Skocz do zawartości
wektor

Błąd 2563 (009571) regulator ciśnienia doładowania

Rekomendowane odpowiedzi

no i dzisiaj zapalila mi sie na stale zolta kontrolka silnika i nie gasnie nawet po wylaczeniu zaplonu.

dodatkowo nadal od czasu do czasu mruga kontrolka swiec zarowych.

sprawdzilem i nadal ten sam blad z silnika - nic nowego sie nie pojawilo.

rozumiem ze teraz silnik pracuje w trybie awaryjnym ?

 

P.S. w tym opisie jest opisana regulacja z wykorzystaniem VCADS. Sama regulacja nakretki tak jak w starej napewno wystarczy ?

a moze to nie grucha tylko np. zapiekly sie lopatki na kierownicy turbo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Owszem gruszka, ale nie żaden czujnik. Rozszczelniła się membrana. Wymian gruszki na nową załatwi sprawę

 

 

dzieki MKPOL - wisze Tobie browara :brawo

gruszka nie trzymala podcisnienienia, po zassaniu minimalnie sie ruszal trzpien ale od razu wracal do swojego pierwotnego polozenia.

gruszka wymieniona i teraz jest spokoj - brak bledu i migajacych kontrolek :hurra

 

P.S. oryginalna gruszka KKK na aledrogo 435 PLN + 250 PLN wymiana bez demontazu sprezarki :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam te same błędy. Czy ta pompka jest konieczna do ustawienia ciśnienia? Można to obejść? Jeśli zdobęde taka pompke to na jakim kanale w vcds mam mierzyć te Volty? Czy ta wymiana naprawdę nie jest trudna? Dziękuję za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam te same błędy. Czy ta pompka jest konieczna do ustawienia ciśnienia? Można to obejść? Jeśli zdobęde taka pompke to na jakim kanale w vcds mam mierzyć te Volty? Czy ta wymiana naprawdę nie jest trudna? Dziękuję za odpowiedź

 

opis masz w poście 39.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, ale nie odpowiedziałeś mi dokładnie na wszystkie pytania. Mam kolejne, dziś zabierali się do wymiany.. I nie wiem jak dobrać się żeby ją wykręcić. Czy konieczne jest posiadanie tych specjalnych kluczy z vw by wykręcić ta gruszke? Pytam ponieważ jest tam bardzo ciasno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pomoże? Dlaczego nikt nie wypowiada się.. :( potrzebuje pomocy halo!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Gruszka wymieniona. Lecz mały problem z regulacją. Raz było za mało, tzn nie miałem 0,760V tylko było 0,560. Dokonałem regulacji. Mam teraz dobrze i na teście w grupie 120, dochodzi do 3,572V także jest ok. Ale po teście Volty zostają i auto nie ma mocy. Po wyłączeniu silnika i włączeniu w grupie 120 bez testu Volty są w porządku. Dlaczego tam się coś zawiesza?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczął się pojawiać ten błąd, czy jeśli tymczasowo dołożę wymianę gruchy to może się stać coś poważnego? Za 6tyg jadę do Polski i wtedy chciałem ją zrobić. Na razie nie przechodzi w tryb awaryjny ale czuć delikatny spadek mocy. Autem jeżdżę codziennie 30km do pracy i wolałbym aby nie stanęło mi gdzieś na autostradzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez tego też da sie jakiś czas jechać. Chociaż 1000km nie było by łatwo... 6 tyg to długo. Jak by co mam do sprzedania oryginalne klucze do wymiany tej gruszki ;) dostępne w de.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli padnie całkiem to przejdzie w tryb serwisowy i będzie można jechać tylko 80km/h? Nic więcej się nie stanie?

 

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak go rozpędzisz to i 120. Ale bardzo ciężko jego rozpędzić, z gorkami możesz mieć duży problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś się stanie jak będę jechał 180km/h i wtedy wyskoczy błąd? Coś się może rozwalić?

 

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy z podstawowym zestawem narzedzi da rade wymienic gruche w garazu?? Przewija sie temat o jakichs specjalnych kluczach. Chcialbym to zrobic samemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry Panowie,

 

Ja mam podobny błąd z tym że zamiast "Implausible Signal" mam "Range/performance".

P2563 turbocharger boost control position sensor circuit: range/performance

 

Czy ten błąd wskazuje na coś innego czy powinienem to diagnozować dokładnie tak samo jak błąd opisany w tym wątku?

 

Pozdro

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolegi Skoda Superb problemy z doładowaniem

 

VIN: TMBAF73T2A9011323 License Plate:

Mileage: Repair Order: czujnik

 

 

Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CBA.clb

Control Module Part Number: 03L 906 022 QJ HW: 03L 906 022 GA

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000AG 4741

Software Coding: 0000078

Work Shop Code: WSC 21228 142 180338

VCID: 7DF11F7F2404B5F6FF5-8028

1 Fault Found:

 

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit

P2563 - 000 - Implausible Signal

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 4

Reset counter: 255

Mileage: 160275 km

Time Indication: 0

Date: 2020.14.26

Time: 08:54:55

 

Freeze Frame:

RPM: 920 /min

Speed: 5.0 km/h

Voltage: 13.76 V

Lambda: 52.1 %

Lambda: -7.1 %

Bin. Bits: 00001110

Voltage: 2.508 V

 

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

Address 01: Engine (CBB) Labels: 03L-906-022-CBA.clb

Part No SW: 03L 906 022 QJ HW: 03L 906 022 GA

Component: R4 2,0L EDC G000AG 4741

Revision: 13H01--- Serial number:

Coding: 0000078

Shop #: WSC 21228 142 180338

VCID: 7DF11F7F2404B5F6FF5-8028

 

1 Fault Found:

000665 - Boost Pressure Regulation

P0299 - 000 - Control Range Not Reached

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 161244 km

Time Indication: 0

Date: 2022.14.04

Time: 20:51:05

 

Freeze Frame:

RPM: 2093 /min

Speed: 69.0 km/h

Load: 76.9 %

Absolute Pres.: 2356.2 mbar

Absolute Pres.: 1519.8 mbar

Lambda: 97.1 %

Lambda: 41.0 %

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

 

obstawiam gruszkę podciśnienia. Podpowiedzcie chłopaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc wam

mam pytanko

mam passata 2010 z bladem

 

009571 - Positionsgeber für Ladedrucksteller

P2563 - 000 - unplausibles Signal - Warnleuchte EIN

Umgebungsbedingungen:

Fehlerstatus: 11100000

Fehlerpriorität: 2

Fehlerhäufigkeit: 1

Verlernzähler: 255

Kilometerstand: 187984 km

Zeitangabe: 0

Datum: 2016.14.09

Zeit: 12:52:51

 

Umgebungsbedingungen:

Drehzahl: 782 /min

Geschwindigkeit: 0.0 km/h

Spannung: 13.98 V

Lambda: 75.0 %

Lambda: -26.0 %

Binärwert: 00001110

Spannung: 2.356 V

 

 

czy to grucha?

Edytowane przez baju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie pojawiło się cosik takiego:

7934 - Czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania 
          P2563 00 [096] - niewiarygodny sygnał
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 142937 km
                    Data: 2064.14.27
                    Czas: 13:51:55

                    Prędkość obrotowa silnika: 837.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 23.5 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 80 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 10 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.960 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Sterowanie nastawnika ciśnienia doładowania: 100.00 %
                    Nastawnik ciśnienia doładowania: informacja zwrotna: 63.06 %
                    Nastawnik ciśnienia doładowania: offset zamknięty: 0.82 %
                    Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie: status-Bit 0: 00000000 
                    Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie: status-Bit 16: 00001000 
                    Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie: status-Bit 24: 00110111 
                    Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie: status-Bit 8: 00000100 
                    Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 1906.0 mV
                    Droga przesuwu pedału przyśpieszenia: 0.00 %
 

do tego pojawił się komunikat asterka Start-Stop

po skasowaniu błędu problem zniknął - czy to nie jest jakiś błąd sporadyczny?? po skasowaniu na chwilę obecną problemów brak

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawiązując do powyższego posta, błędy skasowane, wczoraj przeleciałem na pełnym zakresie obrotów i puki co problem nie powrócił - także było to chyba (całe szczęście) jednorazowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co jest nieuniknione to śmierć, podatki i pewność, że błąd prędzej czy później wróci :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności