Skocz do zawartości
Madar28

Passat B5 110KM 1,9 TDI brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam klubowiczów

Chciałbym trochę odświeżyć temat, lecz problem jest bardziej nietypowy:

Od jakiegoś czasu czuję że auto nierówno "ciągnie" do przodu, najlepiej to czuć pod górkę, tak jakby przyspieszało i odpuszczało..

A jak go przegonię to głośno syczy / szumi jakby gdzieś była nieszczelność. Czy może to być wina nieszczelnego układu dolotowego?

Czy po wymianie uszczelki kolektora dolotowego i przeczyszczeniu powinna być poprawa czy przyczyny szukać gdzie indziej?

Dodam tylko, że autko zwinnością nie grzeszy i nie czuć by miało te 110 kucy, wolno się rozpędza.. turbo słychać że pracuje.

Przy okazji nie wiem czy warto egr zaślepić czy to raczej nic nie zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pacjent Passat B5 AFN , od kilku dni borykam się z problemem braku mocy w samochodzie , nie jest to odcinanie turbo , po prostu raz odpalę i jedzie ok , a za drugim razem jak chce odpalić i jechać to muł totalny , tak jak by chciał ale coś by go blokowało ... ;/

Niestety od 2 dni jest tak bez przerwy , ja mu gaz a on jak by stał w miejscu , coś jak by go przytkało / zablokowało .

Wężyki od podciśnienia są ok , wszystko popodpinane , nie mam jak ani u kogo podpiąć auta pod kompa , wiem ze to jak wróżenie z fusów , ale może ktoś też miał taki sam przypadek ?

Nie mam pojęcia od czego zacząć ... jeszcze jak by ktoś był uprzejmy wkleić fotkę wężyków od podciśnienia , jak są popodpinane który gdzie dokładnie idzie w AFN-ie to będę wdzięczny .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj wsiadłem do Passata którym żona jeździ i tu zonk, auto kompletnie nie ma mocy. Gaz w podłogę a on ledwo dochodzi do 3000 obr. Co może być przyczyną? Tak nagle by się turbo skończyło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Resiak82 napisał:

Witam. Dzisiaj wsiadłem do Passata którym żona jeździ i tu zonk, auto kompletnie nie ma mocy. Gaz w podłogę a on ledwo dochodzi do 3000 obr. Co może być przyczyną? Tak nagle by się turbo skończyło?

Najpierw odpal auto i przy odpalonym aucie ściągnij wężyk z turbo i zobacz czy sztanga idzie w dół. Ma to być płynny ruch i to około 1cm +/- jeżeli chodzi płynnie to sprawdź jeszcze rury od intercoolera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, robert_s napisał:

Najpierw odpal auto i przy odpalonym aucie ściągnij wężyk z turbo i zobacz czy sztanga idzie w dół. Ma to być płynny ruch i to około 1cm +/- jeżeli chodzi płynnie to sprawdź jeszcze rury od intercoolera

Ok dzięki. Jutro sprawdzę, tylko czy będzie widoczna z góry sztanga czy się rusza? Nawet nie wiem czy uda mi się zrobić logi dynamiczne w razie czego bo ciężko będzie uzyskać 4000 obr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o ten wężyk co jest na gruszce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie a nawet jak bedzie zimny silnik to jest możliwość wlozenia palca pod sztange i poruszania samemu, ma leciutko chodzić i oczywiście wyłączony silnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdziłem. Po zdjęciu wężyka sztanga stoi w miejscu. Kiedyś próbowałem ją ręcznie podnosić ale już wtedy ciężko chodziła. Sprawdzę jutro jeszcze tą sztangę vcdsem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc auto odżyło. Rozruszałem sztangę gruszki i wymieniłem te co mogłem wężyki podciśnienia, jeden przy zaworze N18 był popękany. Moc jest ale pojawił się kolejny problem, podczas jazdy przy dodawaniu gazu przy ok 1800 obrotów słychać syczenie z pod maski. Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Resiak82 napisał:

A więc auto odżyło. Rozruszałem sztangę gruszki i wymieniłem te co mogłem wężyki podciśnienia, jeden przy zaworze N18 był popękany. Moc jest ale pojawił się kolejny problem, podczas jazdy przy dodawaniu gazu przy ok 1800 obrotów słychać syczenie z pod maski. Co może być przyczyną?

no to idziesz w dobra strone:-) teraz sprawdź najpierw połączenie między kolektorem ssącym a rurą intercoolera. Taka krótka gumowa rura to i zobacz czy od spodu nie ma dziury a najlepiej ją sciągnij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko naprawione. Rura idąca do intercoolera była nacięta, przez to że opiera się na filtrze paliwa. Dobrze Robert trafiłeś, dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że mogłem pomóc. Przynajmniej na drugi raz od czego zacząć 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności