Skocz do zawartości
wektor

Błąd 2563 (009571) regulator ciśnienia doładowania

Rekomendowane odpowiedzi

Grucha wymieniona auto sprawne. Temat zamkniety. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki koszt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do pytania. Jaki koszt ostateczny? Gruszka nowa czy zaminnik/uzywana?

U mnie objawy takie jak w postach powyżej. Nie ma jeszcze trybu awaryjnego i spadków mocy ale jak pisali koledzy to chyba tylko kwestia czasu... Na stałe świeci kontrolka silnika i co jakis czas błąd "Engine fault" i miga kontrolka świec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Koszt gruszki 450zl kupiona od gościa co zajmuje się sprzedażą turbin. Gruszka nowa i oryginalna. W jeździe znaczna różnica, całkiem inne auto. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć! U mnie pomiędzy 1600-2200obr/min. Passatowu "ucieka" z 40KM. Później wszystko jest OK! Zero kontrolekm itp. Dziś podłączyłem u kolegi mechanika VAG-a błąg P2563 - Obwód czujnika położenia nastawnika ciśnienia doładowania. Kumpel stawia na gruszkę, na jakiś siłownik. Czy można go jakoś reanimować, przeczyścić, czy się "nie bawić" i kupić nową gruszkę? Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, prośba o pomoc, w moim pali się cały czas kontrolka silnika i mruga kontrolka świec żarowych,samochód raczej nie stracił mocy lub stracił nieznacznie,po podłączeniu dość prostego vaga kolega mi powiedział ,że jest uszkodzona membrana w puszce przyturbinie i trzeba wymienić nastawnik czujnika ciśnienia doładowania,posprawdzał też wężyki,czy może ktoś potwierdzić tą diagnoze,czy mogą być jeszcze inne przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak podasz kod błędu, to da się potwierdzić lub zaprzeczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie mam identyczny problem ja powyzej w swoim passacie

kod błędu to ( 09571 P2563 ) czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania niewiarygodny sygnał sporadyczna

 

i drugi 08598 P 2196 sonda lambda 1, rząd 1 sygnał mieszanki zbyt bogatej

 

ponadto podobno zacina się zawór EGR czy powyższe błędy są związane z tym zaworem czy to inna usterka

 

Dziękuje za pomoc pozdrawiam

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam serdecznie mam identyczny problem jak powyzej w swoim passacie

kod błędu to ( 09571 P2563 ) czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania niewiarygodny sygnał sporadyczna

 

i drugi 08598 P 2196 sonda lambda 1, rząd 1 sygnał mieszanki zbyt bogatej

 

ponadto podobno zacina się zawór EGR czy powyższe błędy są związane z tym zaworem czy to inna usterka

jak udało sie to u Pana rozwiązać

 

Dziękuje za pomoc pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co to za czujnik g581 ??? To wlasnie ta grucha ??? Bo nawet na google grafika nic nie znalazlem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek przecież ci pisałem że ten błąd to czujnik w gruszce...

Czytasz w ogóle maile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Markos sorry.... Ja myslalem ze grucha to grucha a ten czujnik to jeszcze co innego....

Dobrze mowisz zeby na razie olac temat, jutro trasa do krainy podziemnych pomaranczy :) i jak z poznania wroce caly to chyba wszystko jest ok....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

jestem uzytkownikiem Skoda Superb II (3T5), 170KM (CBBB) i natrafilem na to forum bo wyglada ze mam podobny problem jak analogiczne Passaty B6 tzn.:

 

od jakiegos czasu mam taki problem:

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine (CBB) Labels: 03L-906-022-CBA.clb

Part No SW: 03L 906 022 QH HW: 03L 906 022 GA

Component: R4 2,0L EDC G000SG 5748

Revision: 13H03--- Serial number:

Coding: 0000072

Shop #: WSC 33361 790 00999

VCID: 7BF1F3DF4125

 

1 Fault Found:

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit: Implausible Signal

P2563 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 4

Mileage: 218161 km

Time Indication: 0

Date: 2008.14.29

Time: 09:30:33

 

Freeze Frame:

RPM: 782 /min

Speed: 0.0 km/h

Voltage: 13.91 V

Lambda: 88.4 %

Lambda: -20.5 %

Bin. Bits: 00001110

Voltage: 1.748 V

 

Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------

 

problem pojawia sie gdy silnik jest rozgrzany, stoje na biegu jalowym i zaczynam ruszac (pewnie dlatego w zapisie bledu predkosc pojazdu 0 km/h oraz niskie obroty silnika 782 obr/min).

Wtedy zaczyna mrugac kontrolka swiec zarowych, odzywa sie brzeczek i wyswietla komunikat "sprawdz silnik".

Po chwili od ruszenia gasnie i jest przez jakis czas spokoj.

Blad ostatnio pojawia sie co drugi dzien.

 

czyzby ta slynna "gruszka" od turbo czyli czujnik w niej ?

Edytowane przez __Roger__

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem gruszka, ale nie żaden czujnik. Rozszczelniła się membrana. Wymian gruszki na nową załatwi sprawę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Owszem gruszka, ale nie żaden czujnik. Rozszczelniła się membrana. Wymian gruszki na nową załatwi sprawę

 

Może tak być ale nie musi.Ja bym się tak nie rozpędzał z tą diagnostyką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może tak być ale nie musi.Ja bym się tak nie rozpędzał z tą diagnostyką.
Gdyby to było B7 to też bym się wstrzymał, ale B6 99,9% że jest tak jak napisałem. Gruszki miały wadę konstrukcyjną w postaci braku osłony termicznej od strony turbiny. W efekcie guma membrany się rozszczelniała. Dopiero na afetermarket wypuścili poprawioną wersję gruszki z takim kołnierzem metalowym od strony turbiny (choć nie wiem co on miałby dać, ale to inna bajka). VW oczywiście się do niczego nie przyznaje :D

 

Za tym że mam rację przemawia też opis. Na wolnych obrotach, kiedy w gruszce jest największe podciśnienie wywala błąd. Wraz ze wzrostem obrotów podciśnienie spada i spiralka sama z siebie gaśnie. (oczywiście wszystko do czasu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz.

wlasnie sprawdzilem i moja aktualna gruszka ma ta oslone termiczna/blache od strony turbo zaaraz pod wtyczka.

mam nadzieje ze to jest uszkodzone bo w ASO za sama gruszke 700 zeta a na aledrogo za oryginalna KKK 430 :(

dojscie do niej tez nie jest ciekawe bo niby u gory ale centralnie na srodku silnika i od strony szyby czolowej wiec niezbyt wygodnie + aby dojsc przy dzwigni turbo to trzeba miec male chinskie raczki i chyba jakies specjalne klucze.

dzwonilem w pare miejsc i w AM Service Kosakowo jezeli uda sie wymienic bez wyciagania turbo (w co Pan powiedzial ze watpi) to 200 zeta za robote a jak z wyciaganiem turbo to 450 + uszczelki.

takze calos jakies 900-1000 zeta - szok :(

oczywiscie po wymienia kalibracja tego zaworu jest w cenie :)

 

polecicie cos w 3-miescie lub okolicach gdzie mi to dobrze zrobia za rozsadne pieniadze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Oczywiście, że da się wymienić gruszkę bez wyciągania turbiny, choć jest to upierdliwe, więc nie daj się naciągnąć

2. Nie ma żadnej kalibracji. Ustawia się długość sztangi nowej gruszki dokładnie tak jak starej, profilaktycznie sprawdza napięcia i tyle. Jeśli ustawią ją źle to natychmiast wywali błąd.

3. W normalnych warsztatach za taką usługę biorą 100. Ale nie wiem jakie są ceny w 3mieście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm, znalazlem instrukcje na necie z ELSA i od strony 4 opisuja sposob jej regulacji.

 

Bardzo dobry opis znalazłeś.Tak właśnie wygląda wymiana gruchy zgodna z zaleceniem producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
opisuja sposob jej regulacji.
Opis super. Mając w ręce wymontowaną gruszkę możesz przed założeniem ustawić śruby według niej co bardzo ułatwia późniejsze prace.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności