Skocz do zawartości
Gonzo !!!

Ocena stanu Turbiny AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie, ostatnio w moim pasku zauważyłem że turbo dziwnie i dość głośno pracuje podczas dużego obciążenia na obrotach 1800. Czy po tych fotach można jednoznacznie stwierdzić że ma zbyt duże luzy i wirnik już styka się z muszlą? Luz sprawdzałem i jest, jednak wydaje się być nieduży ale nie jestem tego w stanie potwierdzić 100% bo było to sprawdzane na wyczucie bez demontażu z auta.

 

male_dc812d0b1b637b667b59fe76b701e.jpg

 

male_3fbb55d2ebf97eb66fe7e2a7d117.jpg

 

male_d06360099a53f057a75fabe80cd7.jpg

 

male_bfdd02302c6299853565ceb959235.jpg

 

male_80eafb8988b7935d37624697e89.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zdjeciach nie poznasz jaki jest luz,auto ma swoje lata i wiadomo zawsze jakiś luz na łopatkach bedzie,u ciebie widac ze jest dość mokro z oleju wiec moze pompowac olej,na twoim miejscu wyciągną bym turbo wyczyscił środek poskładał i wtedy powinno być ok,tylko ten luz niech sprawdzi ktoś kto sie na tym zna,szkoda zeby turbo zassało ci olej gdzieś w trasie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie turbo jak najbardziej ok ! olej moze byc z odmy a nie konicznie z T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na łopatkach wirnika widoczne są uszkodzenia - niby nieduże ale są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbo jest glośne przez uszkodzenie łopatek na stronie zimnej :) ogolnie turbo nadaj sie do wymiany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no hiper super znawca nie jestem, ale tego turba bym nie skreslal na pewno ! to ze glosniej chodzi to nic, jezeli auto jezdzi normalnie, a turbo nie lyka oleju to po co to ruszac ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo ogólnie chodzi bardzo głośno, tz wydaje mi się że to turbo i nie jest to świst tylko jakby wycie, ogólnie ciężko to opisać. W trybie awaryjnym gdy odczepię przepływówke nie ma tego więc tak domniemam że to turbo, ewentualnie nieszczelny dolot. A temat jest o tyle ciężki że tym autem poruszam się za granicą i nie chciał bym żeby turbo posypało się na trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A walek i szklanki sprawdzales?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wałek i szklanki nie były sprawdzane, ale tak jak pisałem bez doładowania silnik pracuje jak zegarek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale gwizda na bank turbo czy mozliwe ze dolot dziurawy ? jestes w stanie logi zrobic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Czy 1.9 TDI AVF (listopad 2002r) ma turbo ze zmienną geometrią ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czesc,

 

Czy 1.9 TDI AVF (listopad 2002r) ma turbo ze zmienną geometrią ?

 

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czesc,

 

Czy 1.9 TDI AVF (listopad 2002r) ma turbo ze zmienną geometrią ?

Każdy 1.9 po lifcie niezależnie od mocy ma turbo VNT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy AVF to chyba tylko 130kM były, czy nie niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.

Tak samo AVF wychodziły 5b automaty tiptronic 6 manualne a już np AWX 5b man. ichyba 4b automat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o regeneracji takiej turbinki?

Pytam bo w ostatnim Poradniku Auto Świata pisali, że ze zmienną lepiej nie regenerowac gdyż technologicznie są bardziej zaawansowane..? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co chcesz ją regenerować - zwykle wystarczy czyszczenie u kogoś ogarniętego, 300-400PLN i śmiga jak nowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy taki luz na turbinie to złom czy pojeździ? Chcę kupić i nie wiem czy to warte czy lepiej nie ryzykować?

received_875018009334466.mp4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tragedii. Jak nie puszcza dużo oleju to spokojnie bym jeździł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli wirnik trze o obudowę trzeba natychmiastowo wymieniać Turbo ? Dodam ze silnik bierze olej 500 ml na 1000 km i na dodatek śmierdzi podczas jazdy z rury wydechowej przepalonym olejem . 

45F236AE-ADA8-4C8B-A74C-A8A71EC98B82.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj-regeneruj i to jak najszybciej jak nie chcesz mieć większych problemów np. rozbieganie sie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności