Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Panowie mam taki problem...

Komputer podpiety do samochodu pokazuje mi że kierownica jest skręcona w lewo o ok. 17 stopni (z tego co pamiętam) a koła mam na wprost i koło kierownicy również idealnie prosto. Z tego też powodu co jakiś czas wyłącza mi się ESP. Z tego co wiem to czujnik skrętu (po kierownicą) jest montowany na stałe, a same koło kierownicy też pasuje tylko w jednym położeniu...:/:

jak ustawić, żeby czujnik był w pozycji "0" i kierownica stała prosto...:oszit

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło kierownicy można przestawić na wieloklinie w inne położenie, chociaż na są na nim znaki montażowe. Powinieneś na początek spróbować adaptacji czujnika skrętu G85.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...koło kierownicy to możliwe, ale czujnik jest tylko w jednej pozycji tak? A koło kierownicy wchodzi na czujnik (z taśmą) tylko w jednej pozycji także... chyba że się mylę...

adaptacja na czym polega? Można zmienić położenie punktu "0"? Chyba raczej nie, i to jest problem...

a adaptacja była robiona...

Edytowane przez Kokkonen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj ma maksa w lewo, na maksa w prawo i zobaczysz czy kierownica jest przestawiona na wiloklinie. Jeśli tak to masz skoszony samochód tj czteroślad. Według mnie to kwestia kalibracji tego czujnika co Jarek ci pisał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daj ma maksa w lewo, na maksa w prawo i zobaczysz czy kierownica jest przestawiona na wiloklinie. Jeśli tak to masz skoszony samochód tj czteroślad. Według mnie to kwestia kalibracji tego czujnika co Jarek ci pisał

 

Kalibracja była robiona, ale punktu zerowego NIE DA SIĘ przekalibrować! i kierownuicy też nie da się inaczej założyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja polega na zmianie pkt. "0". Najpierw sprawdziłbym dlaczego tak jest - czy to był błąd montażu, czy szy auto było bite. Jeśli samochód jedzie prosto, wszystko jest ok, to spróbuj adaptacji czujnika skrętu:

Uruchomić pojazd .Skręcić kierownicę o jeden obrót w prawo i jeden obrót w lewo.

Przejechać krótki odcinek na prostej i poziomej powierzchni z prędkością nie większą niż 20 kilometrów na godzinę .

Jeśli kierownica jest prosto podczas jazdy próbnej - zatrzymać pojazd z kołami skierowanymi na wprost. Nie ruszaj kierownicą, nie wyłączaj zapłonu.

Wybierz 44 - wspomaganie kierownicy, użyj Sec.Access - 16 i wprowadź kod 40168 , aby umożliwić wejście w basic setting.

Basic Settings - 04 Grupa 060 Aktywuj ustawienia podstawowe

Po pomyślnym ustawieniu podstawowym , w polu 1 powinno być OK.

[ Gotowe, powrót ]

Aby upewnić się, że ustawienie podstawowe się powiodło sprawdź czujnik w blokach pomiarowych :Bloki pomiarowe - 08 ,Grupa 0

Sprawdź pole 1 ,wartość musi być pomiędzy ° -1,5 i 1,5 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia jestem posiadaczem B6 z motorem dwu litrowym pod maską oczywiście w benzynie, także próbuje powolutku usunąć wszystkie usterki po poprzednim właścicielu, ale do rzeczy. Kierownicę mam lekko skręconą w prawą stronę chciałem jechać na ustawienie zbieżności ale nic mnie nie ściąga nawet przy hamowaniu jak i przyspieszaniu. Czy mogę np zdjąć kierownicę i obrócić ją o 3 lub 4 ząbki w lewo tak aby była prosto? Nic się nie stanie nie wywali mi jakiegoś błędu później? Oczywiście poduszkę ściągnę na zdjętej klemie. I druga sprawa jaki kabel potrzebuje abym mógł podłączyć auto pod kompa? Do tej pory używałem jakiegoś najtańszego i mój b5 bez problemu łączył się z laptopem a teraz wyskakuje mi monit program przestał odpowiadać i zamyka program. Wina pewnie leży po stronie kabla ale chciałbym się upewnić. Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz kierownicy obrócić na osi. Kąt ustawienia kierownicy musi wynosić 0 stopni i jest niezbędny do poprawnego obliczania drogi hamowania przez abs i inne podobne funkcje. Kąt ten można sprawdzić vagiem, przy 0 stopni kierownica ma być na wprost a dopiero później pod jej położenie ustawia się geometrię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak regulujesz położenie kierownicy max w dół i max w górę to kierownica lekko skręca - to jest normalna rzecz w VW, może to to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z mechanikiem i kategorycznie zabronił mi przestawiać kierownicę kazał mi jechać na zbieżność i mi wtedy wyprostują kierownicę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dobrze Ci poradził. To nie maluch...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli cecha pod poduszką sie nie zgadza to na gałkach koncowych ją sie reguluje jedną wykręczasz drugą wkręcasz o tyle samo obrotów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem polaczylem sie przez vcds i robilem adaptacje kierownicy jak mowa u gory,

 

wywalilo mi dwa bledy,

i kierownica nie ma wspomagania

 

prosze o pomoc

 

Sunday,23,July,2017,16:33:59:04550

VCDS Version: Release 15.7.0 Running on Windows 7 x64

http://www.Ross-Tech.com

 

Address 44: Steering Assist Labels: 1KX-909-14X-44.CLB

Control Module Part Number: 1K1 909 144 M

Component and/or Version: EPS_ZFLS Kl.135 H08 1901

Software Coding:

Work Shop Code: WSC 00028 028 00001

VCID: 35750183C54183AAFC769F9-8060

2 Faults Found:

 

02546 - Steering Limit Stop

005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

Freeze Frame:

Mileage: 205230 km

Temperature: 25.0°C

Voltage: 14.10 V

Voltage: 13.90 V

 

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

000 - -

Freeze Frame:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie została prawidłowo zakończona procedura adaptacji (ustawień podstawowych) związana z krańcowymi położeniami kierownicy (skrajne położenie kierownicy w lewo oraz skrajne położenie w prawo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany, adaptacja kierownicy 0 kierownicą stoi prosto. Ale dlaczego moja kierownicę muszę trzymać lekko skręcona w lewo gdy jadę? Zbieżność nie wykazała złych ustawień. Podczas chamowania albo dodawania gazu, kierownicą nie drga. Zero objawów, zużytych części. Gdzie mam szukać problemu? Jedynie to jakiś czas temu zaczęło pukać prawdopodobnie poduszka na silniku, przy puszczaniu i dodawaniu gazu słychać pyk pyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności