Skocz do zawartości
Krycho

Silnik 1.4 TSI 160 KM - czy warto?

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem ciekawy jak sprawuje się silnik 1.4 TSI 160 KM po dłuższym przebiegu i kilku latach eksploatacji.

Mam na myśli silniki produkowane po 2012 roku kiedy to zastąpiły wersję 1.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ucikaj od tego'

... ponieważ?

 

Mój ma 2 lata i zrobiłem 52 tys. km do tej pory, żadnych problemów nie odnotowałem. Ciekawe jak tam Maverick oraz niewienikt, jak u nich...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mój ma 2 lata i 3 miesiące i ponad 66 tys. Jak na razie również wszystko idealnie i oby tak dalej. Na długie trasy super wygodny samochód. Jest cicho, a gdy trzeba dynamicznie.W żadnym razie, jak to zarzucają niektórzy silnik nie wydaje odłosów kosiarki. Zresztą przy stałej prędkości ok. 140 km jego obroty to ok. 3 tys. A dsg z tym silnikiem to naprawdę fajny duet. Producent nie kłamał, że skrzynia jest adaptacyjna. Np. w terenie górskim, gdy na początku manetkami zrzucam biegi na zjazdach, skrzynia po jakimś czasie sama łapie, że nie powinna zmieniać biegów na wyższe. Spalanie również super - ostatni (marzec) powrót z Livigno, średnia prędkość 105 km (były utrudnienia w ruchu: wypadki + akcje policji na granicach) - średnie spalanie 6,4. Oczywiście przy szybszej jeździe autostradowej byłoby z litr więcej, a jeszcze więcej jadąc bardziej dynamicznie (turbo!) Ale z kolei wielokrotnie przy spokojnej, jednostajnej jeździe z przepisową prędkością (np. na Litwie) bez problemu schodziłem poniżej sześciu. w mieście do 10 l. Jak dotąd 2 przeglądy long life i zero dolewania oleju pomiędzy nimi. Jak długo tak będzie - zobaczymy. Ale w końcu nic trwałego na świecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy moglibyście napisać jak po kilku latach sprawują się Wasze silniki CTHD? Przymierzam się do zakupu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.03.2019 o 14:07, mercier01 napisał:

Czy moglibyście napisać jak po kilku latach sprawują się Wasze silniki CTHD? Przymierzam się do zakupu. 

VW CC 2014 1.4 TSI DSG po sofcie na 195 km i 280nm. Aktualny przebieg 190 tys km. Przy 98 tys padła pompa wody, przy 160 tys padł kompresor doładowania 7 tys zł z wymiana olejów i przeglądem. 189 tys padła uszczelka przy pompie wysokiego ciśnienia 50zl - pojawiał sie komunikat o awarii wspomagania hamowania. Spalanie od 4.5 do 12. Ogólnie średnie spalanie w okolicach 8 litrów. Kupiłbym jeszcze raz i jeździ mi się znacznie przyjemniej niż żony B8 2.0 TDI 190km DSG 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję temat... jak na dziś wasze opinie z użytkowania CTHD ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również chętnie się dowiem. Jako że Kraków wprowadza SCT to niestety ale trzeba się żegnać z obecnym pojazdem i kupić coś nowszego. Na B8 mnie jeszcze nie stać, więc powoli rozglądam się za B7. Tym razem za benzyną. Oczywiście wszelkie dostępne artykuły krzyczą że wszelkie silniki benzynowe w B7 to zło. Ale wolałbym się dowiedzieć u źródła. Jak z perspektywy czasu sprawdzają się 1.4 i 1.8 tsi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności