Jump to content
Leeo

Uszkodzona sprężyna - która opcja najlepsza? Gwint?

    Recommended Posts

    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB)DSG 4x4
    Rok prod: 2011

    Witam,

     

    dzisiaj podczas skrętu kół usłyszałem pyknięcie i metaliczne uderzenie o podłogę garażu.. Zajrzałem pod auto a tam za przednim kołem takie łooo coś..:

    9472403395_5615b9ae40_z.jpg

     

    Domyślam się, że to kawałek sprężyny ;)

     

    Zastanawiam się co teraz zrobić.. Auto ma 153 tyś km orygonalnego przebiegu, od nowości amorki nie były zmieniane. Śmigam na 18stkach. Po poprzednim zglebionym aucie obiecywałem sobie, że więcej tuningów nie będę robił, ale teraz mnie kusi, bo ceny do passka są lepsze niż do mojej poprzedniej hondy..

     

    Może ktoś się orientuje jakie są ceny oryginalnych sprężyn, czy warto brać zamienniki? Czy można założyć sprężynki od sportline do amorków, które mają już 152 tyś..?

     

    Czy może lepiej brać coś z tych?

    - koni FSD http://www.xteam.pl/21004026-zestaw-zawieszenia-fsd-p-1917.html - 2700zł

    - Billstein B12 + eibach sportline http://bilsteinpolska.pl/33/bilstein-b12-pro-kit - 2640zl

    - gwint billlstein B14 3500zł

    - czy może coś z allegro, np za 1000zł :Phttp://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-gwint-vw-passat-b6-od-2005-i3400726073.html

     

    a może macie jeszcze jakieś propozycje? Zapomniałem o ważnej sprawie.. mam seryjnie bixenony, więc chyba ma coś do znaczenia samopoziomowanie?

     

    Z góry dzięki za pomoc :)

    Edited by Leeo

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    Może same sprężyny np: eibach -30mm. Ok 700zł + wymiana.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2014
    Witam,

     

    dzisiaj podczas skrętu kół usłyszałem pyknięcie i metaliczne uderzenie o podłogę garażu.. Zajrzałem pod auto a tam za przednim kołem takie łooo coś..:

    9472403395_5615b9ae40_z.jpg

     

    Domyślam się, że to kawałek sprężyny ;)

     

    Zastanawiam się co teraz zrobić.. Auto ma 153 tyś km orygonalnego przebiegu, od nowości amorki nie były zmieniane. Śmigam na 18stkach. Po poprzednim zglebionym aucie obiecywałem sobie, że więcej tuningów nie będę robił, ale teraz mnie kusi, bo ceny do passka są lepsze niż do mojej poprzedniej hondy..

     

    Może ktoś się orientuje jakie są ceny oryginalnych sprężyn, czy warto brać zamienniki? Czy można założyć sprężynki od sportline do amorków, które mają już 152 tyś..?

     

    Czy może lepiej brać coś z tych?

    - koni FSD http://www.xteam.pl/21004026-zestaw-zawieszenia-fsd-p-1917.html - 2700zł

    - Billstein B12 + eibach sportline http://bilsteinpolska.pl/33/bilstein-b12-pro-kit - 2640zl

    - gwint billlstein B14 3500zł

    - czy może coś z allegro, np za 1000zł :Phttp://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-gwint-vw-passat-b6-od-2005-i3400726073.html

     

    a może macie jeszcze jakieś propozycje? Zapomniałem o ważnej sprawie.. mam seryjnie bixenony, więc chyba ma coś do znaczenia samopoziomowanie?

     

    Z góry dzięki za pomoc :)

     

    A moze cos z IC - KYBRH3559? cenowo chyba lepiej!

     

    ---------- Dodano o 22:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:45 ----------

     

    A moze cos z IC - KYBRH3559? cenowo chyba lepiej!

     

    ok.220pln

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
    Rok prod: 2006

    sam mam do wymiany tylko tylne i się zastanawiam nad wzmacnianymi firmy jamex . co myślicie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB)DSG 4x4
    Rok prod: 2011

    oj jamexy to chyba odpuść.. pamiętam jeszcze zza czasu civica, że to była lipa. Eibach pro kit, dobra sprawa, ale przerabiałem temat w poprzednim aucie, że same sprężyny to nie jest rozwiązanie, dopiero przy sportowych amorkach jest jakakolwiek przyjemność. Pytanie co z samopoziomowaniem zenonków...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć. Chcesz poprawić wygląd czy trakcję? bo komfortu nie poprawisz. Sam chcę założyć zawieszenie Sportline tyle,że ja nie będę za to płacił, tak zastanawiałbym się nad Eibach Pro Kit tylko ja ma 30 tyś na szafie, a Ty ponad 150 i już mocno zmęczone amortyzatory. Nie wiem jak wygląda sprawa z samo poziomowaniem xenonów,a wydaje mi się, że powinny dostosować się do ustawienia auta przynajmniej to byłby sens tego poziomowania. Może poszukaj sprężyny używki, pojeździj trochę, aż padną amortyzatory i wtedy zdecyduj co chciałbyś zrobić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2006

    Mi w piątek zaczęło coś dzwonić z tyłu auta przy jeździe po nierównościach. W sobotę, po 30 minutach spędzonych w kanale, znalazłem dwa kawałki sprężyny, które leżały w lewym wahaczu i hałasowały.

     

    W poniedziałek zadzwoniłem do serwisu, i tak… Sprężyny powinno się wymieniać parami, koszt jednej tylnej to 407 zł plus ewentualne koszty wymiany 270 zł. Lekko licząc, robi się 1 000 zł. Zadzwoniłem do warsztatu, w którym „serwisuje” swojego Paska i zaproponowali mi zamienniki firmy KYB – 210 zł za sztukę.

     

    Z racji długiego weekendu auto musi zrobić „parę” kilometrów, więc zdecydowałem się na te zamienniki i wymieniłem obie sprężyny. Usługa wymiany kosztowała mnie 50 zł i trwała 20 minut. Nie wiem za co w serwisie kasują 270 zł.

     

    Ma ktoś jakieś doświadczenia ze sprężynami tej firmy? Wiem, że i tak za późno, bo już zamontowane, ale przynajmniej będę wiedział czego się spodziewać…

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB)DSG 4x4
    Rok prod: 2011

    no KYB to nie jest zła firma, tylko czytałem tu na forum, że w B5 na KYB auto siadało dużo niżej, tak że np zdarzało się zaryć nosem.. Trochę drogo skasowali za same sprężyny, bo ja po zniżkach KYB mogę mieć za 120zł sztuka.. Natomiast o koszt amorków z ASO też się dowiadywałem i rzeczywiście 407zł - jakiś rabacik 15%. Trochę drogo skoro można mieć eibach pro kit za 700zł, tyle że ja chyba jednak nie chce obniżać. Boję się też żeby nie było jakiejś akcji z samopoziomowaniem, bo czy przypadkiem czujnik nie jest zamontowany gdzieś stylu na amortyzatorze??

     

    Dawid - jak passacik wygląda po wymianie? wymieniałeś sam tył? osiadł trochę?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2006

    Tak, wymieniłem tylko tył... Na początku miałem wrażenie jakby tył stał trochę wyżej, ale teraz już sam nie wiem, czy rzeczywiście tak jest czy to tylko moje złudzenie... Jednego jestem pewien, że na pewno nie stoi niżej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB)
    Rok prod: 2012

    Dokladnie w ten sam sposob pekla jedna z moich przednich. Z racji tego ze mam sportowe zawieszenie a zamiennikow nie ma (nie chcialem isc nizej) musialem kupic oryginaly - ok 200 funtow.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB)DSG 4x4
    Rok prod: 2011

    Kurczę, to może spróbować KYB? Kusi mnie żeby od razu cały zawias zmienić, ale tak naprawdę nie ma na co.. Przy sportowych częściach podopisywane jest, że nie do aut z samopoziomowaniem :/ np jak na tej aukcji z eibachami: http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obnizajace-eibach-vw-passat-b6-i3453311951.html

     

    Nie wiem ile wytrzymają amorki - auto zrobiło już 152 tyś po PL drogach.. Chyba najbardziej optymalnie byłoby kupić sprężynki OEM sportline i amorki billstein b6, natomiast dużo taniej wychodzi zestawki z b12 i eibach sportline. No, ale passata nie chcę obniżać a w tym wypadku chyba jedyny zamiennik sprężyn do KYB..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    Zastanawia mnie tylko skoro przy ori zawiasie sportline z samo poziomowaniem jest ok to dlaczego z Eibach Pro Kit miałby być inaczej?

     

    Piotrek jeżeli nie chcesz obniżać auta to zrób jak w oryginale albo zastosuj zamiennik firmy Sachs wszak to właśnie tej firmy masz amortyzatory i sprężyny w oryginale czy jest to zwykły zawias czy sportline. Pozdrawiam Michał

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB)DSG 4x4
    Rok prod: 2011

    Dzięki Michał za podpowidź, rzeczywiście sachs są dostępne nawet w intercarsie, więc może kupie takie, skoro takie same miałem. Czyli w salonie vw takie same sprężyny tylko z logo vw kosztują 400zł? :)

     

    co do samopoziomowania to są dwa czujniki, przynajmniej do 45 tygodnia 2007r, mój akurat wyprodukowany w tym czasie, nie sprawdzałem, czy jest ten drugi czy nie ma, ale wracając do tematu, czujniku zamontowane są tak przy wahaczach, więc ciekawe czy jak się obniży auto i zmieni się kąt pochylenia kół i tym samym wahacza to czy wsio będzie działało jak należy.. czemuś napisali na tej aukcji, że nie nadaje się w aucie z samopoziomowaniem, więc pewnie to prawda..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    Sam wiesz jak to jest z ASO. To jest dokładnie ten sam produkt tylko tak jak napisałeś z logo VW kosztuje więcej. Znajdź fabryczny numer katalogowy, poszukaj w IC zamiennik tej samej firmy i będziesz miał pewność, że wszystko jest ok. Pozdrawiam Michał

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB)DSG 4x4
    Rok prod: 2011

    Niestety nie było łatwo.. :/ Sachsa nie ma w Polsce, trzeba robić jakieś specjalne zamówienie i czekać w pytkę. W końcu wziąłem LESJÖFORS, bo KYB odradził mi mój guru od zawieszenia.. a szkoda, bo finalnie KYB miałem mieć za 133zł/szt, OEM VW za 350zł/szt, a LESJÖFORS wyszły mnie 200zł/szt. We wtorek wymiana i zobaczymy jak to siądzie, mam nadzieję, że fabrycznie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2008

    Witam,

    Szukam sprężyn tył do PASSATA B6 z 2008roku sedan.

    Jeśli ktoś posiada chętnie kupię. Kombinacja kolorów jak na zdjęciu.

     

    Proszę również o pomoc w doborze sprężyn. Jakie mam kupić żeby nie było różnicy z oryginałem.

     

    kolor.jpg

    wlepka.JPG

    Edited by habor

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB)DSG 4x4
    Rok prod: 2011

    We wtorek wymieniam u siebie, to zrobię CI foto sprzed i po wymianie to będziesz widział czy stoi fabrycznie. Katalogi niestety nie różnicują wersji silnikowych 20TFSI, 20TDI140 i 170 a ciekawe czy tak powinno być.. Najlepiej byłoby dorwać sachsa, ale to chyba nierealne na szybko..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016
    Niestety nie było łatwo.. :/ Sachsa nie ma w Polsce, trzeba robić jakieś specjalne zamówienie i czekać w pytkę. W końcu wziąłem LESJÖFORS, bo KYB odradził mi mój guru od zawieszenia.. a szkoda, bo finalnie KYB miałem mieć za 133zł/szt, OEM VW za 350zł/szt, a LESJÖFORS wyszły mnie 200zł/szt. We wtorek wymiana i zobaczymy jak to siądzie, mam nadzieję, że fabrycznie.

     

    Piotrek trochę przejechałeś kilometrów na oryginalnym zawiasie, więc może się zdarzyć,że po założeniu zamiennika który trzyma się oryginału autko będzie minimalnie wyżej stało.

     

    ---------- Dodano o 23:21 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:19 ----------

     

    Witam,

    Szukam sprężyn tył do PASSATA B6 z 2008roku sedan.

    Jeśli ktoś posiada chętnie kupię. Kombinacja kolorów jak na zdjęciu.

     

    Proszę również o pomoc w doborze sprężyn. Jakie mam kupić żeby nie było różnicy z oryginałem.

     

    [ATTACH=CONFIG]106960[/ATTACH]

    [ATTACH=CONFIG]106963[/ATTACH]

     

     

    Zadzwoń do ASO, albo poproś kogoś życzliwego na forum o sprawdzenie numery sprężyn i zdecyduj czy chcesz kupić oryginał czy zamiennik? Moje zdanie jest takie: Broń Boże zakładać używki bo to Twoje bezpieczeństwo.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2008

    Oczywiście będę wdzięczny jeśli ktoś poda mi nr. Do ASO dzwonilem zapytać o cenę ale oczywiście cena w ASO 400zl za szt. troszkę drogo.

     

    Znalazłem w IC sprężynę KYB w bardzo fajnej cenie. 105zł.

     

    iccena.jpg

    Edited by habor

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2006
    bo KYB odradził mi mój guru od zawieszenia..

     

    Możesz zdradzić co konkretnie mówił o tych sprężynach, dlaczego je odradził?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy