lukaswu Zgłoś #1 Napisano 9 Listopada 2013 Czołem, moze ktos pomoze: dzisiaj zmienialem kola na zimowe i oponiarz zdejmuje pierwsze od strony kierowcy i mowi, ze trzeba jechac na geometrie bo bierze ja za mocno od srodka. No tak sobie mysle, zdarza sie. Ale zdejmuja pozostale 3 i wszystkie sa zjechane od srodka, w zasadzie tak samo. Dodam, ze raczej jeszcze na wiekszym niz mniejszym cisnieniu. Gumy, to fabryczne Bridgestony, szalu z nimi nie ma, ale do tej pory uwazalem je za dosc porzadne sredniaki. Pewnie pojade na geometrie, ale jestem ciekaw czy ktos juz mial takie zjawisko i co moze byc powodem takiego zjawiska? Dzieki. -- luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manki Zgłoś #2 Napisano 9 Listopada 2013 Jak miałem 16 lat kupiłem dużego fiata,był tak krzywy ze prosto jezdził tylko wtedy jak w kazdym kole było odpowiednie cisnienie oczywiscie w kazdym kole musiało być inne,wtedy mimo ze "jechał prosto" zjadało opony :glaszcze ale moze tym sie nie sugeruj,fiata skasowałem na hałdzie i został przerobiony na żyletki moje pierwsze auto,jeszcze prawka nie miałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
postmortem Zgłoś #3 Napisano 9 Listopada 2013 Na skutek rozbieżności przednich kół miałem także trochę ponad miarę "zjechane" opony od wewnętrznej strony. Pojechałem na geometrię i pomiary potwierdziły złe ustawienie - zostało to oczywiście skorygowane. Na tylnej osi było jednak ok. Może u Ciebie wszystkie opony mają nierównomierne zużycie, ponieważ zamieniałeś opony między przednią i tylną osią? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuba30 Zgłoś #4 Napisano 9 Listopada 2013 No jak większe ciśnienie to na pewno nie dobrze, bo jeśli masz za bardzo negatyw na kole to będzie żreć od środka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #5 Napisano 9 Listopada 2013 Oczywiście ciśnienie zbyt wysokie w kole i problemy z geometrią powodują nadmierne zużywanie się opon od środka, koło jest wtedy na ujemnym kącie względem jezdni Za niskie ciśnienie w kole to znowuż zużywanie się opon od zewnątrz. Uszkodzone amortyzatory to też problem dla opon, ale częściej się wtedy ząbkują niż nadmiernie ścierają. Ja kiedyś nowe continentale przez brak zbieżności w pół roku załatwiłem ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #6 Napisano 9 Listopada 2013 (edytowane) bierze ja za mocno od srodka Jeśli bierze ci tylko jedną krawędź opony, definitywnie potrzebna zbieżność. Jak opony masz bardzo zniszczone (koślawe), to zbieżność nie będzie możliwa do ustawienia prawidłowo. W celu zapewnienia większej żywotności i maksymalnego przebiegu opon, należy przestrzegać kilku podstawowych wskazówek eksploatacyjnych poza utrzymywaniem odpowiedniego ciśnienia. zmniejszanie prędkości na drogach krętych, z uszkodzoną nawierzchnią oraz w czasie upałów. nie przeciążanie opon – dostosowania obciążenia auto do dopuszczalnej ładowności opon. unikania gwałtownych przyspieszeń i nagłego hamowania. unikanie najeżdżania na substancje chemiczne, w tym rozlane paliwo. Nawet gdy w zachowaniu samochodu nie odczytujemy żadnych negatywnych przesłanek, parametry zbieżności mogą odbiegać od fabrycznych wartości. W wyniku takiej sytuacji dochodzi do zwiększonych oporów toczenia, a co za tym idzie nadmiernego zużycia opon oraz paliwa. Nie bez znaczenia będzie tu fakt obniżonego poziomu bezpieczeństwa w postaci nietypowej reakcji samochodu na ruch kierownicy - do której, na przestrzeni wielu kilometrów już się przyzwyczailiśmy, a niekoniecznie poprawnej. Znane są też przypadki nieprawidłowej pracy systemów ESP spowodowanych np. zgiętym drążkiem kierowniczym (gdy mamy skręconą kierownice a jedziemy na wprost, ESP próbuje ingerować, gdyż taka sytuacja dla komputera oznacza poślizg). Edytowane 9 Listopada 2013 przez Doran 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manki Zgłoś #7 Napisano 9 Listopada 2013 Doran :brawo poprosimy taki wykład jak to sie ma do naciagu na felgach :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #8 Napisano 9 Listopada 2013 (edytowane) jak to sie ma do naciagu na felgach W takim przypadku to po prostu trzeba liczyć się z pewnymi stratami (kosztami) (Zdjęcie poglądowe "naciągu" dla kolegów co nie wiedzą co to...) Edytowane 9 Listopada 2013 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #9 Napisano 9 Listopada 2013 Oczywiście ciśnienie zbyt wysokie w kole i problemy z geometrią powodują nadmierne zużywanie się opon od środka, koło jest wtedy na ujemnym kącie względem jezdniZa niskie ciśnienie w kole to znowuż zużywanie się opon od zewnątrz. Uszkodzone amortyzatory to też problem dla opon, ale częściej się wtedy ząbkują niż nadmiernie ścierają. Ja kiedyś nowe continentale przez brak zbieżności w pół roku załatwiłem ;( Hmmm... Dzieki za rady- myslalem, ze jak cisnienie jest za duze to sie bedzie wycierac srodek a brzegi przy zbyt malym. Natomiast jedna krawedz mnie zdziwila i oponiarz tez byl wciety, bo nigdy czegos takiego nie widzial (znaczy sie na 4 od razu i to po kilku latach uzytkowania tego samego kompletu). To wysokie cisnienie to raczej gorny zakres normy niz ponadnormatywne cisnienie. Do gum nie mam zaufania, odkad kupilem UltraGripy i trzeba bylo w ramach wywazania ciezarki 60 zakladac, choc to podobno jescze miesci sie w normach... Tak czy siak na geometrie podjade. Co do wielosladow... Moje pierwsze auto, poczciwy Trabant byl 4-sladem i zadne ustawienia cisnienia w oponach tego nie zmianialo. Mial jeszcze kilka innych ciekawych wlasciwosci, jak np. wystrzal zegeru, wypadniecie trzpienia i rozlaczenie przegubu, na przejazdach tramwajowych o ile ktos w czasie przejazdu po nierownosciach za mocno dodal lub ujal gazu. Ale to nie jest wlasciwe forum na takie opowiesci. -- luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #10 Napisano 10 Listopada 2013 myslalem, ze jak cisnienie jest za duze to sie bedzie wycierac srodek a brzegi przy zbyt malym To dobrze myślałeś !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #11 Napisano 14 Listopada 2013 Czołem, Pewnie pojade na geometrie, ale jestem ciekaw czy ktos juz mial takie zjawisko i co moze byc powodem takiego zjawiska? No i jednak geometria. Nie kojarze jednak sytuacji, w ktorej moglby sie to stac... Przeladowanie auta? -- luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #12 Napisano 4 Listopada 2016 (edytowane) Witam wszystkich. Mam takie pytanko odnośnie opon. Na początku tego roku kupiłem passka na oponach zimowych. Po czasie kupiłem opony letnie oraz wymieniłem drążki i końcówki drążków kierowniczych, oczywiście została ustawiona zbieżność. Następnie siadło zawieszenie, to wymieniłem kpl wahaczy z przodu. Po tej operacji nie było ustawianej zbieżności. Ale zauważyłem że zaczęło ścinać opony od wewnętrznej i zewnętrznej strony. Od wewnętrznej bardziej.. Te ścinanie to wygląda jakby ktoś nożem podcinał. Proszę o jakąś podpowiedź, bo szkoda mi zimówek które kupiłem razem z autkiem i wcześniej było ok.. Czy po wymianie wahaczy trzeba coś ustawiać? Zbieżność i geometrię ? Załączam zdjęcie w jaki sposób tnie oponkę. Czy byłaby to przyczyna zbyt niskiego ciśnienia w oponach? Nie wiem jakie ciśnienie wbił gość od wulkanizacji. Dzisiaj po pracy podjadę to wbije troszkę więcej. Bo z tego co się dowiedziałem to z przodu powinno być 2.3bara a z tyłu 2.1. Zgadza się? Edytowane 4 Listopada 2016 przez paweloo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #13 Napisano 5 Listopada 2016 Po każdej ingerencji w układ zawieszenia sprawdza się zbieżność oczywiście. Prawidłowe ciśnienie opon masz podane na klapie od paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #14 Napisano 5 Listopada 2016 W passatach B6 i B7 poprawnie ustawiona zbieznosc dla 4motion i przednionapedówki to +0,05 przod i +0,05 tyl, gdzie tolerancja wynosi od 0,00 do 0,10. Zalecam ustawienie przod i tyl lekko na plus, czyli okolo od 0,08 do max 0,10. Jednostki w stopniach.... Nie bedzie tak zcinać i ząbkować opony od wewnatrz.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #15 Napisano 5 Listopada 2016 Prawidłowe ciśnienie opon masz podane na klapie od paliwa.Co ciekawe producenci opon często podają inne wartości ciśnienia. Ja mam vredesteiny i według producenta powinienem mieć 2,9 z przodu i 2,7 z tyłu. Których wartości się trzymać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #16 Napisano 5 Listopada 2016 Dzisiaj własnie o tym rozmawiałem z oponiarzem...nie można ślepo patrzeć na wlepkę z zalecanymi ciśnieniami. Trzeba jeszcze spojrzeć na to co zaleca producent opony. I też mam Vredki jak Marek (wiem wiem szału nie ma i wiocha ) i za każdym razem ASO mi reguluje ciśnienie w oponach bo nie prawidłowe (mam 2.7 przod i tył na 2.9). Załączam zdjęcie w jaki sposób tnie oponkę.Czy byłaby to przyczyna zbyt niskiego ciśnienia w oponach? Nie wiem jakie ciśnienie wbił gość od wulkanizacji. Dzisiaj po pracy podjadę to wbije troszkę więcej. Bo z tego co się dowiedziałem to z przodu powinno być 2.3bara a z tyłu 2.1. Zgadza się? Ale to dział B6/B7 a nie B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #17 Napisano 5 Listopada 2016 Pamiętajcie Panowie, że nie ma sztywnych ram jeśli chodzi o ciśnienie w oponach, tylko zawsze jest to jakiś zakres tak naprawdę. I to już nasze indywidualne preferencje na jakim ciśnieniu opon lubimy podróżować. A te wskaźniki na klapkach paliwa wydają się zawsze stawiać na komfort jazdy. Ma jechać się wygodnie autem, dlatego ich producenci wskazują swoje zakresy i to zazwyczaj minima. Żeby doświadczenia z jazdy ich samochodami były po prostu przyjemniejsze. Ale ja zawsze wolę więcej podpompować oponę, lepiej wtedy czuję drogę. Czasem aż za dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #18 Napisano 6 Listopada 2016 2,7 i 2,9 ??? Kurcze troszke sporo chyba. Takie cisnienie to przy max ladunku. O jakich wymiarach opony mowisz artmin??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #19 Napisano 6 Listopada 2016 a tuleje w wahaczu ciasne czy luźne? w obu autach przy zuzytych tulejach darło mi gumy od wewnątrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #20 Napisano 7 Listopada 2016 18...235/40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach