Skocz do zawartości
Pytka

Problem z płynnym ruszeniem 1.9 TDI AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z paskiem gdyż nie można nim ostatnio normalnie ruszyć drga i szarpie przy ruszaniu wogóle np nie mogę ruszyć ze zrywem bo normalnie gaśnie , oczywiscie nie palę gumy przy każdym starcie ale dziwi mnie to 130km i 310NM i nie można ruszyć z lekkim zrywem ? dziwne może coś ze sprzęgłem jest nie halo ? najpierw obstawiałem pompowtryski ale korekcję są idealne , i teraz tak sobie myśle nawet przy wyłączonym esp jak chcę ruczyć gwałtownie to silnik gaśnie a raczej tak nie powinno być bynajmiej nie miałem tego w żadnym aucie każde rwało asfalt pomimo mniejszej mocy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tylko podczas ruszania ? W trakcie jazdy ma normalną dynamikę ? Masz Vaga do podejrzyj wartość ciśnienia doładowania i masę powietrza podczas ruszania czyli miej włączone dwie grupy jednocześnie 003 z 011 a najlepiej zacznij je logować jeszcze zanim naciśniesz pedał gazu bo jestem ciekaw jakie masz ciśnienie doładowania i masę powietrza również na wolnych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj, chyba, docisk sprzęgła, dwumasa....

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tylko przy ruszaniu pozniej zapindala jak ta lala podjade do kuzyna na warsztat sprobujemy na kompie cos ogarnac chociaz nie logowalem nigdy na vagu tylko podstawy no nic sprobuje ,powiem wam ze juz nawet bym sie cieszyl ze to docisk bo nikt nie moze mi tego zdiagnozowac jedni obstawiaja pompki bo auto jak jest zimno tez poszarpuje ale tylko przy ruszaniu a moze cos byc z przeplywka? Ale przy ruszaniu chyba ona nie ma az takiego wplywu, pozatem auto zbiera sie super turbo swiezo po regeneracji i po wymianie rozrzadu i oleju i filtrow sam nie wiem, ja raczej tez obstawiam sprzeglo bo korekcje pompek sa super ps. A moze winnym byc N75 ? Bo gdzies czytalem w podobnym temacie ze pasek zamulal dopoki turbo sie nie zalaczylo u mnie jest podobnie moze to wlasnie ten zawor jest winny ?

Edytowane przez Pytka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To samo jest u mnie, a nie mam turbo. Sprzęgło do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N75 na pewno nie ma nic do rzeczy. Ja stawiam na dwumas bo nic innego nie przychodzi mi do głowy ( no chyba, że dawka paliwa) ale bez obejrzenia tego ruszania nie da się nic stwierdzić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba bede musial sie pogodzic wiem od poprzedniego wlasciciela ze nie bylo wymieniane ani sprzeglo ani dwumas , tylko dziwi mnie troche wplyw temp jak jest zimniej na dworzu to gorzej rusza szarpie jak jest cieplo jest prawie nie odczuwalne ale ja to czuje i drazni mnie to hehe nic trzeba na dwumas zbierac , mam chyba pecha na tego paska juz w naprawy wlozone ok 4,5 tys i konca nie widac a jak kupowalem pol roku temu to zadnych objaw wszystko bylo super a teraz wiecznie dokladam normalnie pech nastepny vw bedzie napewno w bendzynie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słychać dwumas ? , są wibracje mocne odczuwalne jak na 4 biegu depniesz pedał w podłogę od 1,5k obr. do 2k obr. jak nie to zostaw dwumas w spokoju a sprawdź dokładnie poduszki pierw i wysprzęglik. Dwumas to ostateczność a że auto gaśnie z jego powodu przy ruszaniu to jest aż za bardzo niemożliwe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie żadnych innych objawów nie ma żadnego hałasu nic nie telepie , poduszki silnika i skrzyni nowe, byłem u dwóch mechaników i żaden nie obstawia wysprzęglika bo twierdzi że jak wysprzęglik to by pedał wpadał w podłogę , już chciałem zamawiać komplet sprzęgło i DM ale nie chce wywalić 2tysie i problemu to nie rozwiąże , zastanawia mnie tylko fakt że jak im jest cieplej tym mniejsze szarpanie przy ruszaniu dokładnie przy puszczaniu sprzęgła wczoraj temp wieczorem spadła do 13stopni to nie mogłem normalnie ruszyć całą budą telepało hmm i a jak jest 16stopni szarpanie jest dużo mniejsze jak jeszcze większa temp szarpanie prawie nie odczuwalne :( i weź to ogarnij hehe , pompowtryski też wykluczam bo dzieje się to tylko przy puszczaniu sprzęgła jak puszcze to idzie jak kuna ;) bez szarpania takze na 90% obstawiam sprzęgło , jeszcze wymienie ten wysprzęglik i płyn hamulcowy jak to nie pomoże zamawiam sprzęgło i DM , niestety w Tczewie gdzie mieszkam nie ma warsztatu który postawi diagnoze jeden mówił że to nie sprzęgło tylko pompki i weź tu bądz mądry , korekcje pompek są idealne , najgorzej boje się tego że wymienie komplet sprzęgło i DM a okaże się że to pompki ;) ale na chłopski rozum jak by to były pompki to szarpał by nie tylko przy puszczaniu sprzęgła wiec raczej skupie się na sprzęgle, dzieki za każdą wskazówkę ;)

Edytowane przez Pytka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poduszki oryginał wymienione ? bo jak nie oryginał to tu też może być problem a w szczególności z niższą temp. co ma związek z gumą. Wysprzęglik też chodzi na tłoczku i jak tłoczek się przycina w większym chłodzie ( tzn. nie pracuje płynnie) to też mogą być szarpnięcia i taki mechanik który obstawia że wysprzęglik tego powodować nie może to nie mechanik tylko kowal :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie kiedyś w passacie b5 adr 1.8 125km ,sprzęgło sie kończyło i miałem taki sam objaw,tylko że u mnie było tak jak było zimniej to nic sie nie działo ,a dopiero po nagrzaniu i latem w wysokich temp nie szło normalnie ruszyć z miejsca,trzęsło budą i drgało,kolejne biegi ok,dwumasa może być ok ale tarcza i docisk na wykończeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. Takie szarpanie to często objaw ostatnich dni tarczy sprzęgłowej.

 

Niech kolega jeszcze napisze, czy podczas jazdy pedał sprzęgła pulsuje (lekko połóż na nim stopę,nie wciskaj)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki nie sa ori ale poprzednie byly ori i taki sam objaw poduszki wykluczam napewno , dzis przejade sie autem to napisze czy ten pedal pulsuje , odstawie auto do takich w miare normalnych mechanikow moze cos im sie uda wywnioskowac ;) ale i tak mam dziwne wrazenie ze to sprzeglo , chociaz niech wyklucza pompki to raczej bede wymienial dm i sprzeglo i liczyl na poprawe hehe

 

ps. pedał nie pulsuje ,już teraz to sam nie obstawiam sprzęgła dziś 4 razy ruszyłem z szarpaniem pozniej zero szarpania przy ruszaniu magia ;)

Edytowane przez Pytka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hhh, dziwny przypadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hhh, dziwny przypadek

nie ma dziwnych przypadków , tylko czasami wymieni się wszystko a okaże się pierdoła, sprzegło jak i dwumase bym wykluczył od razu - jak się nie ślizga i dwumasa nie tłucze ani jej nie czuć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jechałem kiedyś dłuższy czas w korku w upale i coraz gorzej było ruszać, żona określiła tą jazdę jako krótkimi skokami do przodu. Później

ruszałem z dwójki aż w końcu pedał sprzęgła wpadł w podłogę i musiałem auto zepchnąć na pobocze.Po jakiejś godzinie sprzęgło wróciło i mogłem dojechać do domu.Mechanik stwierdził że zagotował mi się jakiś płyn w układzie sprzęgła bo był dawno nie wymieniany i dlatego tak się stało.Wymienił płyn na nowy jest zdecydowanie lepiej a przede wszystkim mogę w upały płynnie ruszać bez szarpnięć. Może u ciebie jest podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

upały i ruszanie w korku dwumasa i sprężynki - tak w skrócie napisane, czyli się rozgrzewają i gorzej się rusza ( jak dwumasa jest w gorszym stanie), jak się jedzie i "schłodzi"- wraca do normy. Dlatego na zimnym jak skacze dwumase można wykluczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no własnie objawów szarpania na rozgrzanym jest masa ;) sam przeczytałem chyba z tysiąc jak bym miał takie objawy od razu wymienił bym sprzęgło plus dm ale takich objawów jak ja to nie wyczytałem nigdzie normalnie kosmos hehe najpierw obstawiałem boxa którego miałem podpięte odłączyłem podoginałem wtyczki na pompkach wywaliłem zaworek zwrotny który wczesniej założyłem bo zimą słabo palił za pierwszym razem ale nic on nie dał więc wywaliłem , po usunięciu boxa bipy wróciły do normy bo wczesniej miałem ok 100 każdy ;) i to było powodem moich obaw na temat pompek że może przez nie szarpie bo bipy wyskokie ale po odłączeniu super wszystkie bloki w normie więc wykluczyłem pompki pozniej obstawiałem poduszki wymieniłem dalej to samo teraz obstawiam sprzęgło ale tu wydatek jest już duży więc wymienie jeszcze wysprzęglik na warsztacie może tam coś kolesiowi wpadnie do głowy bo z tego co wiem to specializują sie w diselkach , jak nie odstawiam auto do Tune-UP do Gdańska świetny warsztat na pomorzu chyba każdy zna i mam nadzieje że tam mi pomogą ;) może przy okazji machne chipa ;) tzn mam taki zamiar tyle że trzymam kase w razie by to miało być sprzęgło hehe bo co mi po chipie jak zaraz rozleci mi się może sprzęgło , ale co mnie też dziwi że niemiec który miał mojego paska kupił go jak miał 60000km teraz ma ponad 300000 i nie robił sprzęgła i dm to jest możliwe żeby się nie odezwało przez tyle km? dwa razy się go pytałem on był drugim właścicielem więc wiedział wszystko o aucie ;) a może z pompą tendem coś nie tak bo jak sprawdzam vagiem to zawsze na ciepłym na zimnym nie sprawdzałem , może ona coś pieprzy przed zimą i tak chcę ją wymienić bo myślę że ona jest powodem kiepskiego odpalania zresztą poproszę żeby sprawdzili mi na warsztacie cały układ paliwowy może chociaż coś wyklucze ;)

Edytowane przez Pytka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

300tys na jednym sprzęgle :blink Jak by jeździł we większości po autostradach to możliwe, ale niech się inni wypowiedzą z większym doświadczeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie jakos wierzyc nie chce ;) no ale koles chyba wie co robil w aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności