daro44 Zgłoś #1 Napisano 26 Sierpnia 2013 Szukalem i nie znalazlem info dotyczace wymiany w tym silniku chodzi o to jakie sa objawy "konczacego"sie rozrzadu i czy wogole ten element podlega wymianie i po jakim przebieguduzo jest informacji o dieslach i nie wiem czy te przebiegi pokrywaja sie z fsi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #2 Napisano 27 Sierpnia 2013 zlecam wymiane przy 100 tkm u mnie 1wszy rozrząd wymienia sie przy 180 tkm ale nie patrz jaki jest tylko zasada jest prosta albo 100 tkm albo max 6 lat bo pasek truchcieje i moze sie rozlecieć i wtedy bedzie bolało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro44 Zgłoś #3 Napisano 27 Sierpnia 2013 W fsi jest łancuszek i w/g serwisu nie wymienialny ale....wszystko sie psuje i z rana gdy go odpalam grzechota jakies 2 sec potem wszystko jest ok czy to objaw juz do wymiany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #4 Napisano 27 Sierpnia 2013 podaj mi symbol silnika bo dziwne jest aby tam był łancuch ? moze słychac ci łancuszek łaczący wałki rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro44 Zgłoś #5 Napisano 27 Sierpnia 2013 (edytowane) Jest na bank bylem w aso łancuszek rozrzadu sprawdzali po win tylko nie wiem czy to terkotanie jest objawem juz zuzytego lancuszka czy napinacza ....najechane mam 106000 Edytowane 27 Sierpnia 2013 przez daro44 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro44 Zgłoś #6 Napisano 29 Sierpnia 2013 Po wizycie w aso vw sprawa sie wyjasnila podczas pierwszego odpalenia lancuszek jest suchy i zanim olej dojdzie mozliwe jest terkotanie co nie ma nic wspolnegi z objawami zuzytego lancuszka takze temat dla silnikow fsi dotyczacy takich objawow wyjasniony pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #7 Napisano 29 Sierpnia 2013 troche dziwne kolego ze tak się dzieje nie powinno tak być (brak smarowania) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro44 Zgłoś #8 Napisano 30 Sierpnia 2013 (edytowane) No nie wiem bazuje na opini mechanikow z vw chociaz trafilem gdziesz na forum uzytkownikow golfa z tym silnikiem to tez pojawialy sie podobne opinie dotyczace tego zjawiska....(W/g mnie to ten napinacz hydrauliczny ale poobserwuje jeszcze ) Edytowane 30 Sierpnia 2013 przez daro44 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro44 Zgłoś #9 Napisano 9 Września 2013 Na chwile obecna sprawa sie chyba wyjasnila ....rozrzadzik do wymiany grzechotka porrannego rozruchu jakies 2 sec +wyraznie slyszalnie lekko metaliczne dzwieki podczas pracy silnika a mialo byc tak pieknie ! kompletny rozrzad w aso 610zl tylko nie wiem z kad cena za wymiane 1400 zl z ktorej zrezygnowalem na rzecz zaprzyjaznionego mechaniora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro44 Zgłoś #10 Napisano 12 Września 2013 Koledzy ma ktos moze rysunek z jakich czesci sklada sie komplet rozrzadu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro44 Zgłoś #11 Napisano 18 Września 2013 Rozrzadzik zakupuony w piatek wymiana dam znac jaki efekt bedzie po tym zabiegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro44 Zgłoś #12 Napisano 21 Września 2013 Po wymianie i jest ok to najwazniejsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1985 Zgłoś #13 Napisano 3 Maja 2016 Witam. Szykuje sie do zmiany rozrządu, objawy to turkot po odpaleniu i ostatnio błąd korelacji walka rozrządu i wału korbowego. Mechanik stwierdził ze to od naciagnietego łaĂącuszka. Moje pytanie czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu? Bedzie mi to potrzebne przy wyborze odpowiedniego zestawu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #14 Napisano 3 Maja 2016 (edytowane) Witam. Szykuje sie do zmiany rozrządu, objawy to turkot po odpaleniu i ostatnio błąd korelacji walka rozrządu i wału korbowego. Mechanik stwierdził ze to od naciagnietego łaĂącuszka. Moje pytanie czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu? Bedzie mi to potrzebne przy wyborze odpowiedniego zestawu. Oczywiście, że ma. Uruchamiają się przy około 3500obr/min. Cisnienie oleju powoduje uruchomienie nastawnika i przestawienie wałka w inne położenie. Bez odpowiednich blokad nawet nie podchodz do wymiany. W związku z tym, że masz ten silnik z początku lat produkcji gdzie nastawniki ( czyli nieszczęsny zmieniacz faz rozrzadu) były wadliwe należy wymienić bezwzględnie owy nastawnik wraz napinaczem hydraulicznym. Edytowane 3 Maja 2016 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1985 Zgłoś #15 Napisano 3 Maja 2016 Pytam dlatego ze gdzieś na forum golfa przeczytałem ze zestaw z zębatkami który chce kupić, te zębatki nie nadają sie do silnika ze zmiennymi fazami. Wogole dziwna sprawa z tym rozrządem. Pojawił sie błąd p0016 czyli błędna korelacja itp. Boje sie trochę jeździć zeby czasem rozrząd nie przeskoczył bo znajomy mechanik ma dla mnie czas dopiero za 2 tygodnie. A co do tego zmieniacza faz nie spotkałem sie z nim w żadnym katalogu tutaj w uk gdzie mieszkam wiec pewnie pozostaje ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #16 Napisano 4 Maja 2016 Pytam dlatego ze gdzieś na forum golfa przeczytałem ze zestaw z zębatkami który chce kupić, te zębatki nie nadają sie do silnika ze zmiennymi fazami. Wogole dziwna sprawa z tym rozrządem. Pojawił sie błąd p0016 czyli błędna korelacja itp. Boje sie trochę jeździć zeby czasem rozrząd nie przeskoczył bo znajomy mechanik ma dla mnie czas dopiero za 2 tygodnie. A co do tego zmieniacza faz nie spotkałem sie z nim w żadnym katalogu tutaj w uk gdzie mieszkam wiec pewnie pozostaje ASO. Skoro masz wątpliwości to dzwoń do ASO i pytaj o części. Może się też okazać, że taniej wyjdzie Ci oddać samochód na wymianę rozrzadu do serwisu. Często są promocje na różne usługi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wopes123 Zgłoś #17 Napisano 1 Grudnia 2022 klekot przy odpaleniu przez pierwsze sekundy spowodowany prawdopodobnie przez zawór zwrotny oleju, uszczelniacze nie trzymają, tak było u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach