Jump to content
DeepHeet

Pierwsze radio i antena

Recommended Posts

Dostałem radio Midland Alan 199-A o nie znanym mi stanie, niby ma działać ale nie mam anteny żeby cokolwiek sprawdzić, czy można z tym radiem podjechać do sklepu z CB żeby sprawdzili czy działa jak powinno?

Kolejna sprawa to jeśli już będzie działać to jaką antenę dokupić? Posiadam podstawkę Presidenta na motylek mocowaną gdzieś na rant, klapa itp. i zastanawiam się czy nie kupić czegoś do niej? Ogólnie chyba wolałbym magnes, ale jeśli lepiej coś na motylku to przemyślę sprawę ;)

To będzie moja pierwsza dłuższa zabawa z CB wcześniej ze 3 razy pożyczałem od kolegi jakiś prosty zestaw jak jechałem w daleką trasę i byłem zadowolony. Jestem typem słuchacza, a jak z kimś gadam to zwykle jest w pobliżu więc nie potrzeba mi chyba kosmicznych osiągów?

Nie znam się... Co radzicie, co polecacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sklepie to zależy od sprzedawcy czy ci sprawdzi,jak nie zalezy ci na duzym zasięgu to kup sobie mała antene,antena na magnesie ma to do siebie ze jak postawisz ja w jedno miejsce i dostroisz z radiem to podobno jak ja przestawisz w inne miejsce to moze słabiej zbierac,poza tym łatwo porysowac dach,nawet jak dasz podstawke pod magnes musisz uwazac czy nic sie do niej nie przykleiło,pod tym wzgledem lepsza jest ta na motylek (rant klapy),ja mam na bat na magnes ale bede zmieniał własnie na taka zeby przykrecic na stałe,raz zestroje imam spokój,sam bat odkrecasz na noc i masz pewnosc ze nikt go nie złamie czy ukradnie,kiedys zostawiłem sam magnes na aucie i tez chyba komuś był potrzebny bo przez noc wyparował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowałem się na antenkę stałą z wykorzystaniem posiadanej podstawki, wybór padł na Lemm AT 1200

Do usłyszenia w eterze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To radio zbyt dobrych opinii nie ma. Ogólnie jest spostrzegane jako szumofon. Masa ludzi to kupuje bo tanie a pózniej mówi ze CB RADIO to porazka.

 

Lemm AT 1200 antena fajna zgrabna ale nie wciskajac sciemy radio to najniższa pólka także cudów się nie spodziewaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to się mówi darowanemu koniowi... kiedyś się pomyśli nad czymś innym na razie dla amatora takiego jak ja jest git ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
To radio zbyt dobrych opinii nie ma. Ogólnie jest spostrzegane jako szumofon. Masa ludzi to kupuje bo tanie a pózniej mówi ze CB RADIO to porazka.

 

Lemm AT 1200 antena fajna zgrabna ale nie wciskajac sciemy radio to najniższa pólka także cudów się nie spodziewaj

 

Potwierzdam, miałem to napisać.

Antenka godna polecenia uzytkowalem też 700 setkę i byłem zadowolony.

Z radyjek tańszych mogę polecić np. Maxona CM-10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taniej mozna kupic dnt cockpita lub carata a bedzie smigal o wiele lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak to się mówi darowanemu koniowi... kiedyś się pomyśli nad czymś innym na razie dla amatora takiego jak ja jest git ;)

 

Oczywiście masz racje. Tylko zebyś nie był zrazony do CB radia bo uwierz że opłaca się zainwestowąc w lepsze radio dla własnej wygody w aucie , wygody w postaci ciszy..

 

Moje pierwsze radio to jakaś COBRA z ogromna grucha haha..

Teraz mam harry'ego 2 co prawda jest lepiej ale dupy nie urywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ,dołączam sie do tematu

mianowicie jaki zestaw wybrac mam do wyboru dwa radyjka z antenami uzywane za 220zł, ktore wybrac?

-uniden 520xl + sirio s 100

lub

-uniden 520xl + midland ml 145

jaki zestaw bedzie lepszy?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakładając, że oba są w dobrym stanie to zdecydowanie drugi. Przy antenach CB obowiązuje zasada która mówi, że długości nie oszukasz, więc dłuższa będzie lepsza. Co do radyjka to patrząc na cenę zestawu mniemam iż jest to chinol, ale jeżeli nie przypieczony to po niewielkiej ingerencji można mu nieco otworzyć modulację i będzie fajnie grzmiał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze że przy używanych antenach jest ryzyko że może ale nie musi być uszkodzona lub z trefnego źródła (strzał w gałąź, niskie parkingi przy marketach jak również mogła spaść z auta) Więc podejmujesz zawsze jakieś ryzyko ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytam sobie wasze wypowiedzi i podsumowujac przerobilem juz kilka roznych CB i anten i radyjek, jednak w klasie do 500 zl chyba najlepszym rozwiazaniem, ktore mialem byl president, obecnie mam harry'ego II + president georgia i do 2 km, czyli w miescie spokojnie starczy, dodatkowo na trasie do duzych predkosci nie ma problemu, a nie potrzebuje komunikowac sie z 'kolegami' oddalonymi 20 km ode mnie, bo wokolo mnie jezdzi mnostwo ludzi z CB, jezdzilem z antenami presidenta ml 150, fajnie slychac - niepodwazalnie, ale kazdy parking podziemny, mc'donald, garaz staje sie problemem i slychac jak tylko brzdeka i czlowiek czeka czy magnes nagle nie uderzy w szybe, z powodzeniem moge rowniez polecic radio EMPEROR Kenji z ASC(automatyczny squelch) jedno z podstawowych produktow presidenta, ale warte swoich pieniedzy, tym bardziej dla poczatkujacych uzytkownikow CB, ktorzy nie do konca rozumieja obsluge squelch'a, mialem tez okazje testowac Presidenta Johnson II ASC i uwazam, ze kompletnie nie warte pieniedzy, tym bardziej w porownaniu do Kenji (cena sporo mniejsza) to Kenji o wiele lepiej. Jesli chodzi o inne marki, COBRA - porazka, ONWA - porazka, midland - taki sobie, TTI taki sobie, UNIDEN - w miare. Anteny SIRIO godne polecenia, HASTLER/WILSON - lipa. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
czytam sobie wasze wypowiedzi i podsumowujac przerobilem juz kilka roznych CB i anten i radyjek, jednak w klasie do 500 zl chyba najlepszym rozwiazaniem, ktore mialem byl president, obecnie mam harry'ego II + president georgia i do 2 km, czyli w miescie spokojnie starczy, dodatkowo na trasie do duzych predkosci nie ma problemu, a nie potrzebuje komunikowac sie z 'kolegami' oddalonymi 20 km ode mnie, bo wokolo mnie jezdzi mnostwo ludzi z CB, jezdzilem z antenami presidenta ml 150, fajnie slychac - niepodwazalnie, ale kazdy parking podziemny, mc'donald, garaz staje sie problemem i slychac jak tylko brzdeka i czlowiek czeka czy magnes nagle nie uderzy w szybe, z powodzeniem moge rowniez polecic radio EMPEROR Kenji z ASC(automatyczny squelch) jedno z podstawowych produktow presidenta, ale warte swoich pieniedzy, tym bardziej dla poczatkujacych uzytkownikow CB, ktorzy nie do konca rozumieja obsluge squelch'a, mialem tez okazje testowac Presidenta Johnson II ASC i uwazam, ze kompletnie nie warte pieniedzy, tym bardziej w porownaniu do Kenji (cena sporo mniejsza) to Kenji o wiele lepiej. Jesli chodzi o inne marki, COBRA - porazka, ONWA - porazka, midland - taki sobie, TTI taki sobie, UNIDEN - w miare. Anteny SIRIO godne polecenia, HASTLER/WILSON - lipa. Pozdro

Czytając początek miałem wrażenie że president Cię sponsoruje... ;) Owszem, zgodzę się president.. Ale starej szkoły. Bo na te nowe wynalazki szkoda wydawać kasy..

 

ONWA - porazka

Zależy jaki model.. Bo na turbo czy mk1 złego słowa powiedzieć nie mogę..

 

 

HASTLER/WILSON - lipa

Pewnie podróbka Hastlera Ci się trafiła.. Wilson owszem, nie godny polecenia. Oryginalny Hastler jako zapasowa antena sprawuje się u mnie bardzo dobrze.

 

Powodzenia w dalszym testowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dłuższym czasie testowania mojego zestawu jestem najbardziej na TAK! no może poza jednym małym szczegółem czyli brakiem wyjścia na papugę... Mam też małe porównanie z radiem z mojej 'służbówki' Mtech Legend II i stała antena taka sama jak u mnie Lemm 1200 AT lekko cięta i jest beznadzieja, ponoć kiedyś było ok ale się rozstroił ten zestaw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozliwe, a z presidentem jak najbardziej - stare presidenty sa OK, a im nowsze tym gorsze... i nasluch i jakosc wykonania...:/ pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy