownica ma być na wprost a dopiero później pod jej położenie ustawia się geometrię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #9 Napisano 2 Lutego 2015 Jak regulujesz położenie kierownicy max w dół i max w górę to kierownica lekko skręca - to jest normalna rzecz w VW, może to to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #10 Napisano 2 Lutego 2015 Rozmawiałem z mechanikiem i kategorycznie zabronił mi przestawiać kierownicę kazał mi jechać na zbieżność i mi wtedy wyprostują kierownicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #11 Napisano 2 Lutego 2015 I dobrze Ci poradził. To nie maluch... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #12 Napisano 6 Lutego 2015 jesli cecha pod poduszką sie nie zgadza to na gałkach koncowych ją sie reguluje jedną wykręczasz drugą wkręcasz o tyle samo obrotów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #13 Napisano 23 Lipca 2017 mam problem polaczylem sie przez vcds i robilem adaptacje kierownicy jak mowa u gory, wywalilo mi dwa bledy, i kierownica nie ma wspomagania prosze o pomoc Sunday,23,July,2017,16:33:59:04550 VCDS Version: Release 15.7.0 Running on Windows 7 x64 http://www.Ross-Tech.com Address 44: Steering Assist Labels: 1KX-909-14X-44.CLB Control Module Part Number: 1K1 909 144 M Component and/or Version: EPS_ZFLS Kl.135 H08 1901 Software Coding: Work Shop Code: WSC 00028 028 00001 VCID: 35750183C54183AAFC769F9-8060 2 Faults Found: 02546 - Steering Limit Stop 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation Freeze Frame: Mileage: 205230 km Temperature: 25.0°C Voltage: 14.10 V Voltage: 13.90 V 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 000 - - Freeze Frame: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #14 Napisano 24 Lipca 2017 Nie została prawidłowo zakończona procedura adaptacji (ustawień podstawowych) związana z krańcowymi położeniami kierownicy (skrajne położenie kierownicy w lewo oraz skrajne położenie w prawo). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #15 Napisano 2 Sierpnia 2017 Problem rozwiazany, adaptacja kierownicy 0 kierownicą stoi prosto. Ale dlaczego moja kierownicę muszę trzymać lekko skręcona w lewo gdy jadę? Zbieżność nie wykazała złych ustawień. Podczas chamowania albo dodawania gazu, kierownicą nie drga. Zero objawów, zużytych części. Gdzie mam szukać problemu? Jedynie to jakiś czas temu zaczęło pukać prawdopodobnie poduszka na silniku, przy puszczaniu i dodawaniu gazu słychać pyk pyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach