Adi102 Zgłoś #1 Napisano 13 Sierpnia 2013 Witam, Od jakiegoś czasu przeszukiwałem forum/internet w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie czemu czasem przy hamowaniu skrzynią na niższych biegach (1 i 2) wyskakują mi biegi. Poduszkę pod skrzynią (tą z ramieniem) miałem wymienianą. Jest również czasem problem z wrzuceniem 1 biegu oraz wstecznego. Czasem jeżdżę i nie mam problemu, a parkuje czy ruszam z pod świateł i nie mogę wrzucić 1. Po pomachaniu na luzie drążkiem jest OK. Macie jakieś pomysły? :sciana 1.9 tdi AHU model '98 b5 Z góry Dzięki za odp! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zguba79 Zgłoś #2 Napisano 13 Sierpnia 2013 Sprawdź stan oleju. Ja podobnie miałem w Polo i okazało się, że miałem za mało oleju. Wymieniłem i usterka ustała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JakiCMG Zgłoś #3 Napisano 13 Sierpnia 2013 ja również mialem podobna sytuację. nagle mi wszystkie biegi nie chcialy wejsc a sie okazalo ze oleju bylo malo. wymienilem i smiga jak marzenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awarp Zgłoś #4 Napisano 13 Sierpnia 2013 Witam jestem tu nowy więc sory jak pisze nie tu otóż mam problem kupiłem Passata 1,9 TDI i za wyjechałem na prosta droge ściszyłem radio to słysze jak cos mi sprzodu huczy na kazdym biegu i na luzie też czy to może być brak oleju w skrzyni biegi wchodza ok może nie tak prefekcyjnie ale jest wmiare dobrze silnik jest troche od spodu brudny ale jest osłona pod silnikiem i nie mogłem sprawdzić oleju może w czwartek bym to zrobił ale co wy myslicie co to może być ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #5 Napisano 13 Sierpnia 2013 (Awarp) Ja myślę że to huczenie to będzie łożysko w kole ale sam już musisz się upewnić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JakiCMG Zgłoś #6 Napisano 13 Sierpnia 2013 Ja myślę że to huczenie to będzie łożysko w kole kolego kolega napisal ze na luzie tez takze to raczej nie koło. sprqawdź olej i bedziesz wiedzial czy to to. jak nie to dalej bedziesz mial zagadkę ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #7 Napisano 13 Sierpnia 2013 domeną uszkodzonego łożyska jest właśnie huczenie na luzie i na biegu. Kolega nietomny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awarp Zgłoś #8 Napisano 15 Sierpnia 2013 usterka zrobiona łożysko jednak ale juz kulki kwadratowe szok normalnie jak to wyciągałem wle olej w skrzyni też wymieniłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dri74 Zgłoś #9 Napisano 15 Sierpnia 2013 Koledzy pomocy w moim pasku mam problem z 2 biegiem raz wchodzi raz nie inne biegi wchodzą idealnie co to może być ??? Skrzynia 6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi102 Zgłoś #10 Napisano 17 Sierpnia 2013 Dzięki za podpowiedź sprawdzę olej. Jaki olej lejecie do skrzyni ?? Jaki polecacie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RS7 Zgłoś #11 Napisano 17 Sierpnia 2013 Nie wiem jaki olej. a ja w swoim passacie moge wrzucic go na luz na kazdym biegu nie uzywając sprzęgła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krackers Zgłoś #12 Napisano 19 Sierpnia 2013 Dzięki za podpowiedź sprawdzę olej. Jaki olej lejecie do skrzyni ?? Jaki polecacie ? (VW 501.50, GL4) Castrol Manual TAF-X 500ml, 12 tyś. przejechane i zero problemów ze skrzynią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #13 Napisano 20 Sierpnia 2013 (VW 501.50, GL4) Castrol Manual TAF-X 500ml, 12 tyś. przejechane i zero problemów ze skrzynią. Ten olej został zastąpiony olejem CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90. Spełnia te same wymogi. Leje ten olej i jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #14 Napisano 16 Lutego 2014 (edytowane) Witam, mam Passata 1.9 TDI 2004 rok skrzynia 5 biegowa, na drugim i na trzecim biegu gdy pociągnę lewarek do siebie tzn w prawo albo w lewo, to rzęzi coś dosyć głośno... na innych biegach też występuje taki dźwięk, ale słabiej słyszalny, dlaczego na to zwróciłem uwagę, ponieważ jak czasem jadę powoli i skręcam w prawo pod górkę to coś właśnie nieprzyjemnie rzęzi, nie mogłem długo dojść co taki dźwięk wydawało, a ostatnio przez przypadek lekko pociągłem lewarkiem w prawo lub lewo, i właśnie to z skrzyni ten dźwięk dochodzi, rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówił że może łożysko oporowe się kończy... sprzęgło działa idealnie, chyba że oleju w skrzyni jest za mało ? albo nie ma wogóle ? Skrzynie 5 biegowe są podobno niezniszczalne, a 6 biegowe sypią się... no to dziwna sprawa ? jakiś pomysł na diagnozę ? Edytowane 16 Lutego 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg. 2.1 a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #15 Napisano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) Część koledzy ! Od pewnego czasu na postoju gdy auto sobie chodzi słychać wewnątrz co jakieś 10 sek takie llekkie cichutkie i dziwne stuknięcie oczywiście tylko ja to słyszę bo moja żona nie. Może jestem przewrażliwiony ;p jak przylożę ucho pod samochód to dźwięk dochodzi ze skrzyni biegów a jak wcisnę sprzęgło to cisza. Dwumasa jest nowa ale zauwazylem że drążek przy gazowaniu lekko drga może mechanik cczegoś nie dokręcił przy wwymianie silnika bo był wymieniany w zeszłym roku Ogólnie wszystko ładnie chodzi!! A może to olać? Edytowane 28 Kwietnia 2014 przez Leba Przeniesiony re. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #16 Napisano 28 Kwietnia 2014 Ktoś pomoże ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #17 Napisano 25 Czerwca 2017 witam mam pytanie z czystej ciekawości odnośnie passata b5 fl 2001 r awx podczas zgaszonego silnika i zmieniania biegów słychać takie tykanie, tarcie i nie wiem czy tak to powinno być? bo np w peugocie 307 tego nie słychać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #18 Napisano 25 Czerwca 2017 (edytowane) Dzięki za podpowiedź sprawdzę olej. Jaki olej lejecie do skrzyni ?? Jaki polecacie ? Mi ciezko wchodziły biegi na zimnym szczególnie 1 i 2 a redukcja z 2na 1 to była tragedia. Regulacja wybieraka przy lewarku nic nie pomogła. Potem miałem robione sprzegło z dwumasa - mechanik zalał do skrzyni schel spirax. Kicha nadal to samo. Poszukałem na forum i w wujku google i sam kupiłem klucz do górnego korka skrzyni i zalałem FUCHS TITAN SINTOFLUID- jak ręką odjął. Tu chodzi o lepkość na zimnym - olej musi byc rzadki. Zwykłe zamienniki pomimo dobrych firm i tak mają dwa razy wiekszą lepkość przy niskich temp. a skrzynie w paskach i audi (tych wzdłużnych silników) lubia rzadki olej. najlepiej fusch albo oryginał od vw ale bardzo drogi Edytowane 25 Czerwca 2017 przez handre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #19 Napisano 25 Czerwca 2017 Mi ciezko wchodziły biegi na zimnym szczególnie 1 i 2 a redukcja z 2na 1 to była tragedia. (...) Poszukałem na forum i w wujku google i sam kupiłem klucz do górnego korka skrzyni i zalałem FUCHS TITAN SINTOFLUID- jak ręką odjął. Tu chodzi o lepkość na zimnym - olej musi byc rzadki. Miałem to sam. Dobrze, że naprawę rozpocząłem od wymiany oleju, a nie sprzęgła i dwumasy. Apropo sprzęga i dwumasy, czy po wymianie na nowe sprzęgło nadal "bierze wysoko" ? Więcej pisałem w tym wątku: https://forum.vw-passat.pl/threads/5617-szarpie-przy-zmianie-biegow?p=2365459&viewfull=1#post2365459 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #20 Napisano 25 Czerwca 2017 Miałem to sam.Dobrze, że naprawę rozpocząłem od wymiany oleju, a nie sprzęgła i dwumasy. Apropo sprzęga i dwumasy, czy po wymianie na nowe sprzęgło nadal "bierze wysoko" No ja miałem zjechane sprzęgło i "nieciekawa" dwumase wiec wymieniłem komplet a sprzęgło.... tak nadal bierze wysoko pomimo profilaktycznej wymiany wraz z sprzegłem wysprzegnika i podwójnego ( po 2 mca) odpowietrzania. Podobno te modle tak mają. Co do dwumasy ja mam dwumase w benzynie wiec poleciała po 280 tys-miała prawo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach