Skocz do zawartości
psychochiller

Termostat 1.8T AWT - instrukcja obrazkowa

Rekomendowane odpowiedzi

W pazdzierniku wymienilem termostat Wahlera na MAHLE - BEHR. Poprawa zauwazalna. Silnik zagrzewal sie szybcie gdzies o 1/3. Temp robocz wynosila jakie 91-92C. Na Wahler mialem 92-94C, mimo ze dluzej silnik sie zagrzewal. Na Meyle zmniejszyly sie Wahania temp. przy hamowaniu silnikiem.

Ale do ...czasu.

 

Minelo pol roku. Zrobilo sie cieplej. I teraz po zagrzaniu sie do 90-91C (na zewn. 28C) , po chwili temp spada na 88-89C i tak trzyma. Czasami dojdzie do 91C. Spokojna jazda po miescie.

 

Z tego co pamietam, to wiekszosc posiadaczy 1.8T pisala o temp roboczej ok 96C.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam , 94-96 non stop :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest 98 i to o tej porze roku, nie za wysoka?

Zmieniałem termostat na Vernet-a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

85, 90, 100 nie ma znaczenia, każda jest nadal prawidłową temp. Problem jest jeżeli są duże wahania.

Ja mam np. Cały czas 100 +/- 2 stopnie. I to jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
85,
Jest znaczenie. Moj wiecej palil ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy 85 ? nie wierzę, przy 60,70 zgodzę się, ale przy 85 już raczej będzie palił normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy 85 ? nie wierzę, przy 60,70 zgodzę się, ale przy 85 już raczej będzie palił normalnie.[/quotePisze z autopsji.

Kupilem kiedys czujnik temp, bo myslalem ze on u mnie szwankowal. Stary pokazywal 90-92C, a chcialem miec forumowe 95-96C.

Nowy czujnik pokazywal max 88C i spalanie deko uroslo. Czujnik oddalem i jezdze do dzisiaj na fabrycznym z 2004 roku. Po drodze w ciagu 5 lat wymiana 3ech termostatow, Wahler - wytrzymal rok, Behr - wytrzymal z 4 miesiace, Vernet - siedzi chyba od wakacji, zagrzewa najszybciej jak dotad, ale temp pracy caly czas ok 91C..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie po 3 miesiącach skończył mi się termostat (Vernet) a miał być taki dobry...trzeba będzie zakupić ori, chyba wytrzyma trochę dłużej - mam nadzieję...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie siedzi prawie rok i przejechał ponad 20kkm i jest nadal oki Vernet..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie vernet siedzi od jakiś 80tyś km i jest ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie z Verneta jestem zadowolony. Mayle mial byc zajebisty, a po paru miesiacach wyszla kupa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od kiedy mam LPG (pół roku) to już drugi, pierwszy padł zaraz po montażu (był ori 45 tyś) a teraz ten....mam jakiegoś pechozola:[

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam LPG i od 30tyś. mam założony ori. i trzyma bardzo ładnie miasto trasa 92-93 nie spada poniżej 91 i nawet w korkach nie skocze wyżej niż 95. Jak stoję w korku i idzie w gurę do 95 to za chwilę spada i utrzymuje 93. Ale mam też po wymianie chłodnicę bo wcześniej miałem zatkaną i miałem duży problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

#termostat #g62

Panowie, zwróciła moja uwagę opadająca z 90 do 80 stopni wskazówka na liczniku po rozgrzaniu silnika i jeździe ze stałą prędkością przy zwalnianiu np przed światłami bądź skrzyżowaniem. Po podłączeniu do kompa błędów od czujnika brak, pomiar w bloku silnika oraz w bloku instrumentów pokrywa się ze sobą lecz tutaj ku mojemu zdziwieniu temperatura osiąga max 75 stopni, a w momencie spadku wskazówki na liczniku komputer wskazuje ok 70 stopni. Pytanie brzmi, wymiana termostatu czy czujnika? Czujnik już raz wymieniałem parę lat temu bo był problem z odpalaniem i wskazania silnik-instrumenty się rozjeżdżały o kilkadziesiąt stopni. Termostat nigdy nie ruszany, przebieg 336 tys. km. Chyba miał prawo już się skończyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności