Jump to content
robertAVF

AVF odpala idealnie, gaśnie-dusi się po dodaniu gazu :/

Recommended Posts

Witam wszystkich. Przeszukałem forum u nas i na audi a4 ale nie znalazłem nic co by mogło nakierować mnie chociaz troche na rozwiązanie problemu, albo chociaż wskazówke co moge sam sprawdzić.

Otóż sytuacja wygląda następująco. Podczas jazdy, po wyprzedzeniu auta samochod zgasł. Jak juz dotoczyłem sie do jakiegoś przystanku chciałem go odpalić. Bez żadnych problemów rozrusznik zakręcił i za pierwszym razem passat odpalił. Jednak po naciśnieciu gazu od razu zaczął sie dusić, obroty zaczęły spadać. Obroty spadają do takiego poziomu że od razu go wyłączałem. Jest tak za każdym razem. Bez problemowe odpalanie, jednak jazda jest niemożliwa. Po wciśnięciu gazu zaczyna dymić na hm siwo? coś takiego.

Usterka była dwa dni temu. Wczoraj podlaczyłem pod kompa i pokazało 3 błedy:

 

17664 - czujnik temp płynu chł...

17965 - ciśnienie doładowania...

17564 - czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym...

 

sam nie wiem czy te błedy mogą mieć związek z tym co się dzieje teraz. Może to są jakieś stare błedy??

 

Zdarzało się wcześniej że po odpaleniu silnik wchodził na wyższe obroty tzn 1100-1150 i towarzyszyło temu miganie kontrolki świec żarowych. Ale to było dosyć dawno i zdarzyło sie kilka razy.

 

Zastanawiam się co moge sprawdzić samemu. Bo wydaję mi się że albo to jest jakas drobna sprawa typu weżyk odczepiony albo gdzies lapie powietrze itp albo w najgorszym przypadku usterki związane z układem paliwowym, co wiadome jak może skończyc sie w przypadku TDI-PD.

 

Mam nadzieję że ktoś z Was podpowie co moge zrobić, co sprawdzić bo auto wstawie do mechanika dopiero w przyszłym tygodniu.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, ja u siebie miałem podobnie. Auto zaczynało się dusić i musiałem zjechać na bok. Co się okazało? Odkręciły się śrudbki przy cięgnie od klapy gaszącej w EGR. Cięgno swoim ciężarem przymykało klapę gaszącą. Wynika to pewnie z tego że wcześniej mechanik tam grzebał i może dokręcił tylko ręką albo wogóle ....

3620306528.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

[email protected] dzieki za podpowiedź, dzis sprawdze to jak wróce. W lato czysciłem caly egr kolektor ssacy i weże i wydaje mi sie że wszystko poskładałem porządnie do kupy. Wczoraj jak odpaliłem samochod żeby sprawdzić czy cos się dzieje pod maska to na koniec zgasilem samochod właśnie ta klapa gaszacą i wydawalo mi sie ze z EGRem jest wszystko ok. Sprawdze jeszcze czy cos sie z nim dzieje przy dodawaniu gazu.

 

Jak samochod dłużej postoi to pierwsze wcisniecie gazu powodu wskoczenie na wyzsze obroty nawet do 2 tys dojdzie ale pozniej od razu sie dusi. Po nastepnym uruchomieniu i wcisnieciu gazu juz nawet nie wskakuje na obroty tylko od razu traci obroty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznij od wymiany czujnika temp silnika, ale wg mnie to Ci myszy wiązkę zjadły bo wszystkie 3 czujniki są na jednej wiązce..

Share this post


Link to post
Share on other sites
zacznij od wymiany czujnika temp silnika, ale wg mnie to Ci myszy wiązkę zjadły bo wszystkie 3 czujniki są na jednej wiązce..

 

 

ale czy przez czujnik temp moga byc takie objawy? a czy ktos moze chociaz wrzucic ilustracje gdzie tych czujnikow szukac dokladnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam, ja u siebie miałem podobnie. Auto zaczynało się dusić i musiałem zjechać na bok. Co się okazało? Odkręciły się śrudbki przy cięgnie od klapy gaszącej w EGR. Cięgno swoim ciężarem przymykało klapę gaszącą. Wynika to pewnie z tego że wcześniej mechanik tam grzebał i może dokręcił tylko ręką albo wogóle ....

U mnie w poprzednim golfie klapa gasząca odpadła od tego płaskownika w dolocie i zablokowała się w poprzek. Efekt chmura siwego dymu i całkowity brak mocy. Z zewnątrz ok ale po zdjęciu węża od dolotu zobaczyłem o co chodzi.

P.s. Zrób jeśli możesz logi nawet statyczne wtedy będzie już wiadomo coś więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem kiedy teraz bede mial mozliwosc podlaczenia pod komputer. Narazie passat stoi na podworku bo nie mam na niego pomyslow i nie mam kiedy zaciagnac go do mechanika. Sam tez nic nie sprawdze bo nie wiem czego szukac. Na forum nie widze zeby ktos mial takie problemy kiedykolwiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy