Jacusnik Zgłoś #1 Napisano 11 Września 2013 (edytowane) Witam, PACJENT: Passat 1.9 TDi 101KM AVB 148tyś km 2003rok Silnik pracuje równo, ale drży na postoju. Zdjąłem osłonę silnika bo strasznie hałasowała, a gąbka otulająca silnik zaczęła mocno się prószyć i tez ją wyciągnąłem. Jestem po wycięciu KATA bez wstawiania rury. + jestem po wymianie oleju i filtrów oprócz filtra paliwa. Na miarce oleju pokazuje minimalnie ponad max - mechanior przelał oleju za dużo przy wymianie. Silnik z zewnątrz zdrowy bez wycieków. Zrobiłem pomiar dynamiczny i statyczny EGRa. Jeśli wykonać jeszcze jakieś logi które by podpowiedziały to dać znać które. Auto scan wykazał tylko 2 błędy sporadyczne w Climatroniku i jeden w zamku kierowcy. Nic co by dotyczyło silnika. Po wyciągnięciu miarki oleju na odpalonym silniku tylko dymek od ciepła leci nic poza tym. Po odkręceniu korka oleju na odpalonym silniku mocno dmucha siwym dymkiem i chlapie olejem. W zbiorniku płynu chłodniczego czyściutko, pod korkiem również. Wydaje mi się, że wspomaganie ciężko chodzi, ale nie ma tragedii. W poprzednim pasacie chodziło mi lżej, ale miał więcej nalatane. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Statyczny: Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141617.html -długi odczyt Dynamiczny: Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141613.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141614.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141615.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141616.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141618.html Edytowane 11 Września 2013 przez Jacusnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #2 Napisano 11 Września 2013 Drżenie może być spowodowane niesprawnym sprzęgiełkiem koła pasowego alternatora. Czy pasek wielorowkowy drży z prawej strony pomiędzy alternatorem a pompą wspomagania? Brakuje logów 013, 018, 023 statycznych i 007. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacusnik Zgłoś #3 Napisano 11 Września 2013 Cześć, Dzięki za zainteresowanie tematem. Akurat sprzegiełko padło mi 5000 km temu. Więc mam świeżo co wymienione. Mechanior mówił że założył IFA. Paski pracują ładnie. I nie podskakują. Jedynie na napinaczu można dostrzec minimalne drganie. Zrobię próby statyczne i wstawię jeszcze dziś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #4 Napisano 11 Września 2013 Mechanior mówił że założył IFA Raczej INA wrzuć logi i jutro zerknę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacusnik Zgłoś #5 Napisano 11 Września 2013 Cześć tak jak obiecywałem wklejam logi: Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141654.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141655.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141656.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141657.html Grupy: 001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141658.html Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141659.html Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141660.html Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141661.html Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/jacusnikus_141662.html Z góry dzięki za ocenę i pomoc. Pozdrawiam Jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #6 Napisano 12 Września 2013 Nie widać nic niepokojącego. Możliwe, że przyczyna lezy poza silnikiem - jego poduszki, rura wydechowa, plecionka.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacusnik Zgłoś #7 Napisano 12 Września 2013 Cześć. Dzięki za analizę. Zacznę od rury wydechowej bo tam było ostatnio grzebane. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #8 Napisano 12 Września 2013 Ja tylko chciałem zapytać co oznacza słowo "brumi":blink? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #9 Napisano 12 Września 2013 Synchronizacja wałka jest na plusie. Powinien równiej pracować i mniej drżeć przy ustawieniu bliskim 0'. Drgania mogą być spowodowane zużytą poduszką silnika/skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #10 Napisano 12 Września 2013 Ja nigdy takich objawów nie zaobserwowałem przy takiej wartości synchronizacji.... ale warto spróbować, bo to 5 min. roboty. A może jakiś popychacz zaworowy zużyty lub wałek rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacusnik Zgłoś #11 Napisano 20 Września 2013 Witam ponownie. Problem został rozwiązany i był bardzo prozaiczny hehe:D Po prostu do wycięcia kata ściągnąłem dolną wygłuszającą osłonę silnika. Po założeniu w kabinie cisza:D Tak więc niepotrzebne były logi, ale dziekuje Bunshiemu za pomoc i sprawdzenie logów. Myślę, że silnik w takim stanie nada sie na virusa. Pozdrawiam p.s Brumi tzn - brum brum brum hehe:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach